Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store barne og babytråden 2017


Perfect Image
 Share

Recommended Posts

9 timer siden, Krilo skrev:

Etter tips fra @Aslan ser jeg nå på FEM , det er om blant annet HD, strekkbehandling, operasjon og gips i kveld. Alt vi skal igjennom, og med samme lege.

Bare 2 uker til vi starter med det nå, kan trygt si at programmet satte alle følelser i sving. Kjekt å se hvordan det er, og så j*vlig at han må igjennom det.. lille lille klompen min :heart: 

:hug:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

3 mm lykke med hjerteslag på UL idag 

Da ruger jeg på fineste blastocysten ❤️ Og for første gang ligger en liten rakker i fryseren

Julehilsen fra magen til sonen  Blir så fascinert over hvor mye som har skjedd på 2 korte uker! Helt ufattelig at dette bare var en klump da, mens nå har den tydelige armer + bein, man ser f

Posted Images

@Krilo:hug:

Jeg fikk mail i åttetiden i dag, sykehusselfie fra søster og svoger. En time senere kommer det mail med "falsk alarm".

Jeg blir jo ikke mer stressa av å vite at det kanskje skjer noe, selv om jeg forsøker å si til meg selv at dette kan holde på i ti dager. Termin i morgen.

Jeg har lurt på om det er realistisk å ta med de to tantebarna mine på noe sammen i påska, i stedet for å gi de gave når jeg besøker den som er på vei. De er 5 og 16 år, er det realistisk å finne en kinofilm begge liker? Er bowling håpløst for en femåring? Jeg vil ikke at det skal bli noe som kun er på femårings premisser, så tenåringen må være tålmodig storebror heller. Pizza er vel rimelig universelt, men det er liksom ikke sånn "en dag med tante"-ting helt alene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Krilo:hug:
Jeg fikk mail i åttetiden i dag, sykehusselfie fra søster og svoger. En time senere kommer det mail med "falsk alarm".
Jeg blir jo ikke mer stressa av å vite at det kanskje skjer noe, selv om jeg forsøker å si til meg selv at dette kan holde på i ti dager. Termin i morgen.
Jeg har lurt på om det er realistisk å ta med de to tantebarna mine på noe sammen i påska, i stedet for å gi de gave når jeg besøker den som er på vei. De er 5 og 16 år, er det realistisk å finne en kinofilm begge liker? Er bowling håpløst for en femåring? Jeg vil ikke at det skal bli noe som kun er på femårings premisser, så tenåringen må være tålmodig storebror heller. Pizza er vel rimelig universelt, men det er liksom ikke sånn "en dag med tante"-ting helt alene.

Min på fire har vært med oss på bowling i et års tid. Egne barneballer og opp med stengene og det er morro for dem [emoji16]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Perfect Image skrev:


Min på fire har vært med oss på bowling i et års tid. Egne barneballer og opp med stengene og det er morro for dem emoji16.png

Takk, da går det an å foreslå - jeg vet at tenåringen er glad i å bowle, men har aldri hørt at (foreløpig) minsten har forsøkt det.

Svoger kom forresten hjem fra jobb i går kveld (han jobber turnus på sjøen), så det var jo godt timet. Han skulle kommet hjem i morgen, men fikk avsluttet to dager tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg ekstra stolt mor.

Forestilling på skolen og med foreldre, besteforeldre og søsken til 100 førsteklassinger var det et stort publikum. Poden var med i forestillingen som forteller og hadde fått absolutt mest å lese.  Han hadde mikrofon,  en stabel med lesekort som han hadde stålkontroll på , visste akkurat når han skulle inn i stykket,  og han leste selv de lengste avsnittene klart og tydelig med perfekt flyt og ro i stemmen. Tilmed et snev av innlevelse.

Jeg hadde aldri greid det like bra. Læreren kom ilende bort til meg etterpå:  "var han ikke flink!?? ". Jepp,  mammaen var helt i sjokk faktisk. 

Men aller stoltest er jeg av at han valgte å dele påskeegget han vant i lotteriet med bestekompisen sin. Siden kompisen ikke vant noe skulle det bare mangle mente A.  

Og folk sier enebarn ikke kan dele :P  selvfølgelig kan de dele.  De har ikke like stort behov for ressursforsvar :P

 

  • Like 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult Mud! :wub: 

Mi er også veldig flink å dele - litt for flink og blir dødelig fornærma om vi ikke vil ha det hun deler. :aww:  Og satt senest i dag og delte grønnsaksskåla til Petter Kanin med han. :lol:  

Min mor fikk nesten hjertestans da jeg ikke så problemet med at hun og Petter Kanin spiste av samme pære. :icon_redface: 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Perfect Image skrev:

Så herlig mud!!

Mine has enorm ressursforsvar og deler bare fordi de vet de må emoji14.png Dårligste "hvorfor barn må ha søsken" unnskyldning ever den der dele greia emoji14.png

 

Jeg vokste jo opp med 2 søstre og husker hvordan det var. Hvert colaglass som ble fylt opp ble fulgt med argusøyne og hver dråpe ble målt :lol:

Jeg ser det samme hos tantungene mine , i mens A bryr seg filla og skjønner ikke hva de krangler om.

Han har ressursforsvar på meg da. Veldig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T har jo småsøsken nå, men var jo enebarn i drøye 4 år først. Alltid vært flink til å dele. Hvis vi går på butikken og skal kjøpe noe, spør han om vi kan kjøpe fire av den tingen, så han kan dele med to fettere og en kusine :P

Han tilbyr også meg og pappaen det han har, f.eks chips eller kjeks.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er flink med å dele med dyra, og oss men ikke hverandre [emoji38] Lørdagsgodt deles helt ned til samme farger :aww:

Nå er jeg lenger enn jeg har gått gravid før, og tror ingen ting skjer med der første. Helt greit, for vil ikke miste noe av permisjonen itillegg til at skal hente en hannhund på søndag og neste helg er det utstilling [emoji14]


  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor deler IKKE senga si, knapt med meg. :lol: Så er ikke helt uvanlig scernario her om kvelden at det hyles i babycallen "neeeei, vil ikke ha ziva her!!" Da har Zivapusen gått på loftet og lagt seg i senga hennes. DET er krise det. :aww:  Hennes seng, og bare hennes. Så det så. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Perfect Image said:

Mine er flink med å dele med dyra, og oss men ikke hverandre emoji38.png Lørdagsgodt deles helt ned til samme farger :aww:

Nå er jeg lenger enn jeg har gått gravid før, og tror ingen ting skjer med der første. Helt greit, for vil ikke miste noe av permisjonen itillegg til at skal hente en hannhund på søndag og neste helg er det utstilling emoji14.png

 

Jeg er på den ene siden veldig klar for å klekke, på den andre siden så vil jeg på fjellet i påsken :P

Han holdt seg inne så jeg fikk tatt gravidbilder ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar for å ikke være gravid mer selv om jeg ikke har det travelt [emoji14] Godt å se sluttstreken og da ha kroppen min for seg selv. Gruer meg til å trene opp kondisen igjen da [emoji14]
Ikke quote men mulig det blir tv fødsel på oss. Jordmor tok kontakt når tv selskapet som lager Fødeavdelingen tok kontakt med henne ang mulig par. Jeg er ikke helt sikker enda, men litt spennende er det jo. Vet jo ca hva jeg går til mtp at dette er nr tre, og er jo rolig og fattet. De forsikret meg jeg fikk godkjenne før det blir vist også :)
7d6e5e1eacb994a8f0d12bacc50427a7.jpg

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende @Perfect Image jeg satt og tenkte på hva jeg hadde svart på samme spørsmål og tror faktisk jeg hadde svart ja. Jeg syntes det er utrolig spennende å se på sånne program og noen må jo bidra for at man skal kunne se på det. Så råkult om du blir med!

Og ja det blir digg å få tilbake kroppen, selvom det også innebærer å trene seg opp igjen..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg diskuterte litt med jordmor om det og det er jo fint å belyse med norske forhold og ufarliggjøre det. Hun sa også at det er fint med litt "reklame" for fødeavdelingene for de er også under konstante budsjettkutt og det er så viktig med jobben jordmødre og legene + div ansatte gjør der så hun var kjempe positiv til programmet og hadde vært med på en fødsel som ble filmet og ingen ting den fødende ikke følte seg komfortabelt med ble gjort, og de var flinke med kamera vinkler og holde seg i bakgrunn. Jeg vet jo fra de andre gangene at jeg merket jo ikke hvem som var i rommet, kunne vært et fotballag for min del for blir jo så konsentrert. De kommer hjem hit en tur, så får vi snakket litt og jeg får kjenne litt mer på om jeg er komfortabel med det :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...