Gå til innhold
Hundesonen.no

Liv i stua, høsten 2017!


Guest Michellus
 Share

Recommended Posts

  • Svar 260
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er vi som låner Cullen litt nå  Det går veldig fint. Han er relativt rolig inne (bortsett fra når han leker med ungene ), sover hele  natta og gjør nesten ikke fra seg inne. Har møtt hunder (litt

Her er mitt forslag til tekst i annonsen . Jeg har fjernet mye overflødig og tenker at man trenger ikke å ha med så mye mer enn dette kanskje? Det er bare et forslag herfra altså   

Nå må du få ut fingeren og ta noen ordentlige bilder! Bilder selger! Kjøp deg et digitalkamera eller lån av en venn. Dra i fotostudio er heller ikke superdyrt. Tispa ser ikke bra ut i pelsen på bildet

Posted Images

2 hours ago, Michellus said:

Før jeg svarer noen, må jeg gladelig dele at jeg har bare i dag hatt to veldig lovende kjøpere. ❤️ Nå er det bare å krysse fingrene for at de vil ha senere også! ?

Så bra! :D Krysser alt for at de matcher og ender opp med valp fra deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Michellus said:

De trakk seg begge to... Ene skulle på besøk i morgen også. **** altså.

Jeg merker dette tærer. Nei, jeg får kose valper, ta noen oppstillingsbilder og ta kvelden..

Så kjedelig da :(
Forstår dette er litt kjedelig oppi det hele. Men de må da finne god hjem til slutt  :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til uflaks :( 

Har du annonsert på steder som også treffer svenske kjøpere og kanskje også andre land? Nrh bruktmarked? Working-dog.eu? Det må da finnes noen som vil ha en sånn liten søt svarting :wub: 

Begynner dere å få noen følelse av hvilke individer dere har? Personligheter? Styrker og svkheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus
Just now, Snøfrost said:

Så kjedelig da :(
Forstår dette er litt kjedelig oppi det hele. Men de må da finne god hjem til slutt  :)

 

Veldig. :hmm: 

Har ikke mista troen på det! :) Det er bare så frustrerende. Hadde alle virkelig villet det, hadde de fleste vært solgt. På den andre siden er det bra at ingen som egentlig ikke vil ha hund kjøper hund. Man skal tross alt kunne leve med dem i 12-16 år. :)

Og ikke misforstå, jeg ønsker ikke å selge til hvem som helst eller kaste de ut ved første mulighet. De er babyene mine, og jeg digger dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus
Just now, simira said:

Hm, legg lenke til finnanonsen i startinnlegget slik at vi gullfisker finner den lett når vi skal dele til folk? Kjenner dessverre ingen, men kan dele et par steder.

Det kan jeg gjøre. :) Må bare få fiksa på den. :P

Just now, Malamuten said:

Makan til uflaks :( 

Har du annonsert på steder som også treffer svenske kjøpere og kanskje også andre land? Nrh bruktmarked? Working-dog.eu? Det må da finnes noen som vil ha en sånn liten søt svarting :wub: 

Begynner dere å få noen følelse av hvilke individer dere har? Personligheter? Styrker og svkheter?

NRH og agilitysiden har jeg fått tips om, men jeg vil jo fikse annonsen først. Takk for idé! :D

Working-dog har jeg vurdert. Spørsmålet mitt blir igjen om noen der vil kjøpe valp etter en skuddredd far? Skader ikke å prøve.

Herlighet, ja! De endrer seg fra dag til dag nå! :o Skal skrive mer om dem. Med tanke på hvem vi skal beholde, står det mellom to hvor den ene er trygg, tøff og bare så nysgjerrig. Leken og, ja! Den andre er ikke 100% der enda, men hun er til gjengjeld så utrolig kosete og Angus aktig på det sosiale.

Av gutta er det ingen tvil om hvem som er min favoritt. :P Dorian hadde jeg beholdt på flekken om jeg skulle hatt en hannhund til.. Skal skrive mer om personligheter! Er alltid moro å se hvordan de utvikler seg over tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Michellus said:

Det kan jeg gjøre. :) Må bare få fiksa på den. :P

NRH og agilitysiden har jeg fått tips om, men jeg vil jo fikse annonsen først. Takk for idé! :D

Working-dog har jeg vurdert. Spørsmålet mitt blir igjen om noen der vil kjøpe valp etter en skuddredd far? Skader ikke å prøve.

Herlighet, ja! De endrer seg fra dag til dag nå! :o Skal skrive mer om dem. Med tanke på hvem vi skal beholde, står det mellom to hvor den ene er trygg, tøff og bare så nysgjerrig. Leken og, ja! Den andre er ikke 100% der enda, men hun er til gjengjeld så utrolig kosete og Angus aktig på det sosiale.

Av gutta er det ingen tvil om hvem som er min favoritt. :P Dorian hadde jeg beholdt på flekken om jeg skulle hatt en hannhund til.. Skal skrive mer om personligheter! Er alltid moro å se hvordan de utvikler seg over tid. :)

Det gjenstår jo å se da, men det skader nå ikke å legge det ut :) Nå blir jo valpene eldre etterhvert og så da kan man jo også utdype litt om hvordan individene faktisk er. For selv med en skuddredd far så kan det jo komme noen flotte, trygge individer og at far er skuddredd vil jo i seg selv ha lite å si for hvermansen som bare skal ha en hund, så fremt valpen ikke har arvet dette. Og kanskje er det noen som tar sjansen uansett :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaah for noen søte dotter!! Har sett en del på facebook også, fulgt disse små! Har alltid hatt lyst på belger og hadde jeg bodd i Norge så kaaaaaanskje... Men den gang ei!! Håper du finner fine hjem til alle som skal vekk og at det ordner seg! Tror mange kan bli litt skremt av at dette er en - arbeidshund - selv om de fint fungerer som yppelige turhunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at flere har nevnt det allerede men.. Har du mulighet til å få tatt bedre bilder? :) Vi mennesker er jo veldig visuelle av oss og det kan i mange tilfeller være bildets kvalitet, som i løpet av brøkdeler avgjør om vi ser videre på noe . Jeg tror jeg ville valgt et annet bilde enn det første man ser når man går inn på Finn annonsen. Bakgrunnen med bur/grinder virker rotete og forstyrrende og bildet virker litt uskarpt/ufokusert. 

Håper du ikke tar det som negativ feedback, for det var ikke ment slik :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Er på jobb og får ikke satt meg ned nå, men tar ikke ting negativt. :) Tvert imot, jeg ser på det som feedback. Bedre bilder kommer, det er bare ikke så veldig lett. Tenkte å ta oppstillingsbilder og frontbilde for hver av valpene? Blir det bra, tror dere? Annonsen skal også skrives en del om slik at den blir mindre rotete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Michellus skrev:

Er på jobb og får ikke satt meg ned nå, men tar ikke ting negativt. :) Tvert imot, jeg ser på det som feedback. Bedre bilder kommer, det er bare ikke så veldig lett. Tenkte å ta oppstillingsbilder og frontbilde for hver av valpene? Blir det bra, tror dere? Annonsen skal også skrives en del om slik at den blir mindre rotete.

Hvis de selges som arbeidshunder/brukshunder/turhunder - da er vel ikke oppstilt så viktig? Jeg tenker taktisk hva som er enklest for deg også, det er VANSKELIG å få bra oppstillingsbilder hvor valpen vises til sin fordel, det krever god tid, godt kamera, godt lys, god fotograf, tålmodige assistenter, og valper som er passe våkne lenge nok. Er det ikke bedre å vise dem utforske omgivelser utenfor valpekassa, dra i leker og vise at det er liv og røre i dem, på en måte? Eventuelt ta søte bilder av noen av dem som sitter.

Altså, for all del, ta gjerne oppstillingsbilder for å kunne vise eiere utviklingen senere, kunne sammenligne, ha noe å vise fram for de som lurer på eksteriøret, for din egen del - men i en annonse som ikke primært er rettet mot utstillingsfolk så kan du gjøre ting lettere for deg selv. Det folk flest vil se, er i så fall hode og uttrykk, og det får du lettere og bedre fram om de sitter i godt lys og ser rett i kamera. Og folk flest ser uansett ikke forskjell på mange sorte valper, så du trenger ikke en gang å stresse med å ha bilde av alle i annonsen - de som er genuint interessert ser de forskjellene de trenger å se når de kommer på besøk. Det er ikke "oj, den har litt bedre forbryst enn den" som gjør at noen tar kontakt.

Men ha gjerne et bra oppstilt bilde av foreldre, slik at de som ikke er så kjent med rasen ser hvordan de kommer til å se ut som voksne. Jeg solgte valp til noen som aldri hadde hatt berner og aldri hadde vurdert berner - men de hadde nettopp mistet sin hund (en terv, for øvrig) til komplikasjoner etter hoggormbitt, og måtte ha ny hund nå. Så da ble det å saumfare Finn, slik at timingen avgjorde at det ble berner mer enn noe annet - misforstå meg rett, de ønsket seg en stor hund, som kunne bli med på tur og være trivelig familiehund, de var gjennom mine strenge intervju, kom på besøk for å treffe valper og voksne. Men det var mange raser som kunne passet for dem. Hunden har fått et kjempegodt hjem hos dem selv om de ikke bevisst lette etter en berner sennenhund, og de er så begeistret for hunden at de ikke kan tenke seg å kjøpe annen rase neste gang. Men de visste ikke mye om rasen da de kom på første besøk, hvor de fikk to voksne bernertisper rett i fanget. OK, de blir så store, da vet de det :D Selv om du ser etter en bestemt type valpekjøper, så betyr ikke det at det bare er grønnis som passer dem, så tenk gjerne litt generelt i annonsen din. 

Lykke til videre! Det er dessverre en vanskelig årstid å selge valp, for folk flest vil ha valp på vår/sommer, og folk flest bruker nå pengene sine på jula.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Gikk for @Siri sin tekst og har fjernet et dryss med bilder. :) Synes den var fin! Skal få lagt ut nå på NRH bruktmarked og agilitysidene.

Har fått tatt noen oppstillingsbilder av dem. Dårlig lys, linse som trenger vask, dårlig fotograf - kan like gjerne bruke mobilkameraet. :P Veggen er forøvrig hvit og ikke gul, men hvitbalansen ville ikke bli riktig, uansett hvor mye jeg endret på den. Disse bildene er for meg selv, mest, og for dere, fordi jeg vil dele dem! Her kommer en presentasjon om valpene og hvordan de oppleves nå personlighetsmessig. De utvikler seg bra mye om dagen!

5a049d1708994_Dorian6uker.thumb.JPG.24d78a6c4ccaf7cac89be84304e70c21.JPG
In Hushed Whispers (orange). Dorian er kullets lille j***l som synes det er veldig gøy å bite i buksebein og gjerne få med en bit av leggen til den utvalgte. Han er veldig leken, veldig kosete og sier høylytt ifra om han ikke er fornøyd med noe. :P Jeg kunne gjerne tenkt meg å beholde han selv, om det ikke hadde vært for at vi har bestemt oss for å beholde en tispe.

5a04998b1264a_Varric6uker.thumb.JPG.295f10cb2d2a541a7e0973aae20b261b.JPG
Seeing Red (rød). Varric er personlighetsmessig helt lik Dorian, bare mi. Han er også veldig glad i magekos!

5a049d3414605_IronBull6uker2.thumb.JPG.e3652cd258f486b9f80102637b49b40f.JPG
Tough Love (nå mørkeblå). Iron Bull er den største valpen i kullet, og den som ble født først. Han er en åpen, sosial og leken gutt. Klager også høylytt om han ikke er fornøyd med noe. En skikkelig godklump, er han!

5a049967b6040_Blackwall6uker.thumb.JPG.ccb031c9d1efcc52ef55a9269cad1a2e.JPG
The Lone Warden (nå brun). Blackwall kalles også Per Grynt, da han er glad i å grynte når han sover og blir kost med. :D Han er bare helt søt. :heart: 

5a049970c25d7_Cullen6uker.thumb.JPG.f2e29163dafc96c5979b0ad0ed820d70.JPG
Before the Dawn (lilla). Han er med på alt, uten noe tvil. Han er så god, kosete og søt!

5a0499853bbe6_Sera6uker.thumb.JPG.ac5b36f178e111a1d3725381da620f08.JPG
A Friend of Red Jenny (lyseblå). Det koseligste med Sera, er når du sier "Hei Seraaa" til henne, klikker hun i vinkel og blir nærmere kelpie-aktig i hilsingen. :heart: Hun er den eneste i kullet jeg ser har tendenser til å synes ting er ekkelt, men hun ser ut til å komme fort over det. Unntaket var oppe på ovnen, på bildet. Det var ekkelt! Vi fikk en god avslutning for det. :) 

5a04998081c55_Leliana6uker.thumb.JPG.4e817af463e09e83e308c6d1d3c00fc1.JPG
Under Her Skin (gul). Leliana, Leliana, Leliana... Hun er en sosial, leken og tøff jente. Hun er en av de som henger seg fast i buksebein uten å se an til å ville slippe. :P Trygg og nysgjerrig jente!

5a04996d26501_Cassandra6uker.thumb.JPG.942bf34c012fe572a9a58199e48c12f5.JPG
Guilty Pleasures (hvit). Cassandra er den valpen som er mest åpen, trygg, nysgjerrig, utbryterdronning og med på nye ting. Hun er den minste valpen i kullet, men det har ikke stoppet henne fra å være den første som klarte å komme seg ut av valpekassa. :P Hun kommer seg også ut av gjerdene, men kommer raskt tilbake når vi roper. Hun er en veldig søt jente.

Valpene skal gjennom en valpetest nå straks av Alice sin oppdretter. Det blir spennende å se hvordan det går! Vi får også besøk utover av kollegaer, familie og et par valpekjøpere som faktisk er interesserte i en av dem (hvorav en av dem er en jeg kan følge tett opp, i og med at vi jobber sammen). Vaksine, helseattest og ID-chip skal gjennomføres nå til uka som kommer, vi skal ut på et par byturer og selvfølgelig ha dem med rundt i bilen.

Det eneste som jeg personlig synes er greit med å få et valpekull midt i Moss sentrum ved Moss sine mest trafikkerte veier og kaia i bakgrunnen, er at de hører fergen tute, smell fra biler og kumlokk, bråk dagen lang, folk som roper og skriker og diverse andre bylyder. De har ikke reagert på noe av dette, som er veldig moro. Jeg gleder meg til å se utviklingen deres videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Må også nevne at de ikke selges som arbeidshunder. Jeg blir glad om de kommer til arbeidende hjem, men det viktigste for meg er at de faktisk har et godt og aktivt hjem hos folk som er glade i dem. :) Jeg føler ikke jeg støter folk unna med alt arbeidet jeg ønsker de skal gjøre med teksten. De er aktive hunder, men jeg ser ikke for meg at disse til hardbanka bruksfolk. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
27 minutter siden, Michellus skrev:

Må også nevne at de ikke selges som arbeidshunder. Jeg blir glad om de kommer til arbeidende hjem, men det viktigste for meg er at de faktisk har et godt og aktivt hjem hos folk som er glade i dem. :) Jeg føler ikke jeg støter folk unna med alt arbeidet jeg ønsker de skal gjøre med teksten. De er aktive hunder, men jeg ser ikke for meg at disse til hardbanka bruksfolk. :P 

Skal jeg være ærlig, så er nok ikke dette førstevalget for de som er hardbarka bruksfolk heller. De hadde ikke vært mitt førstevalg som heftig brukshund ihvertfall. Men som aktiv familiehund kommer de til å bli knall. Aktiv familiehund med litt trening i tillegg vil de nok også veldig fine til. Så du gjør nok lurt i å ikke legge for mye vekt på bruksbiten :) Synd kvaliteten på oppstillingsbildene var dårlig. Kjenner du ikke noen som er flinke med kamera? Søte valper kommer mer til sin rett på bilder som ikke er kornete :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du bor i Moss, ellers skulle jeg gjerne kommet å tatt bilder av kullet ditt :) 
Hadde jo bare vært moro å fått litt valpekos med en gjeng belgere. Men det blir litt langt unna, men skulle du ha lyst til å ta turen nærmere for sosialisering i ukjent by eller lignende så si gjerne i fra :)  (du trenger ikke komme hjem til meg altså, bare nærmere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg annonsen ble veldig bra :) Det eneste jeg vil tipse om er at du har skrevet groenendaelvalper i ett ord så når jeg søker etter groenendael på finn så kommer ikke annonsen din opp lengre :) jeg måtte skrive inn belgisk fårehund for å finne den.  

Og så store valpene er blitt :wub: Jeg ble litt forelska i gul :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus
31 minutes ago, Snusmumrikk said:

Skal jeg være ærlig, så er nok ikke dette førstevalget for de som er hardbarka bruksfolk heller. De hadde ikke vært mitt førstevalg som heftig brukshund ihvertfall. Men som aktiv familiehund kommer de til å bli knall. Aktiv familiehund med litt trening i tillegg vil de nok også veldig fine til. Så du gjør nok lurt i å ikke legge for mye vekt på bruksbiten :) Synd kvaliteten på oppstillingsbildene var dårlig. Kjenner du ikke noen som er flinke med kamera? Søte valper kommer mer til sin rett på bilder som ikke er kornete :) 

Føler det samme selv. :) Så ser den!

Ja, det er synd. Ikke er jeg spesielt flink til å ta bilder, så ja. Bais. :P Jeg vet ikke om jeg kjenner noen som er i nærhet, og jeg er nok på et punkt hvor jeg er avhengig av frivillig hjelp til dette, men skal forhøre meg! :D

18 minutes ago, Snøfrost said:

Synd du bor i Moss, ellers skulle jeg gjerne kommet å tatt bilder av kullet ditt :) 
Hadde jo bare vært moro å fått litt valpekos med en gjeng belgere. Men det blir litt langt unna, men skulle du ha lyst til å ta turen nærmere for sosialisering i ukjent by eller lignende så si gjerne i fra :)  (du trenger ikke komme hjem til meg altså, bare nærmere)

Åh, takker for omtanken. :) Hmm.. liten tur til Telemark er jo ikke umulig. :) Oppdretter til Alice bor nedover der også.

10 minutes ago, roxie88 said:

Nå synes jeg annonsen ble veldig bra :) Det eneste jeg vil tipse om er at du har skrevet groenendaelvalper i ett ord så når jeg søker etter groenendael på finn så kommer ikke annonsen din opp lengre :) jeg måtte skrive inn belgisk fårehund for å finne den.  

Og så store valpene er blitt :wub: Jeg ble litt forelska i gul :wub:

Nei!! :o Søren, altså! Da må jeg fikse det asap!

Leliana er søt, altså. :heart: Blir spennende å se hvem vi beholder! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, så vanskelig er det ikke å ta bra bilder. Det er bare å ha godt nok lys! Kanskje du er på jobb på dagtid, men prøv i helga mens det er dagslys? :) Ta 1 og 1 valp ut i dagslyset, sola i ryggen og ta omså bilder med en grei iPhone? Jeg får relativt bra bilder med min gamle iPhone 6 sogar, de er ikke så kornete og er skarpe og fine. Til og med en svart hund (som labradoren min :P ) klarer den å fange. Så det trenger ikke være sååååå complicated :) Bare litt brotips til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelige valper du har.  Jeg håper du finner gode hjem til de. :)

Det jeg tenkte på når jeg leste annonsen var at bak navnene Angus og Alice står de at de er trent i flere hundesporter. I mitt hode kan det virke litt "avskrekkende" på valpekjøpere som bare skal ha en familiehund. Spesielt siden folk flest ikke har snøring på hundesport og bare skal ha en hund til kos og tur er det mange som tenker at hunder som konkurrerer ikke er for vanlige folk liksom? Jeg ser at i de andre groenendael annonsene står det ingenting om merittene til foreldrene til valpene annet enn utstillingstittelen. Den eneste groenendaelen jeg har kjent til var etter samme oppdrett som din Alice og den var kun en familiehund og den trivdes godt som det. Så om det ikke er et "must" at valpene skal bli brukt i hundeport ville jeg kanskje droppet den formulering om hundesport. Det er bare en tanke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...