Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
2 timer siden, Perfect Image skrev:

Er det gutteår på sonen forresten? Jeg, SiriEveline, Wachita, Enits og Yoshi venter vel gutt. Noen jeg har glemt emoji14.png ? Hvem flere er gravide?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Yoshi? er det meg ? Gutt her også ja :) 

• Like 1
  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

3 mm lykke med hjerteslag på UL idag 

Da ruger jeg på fineste blastocysten ❤️ Og for første gang ligger en liten rakker i fryseren

Julehilsen fra magen til sonen  Blir så fascinert over hvor mye som har skjedd på 2 korte uker! Helt ufattelig at dette bare var en klump da, mens nå har den tydelige armer + bein, man ser f

Posted Images

Skrevet
Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Ja husket ikke brukernavnet i farten emoji14.png

Hihi, går bra :P Men kunne jo hente noen kaller seg Yoshi her også :P Og ikke bare dustebikkja mi *fnis*

• Like 1
Skrevet

Når du sier det, så er vel jeg eneste som har fått jente i år. Tror jeg? :lol:

Nesten alle de gravide jeg kjenner og vet om i år har fått gutter eller venter gutter :P

Skrevet

Takker for klemmer og hjerter :heart: 

nå ligger han i strekk etter å ha sjarmert sykepleirne, skravlet og showet.

klarte også å drikke melk spent fast i senga og sovnet til slutt :) litt spent på om han sover godt i natt eller om det blir mye kaving, vi har heldigvis fått enerom i natt :) 

• Like 8
Skrevet
Takker for klemmer og hjerter :heart: 
nå ligger han i strekk etter å ha sjarmert sykepleirne, skravlet og showet.
klarte også å drikke melk spent fast i senga og sovnet til slutt [emoji4] litt spent på om han sover godt i natt eller om det blir mye kaving, vi har heldigvis fått enerom i natt [emoji4] 

Hvordan gikk natten? Tøff liten gutt du har!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Skrevet
11 timer siden, Enits skrev:

Hvordan gikk natten? Tøff liten gutt du har!

Natta gikk fint, men så ble det bare masse tull med både soving og spising utover dagen... så siden han skal inn for ny operasjon av leppa alt 18.mai, så skal vi ta en ny vurdering med ortopeden i morgen om vi kan slippe strekket før operasjonen.. han veier såpass lite at han har null å gå på...

Skrevet
Natta gikk fint, men så ble det bare masse tull med både soving og spising utover dagen... så siden han skal inn for ny operasjon av leppa alt 18.mai, så skal vi ta en ny vurdering med ortopeden i morgen om vi kan slippe strekket før operasjonen.. han veier såpass lite at han har null å gå på...

Håper dere finner en løsning [emoji8]

Skrevet
8 timer siden, Annik skrev:

Karoline er tre måneder i dag! Tre! :blink: Hvor blir tiden av? Har jeg sovet forbi to av de? :icon_confused:

Gratulerer! Føles det som du har fått mye søvn i det siste altså?

Skrevet
3 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Gratulerer! Føles det som du har fått mye søvn i det siste altså?

Ja, faktisk! :aww:

Vi la oss rett etter jeg skrev her inne i går, nå har vi nettopp stått opp. Kun avbrutt av to måltid, og et rett etter vi sto opp :lol: sovebaby  er fantastisk :D

• Like 3
Skrevet

Skal forsette med strekkbehandlingen frem til operasjonen, men får ta han opp og ha han på fanget ved hver mating :heart: så vi koser masse :heart: 

• Like 9
Skrevet

Her blir det mest sannsynlig april baby på oss, fremfor en baby som går til termin 1 juni. Jeg er er HELDIG om jeg kan gå til uke 37. Var på vekstkontroll i går, hvor de fant en liten baby, og en morkake som ikke får nok blod til å gi han næringen han trenger. Han har allerede begynt å spare på det lille han får i følge blodgjennomstrømming i hjernen hans. Tok også en sparketest i går, han var veldig rolig, så blir det ny sparketest på fredag og ny UL på fostermedisinsk på mandag. Om alt på mandag er likt som det var i går kan jeg gå litt til, har det forværret seg må vi se hvor mye det har forværret seg, og om han vokser noe særlig. Så for alt vi vet kan vi være foreldre allerede neste uke :o Nå er alt så usikkert, og kontrollfreaken i meg stresser litt over det. Heldigvis er alt klart hjemme til han, så nå er livet satt litt på vent til mandag rett og slett. 

I tillegg ligger han i sete enda, så blir spennende å se om han snur seg selv eller ikke. Det er jo enda en ting å ta i betraktning :P 

Skrevet
1 time siden, Krilo skrev:

Skal forsette med strekkbehandlingen frem til operasjonen, men får ta han opp og ha han på fanget ved hver mating :heart: så vi koser masse :heart: 

Ååh det var godt å høre! <3 

1 time siden, Wachita skrev:

Her blir det mest sannsynlig april baby på oss, fremfor en baby som går til termin 1 juni. Jeg er er HELDIG om jeg kan gå til uke 37. Var på vekstkontroll i går, hvor de fant en liten baby, og en morkake som ikke får nok blod til å gi han næringen han trenger. Han har allerede begynt å spare på det lille han får i følge blodgjennomstrømming i hjernen hans. Tok også en sparketest i går, han var veldig rolig, så blir det ny sparketest på fredag og ny UL på fostermedisinsk på mandag. Om alt på mandag er likt som det var i går kan jeg gå litt til, har det forværret seg må vi se hvor mye det har forværret seg, og om han vokser noe særlig. Så for alt vi vet kan vi være foreldre allerede neste uke :o Nå er alt så usikkert, og kontrollfreaken i meg stresser litt over det. Heldigvis er alt klart hjemme til han, så nå er livet satt litt på vent til mandag rett og slett. 

I tillegg ligger han i sete enda, så blir spennende å se om han snur seg selv eller ikke. Det er jo enda en ting å ta i betraktning :P 

Huff sånt er ikke noe gøy å få beskjed om. Krysser alt som er for at det bedrer seg :hug: 

• Like 1
Skrevet
3 minutter siden, Raksha skrev:

Huff sånt er ikke noe gøy å få beskjed om. Krysser alt som er for at det bedrer seg :hug: 

Litt spesielt å få beskjed om at hvis vi ikke hadde alt klart måtte vi ordne det NÅ. Men det har hjulpet mye at jeg har vært forberedt på at dette kan skje pga familiehistorie om akkuratt det samme. Jeg bare manglet ekstremt mange symptomer på det. Men det er rart å tenke på. Han ble målt til ca 1950gram, så han er ikke store gutten. Så håper bare han vokser litt til før han kommer ut!

Skrevet
Akkurat nå, Wachita skrev:

Litt spesielt å få beskjed om at hvis vi ikke hadde alt klart måtte vi ordne det NÅ. Men det har hjulpet mye at jeg har vært forberedt på at dette kan skje pga familiehistorie om akkuratt det samme. Jeg bare manglet ekstremt mange symptomer på det. Men det er rart å tenke på. Han ble målt til ca 1950gram, så han er ikke store gutten. Så håper bare han vokser litt til før han kommer ut!

Tror jeg på! Hvor langt er du kommet nå?  

Skrevet
Akkurat nå, Raksha skrev:

Tror jeg på! Hvor langt er du kommet nå?  

Regner man 40+2 er jeg 34+2. Så om han må ut nå så skal han klare seg fint på utsiden, men det beste er jo selvfølgelig å ha han inne litt til! Men vi vet jo ikke hvor lenge det er forsvarlig for hans del. 

Skrevet
Akkurat nå, Wachita skrev:

Regner man 40+2 er jeg 34+2. Så om han må ut nå så skal han klare seg fint på utsiden, men det beste er jo selvfølgelig å ha han inne litt til! Men vi vet jo ikke hvor lenge det er forsvarlig for hans del. 

Skjønner, håper han klarer seg fint der inne en stund til, men som du sier så går det heldigvis fint om han kommer nå :) Heier på dere :) 

Skrevet
Akkurat nå, Raksha skrev:

Skjønner, håper han klarer seg fint der inne en stund til, men som du sier så går det heldigvis fint om han kommer nå :) Heier på dere :) 

Takk! :D 

Skrevet
2 timer siden, Wachita skrev:

Høres ut som situasjonen m H (minus morkaka osv, men det hadde jeg m L?) ganske slitsomt og stressende, men det er veldig godt de følger med. Men du har jo kommet så langt at det som regel går veldig bra (og ganske "normalt"), og selv om han er liten, så er han ikke bitteliten (men du kommer til å syns det når han kommer ut;) Regner med at han er for liten til at du settes i gang hvis han ligger i seteleie? Jeg fikk beskjed om at H på litt over 2 kg uansett var for liten til at de tillot en naturlig fødsel, så her ble det ks.

Og lykke til med de neste dagene, det er veldig surrealistisk når det begynner å nærme seg sånn plutselig 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. En 12-ukersvalp skal ikke alene en hel arbeidsdag. Start på sekunder og gå tilbake før den piper. Når dere senere faktisk går ut: spør en nabo, eller la en gammel iPhone ligge i gangen med skjermen på, så dere vet om det er 20 sekunder eller 20 minutter. Jeg har laget en liten iPhone-app for akkurat det: BarkPing. Varsel når den bjeffer. Ingen kamera. Den får ikke bjeffingen til å slutte — den gjør bare at du vet. https://apps.apple.com/se/app/barkping-dog-monitor/id6798404076
    • Første spørsmål er jo om du har bilder av hunden og om hunden faktisk er undervektig eller bare en slank, men frisk og helt funksjonsbeskrivelse type. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de aller fleste hunder er tjukke i varierende grad og at de aller fleste som synes hunden sin er tynn egentlig har en helt frisk hund i ok vekt, om enn på den slanke enden av skalaen.  Så er det noen som har en bygning/kroppsholdning som kanskje fremhever bein osv litt mer enn andre også. Karperygg, hoftebein som stikker ut litt selv når hunden ikke er påfallende de tynn osv. I tillegg er jo hunden din relativt ung enda og det tar litt tid å få på plass skikkelig muskelmasse osv på en del hunder. Det er sjeldent hunder sulter foran matskålen , men er man urolig så er selvsagt veterinær en grei plass å starte.  Utover det. 1. Avklare om hunden faktisk er undervektig eller om det bare er utenfor din preferanse eller hva du er vant til. 2 bygge muskler. Både gjennom målrettet trening/aktivisering og ved å sørge for at hunden får i seg ett godt for med nok proteiner osv. 3. Om hunden faktisk er for tynn, få i den mer kalorier. Det kan være å gå over på feks høyenergi fôr, mer kalorier, mer fett, mer proteiner uten å øke mengde mat fysisk.altså enklere å få i hunden mer. I verste fall kan man tilsette rent fett. Har hunden god matlyst så er det selvsagt bare å øke mengde også.  Er det en hund som har tendenser til å stresse litt så kan det hjelpe mye å trene litt på å stresse ned også. Stress brenner mange kalorier 
    • Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen kompetente hundetrenere og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
    • Velkommen tilbake!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...