Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai


Gjest
 Share

Recommended Posts

11 timer siden, Pringlen skrev:

Du må nok velge mellom at du eller hundene er demente :P Min eldste hund er faktisk den minst frekke... (men tredje eldste overgår alle andre aldere, da)

Tror kanskje vi går for en kombinasjon :lol: 

 

 

Gratukerer ned dagen! Sol her foreløpig :D

Spiser frokost, drikker kaffe, soner og sånt mens barnet ser på tv. Har dusja så mangler bare å hive finklær på oss, og komme oss ut døra. Ikke noe stress enda. 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud, jeg vant budrunden  jeg er huseier  oi, shiit, jeg kan ikke tro det! Det er perfekt!!!

Jeg har vært en "svipptur" i Oslo i dag og hentet vårt nye familiemedlem Hils på Miriel, (Hotfuzz Against All Odds) Har bare kjent henne i underkant av 12 timer, men guri for en kul frøken, som t

Thea har kommet hjem! 3 uker holder i massevis, og jeg håper hun aldri tar turen ut igjen

Posted Images

16 timer siden, Siri skrev:

Det er jo faktisk helt utenkelig at sånt skjer hos vanlige arbeidsgivere, og du dæsken for styr det hadde blitt om vi ikke fikk utbetalt lønna vår til vanlig tid. Jeg fatter fortsatt ikke at det er mulig at de håndterer penger på den måten, jeg... Ja, NAV altså. 

Det er litt merkelig, ja :) 

16 timer siden, Siri skrev:

Joda, men jeg tenker at de har ganske mye annet å gjøre enn å sette seg ned og lese en journal fra 30 år tilbake i tid før de skal ha en ny pasient. Da er det greit å kunne gi en oppsummering av det viktigste liksom, og er det noe spesielt, så kan man jo bla seg bakover for å finne ut  ting. Det er i hvert fall sånn det har fungert for min del... den begynner å ha noen sider, denne journalen min også :lol: 

Veit ikke hvor mye tid de sparer på å ikke lese gjennom epikriser jeg, det blir jo brukt tid på å gjenta det som står der og, liksom. Jeg føler faktisk at det er det jeg bruker mest tid på når jeg snakker med leger, å gjenta det som står i epikrisa gang på gang på gang. Det burde vært et slags oversiktskart på forsiden av epikrisene, der det viktigste sto - da hadde de sluppet å fortelle meg at jeg kunne bli steril av strålebehandling, for da hadde de visst at jeg hadde vært steril i 13 år og ikke hatt noen livmor i 6 år allerede f.eks :P 

--

Denne dagen har vært slitsom til nå, og jeg har ikke unger som skal gå i barnetog engang :rolleyes: Men nå spiser jeg dagens første is, så da blir det sikkert bedre snart :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Krelise skrev:

Sendt mann og barn av gårde på 17. mai - feiring hos svigermor, fått i meg frokost og er halvveis nede i første kaffekopp. På tide å komme i gang med dagens eksamensoppgaveskriving.. 

Hjelper det å vite at du ikke er alene? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvannen times 17 mai tur gått, da kan jeg snart hente farmor og dra til søstern uten bikkjer med sånn passe grei samvittighet :lol: 

Også griner jeg alltid bittelitt av Nrk sendingen :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Krelise skrev:

Hehe, felles skjebne, felles trøst er det ikke det det heter? 

Sånn omtrent :D Jeg skal til bror og fru på middag i kveld da, det hjelper.

 

Måtte utsette turen med snuppene fordi jeg ble så gæern i magen, men nå er jeg i alle fall klar for frokost. Baconsandwich tror jeg :D Og så tur litt etterpå, når jeg trenger pause fra oppgaveskrivingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Veit ikke hvor mye tid de sparer på å ikke lese gjennom epikriser jeg, det blir jo brukt tid på å gjenta det som står der og, liksom. Jeg føler faktisk at det er det jeg bruker mest tid på når jeg snakker med leger, å gjenta det som står i epikrisa gang på gang på gang. Det burde vært et slags oversiktskart på forsiden av epikrisene, der det viktigste sto - da hadde de sluppet å fortelle meg at jeg kunne bli steril av strålebehandling, for da hadde de visst at jeg hadde vært steril i 13 år og ikke hatt noen livmor i 6 år allerede f.eks :P 

Oversiktskart hørtes lurt ut :lol: 

Jeg sov ekstremt lenge i dag, og da er jo nesten hele dagen ødelagt :aww: Men jeg har da endelig fått spist frokost i hvert fall :) Også blir jeg litt stressa av alle disse gratulasjonene hele tida... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Wilhelmina skrev:

Må nok bare holde meg unna FB i dag, ser jeg én hund til i bunad kommer jeg til å få magesår :rolleyes:

Ha ha, er nok forskjell på hva slags hundefolk man kjenner. Har ikke sett en eneste bikkje i bunad på fb, jeg :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er også frokosten inntatt, og for en gangs skyld ble det ikke to knekkebrød ved kjøkkenbenken. I stedet tok jeg meg god tid, og hadde handlet inn litt luksus i anledning dagen - så nå har jeg kost meg med nystekte rundstykker med spekeskinke, røkt laks og eggerøre, og kakao med pisket krem. En avokado var det også inni der et sted. 

Tradisjonell 17. mai-feiring ble ødelagt for meg i oppveksten, så jeg har absolutt null og enda litt mindre enn det lyst til å delta i noen som helst form for offentlig feiring. Jeg kan være takknemlig for dette landet jeg er født i uten å tråkke i kø med fremmede. Samtidig som jeg synes det er greit å huske på at Norge ikke er perfekt heller. Det er jaggu mye som kan forbedres i dette landet.

Jeg feirer med å spise god mat, nyte fridagen, gå en lang tur med hundene, og selv om det sikkert er fy-fy så må jeg gjøre litt husarbeid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, SFX said:

Jeg feirer med å spise god mat, nyte fridagen, gå en lang tur med hundene, og selv om det sikkert er fy-fy så må jeg gjøre litt husarbeid. 

Her også, jeg har dog ryddet litt i hagen - det er jo folketomt i borettslaget :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har feiret dagen med å gå spor. og han er rimelig god på det, Twist :D . Litt uvant med en hund som går såpass mye på overvær, jeg kan ikke lese han på samme måte som tidligere hunder. Veldig morro å "bli kjent" med en ny type sporhund da :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg sov lenge i dag, gikk en fin skogstur med Bizi, og malte litt lister, bytta jord hos blomstene inne, og nå blir det snart jobb resten av kvelden. Resten av familien feirer uten meg, men det får bare være, godt betalt på jobb i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våkna av at jeg fikk et vepsestikk i åttetiden i dag. Vepsestikk! Så da er vi i gang igjen. Forrige sommer dukket det også opp veps i senga mi om natta, og jeg fant aldri ut hvor de kom fra. Kanskje jeg må legge nytt gulv, har et eldgammelt tregulv med sprekker og gliper. Dårlig kombo med gammelt trehus med vepsebol både her og der.

Ellers slutter jeg meg til toget av alle de som ikke føler behov for å menge seg med noen folkehop på 17-mai. Men dagen i seg selv er fin, med mildvær, solglimt og mye blomstring i hagen. Og etterhvert skal jeg gå til Sara og drikke kaffe. Hun har sikkert kake også! :ahappy:

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke noe stort behov for å traske nede i folkemengden i sentrum. Og så regner det i dag, og jeg er i ganske dårlig form, så ligger inne på sofaen med god samvittighet [emoji4] Planen har egentlig vært å trene litt etterpå, men med tanke på været og formen, får jeg nesten se det an [emoji14]

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
6 timer siden, Wilhelmina skrev:

Må nok bare holde meg unna FB i dag, ser jeg én hund til i bunad kommer jeg til å få magesår :rolleyes:

 

2 timer siden, Pringlen skrev:

Ha ha, er nok forskjell på hva slags hundefolk man kjenner. Har ikke sett en eneste bikkje i bunad på fb, jeg :lol:

Ingen hund i bunad her heller og godt er det

 

Hadde planer om å være sosial i år da. Men må lade opp til Vårmarked og jobbehelg og klage videre til leger å sant så vi feirer i stillhet hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første 17.mai på 22 år som ikke har blitt dedikert barnetog, barn, skoler, dugnader osv osv. I dag dro jeg tidlig ned til universitetet og har sittet der og jobbet. Kom nettopp hjem, lager middag og skal slappe av resten av dagen med god mat, hundene (som pt spiser sin "middag" - kalkunhalser) og god vin. Savner ikke tråkking rundt i byen, kakesalg, taler og alt annet jeg har brukt dagen på tidligere år. Variasjon kan være greit  ;) Det blir vel igjen når barnebarn begynner å dukke opp... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pringlen skrev:

Ha ha, er nok forskjell på hva slags hundefolk man kjenner. Har ikke sett en eneste bikkje i bunad på fb, jeg :lol:

Jeg trodde ikke jeg risikerte det, men brått var det en voksen berner i bunad. WTF?

Jeg kubba på sofaen, og det var inderlig godt. Jeg slet med å sovne i går, og natta ble forkortet i begge ender da, siden korps vekket meg to timer før jeg hadde sagt til meg selv at jeg burde opp. Da er det greit å ta en lur på dagtid. Jeg pleide å gjøre det oftere før, men jeg kan jo ikke gjøre det på jobb, så godt å få tatt igjen litt søvn nå. Jeg får ikke nok søvn ellers i uka, så. 

Jeg har satt på ei vaskemaskin, som durer mens jeg spiser et par knekkebrød nå. Jeg har også skrekkelig lyst på masse godteri og is, men det har jeg jo ikke i hus. Hvorfor kjøpte jeg ikke det i går? Hvorfor trodde jeg at jeg ikke ville få lyst på godteri og is? Jeg har ingredienser til en enkel dessert - men hallo, godteri og is!

Jaja, får heller shine hus litt til, så skal hundene få tur.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...