Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September!

Recommended Posts

• Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

SÅH letta nå! Det var far og yngste sønn som var her, de likte Uno kjempegodt! Uno oppførte seg fint, selv om han stjal en sko... De var inne og kosa litt, så gikk vi ute en liten runde og kasta litt

Jeg er så lykkelig nå! Det første som møtte meg da jeg og søsteren min dro for å lete i dag var nøklene mine som hang på et gjerde rett ved bilen!!! [emoji3][emoji3][emoji3] Hadde egentlig mistet håpe

Hjemme fra jobbintervju - kryss fingrene for at de andre 5 som var til intervju har driti seg ut...

Posted Images

Skrevet
Akkurat nå, Line skrev:

Det avhenger jo av om de har morknet, om de har fått bilringer, og om de er slappe i formen det :aww: 

Åja, ikke om de er omskjærte altså? ?

Skrevet
Akkurat nå, Line skrev:

Det tenkte jeg ikke på, men såklart det også kan være av betydning! Men slitasjen er kanskje viktigst?..

Nja, slitasjen er vel en ting, jeg hadde dog vært mer nøye på hvor han hadde prøvekjørt de :P 

Skrevet

Nå har Symra og jeg gått en runde som det er veldig lenge siden vi har gått. Utrolig hvor mange variasjoner man kan finne på over temaet Hundhammeren/Saksvik. :aww:

• Like 1
Skrevet

Helvetes parafindritt! Blir så bra når vi får solcelle her! Leser bok med pannelykt, men den lyser ikke langt nok ned og jeg får vondt i panna av den.

Skrevet
3 timer siden, JeanetteH skrev:

Jupp. Hyggelig han her da. Smilte, vinket og så oppriktig glad ut for at jeg kom tusslene (jager vel opp haren) Bikkjene oppførte seg også :P 

Er vel 1 oktober elgjakten begynner i Hedmarken?  Da da får vi holde oss unna dyp skogen noen uker :P 

Her i omegn begynner elgjakta 5. oktober, men småvilt begynte 10. september (og bukkejakta tror jeg begynte 25. august..). Elgjakta synes jeg er slitsom, får liksom ikke gått tur i det hele tatt i førsten der. Før kunne man gå på veiene, men de siste årene er det bygget en del jakttårn rett inntil vei, så jeg er litt skeptisk til det og.. og så lurer jeg litt på hvorfor de på liv og død skal ha dem så tett inntil vei, tror det har å gjøre med at de mange nyere hogstfeltene ligger inntil vei, så de som skal skyte behøver nå i praksis nesten ikke ta et eneste skritt. På den annen side, er kanskje tryggere når jakttårnet er inntil veien og de skyter bort fra veien fremfor å ha dem på den andre siden av hogstfelt og så skyte mot veiene.. 

Vi møtte for øvrig en skogsfugljeger her i skauen om søndagen - til hundenes nærmest hysteriske lykke.. *rødme*... (I hear you @Siri !). En veldig hyggelig kar da (jeg har kun møtt utrivelige jegere en gang, og det var sånne fra Oslo tror jeg, som hadde kjøpt seg et dagskort.. de tok seg så til rette at de sperret veien for meg slik at jeg ikke fikk kjørt og parkert for å gå tur, jeg måtte jo ikke ødelegge jakta for dem :mad: )

Nå er det nedtelling her, en dag igjen å jobbe og så skal gubben og jeg dra til Oxford på lørdag.. gleder meg litt og gruer meg ganske mye.. små bisker skal jo på kennel og det kjenner jeg at jeg synes er ganske fælt, ikke at de ikke kommer å bli godt passet på men fordi at da er de jo ikke hjemme.. tenker på lille Strider som alltid krøller seg så godt inntil meg om natten med mye velvære-sukk og -pusting og legger hodet sitt oppå beina mine og sover som en liten jule-engel, godt og tett inntil hele natten, eller Shy som ligger på egen pute ved siden av hodet mitt, og snorker som en liten mann.. nå blir det hver sin hundeseng i et avlukke.. :cry: Men bare 4 netter da.

@Sbtlita :icon_cry: 

Skrevet
Just now, TonjeM said:

og så lurer jeg litt på hvorfor de på liv og død skal ha dem så tett inntil vei, tror det har å gjøre med at de mange nyere hogstfeltene ligger inntil vei, så de som skal skyte behøver nå i praksis nesten ikke ta et eneste skritt. 

Du svarer jo på spørsmålet ditt selv :lol: 

• Like 1
Skrevet
12 minutter siden, TonjeM skrev:

Her i omegn begynner elgjakta 5. oktober, men småvilt begynte 10. september (og bukkejakta tror jeg begynte 25. august..). Elgjakta synes jeg er slitsom, får liksom ikke gått tur i det hele tatt i førsten der. Før kunne man gå på veiene, men de siste årene er det bygget en del jakttårn rett inntil vei, så jeg er litt skeptisk til det og.. og så lurer jeg litt på hvorfor de på liv og død skal ha dem så tett inntil vei, tror det har å gjøre med at de mange nyere hogstfeltene ligger inntil vei, så de som skal skyte behøver nå i praksis nesten ikke ta et eneste skritt. På den annen side, er kanskje tryggere når jakttårnet er inntil veien og de skyter bort fra veien fremfor å ha dem på den andre siden av hogstfelt og så skyte mot veiene.. 

Datoene stemmer, bortsett fra bukkjakta, som er fra 10/8. Det er ordinær rådyrjakt som er fra 25/9. En del fylker har tidligere elgjakt, men her er det også fra 5/10. Holder det, elgjegere er de særeste jegerene :lol:

• Like 1
Skrevet
19 minutter siden, TonjeM skrev:

Vi møtte for øvrig en skogsfugljeger her i skauen om søndagen - til hundenes nærmest hysteriske lykke.. *rødme*... (I hear you @Siri !).

Man blir  så stolt liksom :lol: 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Den Norske Alpakkaforening sitt bilde.

Noen som skal på alpakkautstilling i Flå?

Pussig hvordan noe kan være så komisk når det ligner så mye på noe som føles helt naturlig. :lol:

:lol::lol: 

Kjennes ut som om jeg holder på å bli forkjøla... renner litt fra nesa, litt småsår aller bakerst i halsen - og litt sånn småurven i kroppen. Hundene fikk latmannstrening i dag... Jeg la dem i dekk ute på jordet, gikk og pælma noen baller rundt på jordet - og lot dem søke dem opp :D Det ble 3-1 til Yasmine... hun er mer effektiv enn gubbeluren som stort sett bare løper - Yasmine bruker hodet, hun :lol: Også ble det skjeggvask - de lukta mindre hygienisk, for å si det sånn :aww: 

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Siri skrev:

Man blir  så stolt liksom :lol: 

:lol::lol: 

Kjennes ut som om jeg holder på å bli forkjøla... renner litt fra nesa, litt småsår aller bakerst i halsen - og litt sånn småurven i kroppen. Hundene fikk latmannstrening i dag... Jeg la dem i dekk ute på jordet, gikk og pælma noen baller rundt på jordet - og lot dem søke dem opp :D Det ble 3-1 til Yasmine... hun er mer effektiv enn gubbeluren som stort sett bare løper - Yasmine bruker hodet, hun :lol: Også ble det skjeggvask - de lukta mindre hygienisk, for å si det sånn :aww: 

God bedring! Jeg er litt groggy for tiden jeg også. Heier på både ditt og mitt immunsystem!

Skrevet
14 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

God bedring! Jeg er litt groggy for tiden jeg også. Heier på både ditt og mitt immunsystem!

Vi satser på at disse immunsystemene gjør jobben sin i løpet av natta :D Heier herfra også :D 

Skrevet

Nå har gamlingen kjøpt nytt for til Freya, fordi hun ikke spiste det andre. Snakk om å snurre dem rundt lillekloa :lol: 

Lakkerte neglene i kveld, trodde jeg fant frem en sort lakk. Joda, den var svart, men svart krakelering :P Jaja, det ble da kult nok det!

• Like 1
Skrevet

Kjempefin treningskveld (igjen) :)
Lydighet. Og for Nova engasjement. Hun er allerede superfokusert på mor. Og lar seg ikke forstyrre av verken andre hunder, andre valper eller folk. Mor er universets sentrum :) Og hun tar ting utrolig raskt. Hun har etter 2 - 3 korte treninger fått veldig forståelse for FVF og henger nå på som en klegg ved venstre side.
Sliten derimot blir hun ikke...hun får tydeligvis energi av å trene. Og i dag, mens jeg var på jobb, tok hun ut overskuddsenergi (som der er MASSE av) på en Living summer skjenk...  :hmm:

Skrevet

Her begynner elgjakten på det ene terrenget vårt på mandag. Fordelen med eget terreng, egen skog og samboer er jaktlag sjef er at jeg vet hvor de befinner seg og kan trygt gå i skogen med løse hunder [emoji16]

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

• Like 5
Skrevet

Når du tenker at om de voksene hundene sitter stille så vil vel valpen holde seg sånn i nærheten isj for å ta bilde. Right...

21753376_10159358787590072_9971872572804

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...