Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, februar


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sonen, hils på den nye lille sjokoladepuddingen min 

Da blir det visst ny jobb på meg, lykke-ugla fra @Raksha funker!!! Det har vært en utrolig omstendelig prosess, sånn at jeg etter hvert følte at jeg burde få jobben bare på grunn av oppmøte. Først så

Se på den fine modellen da    

Posted Images

8 timer siden, Siri skrev:

:lol: Det skjønner jeg egentlig godt! Jeg hadde ikke orket å ha en jobb der jeg måtte ut på kjøretur i all slags vær og vind :ahappy:

Det er egentlig bare gøy, så lenge man kan bruke tid, og det gjør jeg. Er ferdig med å stresse rundt :lol:

8 timer siden, Snoffe skrev:

Like greit at du ikke kommer til Bergen, været viser jeg ikke fra sin beste side akkurat nå :aww:

 

Sjeldent det gjør det :P Men Bergen i finvær! :wub:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Betty skrev:

Akkurat nå tror jeg at jeg bør legge meg før jeg bestiller enda mer garn. *host* Kjøpt garn i fysisk butikk og i dag. Tyter jo garn ut overalt her, samlemani eller noe. :icon_redface: Men dette måtte jeg ha, for jeg skal strikke bursdagsgave og barselgave og sånt. :aww:  Og når jeg først skal bestille noe så kan jeg likegreit fylle opp med litt som er lurt å ha, som noen nøster med sånt og slikt. Og knapper må man også ha litt av. 

Og sånn forsvinner nå lønna. :lol: 

Nå har jeg hoppestopp av garn frem til jeg er ferdig med det jeg har liggende! Jeg har et skap fullt av garn pluss div halvferdige prosjekter som to luer, en kofte, et sjal, to par sokker, et par votter og dette er kun det jeg husker uten å ha sjekket... Og etter jeg har skrikket alt det skal jeg bare holde på meg MAX to prosjekter på en gang.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, mushi skrev:

Nå har jeg hoppestopp av garn frem til jeg er ferdig med det jeg har liggende! Jeg har et skap fullt av garn pluss div halvferdige prosjekter som to luer, en kofte, et sjal, to par sokker, et par votter og dette er kun det jeg husker uten å ha sjekket... Og etter jeg har skrikket alt det skal jeg bare holde på meg MAX to prosjekter på en gang.

Her ligger en ca ferdig bol til en genser, to ermer til ei kofte og et halvferdig teppe så eeegentlig burde jeg ikke kjøpt mer heller. Har noen andre uferdige prosjekter og, men det er sånne som er dømt til å aldri bli ferdig. Et er et hekleprosjekt som bare må rekkes opp (med spinndyrt garn!). Ja, har vel begynt et hekle-lappeteppe også som ikke er ferdig. 

Jeg har prøvd å holde meg til bare to prosjekter, et med mønster og et enkelt tv-strikk. Det gikk ei laang stund, men nå røyk jeg på en smell og startet med et nytt prosjekt i går til og med. Men det har jeg tidspress på meg for å få ferdig, så det skal bli ferdig også. Håper jeg. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, QUEST said:

Hvilken kanal er dette på? 

så programmet jeg også, og håper også at det er litt mer seriøs prosess ang omplassering enn som "noen som kan ta over denne" "ja jeg!" Men føler jeg må påpeke at jeg synes Mattilsynet gjør en viktig jobb da- det er bra de finnes! Det er helt klart mange som ikke burde ha hund...

Ynket meg litt da jeg så stressnivået på hundene på kennelen, sikkert påvirket av tv-crew og flere besøkende enn det de er vant til, men dog. Enig med innehaveren - å stå der over lengre tid er ikke noe til hundeliv. 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit altså... maleskjorta jeg skulle ha på stinker løsemiddel og maling... det blir kanskje litt vel autentisk... krise! Kostymet mitt nå består av tre pensler i håret og en malingsflekk på kinnet. Har en lilla uno-genser som er asymmetrisk, kan ta på den og gå som en karikatur av en steinerskolelærer [emoji16]
Jaja...


  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Teserere said:

Komfyrvakt er kun påbudt I boliger nyere enn juli 2010 eller ved oppussing av kjøkken hvor man legger opp ny krets til komfyren. Men det er anbefalt at alle har det, og flere forsikringsselskaper gir rabatt om man har det. 

Jeg hadde en som pep og tullet, men denne var det feil på, så jeg fikk installert ny. Etter det merket jeg aldri noe mer til den. Det er gull verdt og kan redde liv! 

Missfirstå meg rett! Jeg syns også det er bra. Skulle bare ønske jeg visste om den på forhånd? 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
10 timer siden, Krutsi skrev:

Fagfolk har vel ikke lov å fjerne det...?

 

10 timer siden, Ingidano skrev:

 

Mener det er påbudt med komfyrvakt i nye hus/renoverte hus. Men skal gå å deaktivere med magnet over sensoren, kan det med min i vert fall. 

 

9 timer siden, WelshenNemi skrev:

Vår begynner å pipe hvis det blir for varmt, og slår av ovnen hvis ingen trykker på knappen. 

Er påbudt med komfyrvakt nå. Vi måtte ha det når vi pusset opp kjøkkenet nå. Men vår klikker ikke for "ingenting" da. Den skal visst registrere hvis noen holder på ved komfyren, og gir bare beskjed hvis det blir for varmt(type veldig høy temperatur og ting svir seg, eller det går veldig lang tid uten bevegelse. Den piper en stund før den slår av noe. 

Blæh, sånn var det ja. Den vi hadde pep for alt, til og med litt damp når vi kokte poteter liksom og vifta stod på. 
Og så var det noe greier som ofte lagde durelyd. Viste seg at det måtte løsnes list foran komfyren, så måtte vi dra ut kontakten og den måtte være ute et par minutter, og så sluttet det. Og funket ikke det så måtte sikring til kjøkkenet tas, og den måtte være av noen minutter. 
Og det var markedets beste fikk vi høre. Unødvendig mye styr med den der. :aww: 


Jeg satt her og tenkte at i morgen må jeg ikke glemme at jeg har avtale på BUP. Plutselig kvepper jeg til, for det er jo i dag. I morgen er det lørdag. Jeg husket det heldigvis før det var for sent! :o  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Meg skrev:

så programmet jeg også, og håper også at det er litt mer seriøs prosess ang omplassering enn som "noen som kan ta over denne" "ja jeg!" Men føler jeg må påpeke at jeg synes Mattilsynet gjør en viktig jobb da- det er bra de finnes! Det er helt klart mange som ikke burde ha hund...

Ynket meg litt da jeg så stressnivået på hundene på kennelen, sikkert påvirket av tv-crew og flere besøkende enn det de er vant til, men dog. Enig med innehaveren - å stå der over lengre tid er ikke noe til hundeliv. 

 

 

For å svare på mitt eget spørsmål, det er på kanal FEM og jeg har nettopp sett det.. :hmm:  Mtp at en av de tiltalte i den 'jakt'saken jobbet på dyreklinikk, så håper jeg jo også at de er noe mer grundige enn det fremkom på TV..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Mira2.0
Akkurat nå, Annik skrev:

Jeg har noen timer igjen på å bestemme meg... Vi skal male et bittelite bad, og det står mellom disse to fargene. Innspill? :D

62B99CFA-A193-4F29-BAEC-FB37645CD64A.jpeg

EA71BE89-1F14-4E4E-B573-86C99CAAE121.jpeg

Vinterlys synes jeg var fin :)

Jeg tror gradestoken min tuller, den påstår det er null grader? Åkke som, det kom en dæsj til med snø, nå har jeg så mye snø i hagen at stativet til trampolina ikke stikker opp lengre. Liker snø, men det er nok nå, den skal smelte igjen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Annik skrev:

Jeg har noen timer igjen på å bestemme meg... Vi skal male et bittelite bad, og det står mellom disse to fargene. Innspill? :D

62B99CFA-A193-4F29-BAEC-FB37645CD64A.jpeg

EA71BE89-1F14-4E4E-B573-86C99CAAE121.jpeg

Velg noe knæsj!

Jeg gikk for denne fargen! (ikke mitt bad, men ser sånn ut, men litt mer neon! :D )

toalettrom_etter05.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Annik skrev:

Jeg har noen timer igjen på å bestemme meg... Vi skal male et bittelite bad, og det står mellom disse to fargene. Innspill? :D

62B99CFA-A193-4F29-BAEC-FB37645CD64A.jpeg

EA71BE89-1F14-4E4E-B573-86C99CAAE121.jpeg

Vinterlys :aww: 

Jeg er sulten. Jeg har ikke mat på kontoret... eller jo, jeg har havregrøt, men jeg har ikke lyst på havregrøt i dag. Mon tro om jeg skal avspasere halve dagen i dag og dra på shopping :o Det gjør jeg jo aldri, og nå må jeg ha nye briller, så da passer det jo bra å dra på storsenteret, bestille time til sånn synsundersøkelse, og så ta en runde og se om jeg finner noe jeg trenger. Jeg vet at det er en del jeg burde kjøpt, men jeg gidder jo ikke å gå rundt og finne det :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har jeg virket over evne! Fikk låne en kraftig rensemaskin av en venninne som spyler vann og i samme øyeblikk suger opp vannet igjen. Renset sofa og gulvteppe. Det kom mye møkk ut i vannet som ble sugd opp igjen :x 
I tillegg har vi speilvendt stuen vår, så vi får litt nytte av den fine utsikten vi har. Har kjøpt oss en nytt stuebord for julegavepenger som jeg har ønsket meg i flere år, så nå ble det veldig bra her :D Nå er jeg sliten og skal hvile i hele dag, for i kveld skal vi på Gåtekonsert. Det blir gøy. Fint å gjøre noe annet enn å bare være vaske- og ryddehjelp og her i livet :banana:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, QUEST skrev:

Mynte :) Jo mindre rom, jo lysere farge . 

 

8 minutter siden, Mira2.0 skrev:

Vinterlys synes jeg var fin :)

Jeg tror gradestoken min tuller, den påstår det er null grader? Åkke som, det kom en dæsj til med snø, nå har jeg så mye snø i hagen at stativet til trampolina ikke stikker opp lengre. Liker snø, men det er nok nå, den skal smelte igjen også. 

 

6 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg likte Mynte best @Annik. Men begge er fine.

 

 

2 minutter siden, mushi skrev:

Velg noe knæsj!

Jeg gikk for denne fargen! (ikke mitt bad, men ser sånn ut, men litt mer neon! :D )

toalettrom_etter05.jpg

 

Akkurat nå, Siri skrev:

Vinterlys :aww: 

Jeg er sulten. Jeg har ikke mat på kontoret... eller jo, jeg har havregrøt, men jeg har ikke lyst på havregrøt i dag. Mon tro om jeg skal avspasere halve dagen i dag og dra på shopping :o Det gjør jeg jo aldri, og nå må jeg ha nye briller, så da passer det jo bra å dra på storsenteret, bestille time til sånn synsundersøkelse, og så ta en runde og se om jeg finner noe jeg trenger. Jeg vet at det er en del jeg burde kjøpt, men jeg gidder jo ikke å gå rundt og finne det :aww: 

Dere er teite. Kan dere ikke bare være enig om en farge? :aww:

knæsjfarger tror jeg er rimelig uaktuelt. Sparer det til lekerommet :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært full rulle hele uken for bikkja. Har truffet totalt 12 forskjellige hunder, lekt og herjet og gått lange fine turer i det fine været vi har hatt. Så i dag tror jeg vi tar en hviledag med god samvittighet...passer fint siden det regner som bare det...hun er trøtt og ville ikke ut for å tisse en gang:P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...