Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai


Gjest
 Share

Recommended Posts

Guest Belgerpia
Akkurat nå, SFX skrev:

Og du trenger ikke å være uenig på en bombastisk og nedlatende måte, vet du.

Vet du - jeg tror kanskje du kan forsøke å huske på at dette er skriftlig, sånn at mimikk og sånn blir borte. Det kan være lurt.
Du behøver ikke tillegge meg attitude jeg overhodet ikke hadde da jeg skrev innlegget - så om du gidder å lese ting med litt mer positive øyne - så kan det til og med hende at du syntes den innlevende forklaringen på hva som er galt med macroner var pittelitt morsom.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud, jeg vant budrunden  jeg er huseier  oi, shiit, jeg kan ikke tro det! Det er perfekt!!!

Jeg har vært en "svipptur" i Oslo i dag og hentet vårt nye familiemedlem Hils på Miriel, (Hotfuzz Against All Odds) Har bare kjent henne i underkant av 12 timer, men guri for en kul frøken, som t

Thea har kommet hjem! 3 uker holder i massevis, og jeg håper hun aldri tar turen ut igjen

Posted Images

Voldsomt så effektiv jeg skulle bli på en torsdag, som jeg forøvrig er helt overbevist om at er fredag :aww:  Men nå har jeg sådd tomat, paprika, poteter og vårløk,  og pottet om oreganoen og sitronmelissen + vannet alt av planter - som ikke er så mange :lol:. Ganger, kjøkken og stue har fått helgerydding, så kanskje jeg slipper mitt normale helgemeltdown :aww: Og kan bruke energien på å ordne andre ting :D

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri skrev:

Ja, for tenk :aww: Alle liker Pavlova... 

Men det er ganske varmt ute nå, i det minste :D 

Jeg synes de ser ut som noen skikkelig tørre, kjipe kaker som må skylles ned med kaffe om de spises, jeg... men jeg har åpenbart tatt feil... Blanding av marengs og kransekake sa du ? :drool: Den kremen kan jeg sikkert unnvære, men... 

Det har vel ikke stått noe om dødsfall som følge av matmangel 17. mai i avisene så langt, så befolkningen berget nok :aww: 

Det er mange som kan syne andres sanger pent... det blir verre når de må lage sine egne sanger. 

Den ferdigbunnen jeg kjøpte, kom i all sizes da jeg tok den ut av pakka :aww: 

Hurra :D 

Nå har hundene fått seg en ormekur til, så nå er vi vel klare for sverigetur til helgen da. Jeg er ikke helt mentalt klar for utstilling, kjenner jeg... kanskje vi bare skal reise dit og kikke på? 

Pavlova er vondt, søtt og knasende... det er tre feil ting på en gang. Men jeg synes jo gulerøtt er søtt da...

1 time siden, Ozzy skrev:

Haha, jeg meldte meg på "prøv pro plan gratis i fire uker" så jeg kunne få litt å bruke til godbit søk og små ok belønningsbiter i hverdagen. Regna med jeg fikk et par kilo liksom. Men de tulla ikke når de sa at jeg fikk fire uker gratis for nå har jeg henta ikke mindre enn 24 kilo fôr på posten :lol:

 

1 time siden, Ozzy skrev:

Takk da har jeg prøvd å bestille... Prima er jo ikke så god på tørrfor, ho raser ned i vekt.

Den sykle til jobben aksjonen er effektiv, jeg har klokka inn over 500 km allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det tørrfôr på vei til Lady også. Sånn mat for 7+ med kylling. Er jo verdt å prøve når det er gratis.
Kjøleskap er tømt og vasket så nå venter jeg bare på han som skal hente det. Jeg har lyst på middag snart men vil ikke bli avbrutt for å bære kjøleskap. Håper han har med seg noen slik at jeg slipper. Og middagen, det er ferdiggrøt som skal i mikroen.
Noen soniser i Bergensområdet som trenger oppvaskmaskin? Hvis jeg ikke har fått noen interesserte før lunsj i morgen så blir den flyttet til gis bort. Den er noen år gammel men ser fin ut, har mange temperaturer og programmer og viser gjenværende tid og har aldri vært noen problemer med den.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Høres ikke bra ut. Er du allergisk? Jeg er, men jeg reagerer med kvalme, svimmelhet, pusteproblemer, og sterkt forhøyet puls. Men høres ut som du har hatt en slags allergisk reaksjon, men ikke alvorlig. 
Håper det går fort over da :)  

 

Jeg reagerer alltid mye på insektstikk, særlig vårens første. Jeg har lest at det er farlig hvis det utvikler seg veldig raskt etter stikket, hos meg så gikk det mange timer før det hadde hovnet opp, så jeg er nok bare mildt angrepet. Jeg har vært på apoteket og kjøpt Lidokain nå, så jeg står han vel av. :)

Høres verre ut for deg ja! Må du rett og slett gå rundt med medisiner i lomma i tilfelle insektstikk? :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg reagerer alltid mye på insektstikk, særlig vårens første. Jeg har lest at det er farlig hvis det utvikler seg veldig raskt etter stikket, hos meg så gikk det mange timer før det hadde hovnet opp, så jeg er nok bare mildt angrepet. Høres verre ut for deg ja! Må du rett og slett gå rundt med medisiner i lomma i tilfelle insektstikk? :shocked:

Jeg har ikke medisiner, men jeg har lungekapasitet og omgivelser som er godt instruert i at når jeg hyler ut når disse flygende satanistene begynner å nærme seg så skal de ut av veien for meg :whistle: 

Jeg har faktisk klart å unngå å bli stukket siden jeg gikk gravid med eldste. Det er faktisk 12 år siden nå. Så den taktikken har tydeligvis vært effektiv :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, plutte skrev:

Det er (eller var?) ein del folk her som bur/budde rundt Gardermoen, om eg hugsar rett? Eller kanskje folket uansett bustad veit meir enn meg. :D Eg skal henge på eit hotell på Gardermoen ei helg i juni, men har ikkje tenkt å bu der.  Tøffar rundt med campingvogn i staden, og finn berre campingplass med hytter eller med fast plass for vogn i nærleiken. (Sanngrunn, Frognerstrand) Veit nokon om andre, OK campingplassar? Litt avstand er greit, minimumskrav er OK sanitæranlegg. 

Jeg tror de er de nærmeste, og Frognerstrand er den som ligger nærmest, det er jo nesten Vormsund :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Annik skrev:

Slapp og sliten dagen der på :D

20170518_145633.jpg

De tennene der fikk meg til å huske at Timo absolutt skulle bite meg i tærne når jeg var barfot. Jeg savner i grunnen litt det å ha katt, men det er fint å slippe tåbiting på badet!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det tørrfôr på vei til Lady også. Sånn mat for 7+ med kylling. Er jo verdt å prøve når det er gratis.
Kjøleskap er tømt og vasket så nå venter jeg bare på han som skal hente det. Jeg har lyst på middag snart men vil ikke bli avbrutt for å bære kjøleskap. Håper han har med seg noen slik at jeg slipper. Og middagen, det er ferdiggrøt som skal i mikroen.
Noen soniser i Bergensområdet som trenger oppvaskmaskin? Hvis jeg ikke har fått noen interesserte før lunsj i morgen så blir den flyttet til gis bort. Den er noen år gammel men ser fin ut, har mange temperaturer og programmer og viser gjenværende tid og har aldri vært noen problemer med den.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mulig vi er interresert! Vår er påtide å bytte ut, den nærmer seg 15 år tror jeg, og vasker ikke optimalt! Må bare høre med mannen!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er pro plan på vei hjem til oss også :lol: smitteeffekt igjennom hundesonen :lol:

 

Gubben fortalte at han var ute å lekte i hagen/hundegården med Casper. Og plutselig sto ene naboen i hundegården, Casper løp selvfølgelig bort å hoppet opp på han. Gubben hadde på seg helt lyse bukser. Vel, jeg anbefaler å ikke gå inn i hundegården til folk uten å si i fra :aww: Casper hopper aldri opp på den naboen ellers, han bryr seg egentlig ikke om han :P men siden han lekte så regner jeg med han glemte å ikke bry seg :lol: jaja, litt jord går bort i vask, og jeg regner med vi ikke får besøk i hundegården med det første :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer det Pro plan i posten her og :lol:

Tok meg en rundtur idag jeg, først halvannen time med bikkjene i oppholdsvær! Det var varmt og klamt da, og Trym skal få fri imorra. Måtte dra han med meg, blitt for mye trim på han i det siste... Så satte vi oss i bilen og besøkte C i Brumunddal, der de fikk en liten lufterunde, så var det Ikea sin tur der jeg kjøpte spisestue gulvteppe str xxl :P Så måtte jeg bare innom CC mat på Hamar og kjøpe det vannvittig gode valnøttbrødet dems + noen boller og smågodt og slikt :sleep: Stod i kø ut av Hamar og kjørye E6 sørover siden mjøsbrua kom til å være stengt pga Tour of Norway. Nå er teppet på plass og bikkjene har fått middag, så da må vel jeg lage litt middag til meg selv og, blir valnøttbrød med pålegg fordi jeg glemte å kjøpe vettug middag :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, plutte skrev:

Det er (eller var?) ein del folk her som bur/budde rundt Gardermoen, om eg hugsar rett? Eller kanskje folket uansett bustad veit meir enn meg. :D Eg skal henge på eit hotell på Gardermoen ei helg i juni, men har ikkje tenkt å bu der.  Tøffar rundt med campingvogn i staden, og finn berre campingplass med hytter eller med fast plass for vogn i nærleiken. (Sanngrunn, Frognerstrand) Veit nokon om andre, OK campingplassar? Litt avstand er greit, minimumskrav er OK sanitæranlegg. 

Det er usedvanlig få campingplasser i Gardermoen-området faktisk. Storenga Camping ved Minnesund kan være et alternativ, evt Tangenodden Camping, men da begynner vi å snakke noen mil å kjøre ned til Gardermoen.

2 timer siden, Belgerpia skrev:

Siri - spar deg for å smake på dem - de er akkurat så tørre og kjipe som de ser ut som.
Jeg stemmer for marengs for seg, og kransekake for seg - marengs skal være sprø, kransekake seig og god -  sammen blir de tørre og ekle, og du får mandelsmuler i halsen. Kremen i mellom tenderer til å være så kreativ at den er skikkelig "funky" - det er bare ikke godt, og det er IKKE verdt pengene.
Jeg brukte en skammerlig sum på macroner fra Pascal for halvannet år siden, og da mener jeg SKAMMERLIG sum - og det var NESTEN så jeg gikk tilbake og forklarte bakeriet akkurat for føckings oppskrytt dritten var. Det smakte bare ikke bra i det hele tatt - det er ikke engang "inødenspiserfandenfluermat"

Magefølelsen min svikter meg aldri! Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å engang smake på slike makroner, for de SER ikke gode ut... Da sparer jeg pengene mine :lol: 

1 time siden, SFX skrev:

Kremen er ikke fløtekrem-krem, mer sjokoladeganasj, jordbærganasj, og slikt - hele greia er som en slags stor mandelbasert konfektbit.

Høres litt... ehhhh.. spesielt ut da, egentlig :D 

1 time siden, SFX skrev:

Med mindre de ikke er oppdaget enda! :icon_cry:

Det er sant :o 

1 time siden, SFX skrev:

Det heter karaoke, gjør det ikke?

Hahahhahaa, det har du egentlig helt rett i :D 

1 time siden, SFX skrev:

*snort* Men summa summarum fremdeles mye å spise, eller?

Ikke om jeg laga kake av bare en av de bitene... da kunne det gått som en munnfull :aww: 

1 time siden, SFX skrev:

Det ville vel i hvert fall ha sjokkert folk, om du kom og satt i godstolen hele helga :D

Høyst sannsynlig :D 

1 time siden, SFX skrev:

Lykke til, du havner nok i ringen til slutt, og koser deg med det ;) 

Jeg fykter vel for at du har rett :D 

1 time siden, SFX skrev:

Jeg er ikke glad i marsipankaker, og enda mindre glad i bløtkaker - jeg fikser ikke for mye krem, det er fett og kvalmende. På min standard-pavlova er det vel 7.5 dl kremfløte i oppskriften - jeg bruker 1/3. Og heller mer vaniljekrem, og enda mer frukt for å utbalansere sødmen med litt fruktsyre.

Krem ER ekkelt... det må i så fall blandes med multer :aww: Multekrem er helt innafor, men det er omtrent det eneste. 

42 minutter siden, Debbie skrev:

Pavlova er vondt, søtt og knasende... det er tre feil ting på en gang. Men jeg synes jo gulerøtt er søtt da...

*riste på hodet over rare folk på Sonen*

Jeg kasta meg på ProPlan-kjøret, jeg også. Det er da alltids greit å få med seg litt gratis fôr som man vet bikkja både liker og tåler godt :D Og jeg konstaterer at jeg nok en gang lar meg påvirke av sonens påvirkningskraft :D 

Nå har jeg pakket bilen sånn at vi er klare for avreise Eskilstuna i morgen. Jeg har ikke direkte store forhåpninger om gode plasseringer i helga. Vi er vel alle litt "ring-rustne", og dommeren har jeg litt dårlig magefølelse for... jeg vet ikke hvorfor, men... Jaja, det blir sikkert en fin tur uansett. Første turen med bobilen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*riste på hodet over rare folk på Sonen*
Jeg kasta meg på ProPlan-kjøret, jeg også. Det er da alltids greit å få med seg litt gratis fôr som man vet bikkja både liker og tåler godt [emoji3] Og jeg konstaterer at jeg nok en gang lar meg påvirke av sonens påvirkningskraft [emoji3] 

Nå har jeg pakket bilen sånn at vi er klare for avreise Eskilstuna i morgen. Jeg har ikke direkte store forhåpninger om gode plasseringer i helga. Vi er vel alle litt "ring-rustne", og dommeren har jeg litt dårlig magefølelse for... jeg vet ikke hvorfor, men... Jaja, det blir sikkert en fin tur uansett. Første turen med bobilen [emoji4] 


Jeg syntes også at makroner så tørre og kjedelige ut men så kom en kollega med makroner på jobb. Hun er glad i å bake og veldig flink til det også. De er altså så gode at jeg får vann i munnen bare ved tanken!
@wachita når jeg sier den er noen år så er den nok over 10 år gammel, men som sagt jeg har aldri hatt noen problemer med den.

Kjøleskapet er borte!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg syntes også at makroner så tørre og kjedelige ut men så kom en kollega med makroner på jobb. Hun er glad i å bake og veldig flink til det også. De er altså så gode at jeg får vann i munnen bare ved tanken!

@wachita når jeg sier den er noen år så er den nok over 10 år gammel, men som sagt jeg har aldri hatt noen problemer med den.

 

Kjøleskapet er borte!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det går fint! Vår må byttes for den vasker ikke skikkelig bare :) men må som sagt høre med mannen bare!

Litt logistikk som må løses.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble jaggu påvirket av det Proplankjøret jeg også. Merket dere at det var obligatorisk å krysse av for tittel, altså fru, frk. eller hr. Hvor gammeldags er ikke det? :P Og så håper de at vi får glede av fire forbløffende uker. Og jeg som synes forbløffende uker er så kjedelige. Ok, ferdig å mobbe.

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Stine skrev:

Nå er teppet på plass og bikkjene har fått middag, så da må vel jeg lage litt middag til meg selv og, blir valnøttbrød med pålegg fordi jeg glemte å kjøpe vettug middag :lol:

Å, valnøttbrød hørtes godt ut!!!! Må vel kjøpe det da, skjønner jeg :D 

Akkurat nå, Malinka skrev:

Jeg syntes også at makroner så tørre og kjedelige ut men så kom en kollega med makroner på jobb. Hun er glad i å bake og veldig flink til det også. De er altså så gode at jeg får vann i munnen bare ved tanken!
@wachita når jeg sier den er noen år så er den nok over 10 år gammel, men som sagt jeg har aldri hatt noen problemer med den.

 

Nå må ikke du komme er og forvirret et allerede forvirra hodet da :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må ikke du komme er og forvirret et allerede forvirra hodet da [emoji14] 


Makroner med tykk, salt karamellsaus i midten er helt fantastisk!! :drool:


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Siri skrev:

Å, valnøttbrød hørtes godt ut!!!! Må vel kjøpe det da, skjønner jeg :D 

 

Det er sykt digg! 

Hvis man vil ha billigere makroner enn de dyre på Meny, CC etc så har Rema noen i frysedisken sin :) Synes ikke de smaker så mye da :lol: Ellers er jeg egentlig glad i makroner, men så elsker jeg alt som har med marsipan/kransekakemasse å gjøre, og pavlova, ikke pikekyss da, synes de blir altfor harde. Seig og god marengs er utrolig godt, med allerhelst kun vabiljekrem og masse bær!

Brød med leverpostei til middag var innafor, og ihvertfall prinsessebolla til dessert :sleep:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Siri skrev:

Det er usedvanlig få campingplasser i Gardermoen-området faktisk. Storenga Camping ved Minnesund kan være et alternativ, evt Tangenodden Camping, men da begynner vi å snakke noen mil å kjøre ned til Gardermoen.

Magefølelsen min svikter meg aldri! Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å engang smake på slike makroner, for de SER ikke gode ut... Da sparer jeg pengene mine :lol: 

Høres litt... ehhhh.. spesielt ut da, egentlig :D 

Det er sant :o 

Hahahhahaa, det har du egentlig helt rett i :D 

Ikke om jeg laga kake av bare en av de bitene... da kunne det gått som en munnfull :aww: 

Høyst sannsynlig :D 

Jeg fykter vel for at du har rett :D 

Krem ER ekkelt... det må i så fall blandes med multer :aww: Multekrem er helt innafor, men det er omtrent det eneste. 

*riste på hodet over rare folk på Sonen*

Jeg kasta meg på ProPlan-kjøret, jeg også. Det er da alltids greit å få med seg litt gratis fôr som man vet bikkja både liker og tåler godt :D Og jeg konstaterer at jeg nok en gang lar meg påvirke av sonens påvirkningskraft :D 

Nå har jeg pakket bilen sånn at vi er klare for avreise Eskilstuna i morgen. Jeg har ikke direkte store forhåpninger om gode plasseringer i helga. Vi er vel alle litt "ring-rustne", og dommeren har jeg litt dårlig magefølelse for... jeg vet ikke hvorfor, men... Jaja, det blir sikkert en fin tur uansett. Første turen med bobilen :) 

Jeg fikk fylt ut, og skulle få en epost- den kom omsider. Men når jeg trykker bekreft kommer jeg til tom side.. får jeg ikke for da?

Beklager at du ble sitert, måtte bare huske det.

Tour of Norway er ferdig og det er så gøy, og sørlendinger i toppen.

Nå er det å begynne å pakke til stevne i helgen, det blir hvertfall koselig og sosialt om ikke annet

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
3 timer siden, Ozzy skrev:

Brått fikk pro plan masse for å sende ut :lol:  

:lol:  Jeg sendte på Sinner fra meg og min adresse, han fikk laks for valp. Så får vi se om det har endret seg siden jeg droppet det sist. 

Og kjæresten (eller samboer heter det vel, han har bodd her i en god mnd nå :P ) bestilte veteran föret med kylling til Talli hjem til seg. Det har jeg ikke prøvd før, har ikke helt klart å finne det optimale til en kastrert, lett for å legge på seg og hyper aktiv +10 år gammel hund uten at huden hennes blir tør. 

1 time siden, Krutsi skrev:

"Hva tror du om denne oppdretteren?"

"den rasen får dere ikke kjøpe.."

krutsi hjelper familien med å kjøpe hund :lol: 

:lol: Høres ut som meg du :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Belgerpia said:

Marengs er enkelt

Alternativt så kjøper man pose med pulver og pisker - da er det enda enklere, og smaker akkurat det samme.
Har hatt et par testpaneler på akkurat den der Toro varianten kontra himlaga - og det er ingen som smaker forskjell.
Mindre gris, garantert stiv nok - og smaker fortreffelig.

Etter at jeg oppdaga Toros halvfabrikat så har jeg bare brukt den faktisk - da er jeg ikke avhengig av å ha noe annet i huset enn vann *ler*

Toro sin pavlova miks er GENIAL! og enig, ingen har smakt forskjell hittil :P 

 

Skal 1 uke til nederland med hundene, vurdere england også *blitt litt gal*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...