Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå november

Tonje
 Share

Recommended Posts

• Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pappa sponser med det samme han sponsa eksen sin billett med, nå har vi kjøpt flunka ny flybillett til @Teserere og livet er straks litt lysere  . Da blir det Thailand i jula med bestevenn! Er så glad

Mobilen min ringte mens jeg satt med en pasient (hørte vibreringa så vidt) og da jeg kjente igjen nummeret hoppet hjertet over flere slag, det var fra drømmejobben! De vil ha meg på intervju! Jeg var

Hei sonen! Visste dere at...     ...at jeg har verdens søteste lille vofs?    

Posted Images

... har jeg pause i husarbeidet. Kjipt å bruke fridagen sin på sånt, men nå må det bli gjort før hybelkaninene og støvbøflene tar helt overhånd. :P  Sjekket sporingen på pakken jeg sendte i går, for å se om den har kommet seg avgårde. Er i det minste registrert sendt, selv om den fortsatt surrer her i Trøndelag. Kommer neppe frem før 1.desember. :hmm: Jeg var for treg til å få den på posten, og ting som skal nordover bruker lang tid (og det er seriøst, når mamma eller noen sender meg pakker går det mye fortere enn når jeg sender andre veien :lol: ). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Symra&Pippin skrev:

I bilen til jobben var jeg sikker på at jeg hadde glemt å ta på maskara. Jeg ser ut som en torsk uten maskara. Det var for mørkt til at jeg fikk sjekket i speilet i bilen, og engstelsen steg! Styrta inn på do da jeg kom på jobben, og PJUH, alt i orden.

:lol:

Det der gjorde jeg også en gang, heldigvis jobba jeg på sykehus med apotek og gikk dit med en gang jeg kom på jobb for å kjøpe en maskara :lol:. Teite er vi...

Akkurat nå har jeg lest i den "når er det nok"-tråden og ble brått oppmerksom på at jeg ser ut til å ha havnet i en situasjon hvor jeg tidligere har sagt at jeg ikke vil være i...Altså med en hund som ikke vil være med på tur.. Nå er det mest sannsynlig medisiner som spiller en rolle, men de medisinene vil han nok være avhengig av resten av livet da...:hmm:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ringe dyrlegen nå. Må bare slutte å gråte først. Kulen til Bjørn har ikke blitt mindre tross medisin. Virus (katten med astma) fungerer kun på høydose kortison ellers begynner han å hoste igjen. Nedtrapping var ikke vellykket slik som håpet. Det er ikke min dag i dag. Kan ikke miste noen av dem :( 

Og pga navtull mister jeg pengene mine i morgen, forhåpentligvis ordner det seg raskt men jeg holder ikke pusten. Tror jeg bare går og legger meg og står opp neste år eller noe. 

Edit: og bestilt time til fotografering av Bjørn. Kan ikke men må nesten tenke sånn, må ha et bilde av han om det verste skulle skje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutes ago, Line said:

Sitter på legevakten og venter. Røntgen unnagjort, så da gjenstår det bare å få svar. Setene her er dårlig egnet for vonde halebein dog...

Håper armen din er pen og hel innvendig! 

@Paranomia Huff :(:hug:   

Jeg bare virrer. Satt på klesvask, oppvask, og tørketrommel, men burde gått ut og gjort noe, eller gjort mer inne eller... Plan om å legge meg tidlig i kveld så da bør jeg være ferdig med alt jeg skal før barnet kommer hjem.  Starte med å la gutta løpe litt kanskje, se om tempen har steget nok til at Kasko orker å være ute. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pause igjen! Nå er hele førsteetasjen ryddig, om vi ser bort fra inni skuffer og skap selvsagt. Hva som er gjemt i skuffer og bak dører er ikke så farlig. Ute av syn osv. :whistle: 

Og så er jeg veldig glad for at det har kommet registreringsrestriksjoner på toller når det kommer til antall nå. Maks 45 avkom pr hund, så da følges RAS opp og det gjøres et forsøk på å nå målene der. :) 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag...jeg er utslitt lenge før halvveis. Lita er med meg på jobb. Og det blir slik fremover. Hun har siste uken endret adferd drastisk, så noe er galt:cry:. Jeg dro rett til veterinær i dag tidlig etter flere hendelser siste dager, siste i dag tidlig, og fikk undersøkt henne. Veterinær er ikke sikker på hva som er galt, vår faste var ikke der, og den som var der følte jeg ikke tok på alvor helt den adferdsendringen jeg beskrev, Men hun oppdaget en bilyd på hjertet som ikke har vært der før, og hun mener Lita kan ha hjertesvikt - og at det kan forklare en del ting vedr kondisjonen hennes siste året. (men det forklarer ikke alt). Neste onsdag ble hun satt opp til røntgen av så og si det meste, samt ultralyd av hjertet. Inntil videre ble Lita satt på Onsior. Og noe annet som skal beskytte magen, siden hun var gjennom stor mageoperasjon i vår og nesten døde pga komplikasjonenen etter den. Jeg ble selvfølgelig skeptisk, for hos mennesker med hjertesvikt skal man overhodet ikke gi nsaid. Veterinær mente jeg var overforsiktig:icon_confused: siden det var det man var innen menneskemedisin...
Nå sover hun tungt på kontoret mitt. Frisk er hun i hvert fall ikke.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Tonje skrev:

Det der gjorde jeg også en gang, heldigvis jobba jeg på sykehus med apotek og gikk dit med en gang jeg kom på jobb for å kjøpe en maskara :lol:. Teite er vi...

Akkurat nå har jeg lest i den "når er det nok"-tråden og ble brått oppmerksom på at jeg ser ut til å ha havnet i en situasjon hvor jeg tidligere har sagt at jeg ikke vil være i...Altså med en hund som ikke vil være med på tur.. Nå er det mest sannsynlig medisiner som spiller en rolle, men de medisinene vil han nok være avhengig av resten av livet da...:hmm:

Det er ikke bare midlertidlig at medisinene tuller det til da? Til effekten har stabilisert seg.. 

Akkurat nå, enna skrev:

For en dag...jeg er utslitt lenge før halvveis. Lita er med meg på jobb. Og det blir slik fremover. Hun har siste uken endret adferd drastisk, så noe er galt:cry:. Jeg dro rett til veterinær i dag tidlig etter flere hendelser siste dager, siste i dag tidlig, og fikk undersøkt henne. Veterinær er ikke sikker på hva som er galt, vår faste var ikke der, og den som var der følte jeg ikke tok på alvor helt den adferdsendringen jeg beskrev, Men hun oppdaget en bilyd på hjertet som ikke har vært der før, og hun mener Lita kan ha hjertesvikt - og at det kan forklare en del ting vedr kondisjonen hennes siste året. (men det forklarer ikke alt). Neste onsdag ble hun satt opp til røntgen av så og si det meste, samt ultralyd av hjertet. Inntil videre ble Lita satt på Onsior. Og noe annet som skal beskytte magen, siden hun var gjennom stor mageoperasjon i vår og nesten døde pga komplikasjonenen etter den. Jeg ble selvfølgelig skeptisk, for hos mennesker med hjertesvikt skal man overhodet ikke gi nsaid. Veterinær mente jeg var overforsiktig:icon_confused: siden det var det man var innen menneskemedisin...

Jeg svidde av 3000kr i røntgen og blodprøve i går uten pr nå å ha kommet noe særlig etter en forklaring. Så nå er det bare å vente på svar på prøvene og de skulle studere røntgen bildene enda nøyere og samt diskutere det innad hos alle dyrlegene.. 

Er så artig med slike ting. Nesten bedre at man kan peke på en kul og si «der er det»..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Operasjon i morgen. Tårene renner ikke, de fosser. Er superkirurgen i Sandefjord som skal operere så føler meg helt trygg på de sånnsett. Men så må de jo informere om risiko likevel og jeg får helt noia selv om jeg vet risikoen. Jeg vet det, men vil ikke vite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Krutsi said:

Jeg svidde av 3000kr i røntgen og blodprøve i går uten pr nå å ha kommet noe særlig etter en forklaring. Så nå er det bare å vente på svar på prøvene og de skulle studere røntgen bildene enda nøyere og samt diskutere det innad hos alle dyrlegene.. 

Er så artig med slike ting. Nesten bedre at man kan peke på en kul og si «der er det»..

Jeg blir sliten av slikt. For til syvende og sist er det jeg som må avgjøre om vi kan fortsette om ikke hun blir "normal" igjen, adferdsmessig. Og det vet jeg at vi ikke kan. Men jeg vil vite HVORFOR hun har er som hun er nå. Og hun har på toppen av det hele "skrantet" gradvis siste halvåret, uten at jeg kan sette fingeren på HVA. Hun har ok vekt, pelsen ser bra ut, men hun er mager over ribbena, ansiktet har blitt veldig innsunket og "tørt", og turer kan hun ikke lenger bli med på uten å bli dårlig. Og så vil hun ikke lenger gå i trapper. Det har kommet siste uka. 
Men det å si til familien min - mannen og ungene - at hun kanskje ikke har det så bra - er som å snakke til veggen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Krutsi skrev:

Det er ikke bare midlertidlig at medisinene tuller det til da? Til effekten har stabilisert seg.. 

Veterinæren mener det, men nå er det bare 2 mnd til "påfylling" igjen og hvis det samme gjentar seg da så får jeg ta tak i det. Foreløpig er det ikke et tema å tenke på noe annet for å si det sånn, det er det for tidlig til. Jeg håper og tror det ordner seg, men tenker jo litt på hvordan det blir hvis ikke.

1 minutt siden, Paranomia skrev:

Operasjon i morgen. Tårene renner ikke, de fosser. Er superkirurgen i Sandefjord som skal operere så føler meg helt trygg på de sånnsett. Men så må de jo informere om risiko likevel og jeg får helt noia selv om jeg vet risikoen. Jeg vet det, men vil ikke vite. 

:console:Krysser fingrene for at han blir bra!

Nå skal jeg snart dra hjem til samboer og hunder, de tingene jeg klamrer meg til her i livet om dagen. Fikk snap fra bror som er hos besta på hennes 75-års dag og det stikker i hjertet av å ikke få vært der sammen med dem. Herregud som jeg savner å bo i nærheten av familien og vennene mine :hmm:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, enna skrev:

:hug:Stakkar Lita, godt at hun er til en eier som tar henne på alvor. Det er så slitsomt når veterinærer liksom ikke tar det på alvor det man ser som kjenner hunden ut og inn... 

Hjemme med sykt barn, og er så dårlig selv at også mannen må være hjemme for å hjelpe til. Har snakket med veterinæren om videre plan for Midas... Skal planlegge avlivning hjemme :icon_cry: Det er godt å vite at han får avslutte livet sitt hjemme siden han er så redd hos veterinæren, men det er så dritt å sette en dag. 
I dag skal han få kose seg på rusletur med sin beste venn. Må bare prøve å kose oss den siste tiden :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært innom nå. Svidde av hele lønna mi hos veterinær idag. Oppdaget at Nemis høyre håndledd var hardt og "merkelig" mandag kveld, og idag fikk hun påvist forkalkninger og mulig inflammasjon. Skal videre til ortoped og foreta en CT og videre utredelse. God jul... :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, enna skrev:

Jeg blir sliten av slikt. For til syvende og sist er det jeg som må avgjøre om vi kan fortsette om ikke hun blir "normal" igjen, adferdsmessig. Og det vet jeg at vi ikke kan. Men jeg vil vite HVORFOR hun har er som hun er nå. Og hun har på toppen av det hele "skrantet" gradvis siste halvåret, uten at jeg kan sette fingeren på HVA. Hun har ok vekt, pelsen ser bra ut, men hun er mager over ribbena, ansiktet har blitt veldig innsunket og "tørt", og turer kan hun ikke lenger bli med på uten å bli dårlig. Og så vil hun ikke lenger gå i trapper. Det har kommet siste uka. 
Men det å si til familien min - mannen og ungene - at hun kanskje ikke har det så bra - er som å snakke til veggen... 

Ja, det er slitsomt! Her er det også atferdsendringene som er de største symptomene. Ingen av alternativene er dessverre så veldig gode alternativ kjenner jeg, spesielt ikke fra tidligere erfaring. Så nå har vi faktisk kommet dit at jeg må vite om det er noe man kan fikse eller så må hun få slippe... 

men jeg blir heldigvis tatt på alvor både hos dyrlege og familie. Men å miste 4. Hunden på 4. Året er noe unødvendig kjenner jeg.. spesielt når flere er unge hunder.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:console: Til alle som har hunder det ikke går så bra med. Triste greier :( Håper det går bra for de det kan gå veien for!

Kjenner jo at kennelhoste blir en liten bagatell i forhold. Selv om et par av de 5 som har fått det så langt, kan bli en liten utfordring å holde i ro i flere uker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonje skrev:

Veterinæren mener det, men nå er det bare 2 mnd til "påfylling" igjen og hvis det samme gjentar seg da så får jeg ta tak i det. Foreløpig er det ikke et tema å tenke på noe annet for å si det sånn, det er det for tidlig til. Jeg håper og tror det ordner seg, men tenker jo litt på hvordan det blir hvis ikke.

:console:Krysser fingrene for at han blir bra!

Nå skal jeg snart dra hjem til samboer og hunder, de tingene jeg klamrer meg til her i livet om dagen. Fikk snap fra bror som er hos besta på hennes 75-års dag og det stikker i hjertet av å ikke få vært der sammen med dem. Herregud som jeg savner å bo i nærheten av familien og vennene mine :hmm:.

Satser på at det stabilisere seg da gitt.. alternativet er kjedelige greier.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg bare deler ut :hug:til alle som trenger...

Har hatt en litt kjip dag selv etter at vi på nav-møte i dag helt tilfeldig oppdaget at selv om kontrakten min med stedet der jeg er på arbeidstrening varer til april, så har altså vedtaket nav satte på tiltakspenger tilknyttet arbeidstreningen kun varighet til imorgen. Det er usikkert om jeg kan knyttes til tiltaket videre som at jeg byttet bostedskommune. Så det er mulig jeg, fra i morgen av, står med bare sosialstønad som inntekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Paranomia skrev:

Skal ringe dyrlegen nå. Må bare slutte å gråte først. Kulen til Bjørn har ikke blitt mindre tross medisin. Virus (katten med astma) fungerer kun på høydose kortison ellers begynner han å hoste igjen. Nedtrapping var ikke vellykket slik som håpet. Det er ikke min dag i dag. Kan ikke miste noen av dem :( 

Og pga navtull mister jeg pengene mine i morgen, forhåpentligvis ordner det seg raskt men jeg holder ikke pusten. Tror jeg bare går og legger meg og står opp neste år eller noe. 

Edit: og bestilt time til fotografering av Bjørn. Kan ikke men må nesten tenke sånn, må ha et bilde av han om det verste skulle skje. 

:hug: 
Er ikke operasjon et alternativ? Ufattelig vond situasjon uansett :(  

2 timer siden, enna skrev:

Stakkars Lita :( 
Håper fast veterinær klarer å finne ut av det, eller at det går an å stabilisere tilstanden og at hun kan kvikne til med medisiner. 

Akkurat nå, Pixie skrev:

Tror jeg bare deler ut :hug:til alle som trenger...

Har hatt en litt kjip dag selv etter at vi på nav-møte i dag helt tilfeldig oppdaget at selv om kontrakten min med stedet der jeg er på arbeidstrening varer til april, så har altså vedtaket nav satte på tiltakspenger tilknyttet arbeidstreningen kun varighet til imorgen. Det er usikkert om jeg kan knyttes til tiltaket videre som at jeg byttet bostedskommune. Så det er mulig jeg, fra i morgen av, står med bare sosialstønad som inntekt...

Får håpe det kan videreføres til ny kommune! Noe må de jo kunne gjøre, og jeg kan ikke skjønne at du ikke skal ha rett på tiltak i andre kommuner. 
Lykke til! Håper det ordner seg for deg. 

@Krutsi Søren altså! :hug: Jeg synes virkelig du har vært uheldig nok med hundene nå. :( Er det valpen som plages med noe? 

Det er tydeligvis den store kjipe-dagen her på sonen. 
På morgenmøtet i dag fikk vi vite at alle ansatte skulle overføres til et annet firma eier har, og videre leies ut til det vi er ansatt i nå. Det innebærer også at vi nå kun kalles selgere, ikke konsulenter, og at grunnlønn forsvinner, og vi jobber kun for provisjon på salgsdelen. 
Det er ikke en endring jeg trives med, og en person sa opp allerede i dag. Hun hadde fått et tilbud fra en annen bedrift, og hun ville at jeg skulle ta kontakt med dem også. De trenger en person til. Og jeg vurderer sterkt å nekte å skrive under på ny kontrakt og gå over til det andre firmaet. 
Da er det en helt annen bransje, men relativt like arbeidsoppgaver. Og grunnlønn, ikke minst! Den sikkerheten er viktigere for meg enn å ha et langvarig arbeidsforhold på CV. Motivasjonen har ikke overraskende vært på bunn for min del i dag... 

Nå skal jeg snart lage middag før det blir en lang tur med Sjef. Jeg trenger mye frisk luft i dag for å klarne tankene kjenner jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Aha, takk for utfyllende svar! Kanskje jeg skal prøve ut dibaq da, gir diverse brusk som tygg så det burde gå fint. Eller prøve med farmina. Dyrere for, men man gir vel kanskje mindre mengder av det? Valpen her vokste enormt fort på vom, men vet jo ikke om det var pga. maten eller tilfeldig, valper vokser jo fort. Var såpass at hundeluftere i nabolaget kommenterte på veksten 😅
    • Dibaq, ja. Jeg er godt fornøyd med kombinasjonen av pris og kvalitet, med unntak av manglende kondroitinsulfat. Det er noe de fleste for (inkludert mer kjente og anerkjente for som Vom og Alpha Spirit) har altfor lite av. Stoffet finnes rikelig i brusk, så gir tilskudd av rå frosset eller tørket hals/føtter fra kylling/kalkun og ører/haler fra diverse dyr for å kompensere. Ellers er jeg veldig begeistret for Farmina, men en må være litt forsiktig for å unngå voldsom vekst av det. Min fikk en skremmende, massiv growth spur da jeg foret bare på det en ukes tid. Skjøt i været og la på seg. Veldig høy næringstetthet og kaloririkt, så lite slingringsmonn før det blir for mye av det. Pga DCM-skandalen i forbindelse med kornfrie for, hvor det å fore på f.eks. Acana -ansett som et premium høykvalitetsfor, rost opp i skyene for kvaliteten - medførte strukturell hjertefeil på en mengde hunder, så har jeg valgt å kombinere flere ulike typer for å gardere meg bedre dersom det i ettertid skulle vise seg å ha vært noe gærnt med noen av dem.  Farmina har kornfrie varianter, til forveksling lik skandaleforene, men har også tilstrekkelig med carnitin/taurin/metionin, og de inneholder ikke hele belgfrukter eller belgfruktproteiner - mistenkt for å være anti næringsstoffer som hemmer opptak eller syntese av andre aminosyrer og proteiner. Farmina inneholder kun stivelsen fra erter, og ekstrahert og isolert stivelse skal være bare stivelse, uavhengig av om det kommer fra hvete, ris eller erter. Nødvendig for å kunne holde de andre ingrediensene bundet sammen til kibble.  Om den voksne hunden ender på perfekt størrelse med perfekt leddet perfekt skjelett, perfekte organer og perfekt pels vet jeg jo ikke ennå, men avføringen er ihvertfall perfekt :)
    • Takk for godt tips om godbitpung! Skal se om jeg finner noe liknende. Hadde samme erfaring som deg med vom, veldig hard avføring som virket ubehagelig å trykke ut. Tørrfor fra Dilaq, er det Dibaq du mener? Vurderte nemlig dette foret selv. Kan ikke så mye om hundeernæring, men syntes ingrendiensene så ganske bra ut og foret er rimelig. Men kunne ikke lese noen erfaringer med det på nett, og det føltes skummelt å prøve et så ukjent formerke. Du er fornøyd altså?
    • Vi har hatt fremgang på flere områder denne uka, bl.a. pelsstell. Tålmodigheten med kamming og raking har økt dramatisk. Han liker det ikke, men det virker som han har forstått at det er et nødvendig onde og en slags act of kindness fra min side, og er mer tålmodig med det. Nå holder det med en utbetaling per kammede og rakede bein, en for ryggen, en for magen og en for brystet, totalt 7 skjeer med Vom for å få kammet og raket hele hunden, unntatt skjegget, som det koster minst fire skjeer Vom å få kammet grundig gjennom.  Ny milepæl er napping. Skal ikke påberope meg å være noen kløpper ennå, men får det da til på et vis, og til min gledelige overraskelse liker han å bli nappet.  Ellers har vi fått mye sosialisering/miljøtrening med hester og fremmedfolk på territoriet denne uka, med camp/landsstevne på gården. Han har roet seg betraktelig ned og er progressivt desensitivert til situasjonen gjennom å få trøkket ansiktet fullt av godis og spise 1-2 måltider om dagen fra gresset rett foran paddockene, mens folk traver rundt med utstyr og for, og leier hester frem og tilbake. Fra å være heftig begeistret og vilter nysgjerrig med mye vokal de første dagene, til å være nær nonchalant nå på slutten - en pen utvikling. En god hjelp var hestenes nedlatende forrakt mot ham da han begynte bjeffe på dem. De gjorde hesteekvivalenten til det menneskelige uttrykket 'himlet med øynene og fnøs foraktelig' mot den lille drittungen som lagde sånn irriterende lyd. Den reaksjonen der fra dem sved på en annen måte enn tilsvarende reaksjon fra meg, som han har reagert på med MER vokal, for å gjøre det tydelig hva slags emosjonell abuse og omsorgssvikt sånt er fra primær omsorgsperson. Å "få" den der fra hestene var noe annet. Den fungerte på en annen måte fordi det ikke kom fra meg. En stor takk til hestene for hjelpen med å utvikle litt manerer. Han fikk til og med hilse snute mot mule med et brødrepar han har vært på nikk med i noen dager. Var veldig forløsende for ham, og roet ham betydelig ned i nærheten av dem.  Han er fortsatt ganske sosialt inkompetent, though. Klønete. Forsøkte kjefte og true seg til å bli hilst på og kost med her om dagen. Kroppsspråket hans var forvirrende. Ledig halvhøy hale i halvhurtig bevegelse. En slags mellomting mellom avventende vurdering, irritasjon og gledesbevegelser. Så satte han i en vokal som fremstod som truende dersom en skulle sammenlignet med mange andre raser. Ikke en dyp og alvorlig morsk voktervokal - det er ingen tvil om hva han mener når han bruker den - men et mer prososialt toneleie ispedd knurrebrumming, mot to unge kvinner som kom for å møkke en paddock. Mens han stod der og tilsynelatende kjeftet litt truende på dem, lett å tolke som territorial for den som ikke har hørt hvordan ekte territorial fra ham høres ut, så vrikket han på rumpa som i genuin gledeslogring, samtidig som han lagde de lydene der. Han forsøkte dundre meg å kjefte og true dem til å komme kose med ham, og hadde en forventning om å lykkes med det. Skjønner hvorfor mange beskriver gruppe 2 raser som: "Kan være dominant." Det er ikke så mange andre ord en kan beskrive det der med enn nettopp 'dominant'. Attitude.  Han fikk ingen uttelling for det der da, og begynte sutre og sytebjeffe da de gikk.  Kortbuksene har blitt kortere, fordi han satte seg i en fersk tyggisklyse på bussholdeplassen. Konsulterte Grok om frisyren og lurte på om den kunne generere et bilde av den optimalt estetiske måten å klippe en riesenschnauzer på, med en 2020 jeansmote silhuett på beina. Dialogen ble lang, men samme hvor omstendelig jeg forklarte, så klarte den ikke forstå at i den virkelige verden..  Så jeg forklarte og forklarte og la ved det eneste bildet tatt denne uka, kun for å vise den AI'em hva jeg mente: Jeg ville se om den kunne komme opp med en kul overall look som passer bedre med de kortbuksene der enn den typiske rasefrisyren. Jeg vet den er godt trent på visuell estetikk. Den KAN former og linjer. I forsøket på å veilede den til å forstå spurte jeg om den kunne vise meg forskjellen på å klippe en hunds naturlige pels til en silhuett av 2020 women's jeans fashion og på å kle en hund i hundeklær av jeansstoff.. ..så inntil videre beholder vi bare Lady og Landstrykeren looken med skjegg og bart og spaniel ører, til de ukonvensjonelle kortbuksene.
    • Leter med lys og lykte etter Mentalitetsboken av Ingalill og Curt Blixt, Kenth Svartberg. Noen som har den? Er også interessert i andre bøker innen språk og adferd - hundepsykologi:)
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...