Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar 2017


SaraS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

Skal en tur til legen etter å ha våknet opp med masse rødeprikker på overkroppen som klør som F. Har hatt vannkopper, og gubben har ingen prikker og kløe så tviler sterkt på at det er hunden. 

Håper jeg kan få en salve eller noe å smørre på, for jeg blir litt gal:frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg fornøyd med NAV, i dag er jeg bare frustrert. Nå etterspør de dokumentasjon som er sendt inn (av veileder) og skal visst bruke 4 uker til på fillesaken som de ikke har kikka på i det hele tatt fra oktober til nå. Og de har tydeligvis sendt et eller annet til arbeidsgiver jeg har NÅ som gjelder sykepenger. Blir spennende å se hva de sender hit da, for det fikk jeg ikke opp på mine sider. Det er jo ikke noe nåværende arbeidsgiver har noe med siden perioden var før jeg begynte her. Djiiis.

Det er snakk om sykepenger for en periode jeg var midlertidig ute av arbeid (dvs sykepenger i arbeidsgiverperioden). Jeg hadde ikke tenkt til å søke, men veileder mente jeg/vi skulle. Hun fiksa det meste, men det hjalp visst ikke stort. *sukke tungt*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Snoffe skrev:

Skal en tur til legen etter å ha våknet opp med masse rødeprikker på overkroppen som klør som F. Har hatt vannkopper, og gubben har ingen prikker og kløe så tviler sterkt på at det er hunden. 

Håper jeg kan få en salve eller noe å smørre på, for jeg blir litt gal:frantics:

Har du hatt røde hunder da?

Nå sitter jeg og venter på at de skal ringe meg opp igjen fra NTNU. Får ikke lagt inn masteroppgaven i studweb og fristen for å melde seg opp er 15. I morgen og søndag er de ikke på jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Snoffe skrev:

Er første gang jeg baker vegansk, og jeg følte meg helt merkelig når jeg ikke brukte egg :lol: var noe som manglet liksom :lol:

 

Jeg synes det bare var gull :P jeg er stor tilhenger av "rør kjapt sammen, tøm i formen og sett i ovnen" :P

2 timer siden, Turb skrev:

Jeg kan også si at noen mennesker de nyser litt sånn fint, sånn atchii og ferdig med det, noen mennekser nyser sånn at man helst skulle ropt TIMBER på forhånd og sjekker om skoa deres sitter på i etterkant... gjett hvilken kategori jeg tilhører... 

:lol:

38 minutter siden, Snoffe skrev:

Skal en tur til legen etter å ha våknet opp med masse rødeprikker på overkroppen som klør som F. Har hatt vannkopper, og gubben har ingen prikker og kløe så tviler sterkt på at det er hunden. 

Håper jeg kan få en salve eller noe å smørre på, for jeg blir litt gal:frantics:

God bedring! Kløe er grusomt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, JeanetteH skrev:

 

:yawn: får sovesyken når det ikke er noe snø og "lys" ute. Nå skal vi ta en rolig morgen. Så skal vi inn til Oslo og få massert Talli litt, og Sinner skal vel bare håndteres og "øve" på slikt. Han er litt ung for massasje enda ;) 

Men det kom jo så mye snø da jeg gikk tur der på onsdag! Ble den borte igjen? Det var jo mildt... Det er en tøysevinter, okke som.

I dag tror jeg blir en ikke-dag. Ankelen jeg tråkket over på mandag er fremdeles vond, og det er ikke normalt at det henger i så lenge - men jeg tok jo ingen hviledag etterpå heller, men har hatt tre for meg over gjennomsnittlig aktive dager. Så kanskje jeg skal forsøke å sitte med beinet høyt i dag, og eventuelt ha tid til vanndrivende i dag for å få ned hevelsen. Jeg har ikke hatt tid til det ellers i uka, jeg kan ikke fly på do et par ganger i timen i enhver setting. Men da må vaskemaskina bli ferdig først, så jeg har tilgang til do :P 

Det er alltids noe å finne på som ikke krever at jeg står og går hele tiden eller over "lange" perioder. Jeg kan jo begynne med å hente ved, og finne frokost til oss tre i heimen. I går kjøpte jeg det jeg tror er ingredienser til to lang-kokte middager. Tips fra sonen? Jeg har gulrot, kålrot, poteter, erter, buljongterninger, biffstrimler og lettsaltet svineknoke. Den siste trodde jeg først var noe for hundene å tygge på, når den bare kostet 20 penger, men jeg kan vel også spise den? Jeg kan få til ei ertesuppe og en lapskaus av det der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Fristen for å melde opp til eksamen er 1. februar, så da får de tid til å finne løsning på problemet :D For det hadde ikke duden på stående fot han helelr, han måtte spørre noen andre om hjelp. Bare det fikser seg, så er ikke veien til målet så viktig.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SFX skrev:

Æsj, jeg innså at jeg har glemt purreløk. Men jeg nekter å kjøre fire mil for å kjøpe purreløk, det må gå an å lage lapskaus og ertesuppe uten?

Vi bruker aldri purre, det smaker like godt uten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SFX skrev:

Jeg har gulrot, kålrot, poteter, erter, buljongterninger, biffstrimler og lettsaltet svineknoke. Den siste trodde jeg først var noe for hundene å tygge på, når den bare kostet 20 penger, men jeg kan vel også spise den? Jeg kan få til ei ertesuppe og en lapskaus av det der?

Svineknoke er supert vøtt - bare langtidskok det så blir det snadder :). Ertesuppe med svineknoke er veldig digg (jeg går ut fra at du har GULE erter og ikke grønne? :whistle:) - og nei - man trenger IKKE purreløk verken i ertesuppa eller lapskausen :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
4 timer siden, MarieR skrev:

:console: Så utrolig kjedelig :( Det er skikkelig oppskrytt å være voksen! 

Takk! Og jepp - veldig kjedelig og ikke minst oppskrytt å være voksen :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

I går kunne jeg nok strengt tatt ha tatt sparkturen uten hodelykt... masse snø og fullmåne liksom. Det er bra kombo :D. Men jeg liker nå helst å gå med hodelykt og lys jeg da :) 

:lol: Du og Willy!!! Willy kan av og til nyse så heftig at han slår hodet i gulvet :lol: 

Ganzie knakk en tann på den måten:aww::lol: Hun nyser så jeg må sjekke at det ikke sitter fast tenner i parketten etterpå:lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Ganzie skrev:

Ganzie knakk en tann på den måten:aww::lol: Hun nyser så jeg må sjekke at det ikke sitter fast tenner i parketten etterpå:lol:

:lol: Jeg skal innrømme at jeg er litt redd for skader av og til ja :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Betty skrev:

I går var jeg fornøyd med NAV, i dag er jeg bare frustrert. Nå etterspør de dokumentasjon som er sendt inn (av veileder) og skal visst bruke 4 uker til på fillesaken som de ikke har kikka på i det hele tatt fra oktober til nå. Og de har tydeligvis sendt et eller annet til arbeidsgiver jeg har NÅ som gjelder sykepenger. Blir spennende å se hva de sender hit da, for det fikk jeg ikke opp på mine sider. Det er jo ikke noe nåværende arbeidsgiver har noe med siden perioden var før jeg begynte her. Djiiis.

Det er snakk om sykepenger for en periode jeg var midlertidig ute av arbeid (dvs sykepenger i arbeidsgiverperioden). Jeg hadde ikke tenkt til å søke, men veileder mente jeg/vi skulle. Hun fiksa det meste, men det hjalp visst ikke stort. *sukke tungt*

 

Jeg har fått et mye bedre inntrykk av NAV etter at jeg flyttet, så jeg fikk nytt kontor og saksbehandler. Men all medfølelse med deg, NAV-rot suger stort, og firkanta system stinker. En skal være ganske frisk for å orke å være syk i NAV-systemet, sies det. Og med feil saksbehandler stemmer det. Det gjelder jo alle jobber - feil saksbehandler i NKK, så tar det et halvt år å få en tittel. Feil saksbehandler hos NRK, så får du ikke avblåst TV-lisensen. Også videre. Men NAV-relaterte saker er gjerne litt mer alvorlige :( Håper det løser seg kjapt!

1 time siden, Snoffe skrev:

Skal en tur til legen etter å ha våknet opp med masse rødeprikker på overkroppen som klør som F. Har hatt vannkopper, og gubben har ingen prikker og kløe så tviler sterkt på at det er hunden. 

Håper jeg kan få en salve eller noe å smørre på, for jeg blir litt gal:frantics:

God bedring! Har du aloe vera-gel, så kan den være noe klødempende - og det er ikke medisin som påvirker i forhold til om legen vil ta prøver eller ha sykest mulig hud å undersøke.

Jeg har slitt med soleksem, og har da brukt aloe vera-gel og hydrokortisonkrem (reseptfritt) mot kløen. Men brå prikker er det jo greit å sjekke ut hvor kommer fra.

44 minutter siden, Pixie skrev:

Vi bruker aldri purre, det smaker like godt uten!

Takk, da satser jeg på at litt krydder og gul løk og buljongterninger og alt det andre blir god nok smak - jeg suger på kjøkkenet, ass, får jo helt hetta om jeg mangler en eneste liten ting i en oppskrift og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg :D Bare se nedenfor:

42 minutter siden, Siri skrev:

Svineknoke er supert vøtt - bare langtidskok det så blir det snadder :). Ertesuppe med svineknoke er veldig digg (jeg går ut fra at du har GULE erter og ikke grønne? :whistle:) - og nei - man trenger IKKE purreløk verken i ertesuppa eller lapskausen :D 

Uææææh, nei, jeg har grønne, hva gjør jeg nå da????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN skulle jeg ønske at jeg ikke var stuck med væskebehandling og stativ, sånn at jeg kunne gått ut og kost meg i sola. I stedet får jeg beundre den gjennom vinduet mens jeg hører på Stephen Fry lese Harry Potter and the Philosophers stone :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, 2ne skrev:

AN skulle jeg ønske at jeg ikke var stuck med væskebehandling og stativ, sånn at jeg kunne gått ut og kost meg i sola. I stedet får jeg beundre den gjennom vinduet mens jeg hører på Stephen Fry lese Harry Potter and the Philosophers stone :ahappy: 

Oj, jeg har veldig sansen for Stephen Fry i de sammenhengene jeg har sett ham på TV eller lest bok - hvordan er han som lydbokstemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, SFX skrev:

Uææææh, nei, jeg har grønne, hva gjør jeg nå da????

:lol: Sorry :whistle: 
Da lager du lapskaus - der skal det jo uansett ikke være erter *grønne erter er ikke spiselig*. 
Også kan du jo evt lage ertestuing av de grønne ertene - og det kan du jo  ha til kjøttkaker eller noe sånt (kan fryses ned). Jeg greier ikke helt å se for meg ertesuppe av grønne erter nei *ler*. 

Nå fikk jeg veldig lyst til å ta opp den svineknoken jeg har i fryseren og lage ertesuppe :aww: 

8 minutter siden, 2ne skrev:

AN skulle jeg ønske at jeg ikke var stuck med væskebehandling og stativ, sånn at jeg kunne gått ut og kost meg i sola. I stedet får jeg beundre den gjennom vinduet mens jeg hører på Stephen Fry lese Harry Potter and the Philosophers stone :ahappy: 

Helt uten sammenligning forøvrig, men jeg skulle gjerne heller vært ute i det fine været nå enn å sitte foran en skjerm på et kjipt kontor :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SFX skrev:

Oj, jeg har veldig sansen for Stephen Fry i de sammenhengene jeg har sett ham på TV eller lest bok - hvordan er han som lydbokstemme?

Genial! 

 

Jeg har en røkt svineknoke i frysern - duger den til lapskaus ol? 

 

Jeg får virkelig ikke til dette døgnrytmegreiene :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SFX skrev:

Oj, jeg har veldig sansen for Stephen Fry i de sammenhengene jeg har sett ham på TV eller lest bok - hvordan er han som lydbokstemme?

Engasjerende :ahappy: Jake Whitehall hadde all sin indre monolog med Stephen Frys stemme etter at han hadde hørt på HP-bøkene på lydbok, så jeg satser på at det samme skjer her :lol: 

Akkurat nå, Siri skrev:

Helt uten sammenligning forøvrig, men jeg skulle gjerne heller vært ute i det fine været nå enn å sitte foran en skjerm på et kjipt kontor :aww: 

:lol: Kanskje det er det jeg skal kalle det fra nå av? Kontortid? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, 2ne skrev:

AN skulle jeg ønske at jeg ikke var stuck med væskebehandling og stativ, sånn at jeg kunne gått ut og kost meg i sola. I stedet får jeg beundre den gjennom vinduet mens jeg hører på Stephen Fry lese Harry Potter and the Philosophers stone :ahappy: 

Det er kaldt ute, så like greit å sitte inne og se på at det er fint ute :)

red: @SFX: grønne erter (tørkede, ikke sant? Men de skulle vært lagt i bløt i går...) er helt fint i supper og gryter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
5 timer siden, Kokospaniel skrev:


For noen år siden nekta Seljord kommune undersøkelser i vannet på våren fordi det var midt i parringstida. Kanskje@Lijenta husker mer om det?

Det måte være han svensken som forsket og lå og plasket utpå vannet her flere sommre for å finne ut noe om sjøormen. Det er jo et bra fugle liv der hvor sjøormen er sett mest også da så skjønner jo den.  Men husker ikke noe mer angående det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...