Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå november


Tonje
 Share

Recommended Posts

Så hyggelig av deg å tilby det @LØJ :ahappy: Men det går bra, skal kose oss på hytta istede, også skal vi jo på Lillestrøm på søndag så blir en fin helg for det :ahappy:

Våknet helt jævelig med vondt i hodet og dønn sliten, jeg gleder meg sånn til denne nattjobbinga er over! Det fucker skikkelig til soving og alt. Klarer ikke å reise meg for å gå på tur, det er så grått og gjørmete ute! Også gikk planen min om ostesmørbrød til middag i dass siden C spiste opp pålegget igår, ikke hadde han skiftet dassrull når jeg kom hjem fra jobb idag tidlig heller. Så jeg hater han litt nå, pms jah!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pappa sponser med det samme han sponsa eksen sin billett med, nå har vi kjøpt flunka ny flybillett til @Teserere og livet er straks litt lysere  . Da blir det Thailand i jula med bestevenn! Er så glad

Mobilen min ringte mens jeg satt med en pasient (hørte vibreringa så vidt) og da jeg kjente igjen nummeret hoppet hjertet over flere slag, det var fra drømmejobben! De vil ha meg på intervju! Jeg var

Hei sonen! Visste dere at...     ...at jeg har verdens søteste lille vofs?    

Posted Images

6 hours ago, Siri said:

Nope - men det går an å beskrive hvordan man har det som frisk, fulltarbeidende også. 

Javisst. Jeg husker hvordan det var. Jeg husker at jeg hadde full jobb, 2 hunder og et barn, etterhvert et barn og to hunder, og at jeg aldri var sånn sliten som jeg er nå når jeg pusher ting litt for langt. Jeg husker til og med at jeg hadde mer overskudd til ting da jeg ble alene med to unger, ei bikkje og full jobb. Selv om jeg var sliten da og. Det er ikke sånn type sliten lenger, for å si det sånn :) 

6 hours ago, Siri said:

Men det er jo helt typisk, det :lol: 

En annen ting som er typisk er at jeg for en gangs skyld ikke opplyste om at jeg hadde piccline før radiologen hadde satt inn venefloen, for normalt sett så blekner de og rygger når jeg foreslår å bruke den, for det kan de ikke noe om - mens denne radiologen hadde selvsagt brukt piccline før, og han kikka på min og sa at den kunne vi jo fint brukt, men nå hadde han jo satt inn veneflonen så nå brukte vi den :rolleyes::teehe: 

6 hours ago, Siri said:

Og det er når jeg leser sånt jeg er dritglad for at mine dilemmaer bare er bagateller (som redselen for å spy på toget - men jeg vet jo at jeg ikke kommer til å spy, jeg er jo bare uvel)... 

:lol: Det gikk bra ;) Møtte "naboen" på Lillestrøm så jeg hadde selskap resten av turen også :ahappy: 

5 hours ago, SFX said:

For å bli friskere? Det er det jeg har oppfattet, at jeg skal pushe tålegrensen for å komme meg tilbake til 100 prosent. 

Jeg tror ikke det er helt sånn det funker, og uansett så tyder ting på at du går frem litt fort? Så kanskje bare holde deg på det nivået du er på nå, eller på det nivået du funka på, til du føler du har overskudd til å prøve mer? 

5 hours ago, SFX said:

Jeg ville kjørt bil, og sendt regning til Pasientreiser. Lykke til med valget!

Jeg tok tog. Det er doer på tog :lol: Pasientreiser får regninga uansett :) 

4 hours ago, LØJ said:

Kan bare begynne kalle henne for super- @2ne :super:

:lol: Som Siri sa, da er det i såfall fan2ne :P Og akkurat nå så føler jeg meg ikke supernoesomhelst, så 2ne holder :) 

4 hours ago, Tonje said:

Mobilen min ringte mens jeg satt med en pasient (hørte vibreringa så vidt) og da jeg kjente igjen nummeret hoppet hjertet over flere slag, det var fra drømmejobben! De vil ha meg på intervju! Jeg var så nervøs da jeg ringte tilbake at jeg trodde hjertet skulle hoppe ut av brystet på meg! :frantics:

De kunne ta meg inn på mandag og da er jeg jo i Trheim så det passa jo ypperlig. Nå gjelder det bare å roe nervene og tenke seg at det ikke blir noe av så det ikke blir så giga nedtur når man mest sannsynlig får avslag. But for now så tillater jeg meg å kjenne litt på gleden av å ikke vite helt sikkert :) 

Gratulerer :ahappy: Krysser fingrene for at intervjuet går din vei og! :D 

1 hour ago, Kokospaniel said:

Si i fra hvis du orker litt valpekos :-) Slekt med @2ne sin? Og grattis med krølle!!

2ne har toy og mellom, så antageligvis ikke ;) Men @Snoffe burde vite bedre enn som så, hvor er den fra, hvem er foreldrene og er det din? :P 

--

AN er jeg hjemme igjen og fått datterbarnet til å koble meg opp før hun forsvant ut av huset, som hun pleier. Jeg er både svimmel og har vondt i hodet nå, hvilket overrasker meg litt, det pleier ikke å være sånn. Det er kjipt da, for jeg burde børsta, bada og blåst to hunder, men akkurat nå tror jeg skal prøve å få i meg noe mat, og evt sitte rolig til det går over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på at jeg hadde søtpotetfries og hamburger i fryseren, så da er dagen redda :lol: Tur utgikk, nå snør/regner det og er snart mørkt. Trym er glad for den avgjørelsen, Tuva driver og dytter sauen sin opp i fjeset mitt så hun kunne nok tenkt seg en tur, men idag bestemmer jeg :teehe:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, 2ne skrev:

En annen ting som er typisk er at jeg for en gangs skyld ikke opplyste om at jeg hadde piccline før radiologen hadde satt inn venefloen, for normalt sett så blekner de og rygger når jeg foreslår å bruke den, for det kan de ikke noe om - mens denne radiologen hadde selvsagt brukt piccline før, og han kikka på min og sa at den kunne vi jo fint brukt, men nå hadde han jo satt inn veneflonen så nå brukte vi den :rolleyes::teehe: 

:ahappy:

37 minutter siden, 2ne skrev:

:lol: Det gikk bra ;) Møtte "naboen" på Lillestrøm så jeg hadde selskap resten av turen også :ahappy: 

Og jeg er alltid litt delt på om jeg synes det er kjekt eller kjipt å sitte på toget ved siden av noen man kjenner... jeg foretrekker å trekke meg inn i skallet mitt når jeg blir reisesyk :aww: 

37 minutter siden, 2ne skrev:

AN er jeg hjemme igjen og fått datterbarnet til å koble meg opp før hun forsvant ut av huset, som hun pleier. Jeg er både svimmel og har vondt i hodet nå, hvilket overrasker meg litt, det pleier ikke å være sånn. Det er kjipt da, for jeg burde børsta, bada og blåst to hunder, men akkurat nå tror jeg skal prøve å få i meg noe mat, og evt sitte rolig til det går over. 

Det hender jo det dukker opp andre "ting" som overhodet ikke er relatert til de sykdommene man har også :P Jeg synes det er fort gjort å skylde på at det sikkert har ett eller annet med MS å gjøre, men oftest er det jo noe helt annet :P 

Jeg er på kjøret... kyllingvinger i dag også. Jeg har heldigvis fått dusjet Willy på strategiske steder som luktet vondt, men jeg synes det er litt spesielt at jeg må vaske beina hans pga vond lukt. De ble behørig sjamponert med en gul fruktsjampo :aww: I går børsta jeg halve Yasmine, og hun var så ****** i pelsen at jeg ikke rakk resten. Får vel ta det i kveld da. Når jeg driver med sånn pelsstell før utstilling merker jeg hvor lite lyst jeg har til å dra på utstilling... :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Ja, det er visst ikke noe problem heldigvis, men det er så langt i fra ideelt... :hmm:

Uff nei, jeg kjenner følelsen. Pippin hadde jo glatt tissa fire ganger på den tida (derfor magebind med bleie i de siste par årene :P ). Symra ville nok ha holdt seg, selv om jeg ikke har tenkt å sjekke hvor lenge. Jeg har av og til et press på meg til å delta på møter utenbys, men hittil har jeg klart å vri meg unna. ikke alltid mulig å ha hund i bilen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Jeg husker at jeg hadde full jobb, 2 hunder og et barn, etterhvert et barn og to hunder,

Hm?

Jeg sitter her og prøver å bestemme meg for om jeg har lyst på risengrynsgrøt til middag eller om jeg skal spise et par brødskiver og ha grøten til i morgen. Alle disse valgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, Symra&Pippin said:

Uff nei, jeg kjenner følelsen. Pippin hadde jo glatt tissa fire ganger på den tida (derfor magebind med bleie i de siste par årene :P ). Symra ville nok ha holdt seg, selv om jeg ikke har tenkt å sjekke hvor lenge. Jeg har av og til et press på meg til å delta på møter utenbys, men hittil har jeg klart å vri meg unna. ikke alltid mulig å ha hund i bilen heller.

Jeg presiserer alltid når jeg får spørsmål om å stille som muntligsensor: Må være i Trondheim eller veldig nære :P 

 

Inne fra tur, og skal ut en tur igjen i kveld. Være litt sosial :P Da drar jeg og leverer Smula hos foreldrene mine først, sånn at hun slipper å være hjemme alene igjen i kveld etter at jeg har vært en lang dag på jobb. Blir ikke lenge da, siden jeg har blitt forkjøla :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Uff nei, jeg kjenner følelsen. Pippin hadde jo glatt tissa fire ganger på den tida (derfor magebind med bleie i de siste par årene :P ). Symra ville nok ha holdt seg, selv om jeg ikke har tenkt å sjekke hvor lenge. Jeg har av og til et press på meg til å delta på møter utenbys, men hittil har jeg klart å vri meg unna. ikke alltid mulig å ha hund i bilen heller.

Jeg forsøker jo også helst å vri meg unna møter andre steder enn på Hamar :lol: Stort sett greier jeg det da, og kan delta på skype i stedet, men noen ganger må man... og denne uka var det to dager til og med. Heldigvis kunne de være med i bilen den ene dagen, men i går ble det mer trøblete (tar alltid tog når jeg skal på møter i Oslo). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Siri said:

Og jeg er alltid litt delt på om jeg synes det er kjekt eller kjipt å sitte på toget ved siden av noen man kjenner... jeg foretrekker å trekke meg inn i skallet mitt når jeg blir reisesyk :aww: 

Nei, jeg var litt delt jeg og når jeg så at det var kjentfolk, men det var liksom ingen vei utenom, så da er det jo bare å suck it up og være blid da :P Men jeg føler at jeg har fått dosa mi med folk i dag :teehe: 

1 hour ago, Siri said:

Det hender jo det dukker opp andre "ting" som overhodet ikke er relatert til de sykdommene man har også :P Jeg synes det er fort gjort å skylde på at det sikkert har ett eller annet med MS å gjøre, men oftest er det jo noe helt annet :P 

Det kan jo være at det ville vært sånn i ettermiddag uansett, men jeg syns liksom at den svimmelgreia når man får kontrastvæske ikke gikk over helt, og det gjorde meg litt kvalm og satt ut. Men nå har jeg spist og fått væskebehandling, så hodepina er borte. Svimmelheta og småkvalmen er fortsatt der. Det blir ingen klipping av hund i morgen, for å si det sånn :) 

Jeg tenkte på deg da jeg tok bussen fra Ahus til Lillestrøm forresten :lol: Bussjåføren kjørte som om han hadde stjålet både buss og bagasje, han holdt på å kjøre forbi et stopp noen hadde trykka for også (hun ropte "nei nei, du må stoppe, STOPPE! Følg med litt da!" :lol: ). Jeg syns å huske noen historier fra deg om bussturer fra Holter? :teehe: 

54 minutes ago, Symra&Pippin said:

Hm?

Skrivefeil. Det gikk fra to hunder og ett barn til to barn og en hund :) 

--

Det snør her :o Jeg er delt på hva jeg syns om det - snø er bedre enn det været vi har hatt de siste ukene, men den snøen som kommer nå er så bløt at den blir neppe liggende, og da kunne den nesten like gjerne bare ikke kommet :aww: De firbeinte syns det var gøy da - og med valp er det alltid morsomt med første snøen :ahappy: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 2ne skrev:

 

En annen ting som er typisk er at jeg for en gangs skyld ikke opplyste om at jeg hadde piccline før radiologen hadde satt inn venefloen, for normalt sett så blekner de og rygger når jeg foreslår å bruke den, for det kan de ikke noe om - mens denne radiologen hadde selvsagt brukt piccline før, og han kikka på min og sa at den kunne vi jo fint brukt, men nå hadde han jo satt inn veneflonen så nå brukte vi den :rolleyes::teehe: 

Nå har ikke jeg sånn veldig peiling på sentrale venekateter, men jeg fikk beskjed i praksis (som jeg ble ferdig med igår :D ) at man generelt ikke skal bruke de til kontast, så lenge man kan unngå det. Fordi kontrasten blir satt inn med ganske høyt trykk, som de ikke alltid tåler. Det er visst noen utvalgte typer som skal gå fint, men det er nok ikke noe alle radiografer har kontroll på. Bedre å legge inn veneflon, og være på den sikre siden :) Så det er nok ikke bare fordi de ikke kan noe om de at de ikke vil bruke de, men rett og slett fordi de fleste ikke tåler trykket kontrasten blir satt inn med :)

Sikkert ikke interessant for andre enn meg det, da :P

 

 

Prøve å nyte helga, før skole igjen på mandag. Skal presentere et arbeidskrav muntlig da, så må nok lese litt i helga, men jeg skal hvertfall nyte at 8uker praksis er overstått :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Siri skrev:

Det er alltid min bekymring også... og når jeg skal til et fremmed sted, i møte med noen, så må jeg alltid ha navnet skrevet opp, for det er jo dødspinlig å ikke huske hvem man skal i møte med :lol: 

Når man har hukommelse som en høstdau flue, så vet man jo aldri :aww: 

Å jeg vet! Helt håpløst vettu ?

Jeg skal ha 4 eksamner i år på helt fremmede steder.. Jeg har bitte litt noia ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, 2ne skrev:

Nei, jeg var litt delt jeg og når jeg så at det var kjentfolk, men det var liksom ingen vei utenom, så da er det jo bare å suck it up og være blid da :P Men jeg føler at jeg har fått dosa mi med folk i dag :teehe: 

Ja, man har jo ikke noe valg, selvsagt :lol: 

29 minutter siden, 2ne skrev:

Det kan jo være at det ville vært sånn i ettermiddag uansett, men jeg syns liksom at den svimmelgreia når man får kontrastvæske ikke gikk over helt, og det gjorde meg litt kvalm og satt ut. Men nå har jeg spist og fått væskebehandling, så hodepina er borte. Svimmelheta og småkvalmen er fortsatt der. Det blir ingen klipping av hund i morgen, for å si det sånn :) 

Æsj... Det er veldig lite kult å være kvalm (ja, sånn som i syk-kvalm :lol:). Håper det bedrer seg!!!

29 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg tenkte på deg da jeg tok bussen fra Ahus til Lillestrøm forresten :lol: Bussjåføren kjørte som om han hadde stjålet både buss og bagasje, han holdt på å kjøre forbi et stopp noen hadde trykka for også (hun ropte "nei nei, du må stoppe, STOPPE! Følg med litt da!" :lol: ). Jeg syns å huske noen historier fra deg om bussturer fra Holter? :teehe: 

:lol: Det hørtes veldig kjent ut ja!!! Jeg har traumer ennå :lol: 

25 minutter siden, laikamor skrev:

Nå har ikke jeg sånn veldig peiling på sentrale venekateter, men jeg fikk beskjed i praksis (som jeg ble ferdig med igår :D ) at man generelt ikke skal bruke de til kontast, så lenge man kan unngå det. Fordi kontrasten blir satt inn med ganske høyt trykk, som de ikke alltid tåler. Det er visst noen utvalgte typer som skal gå fint, men det er nok ikke noe alle radiografer har kontroll på. Bedre å legge inn veneflon, og være på den sikre siden :) Så det er nok ikke bare fordi de ikke kan noe om de at de ikke vil bruke de, men rett og slett fordi de fleste ikke tåler trykket kontrasten blir satt inn med :)

Sikkert ikke interessant for andre enn meg det, da :P

Sånt synes jo jeg er interessant også :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Å jeg vet! Helt håpløst vettu ?

Jeg skal ha 4 eksamner i år på helt fremmede steder.. Jeg har bitte litt noia ?

:lol: Det hadde stressa meg veldig :lol: 
I forgårs, da jeg var på NMBU, måtte jeg ringe til min kollega og avtale at vi gikk til forelesningssalen sammen... jeg husket jo ikke hvor vi var hen i fjor liksom :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

:lol: Det hadde stressa meg veldig :lol: 
I forgårs, da jeg var på NMBU, måtte jeg ringe til min kollega og avtale at vi gikk til forelesningssalen sammen... jeg husket jo ikke hvor vi var hen i fjor liksom :aww: 

Hahaha jeg er helt lik :lol: Gubben har endelig skjønt krisemaksimeringen min og tilbudt seg at vi kunne kjøre på titterunde neste gang vi var i byen. Men jeg er jo så kuli at jeg svarer "Neida, det går sikkert fint altså"..

og så døde jeg inni meg..

Jeg kan jo ikke begynne å gå på runder for å finne rommene pga en eksamen.. det måtte gubben gjøre med meg når jeg begynte på skolen i byen. Nektet å komme for sent osv, så gubben måtte gå på prøverunde kvelden før :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutes ago, laikamor said:

Nå har ikke jeg sånn veldig peiling på sentrale venekateter, men jeg fikk beskjed i praksis (som jeg ble ferdig med igår :D ) at man generelt ikke skal bruke de til kontast, så lenge man kan unngå det. Fordi kontrasten blir satt inn med ganske høyt trykk, som de ikke alltid tåler. Det er visst noen utvalgte typer som skal gå fint, men det er nok ikke noe alle radiografer har kontroll på. Bedre å legge inn veneflon, og være på den sikre siden :) Så det er nok ikke bare fordi de ikke kan noe om de at de ikke vil bruke de, men rett og slett fordi de fleste ikke tåler trykket kontrasten blir satt inn med :)

Sikkert ikke interessant for andre enn meg det, da :P

Gratulerer med gjennomført praksis :ahappy: 

Jeg veit ikke om denne radiografen har kontroll, han mente han hadde det selv, og han mente at min piccline tåler kontrast :) Men han traff ei blodåre på første forsøk, så det gjorde ikke meg noe at det ble veneflon i stedet for :teehe: 

Just now, Snoffe said:

@2ne Er min valp :D han heter Lyngmoen's Tyson. Han er etter C.I.B. NORD UCH Pizzicato's Ninth Cloud og Lyngmoen's Larissa 

Godt valg av rase! Håper du blir like fornøyd med din krøllebølle som jeg er med mine :ahappy: 

Monsteret og Tyson er faktisk i slekt ;) Hans morfar er Monsters mormors far. I tillegg er hans farmors mor hennes mormors mormor :) Ikke nært beslekta, men beslekta ;) 

Just now, Siri said:

Ja, man har jo ikke noe valg, selvsagt :lol: 

Det kunne vært verre da, det kunne vært en jeg ikke egentlig liker f.eks :lol: 

Just now, Siri said:

Æsj... Det er veldig lite kult å være kvalm (ja, sånn som i syk-kvalm :lol:). Håper det bedrer seg!!!

Det er heldigvis bare litt små-kvalme, jeg føler ikke at jeg må kaste opp eller noe sånt, bare et lettere ubehag, liksom :lol: 

Just now, Siri said:

:lol: Det hørtes veldig kjent ut ja!!! Jeg har traumer ennå :lol: 

:teehe: Jeg syns det var litt morsomt jeg. Særlig det der med at han holdt på å kjøre forbi stoppet til denne dama, neste stoppet var 200 meter lenger ned i gata liksom, hvor krise fikk det blitt? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Hahaha jeg er helt lik :lol: Gubben har endelig skjønt krisemaksimeringen min og tilbudt seg at vi kunne kjøre på titterunde neste gang vi var i byen. Men jeg er jo så kuli at jeg svarer "Neida, det går sikkert fint altså"..

og så døde jeg inni meg..

Jeg kan jo ikke begynne å gå på runder for å finne rommene pga en eksamen.. det måtte gubben gjøre med meg når jeg begynte på skolen i byen. Nektet å komme for sent osv, så gubben måtte gå på prøverunde kvelden før :lol: 

:lol: Prøverunde er noe selv jeg kunne funnet på å gjøre om det var mulig :lol: Jeg syns du høres fornuftig ut, jeg :aww: 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Det kunne vært verre da, det kunne vært en jeg ikke egentlig liker f.eks :lol: 

Sant nok :lol: Jeg synes det er verst med slike litt perifere kolleger som jeg overhodet ikke har noe til felles med! Og dem treffer man jo på rett som det er når man tar tog til og fra Hamar - vi er et reisende folkeferd, vi i vegvesenet :lol: 

Sitat

Det er heldigvis bare litt små-kvalme, jeg føler ikke at jeg må kaste opp eller noe sånt, bare et lettere ubehag, liksom :lol: 

Jeg tenkte mer på kvalm, som i brekk-ekkel person liksom :lol: 

Sitat

:teehe: Jeg syns det var litt morsomt jeg. Særlig det der med at han holdt på å kjøre forbi stoppet til denne dama, neste stoppet var 200 meter lenger ned i gata liksom, hvor krise fikk det blitt? :P 

200 m er langt, det, når man er på vei hjem :aww: Det var mange som opplevde at bussen ikke stoppet der den skulle da jeg busset også... men de hadde nok mer enn 200 m til neste stopp :lol: 

Edit: Det har kommet et lett snødryss her - og det er så kaldt at snøen ikke setter seg i pelsen på hundene - ergo rene og tørre hunder etter lufterunde *yeyyyy*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, 2ne skrev:

 

Godt valg av rase! Håper du blir like fornøyd med din krøllebølle som jeg er med mine :ahappy: 

Monsteret og Tyson er faktisk i slekt ;) Hans morfar er Monsters mormors far. I tillegg er hans farmors mor hennes mormors mormor :) Ikke nært beslekta, men beslekta ;) 

Det håper jeg også :ahappy: 

Så morsomt :)

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...