Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
Akkurat nå, Annik skrev:

Samboeren ble glemt igjen i barnevogn utenfor butikken da han var liten, så det skjer! :lol: Svigermor hadde riktignok ikke rukket å gå veldig mange meter, men likevel :lol:

Lillesøster ble satt igjen utenfor døren til lugaren en gang på danskebåten. Mamma og pappa rakk å lete hele lugaren rundt, samt finne ut hvordan de skulle komme seg ned til bildekket for å få hentet henne ut av bilen, før de åpnet døra for å storme av gårde og nesten snublet i bilsetet :whistle:  

• Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

Skrevet

I dag vil jeg gå tur et nytt sted. Jeg vil kjøre og se meg litt rundt i dagslys. Noen tips fra sonisene i omegn? 

Det er nok av skog her da, så jeg finner vel et sted å parkere og så er det vel bare å legge i vei :P 

Skrevet
Akkurat nå, Tinkie skrev:

Lillesøster ble satt igjen utenfor døren til lugaren en gang på danskebåten. Mamma og pappa rakk å lete hele lugaren rundt, samt finne ut hvordan de skulle komme seg ned til bildekket for å få hentet henne ut av bilen, før de åpnet døra for å storme av gårde og nesten snublet i bilsetet :whistle:  

:lol::lol::lol:

Skrevet

Hmmm..nå skjedde det noe rart. Posten over bare valgte å lagre / publisere seg selv...jaja..

Skulle bare si at julenissen har vært en tur innom og satt igjen en kullsyremaskin :banana: Hysterisk gøy da!! Noen som har smakt noen av disse smakstilsetnings-greiene? Er de gode liksom..?

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, LØJ skrev:

Hmmm..nå skjedde det noe rart. Posten over bare valgte å lagre / publisere seg selv...jaja..

Skulle bare si at julenissen har vært en tur innom og satt igjen en kullsyremaskin :banana: Hysterisk gøy da!! Noen som har smakt noen av disse smakstilsetnings-greiene? Er de gode liksom..?

Jeg har brukt å bare presse litt fersk lime i vannet jeg..

• Like 1
Skrevet
5 timer siden, Annik skrev:

Og her sitter jeg i ei seng på sykehuset og lurer på når hun skal våkne igjen. Jeg kjeder meg og får ikke sove mer :lol:

Kryss fingrene for at det varer, for mine har også vært der som små :P 

Skrevet
3 minutter siden, Line skrev:

Jeg har brukt å bare presse litt fersk lime i vannet jeg..

Det som er planen egentlig, kjøpte den for å drikke mer vann så lime og appelsin blir fast inventar på handlelista fremover. Men jeg er så nysgjerrig på disse smaksgreiene :icon_redface:

Skrevet
Akkurat nå, LØJ skrev:

Det som er planen egentlig, kjøpte den for å drikke mer vann så lime og appelsin blir fast inventar på handlelista fremover. Men jeg er så nysgjerrig på disse smaksgreiene :icon_redface:

Ja, det er jo bare å prøve, men en av grunnene til at jeg stort sett holdt meg til fersk lime var at de smakstilsetningene ikke er gode :lol: 

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Line skrev:

Ja, det er jo bare å prøve, men en av grunnene til at jeg stort sett holdt meg til fersk lime var at de smakstilsetningene ikke er gode :lol: 

Har en mistanke ja, om at de smaker superkunstig...meeeen så har jeg levd med meg selv i så mange år at jeg vet jeg kommer til å kjøpe en-to-åtti sånn smaker bare fordi :D

• Like 1
Skrevet
9 minutter siden, LØJ skrev:

Har bare smakt en som var sånn ingefærøl smak. Den var helt grei. Smakte litt utvannet, men helt grei.

• Like 1
Skrevet
Har en mistanke ja, om at de smaker superkunstig...meeeen så har jeg levd med meg selv i så mange år at jeg vet jeg kommer til å kjøpe en-to-åtti sånn smaker bare fordi [emoji3]

Du kan bruke vanlig saft også :)

Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Like 1
Guest *Kat84*
Skrevet

Gratulere @Annik

Broren min har giftet seg i dag :)  Veldig glad for at han fant den rette til slutt! 
Nå venter jeg bare på invitasjon til bryllup når de begge er i Norge igjen :P 
Selv om jeg er littegrann skeptisk til å delta med "hvem som helst" der... 

Skrevet

Nå har både lukisen og basenjien tatt sin tørn med å slite ut krøllebarten. Tror vi lyktes.  Men Kasko hyla til ute i stad, jeg så han ikke for de var rundt hjørnet på fjøset. Kom løpende satte seg og bæsja litt og kom knurrende til meg. Begynte å vaske seg bak og da så jeg at det pipler blod fra rompa hans. Helt fersk så er langt nede... Håper han bare har vært litt hard i magen og fått en rift. :huh: Fant ikke noe terriertannhull, så må være noe sånt som har skjedd. Han lar meg undersøke, men grenser for hvor mye jeg klarer å se... 

Skrevet

Valgte tydeligvis å gå tur når ALLE andre skulle gå tur. Endte med 10 passeringer av andre hunder! Casper gikk fint ved fot ved ALLE passeringene:D Ingen tull! Selv på de hundene som utagerte og som han til vanlig sliter endel med fordi de alltid bråker når vi ser de. Deilig når alt arbeidet man legger ned viser seg å fungere :ahappy:

• Like 3
Skrevet

Dro til søster for å hjelpe henne igang med min gamle Iphone, men der var ingen hjemme. De skulle bare gå en tur mens de ventet på at jeg skulle komme. Jeg dro hjem igjen jeg. (Det kunne vel vært mulig å vente med den turen når avtalen var at jeg skulle komme i formiddag?). 

• Like 1
Skrevet

SMS-samtale mellom datterbarnet og faren hennes: 

"Fungerer bilen igjen?"
"Ja"
"Fint, da ses vi på Gardermoen kl. XX" 

:lol: Den var fader meg sleip! Den må jeg huske til senere bruk! :teehe: 

Skrevet
15 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Dro til søster for å hjelpe henne igang med min gamle Iphone, men der var ingen hjemme. De skulle bare gå en tur mens de ventet på at jeg skulle komme. Jeg dro hjem igjen jeg. (Det kunne vel vært mulig å vente med den turen når avtalen var at jeg skulle komme i formiddag?). 

Da hadde jeg sagt hun fikk komme til deg jeg :P

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Line skrev:

Da hadde jeg sagt hun fikk komme til deg jeg :P

Joda, hun er nok åpen for det, men hun er redd hunder så de må være i bilburene sine mens hun er her, og de hadde mer lyst til å ligge i sofaen mens vi holdt på. :P

Guest *Kat84*
Skrevet

Jeg stod nettopp på kjøkkenet og skrelte poteter og gulrøtter. 

Når jeg er ferdig ser jeg at noen her i husstanden tydeligvis mener at han ikke har fått mat i dag.. dette er rett ved matskåla, og han klager... :aww:

20170122_142550.jpg

Skrevet

I dag var det guttas dag i Letohallen! Jäger beste hanne og BIM og Sanna sin bror Oskar ble 3 beste hannhund med cert :ahappy: 

Fine snille Jäger'n vår:heart:

FB_IMG_1485093109961.jpg

Jeg burde bli flinkere til å spise frokost før jeg drar på utstilling, er alltid helt utsultet når jeg kommer hjem. Tacorester fra i går var innmari godt nå!

• Like 13
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...