Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 2.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det var jeg som har vært snill i år Fikk tilbakebetalt for ungufør for alle årene jeg har vært på aap. Julaften kom tidlig i år, for dette var ikke forventet overhodet! Jeg er i sjokk for å si de

Nå syns jeg mannfolka trenger litt positiv omtale her! Min ødelegger aldri noe i sinne, nekter meg aldri å låne noe han betaler for av streamingtjenester - (WTF??) er verdens snilleste med både meg, b

Jeg smelter. Valpelyder  twiggy er naturtalent.  Da gikk ihvertfall tiden  

Posted Images

Skrevet
1 hour ago, *Kat84* said:

Og ellers så har jeg merket at jeg er litt misunnelig på Sjef... 
Når han lå med hodet opp mot skulderen min og kikket på meg la jeg merke til at han har så fine øyevipper! Tette og fyldige. Hadde de vært på meg kunne de godt vært litt lengre. Men jeg har altså oppdaget at jeg vil ha akkurat slike vipper som Sjef har. :lol: 

Det hadde Rocky også! Og jeg tenkte ofte akkurat det samme. :lol: 

Skrevet

Siden jeg ikke lar meg påvirke av sonen i det hele tatt, har jeg nå registrert meg som trumf-medlem :P har kiwi som  nærbutikk på jobb, så hvorfor ikke. 

Nuh skal jeg gjøre meg ferdig her og gå til bussen. 

• Like 5
Guest *Kat84*
Skrevet
7 timer siden, Kaisen skrev:

Hundefolk ass:sleep: :teehe:

Jeg har hørt at vi er noen rare dyr. 
Jeg aner ikke hva folk snakker om :aww: 

6 timer siden, Rocket skrev:

Det hadde Rocky også! Og jeg tenkte ofte akkurat det samme. :lol: 

Det var enda godt at jeg ikke er alene om det :lol: 

Snart på tide å komme seg avgårde på jobb. Jeg har vært veldig effektiv i dag faktisk. Har tatt sengetøy av og fått satt på vaskemaskinen, sveipet over gulvene, og ryddet litt her og der i ting som ikke blir tatt når jeg er på jobb fra morgen til kveld :)  

Sjef har fått en liten tur med litt lydighet innlagt. Det å sitte på plass og ha blikkontakt når det er noe som skjer noen meter i fra var visst veldig vanskelig. :P 

Skrevet
8 timer siden, 2ne skrev:

Tror ikke det er så mye planting, gitt :P 

Ååå, men det vet jo ikke DU :fear:

Yasmine har litt lenger pels enn Ali :lol: 

Det er sant :lol: 

Ja, eller ikke :aww: 

Du er så kjeeeedeeeeliiiiig :aww: 

Sitter jeg og venter på at klokka skal bli så mange at jeg kan dra ned til Gardermoen og møte noen rumenske representanter fra WWF. De ville visst vite litt om faunapassasjer og sånt i Norge... 

Skrevet

Jeg har glemt mobilen hjemme i dag og kjenner at det stresser meg litt :P . Det er vel egentlig bare greit, jeg MÅ jo ikke ha den.

Felixen er ikke helt fornøyd med eukanuba og det er litt synd, for jeg har kjøpt 2 for 1... Hittil har han fått spise det han vil, som er lite, også har jeg tatt maten vekk, men gamle gubber trenger næring så nå har jeg gone all soft og blandet det ut med litt vann og leverpostei :sleep:.

Skrevet

E6 er stengt og det fører til kø på hovedveien. Løste seg heldigvis opp fort, men jeg rakk å bli skikkelig stressa. Står tross alt en del hester å venter på at jeg skal komme å gi dem frokost og slippe dem ut. Tror heldigvis ikke jeg blir mer enn et kvarter forsinket...

• Like 1
Skrevet

To nittiminuttere til helg... muggsur var jeg igår fordi brannalarmen gikk midt i prøven så jeg måtte lage ny prøve til idag... men nå er det snart helg :D 

Skrevet
9 timer siden, *Kat84* skrev:

Nå skal jeg legge meg snart. Ærlig talt så blir det vel ikke til at jeg sover tidlig i dag heller, men bare jeg finner senga raskt nå så kan jeg skryte på meg å ha gått til sengs i hvert fall :aww: 

I morgen passer det meg egentlig veldig fint å jobbe hele dagen. Skal hente mannen på flyplassen nesten rett etter jobb. Flyet lander 20.30, og jeg er ferdig når klokka er 19.30. Da slipper dagen å gå seint fordi jeg går rundt og venter :P 

Og ellers så har jeg merket at jeg er litt misunnelig på Sjef... 
Når han lå med hodet opp mot skulderen min og kikket på meg la jeg merke til at han har så fine øyevipper! Tette og fyldige. Hadde de vært på meg kunne de godt vært litt lengre. Men jeg har altså oppdaget at jeg vil ha akkurat slike vipper som Sjef har. :lol: 

Sjekka vippene på en cocker som ikke har blitt klippa på ei stund? Der snakker vi skikkelig "bling" altså

Skrevet

Øyenvippene til tibetanske terriere er helt fantastiske. De er jo laget for å holde lang pels ute av øynene, men likevel!

12143125_1640188372936837_2433349233918000203_n.jpg

• Like 4
Skrevet
2 timer siden, Siri skrev:

Sitter jeg og venter på at klokka skal bli så mange at jeg kan dra ned til Gardermoen og møte noen rumenske representanter fra WWF. De ville visst vite litt om faunapassasjer og sånt i Norge... 

Så stilig da!

• Like 1
Skrevet

Fb kan fortelle meg at den 20. oktober for 7 år siden så måtte jeg ut med snøfreseren. For 3 år siden klippet jeg plen 14 oktober. Jeg går for den siste en stund til jeg, hvis det er greit *bank i bordet* :aww: 

• Like 3
Skrevet

K er 9 måneder i dag, og feirer dagen med å være småpjusk og snørrete. Jippi :aww:

Jeg strøk henne over ryggen 2-3 ganger, og det var nok til at hun la seg ned på brystet mitt og sovna. Tror vi kommer til å ha en rolig dag i dag :lol:

• Like 1
Skrevet

Skal prøve buret i bilen i dag. Håper det passer! Har en terskel i bagasjerommet så usikker på om jeg får opp burdøren. Hvis ikke må jeg bygge det opp litt, men vet ikke om jeg har nok å gå på i høyden. Kanskje det må stå sidelengs?:teehe:

Ellers har jeg jobbhelg. Er SÅ lei og kjenner jeg takler ikke flere sånne langvakter. Det er neppe tilfeldig at jeg føler meg dårlig før hver jobbhelg.. sist endte jeg opp med å gå hjem lørdags kveld, og i dag har jeg vært uvel siden jeg våknet...Håper jeg har fått mail av sjefen om at de har fått ansatt folk så jeg kan begynne i min nye turnus med vanlige vakter i helgene. For nå tror jeg ikke jeg klarer det stort lenger. Føler meg teit også. Jeg er jo ung og skal ha masse energi. De 3 andre som jobber langvakter klager ikke liksom, og de er mye eldre enn meg.:sleep:

Guest *Kat84*
Skrevet
3 timer siden, Kokospaniel skrev:

Sjekka vippene på en cocker som ikke har blitt klippa på ei stund? Der snakker vi skikkelig "bling" altså

Jeg har helt ærlig ikke hatt cocker liggende helt opp mot halsen, så det har jeg ikke studert så nøye :P 

3 timer siden, Pixie skrev:

Øyenvippene til tibetanske terriere er helt fantastiske. De er jo laget for å holde lang pels ute av øynene, men likevel!

12143125_1640188372936837_2433349233918000203_n.jpg

Oi! :o Må jo ha kam på de der :P

Nå er jeg hjemme en snartur før jeg må videre på jobb nummer 2. Jeg teller ned uker til jeg har en lang periode uten noe som skjer. Disse to dagene har det jo vært veldig bra vær, og jeg ville heller brukt hele ettermiddagen utendørs på tur enn å stå og dele ute brødskiver. 

Frost og tørt er jo en type bra vær det også. Så da har jeg litt bra i vente. Jeg får holde fokuset på det, siden jeg har hørt at det er viktig å se fremover :aww: 

Skrevet
14 minutter siden, Kaisen skrev:

Skal prøve buret i bilen i dag. Håper det passer! Har en terskel i bagasjerommet så usikker på om jeg får opp burdøren. Hvis ikke må jeg bygge det opp litt, men vet ikke om jeg har nok å gå på i høyden. Kanskje det må stå sidelengs?:teehe:

Ellers har jeg jobbhelg. Er SÅ lei og kjenner jeg takler ikke flere sånne langvakter. Det er neppe tilfeldig at jeg føler meg dårlig før hver jobbhelg.. sist endte jeg opp med å gå hjem lørdags kveld, og i dag har jeg vært uvel siden jeg våknet...Håper jeg har fått mail av sjefen om at de har fått ansatt folk så jeg kan begynne i min nye turnus med vanlige vakter i helgene. For nå tror jeg ikke jeg klarer det stort lenger. Føler meg teit også. Jeg er jo ung og skal ha masse energi. De 3 andre som jobber langvakter klager ikke liksom, og de er mye eldre enn meg.:sleep:

Jeg er heller ikke glad i langvakter. Vi har det i helgene, jobber vanlig kveldsvakt fredag, 08-22 lørdag og søndag. Enkeltstående langvakter går helt fint synes jeg, men jeg blir veldig sliten når det blir flere etter hverandre. Søndagen startes med et helt annet utgangspunkt enn lørdagen liksom. Halvparten jobber langvakter og har 4-7-3-7-turnus, og andre halvparten har kun langvakter i helgene. Jeg hadde aldri orket å hatt kun langvakter. Jeg er heller ikke gammel, det er bare ikke noe for meg :)

Skrevet

Planen min, om å gjøre minst mulig på mest mulig tid, fikk seg en liten knekk da jeg stod opp kl 5 for å fange inn ponnis på vift, og fore hester. Hun var sulten, så derfor så stakk hun :aww:  Så da var det jo bare å bli oppe og ordne barn til barnehage spise frokost, lufte hunder osv. Men planen er back on track igjen, for la tok med meg hundene og og gikk og la meg igjen halv åtte og lå til 2. :ahappy:  Vært våken innimellom da, klarer ikke sove så lenge i strekk desverre. Men godt å bare ligge med god samvittighet. 

Skrevet

Yum-Bum ble skrekkelig glad da jeg kom for å hente henne hun :ahappy: En uke borte og mange nye rutiner, og fått med seg skussmål på lettlært og har vært flink. Så får vi se da, om jeg klarer å holde det gode arbeidet vedlike på både henne og Smula når de skal ut på tur sammen igjen :P 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
    • Hei! Høres lurt ut det du tenker synes jeg.Jeg har kastert 2 tisper (lukket livmorbetennelse til ei og veldig til innbildtnsvangerskap som gjorde at det ikke var noe særlig livskvalitet til nåhverenden hund.   Det er jo aldri noe moro når en hund må opereres men,heldigvis går det stort sett bra selv om det jo alltid er en risiko med det.   Til begge mine gikk operasjonen veldig fint. Selv med mye smertestillende er første døgnet etter operasjonen ikke noe særlig for hunden.    Etter det kom begge seg fint og vi slapp heldigvis noen komplikasjoner.Tok det med ro i 10 dager her.Selv om de var fryktelig fin form før 10 dager er det jo en stor operasjon så viktig med ro så såret gror. Mine er eller ikke vant til bur og vant til ligge hvor vil. Av seg selv så prøvde de ikke opp i sofa/seng den første dagen,dagene etterpå gikk det nå bra. Størrelse på hund spiller nok inn  om er lurt  hoppe opp i sofa/ seng jeg har gordon setter. Minder hund som hopper opp i sofa og seng er ikke nå lurt da. Dyrlegen har sikkert forklart at inkontinens er en mulig bivirkning av operasjonen?    Tenkte bare si at begge mine ble det kort  tid etter ( var 3 & 5 år da ble operert)    Jeg vet av mange kastrerte tisper ingen har blitt inkontinente så tror nok ikke det er så vanlig tenkte bare nevne det. Går på medisin mot det (Rinexin) som fungerer strålende nå er det faktisk 1.5 år siden siste uhell. Man vet selvsagt aldri når det skjer. Er under søvn/ hvile de tømmer seg helt ikke noe særlig for hunden oppleve det når de er så renslige.   Før startet på medisin for det gikk det så langt at var uhell flere ganger pr dag så det sier litt om hvor bra medisinen virker her. Masse lykke til hunden din med operasjonen & tiden etterpå så får vi håpe hun har mange gode år gjenn❤️
    • Tispen er ekstremt rolig av seg generelt og lydig heldigvis ja. Men er jo vandt til opp i sofaen på dagtid også sengen min for soving om natten. Og ja tenker selv lurt valpen er borte i det minste i kritiske fasen de første 3-5 dagene som er veldig avgjørende for at tispen skal få kommet seg litt først også at man får sett at stingene ikke får komplikasjoner. Første gang jeg også må igjennom slikt med tispen eller operasjon på hund i hele tatt sånn her så litt hjertet i halsen samtidig som tillit til både veterinæren også vennen som skal passe valpen er der heldigvis da så. Jeg har barnegrind jeg kan plassere da også tørkestativ eksempel for så sperre av slik at ho ikke prøver hoppe opp i ting, og tenker jo bur kan være en idé som er smart om natten jeg bare har ved siden av der jeg sover for så kunne ha litt ekstra kontroll over at ho ikke går rundt for mye. Stort bur så heldigvis også så ho kan snu seg inni det hvis behov også plass til god seng i buret pluss vann/mat. Problemet er at jeg er usikker på om ho anser bur som trygg "sone" når ho aldri vært i behov av bruke bur noen gang utenom når ho kom fra gaten i russland til norge så det er jo en liten faktor også tanke jeg sitter med rundt bur. Tenker også litt på at det er vinter nå pluss glatt ute for luftingen men samtidig må jo det etter hva jeg vet begrenses mye med tur gåing etter operasjon også begrenses kun til ut tisse så gjøre sitt benødne. Men ja skal kontakte veterinæren så høre mer også med dem. En ting er sikkert og det er at jeg vil ha beste løsningen for begge hunder sin velferd og valpen har jo vært med oss siden var 8 uker også så føles på dette.
    • Det høres veldig lurt ut om valpen kan være et annet sted en stund den første tiden ihvertfall. Dette er spørsmål du kan stille dyrlegen. Om hun er relvativt rolig av seg trenger hun kanskje ikke noen inngjerding eller bur for begrensning. Kan du evt. bruke kompostgriner for å begrense plassen litt?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...