Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

Guest Klematis
Skrevet

Når man finner et bein i skogen har man ikke tid til å gå tur:P

IMG_1126.JPG

Skrevet

Denne kan kanskje hjelpe litt for de det er vanskelig å treffe årene på - både ved venefloninnleggelse og ved blodprøvetakning.

Skrevet

Da har jeg fått tilsendt epikrise.. Mistanke om ARVC, men skal ta holter for å bekrefte eller avkrefte. Hun har sjekket stamtavlen og funnet ut at Gira har sykdommen i slekten på farsiden.

Krysser alt jeg har for at det ikke er det!!

Skrevet
6 minutter siden, Kaja skrev:

Skal si opp en av jobbene mine idag, jeg gruer meg. Jeg hater å si opp. Føler liksom jeg svikter de. 

:o  ! Er det lov å spørre om hvem av de ?

Skrevet
33 minutter siden, laikamor skrev:

Da har jeg fått tilsendt epikrise.. Mistanke om ARVC, men skal ta holter for å bekrefte eller avkrefte. Hun har sjekket stamtavlen og funnet ut at Gira har sykdommen i slekten på farsiden.

Krysser alt jeg har for at det ikke er det!!

ARVC er en sykdom vi tidligere så sjelden på boxer her i landet, men som dessverre har kommet mer og mer. Jeg har hørt om flere tilfeller bare siste året. Nå har jeg ikke lest om du har skrevet om noen episoder der Gira har besvimt eller liknende. Merker dere at hun er syk? Er hun dopplerundersøkt?

Jeg vet også flere som med tidlig diagnose har levd i flere år etterpå. 

Skrevet
2 minutter siden, KristinR skrev:

ARVC er en sykdom vi tidligere så sjelden på boxer her i landet, men som dessverre har kommet mer og mer. Jeg har hørt om flere tilfeller bare siste året. Nå har jeg ikke lest om du har skrevet om noen episoder der Gira har besvimt eller liknende. Merker dere at hun er syk? Er hun dopplerundersøkt?

Jeg vet også flere som med tidlig diagnose har levd i flere år etterpå. 

På lørdag ble hun plutselig dårlig etter tur. Vi gikk rolig tur i bånd, men slapp hudene så de fikk herje litt i hagen før vi gikk inn. Etter det begynte hun å sjangle og ville bare ligge egentlig. Besvimte ikke, men hun var veldig dårlig. Kjentes ut som hjertet skulle hoppe ut av brystet hennes, det dunket kjemperaskt.

Tirsdag var vi til spesialist hvor det ble tatt EKG og en laang ultralydundersøkelse. EKG var normal når vi var der, men vi skal som sagt ta holterundersøkelse nå. 

Hun har i en uke halvannen (før nyttår) vært ganske trøtt og bare villet sove hjemme. Ute på tur var hun normal. Vi tenkte det var pga innbildt svangerskap og galastop som hun fikk for første gang. Nå vet vi jo ikke om det heller var pga hjertet, eller kanskje en kombinasjon.. Hun får betablokker nå, og nå er hun seg selv igjen, heldigvis! Men vi er jo redd at hun plutselig slal bli dårlig igjen..

Håper selvfølgelig at det ikke er det, og at hun uansett hva vi finner ut kan leve et godt liv i mange år til!

Skrevet

....har vi spist hjemmelaget tomatsuppe til middag. Jeg trodde jeg ikke likte tomatsuppe, men det er visst noe helt annet når den er hjemmelaget :ahappy:

Snart avgårde på trening! 

• Like 6
Skrevet
3 timer siden, Siri skrev:

Jeg hadde ikke fått sove like vel, jeg :D Jeg er liksom ikke redd for at valper spiser opp ting om natta - jeg har bare separasjonsangst :aww: 

Dette! :P 

Nå har jeg sittet i sofaen siden jeg kom hjem, så det er vel på tide å bytte på seg turklær og komme seg ut! Har et lite frimerke på høyresiden da, og det er jo egentlig litt slemt å reise seg når hun ligger så godt...

• Like 1
Skrevet

Helt plutselig måtte jeg igjen le av @SFX sitt uttrykk einstein :D:D:D *ja jeg er en enkel sjel*

• Like 2
Skrevet

Hvis dere ikke visste det, så er det altså veldig interessant å sitte i Utvalg for areal og samfunnsplanlegging i Malvik kommune! I dag har vi for eksempel vært på befaring på en gård som ønsket å lage en hestetreningsbane (eller hva det heter) på et sted som opprinnelig er dyrkamark. Det er jo veldig strenge regler for slikt. Veldig hyggelig gårdsbesøk, jeg har hilst på en utrolig søt og rampete GD-valp og fire herlige hester! :wub: Etterpå var det en veldig interessant diskusjon i utvalget om saken. Veldig strengt (og kanskje litt vel firkanta) jordvern opp mot det å legge tilrette for at folk skal kunne bo og trives i utkantene av kommunen. På disse befaringene drar vi på kryss og tvers i kommunen og ser på ting som skal behandles i utvalget, jeg blir kjent med deler av kommunen som jeg ikke har hørt om en gang og treffer så mye spennende folk! 

Etterpå har hundene og jeg gått oss en runde, og hatt snøballkrig på plena. Pippin er så utrolig dum og klumsete, prøver å ta ballen hver gang, men får den hele tiden rett i fleisen, og det synes han er så morsomt/flaut/forvirrende at han får en vanvittig raptus! :lol:

• Like 4
Skrevet
....har vi spist hjemmelaget tomatsuppe til middag. Jeg trodde jeg ikke likte tomatsuppe, men det er visst noe helt annet når den er hjemmelaget :ahappy:

Kjør forsiktig hvis du skal sørover
  • Like 1
Skrevet
29 minutter siden, mokken skrev:

Jeg likte ikke tomatsuppe før jeg fikk smake hjemmelaget, var omtrent eneste ungen som HATET tomatsuppe til middag. Nå elsker jeg det :ahappy: 

I dag hadde vi hjemmelaget fish and chips med hjemmelaget remulade og brokkoli :drool: 

Svigermor kom å hentet Casper for en god tur, sykt deilig å slippe å gå ut i kveld :ahappy: 

• Like 2
Skrevet
4 timer siden, Klematis skrev:

Akkurat nå svever jeg faktisk et godt stykke over bakken. Etter å ha lagt inn krav, spurt,mast og kjempet får jeg endelig 100% stilling etter 7 år med usikkerhet og løping etter vakter. Det kommer til å ta litt tid før jeg lander. Endelig kan jeg planlegge uten å lure på om jeg har nok jobb, og inntekten er sikret. 

Grattis! :)

3 timer siden, Siri skrev:

Jeg hadde ikke fått sove like vel, jeg :D Jeg er liksom ikke redd for at valper spiser opp ting om natta - jeg har bare separasjonsangst :aww: 

Samme her. 

• Like 1
Skrevet
23 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Hvis dere ikke visste det, så er det altså veldig interessant å sitte i Utvalg for areal og samfunnsplanlegging i Malvik kommune! I dag har vi for eksempel vært på befaring på en gård som ønsket å lage en hestetreningsbane (eller hva det heter) på et sted som opprinnelig er dyrkamark. Det er jo veldig strenge regler for slikt. Veldig hyggelig gårdsbesøk, jeg har hilst på en utrolig søt og rampete GD-valp og fire herlige hester! :wub: Etterpå var det en veldig interessant diskusjon i utvalget om saken. Veldig strengt (og kanskje litt vel firkanta) jordvern opp mot det å legge tilrette for at folk skal kunne bo og trives i utkantene av kommunen. På disse befaringene drar vi på kryss og tvers i kommunen og ser på ting som skal behandles i utvalget, jeg blir kjent med deler av kommunen som jeg ikke har hørt om en gang og treffer så mye spennende folk! 

Etterpå har hundene og jeg gått oss en runde, og hatt snøballkrig på plena. Pippin er så utrolig dum og klumsete, prøver å ta ballen hver gang, men får den hele tiden rett i fleisen, og det synes han er så morsomt/flaut/forvirrende at han får en vanvittig raptus! :lol:

Rådmannen henla vel klagen på vedtaket om at de ikke fikk bygge ridebane? Er det mulig dere får reversert det, eller brukte dere det mest som case for diskusjon? :) Vanskelig sak egentlig. Jeg er også veldig for jordvern og syns ingenting om å bygge ned dyrkamark, men samtidig er det i dette tilfellet et veldig lite areal det er snakk om, og jeg ser helt klart ønsket og behovet for en ridebane for de det gjelder. 

Jeg kjeder meg, og venter at jegertvillingene skal begynne. 

Skrevet
Akkurat nå, MarieR skrev:

Ooh, når begynner det? Kanskje jeg må skeie ut og slå på TVen for første gang i år :P

Skrevet
39 minutter siden, Kaja skrev:

Vaskejobben :)

*puste lettet ut*

Ask er på juletrefest med pappaen,  jeg har gått tur med bikkjene.  Fin fordeling. Pappaen får ta seg av det sosiale.  

Guest *Kat84*
Skrevet

Nå har jeg vært ute og handlet inn grønnsaker til flere middager. Deriblant til nok lapskaus til å spise i et par uker :P 

Og nei, jeg valgte ikke Rema for mer enn kålroten. Alt ble handlet på Kiwi. Fordi det er Trippel Trumf i dag. Og fordi Rema har fått mange til å miste jobbene sine :aww: 

Skrevet
Her startet Leela å løpe dagen etter vi hadde vært hos pappa der tispen akkuratt var ferdig med løpetiden. Spøkte med mannen om at kanskje hun fikk løpetid snart siden hun var så interresert i tispen. Jinxet det og hun startet dagen etterpå [emoji14] er bare 4,5 mnd til termin, så håper hun venter hvertfall 6-7 mnd så vi har slått oss litt til ro med baby xD 

Lumi hadde 4 måneder mellom 1. Og 2. Løpetid :P

Sent from my iPhone using Tapatalk
Skrevet

Inne fra tur. Sliten i beina, for tungt underlag å gå på. Dvs ikke djupsnø eller noe sånt, men slapset som kom i går hadde frosset på. Selvfølgelig etter at biler hadde kjørt der og folk hadde gått, så utrolig ujevnt underlag, og samtidig hardt og glatt. Nå skal jeg fikse meg noe mat, og det vil vel småttingene ha også tipper jeg. Mat altså, de får ikke min :P 

Skrevet
1 time siden, MarieR skrev:

Rådmannen henla vel klagen på vedtaket om at de ikke fikk bygge ridebane? Er det mulig dere får reversert det, eller brukte dere det mest som case for diskusjon? :) Vanskelig sak egentlig. Jeg er også veldig for jordvern og syns ingenting om å bygge ned dyrkamark, men samtidig er det i dette tilfellet et veldig lite areal det er snakk om, og jeg ser helt klart ønsket og behovet for en ridebane for de det gjelder. 

Sender deg en pm. (Må bare avklare hva jeg har lov til å si første :P ).

Skrevet

Lei av virus. Har hangla ei uke nå. Og bomma helt på når datter skulle på kurs i dag. Så vi stod klar på kurssted 2 timer for tidlig... orka ikke dro hjem, og da var frøkna raskt ute med å foreslå city syd... jepp- det ble dyrt.... greier ikke si nei når hodet suser og dunker om hverandre. Frøkna var fornøyd i hvert fall og hun trengte nye klær. Vokser som ugress for tiden - mye høyere enn meg nå. 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...