Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember

Stine
 Share

Recommended Posts

Du veit at 2016 har vært et litt i overkant slitsomt år når du blir oppriktig overrasket over statuser på facebook som sier at 2016 har vært deres beste år noen sinne..? :lol: Det overraska meg at jeg ble så overraska, snakk om å være selvsentrert liksom, når jeg har hatt et møkkaår, må jo alle andre også ha hatt et møkkaår :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Har levert poden for nyttårsfeiring hos faren og er hjemom for å ta med mer mat og ta en rask dusj. 

Vi sov i en sliten gapahuk med utsikt over byen i natt. Toddy syntes det var litt skummelt,  så han sov oppå kidden.  

Stakkars,  ække lett når alle tror du er en husky,  og så er du egentlig en chihuahua. ...

Han får bare overleve en natt til. 

Vi ser og hører rakettene da. Men han får ikke panikk.  Han blir bare litt urolig.  Det får han overleve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Jeg synes det er helt greit at noen idrettsstjerner er dårlige tapere jeg. De er bare mennesker, og da hender det at følelsene tar overhånd i en del situasjoner :) 

Ikke minst, så dreier det seg jo om det de lever og ånder for. Skulle bare mangle at det gir litt følelser :)

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

I dag har jeg strødd veien ned fra huset mitt med noe gammel akvariesand jeg fant i garasjen. Fant ut at det var såpass polert at noe måtte gjøres, og det er jo ei mil til butikken, liksom. Så man tager hva man haver.:ahappy:

Min lille due (altså Bizi) har hoppa rundt i skogen løs i 1,5 time i dag, så hun er litt trøtt og sover sin søteste søvn. Hun måtte bade da hun kom hjem, men var såpass sigen at hun orket ikke protestere noe særlig. Nå skal jeg bare klippe litt klør og gjøre meg ferdig, så drar vi på nyttårsfeiring.

Og dessuten så ramlet jeg nesten av stolen av latter da min ekstremt kroppsfokuserte eks-samboer la ut et bilde som tyder på at han har fått selvironi. Det var som jeg sa til søstra mi. Han er helt sikkert ikke edru, da har han både selvironi og er innmari hyggelig.:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orket ikke å kjøpe kalkun, og fant ut at vi heller skulle bruke noe vi allerde hadde i fryseren. Så det blir svinestek som nyttårsmiddag :D

Jeg er rastløs og har lyst til å begynne å lage middagen nå med en gang, men jeg skal klare å vente litt til. I dag er ikke dagen for tidlig middag :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Debbie skrev:

syns synd på meg selv.Skulle hatt kjempekoselig feiring i dag, nå får jeg nærkontakt med toalettet istedet:x

God bedring!

Jeg har fått avlest vannmåleren, og det var vel det eneste jeg måtte gjøre i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 2ne skrev:

Du veit at 2016 har vært et litt i overkant slitsomt år når du blir oppriktig overrasket over statuser på facebook som sier at 2016 har vært deres beste år noen sinne..? :lol: Det overraska meg at jeg ble så overraska, snakk om å være selvsentrert liksom, når jeg har hatt et møkkaår, må jo alle andre også ha hatt et møkkaår :teehe: 

Du kan få låne min facebook, 99,9% av alle er skikkelig negative og noen er nærmest i PTSD-modus etter diverse hendelser (red.anm: noen har antakeligvis fullstendig rett til å synes det også). Er litt lei av at 2016 var en drittår fordi en haug med kjendiser daua, men skulle helst hatt noen positive statuser og. Har ikke sett noen positivt ladde statuser, og nå tør jeg ikke skrive at 2016 var veldig bra for meg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Du kan få låne min facebook, 99,9% av alle er skikkelig negative og noen er nærmest i PTSD-modus etter diverse hendelser (red.anm: noen har antakeligvis fullstendig rett til å synes det også). Er litt lei av at 2016 var en drittår fordi en haug med kjendiser daua, men skulle helst hatt noen positive statuser og. Har ikke sett noen positivt ladde statuser, og nå tør jeg ikke skrive at 2016 var veldig bra for meg :P 

:lol: Nei takk, det går bra det!

Jeg har hatt et skikkelig drittår da, så jeg lurte på om jeg skulle skrive det.. "2016 har vært et skikkelig møkkaår, og det ser ikke ut som det er noe særlig bedre før langt ut i 2017 - om jeg har flaks. Ha et ****** godt nytt år, folkens", liksom.. Tipper det hadde satt stemninga :teehe: 

Men vær positiv du! Det er jo hyggelig at ikke alle har hatt et ****** år, en motvekt til all sytinga er bare bra det! :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro hjem fra hytta vi, frista mer å se Harry Potter maraton ikveld istede for nrk p1 og mørke :lol:

Fått sett en forhandlerliste fra v&h, veiledende utsalgspris på 5 kg pølse er 140 kr, blir over dobbelt så dyrt for oss. Så da skal jeg sjekke ut andre alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Stine skrev:

Dro hjem fra hytta vi, frista mer å se Harry Potter maraton ikveld istede for nrk p1 og mørke :lol:

Fått sett en forhandlerliste fra v&h, veiledende utsalgspris på 5 kg pølse er 140 kr, blir over dobbelt så dyrt for oss. Så da skal jeg sjekke ut andre alternativer.

F*** Da ble vi kunder hos Baltofôr...

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Stine skrev:

Husker du prisen på 20 kilos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ha litt drama på tampen av året. Var ute med lillemor på litt for lang tur, og avtalte at Bonden sku hente oss når han kom fra butikken. Han gikk inn med varer og dro for å plukke opp oss.  Da vi svingte inn på tunet ble vi møtt av Hottie,  døra åpen og Lupin søkk vekk! Bonden glemte å låse døra... 

Ropt og plystra meg hes, Bonden tok bilen og kjørte alle tenklige og mindre tenklige plasser.  plukket opp meg og jeg ba han kjøre der jeg og lillemor hadde gått. Og der! Langs fylkesveien dukket langbeinen opp mellom brøytekanter. Like hel, men litt kald. Vi lette i over en time. 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 2011 - 2012 - 2013 (tre drittår for øvrig)  har ting blitt bedre for min del. 2016 har bydd på mange hyggelige opplevelser, blitt kjent med mange trivelige hundefolk, og hatt noen mindre hyggelige opplevelser. Kjedeligheter som råtne baderom og skrullebikkjer som ikke er mine, er i aller høyeste grad forbigående i-lands-problemer jeg ikke gidder å dvele lenge ved så snart jeg har fått ut dampen der og da. Om 2017 vet jeg lite, jeg håper helsa holder seg, og at ungene mine får et bra år.

Nå har jeg vært på tur med Lotta på blankisen, med piggsko. Og baker en ny runde med vørtebrød mens pinnkjøttet damper på komfyren.

Raksha  så bra dere fant han i god behold! En skummel opplevelse å miste en hund på nyttårsaften spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Raksha skrev:

Måtte ha litt drama på tampen av året. Var ute med lillemor på litt for lang tur, og avtalte at Bonden sku hente oss når han kom fra butikken. Han gikk inn med varer og dro for å plukke opp oss.  Da vi svingte inn på tunet ble vi møtt av Hottie,  døra åpen og Lupin søkk vekk! Bonden glemte å låse døra... 

Ropt og plystra meg hes, Bonden tok bilen og kjørte alle tenklige og mindre tenklige plasser.  plukket opp meg og jeg ba han kjøre der jeg og lillemor hadde gått. Og der! Langs fylkesveien dukket langbeinen opp mellom brøytekanter. Like hel, men litt kald. Vi lette i over en time. 

:o Sjarmen med hunder som åpner dører :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Jeg har vel egentlig tenkt det samme - og var litt usikker på om jeg skulle publisere en sånn sukkerekkel positiviststatus bare fordi :lol: Også gjorde jeg det :lol: Jeg er også litt lei av folk som syter og klager for det minste lille dill... So what at folk du ikke kjenner har daua? Det er normalt liksom at folk dør (særlig om de har leflet med narko og andre ting)... og jeg har konkludert med at 2016 var et kjempefint år - for meg også :)

25 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg har hatt et skikkelig drittår da, så jeg lurte på om jeg skulle skrive det.. "2016 har vært et skikkelig møkkaår, og det ser ikke ut som det er noe særlig bedre før langt ut i 2017 - om jeg har flaks. Ha et ****** godt nytt år, folkens", liksom.. Tipper det hadde satt stemninga :teehe:

Jeg synes du skal skrive det - for noen HAR jo faktisk grunn til å klage liksom... du er blant dem :hug:Og ja, jeg føler meg brettiget til å dømme hva som er grunnløs klaging og berettiget klaging :aww: 

Vi har ennå ikke gjort stort i dag.... jeg har pyntet litt på nyttårsbordet, og innser at jeg aldri skal bli interiørarkitekt - ikke skal jeg blogge om interiør heller.... men vi skal vel få spist maten like vel tenker jeg :D. Pinnekjøttet står på ovnen og lukter godt, kålrotstappen er til tining, potetene er klare til koking... kanskje jeg burde rørt litt tyttebær også? Hmmmmm... .

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulrotmuffins i ovnen! Ikke toro da, men jeg elsker jo å bake. Fikk prøvd ut nye kjøkkenmaskinen og jeg er så fornøyd :D

Vi har masse englehår på treet, og jeg angre så grusomt. Det SER nydelig ut på treet, problemet er jo bare at nå er det overalt :| Kattene elsker å rulle seg inn med det forøvrig, haha. Tenkte jeg skulle ta ned og ut julepynt og tre imorgen, når er julen over for min del :P 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dibaq, ja. Jeg er godt fornøyd med kombinasjonen av pris og kvalitet, med unntak av manglende kondroitinsulfat. Det er noe de fleste for (inkludert mer kjente og anerkjente for som Vom og Alpha Spirit) har altfor lite av. Stoffet finnes rikelig i brusk, så gir tilskudd av rå frosset eller tørket hals/føtter fra kylling/kalkun og ører/haler fra diverse dyr for å kompensere. Ellers er jeg veldig begeistret for Farmina, men en må være litt forsiktig for å unngå voldsom vekst av det. Min fikk en skremmende, massiv growth spur da jeg foret bare på det en ukes tid. Skjøt i været og la på seg. Veldig høy næringstetthet og kaloririkt, så lite slingringsmonn før det blir for mye av det. Pga DCM-skandalen i forbindelse med kornfrie for, hvor det å fore på f.eks. Acana -ansett som et premium høykvalitetsfor, rost opp i skyene for kvaliteten - medførte strukturell hjertefeil på en mengde hunder, så har jeg valgt å kombinere flere ulike typer for å gardere meg bedre dersom det i ettertid skulle vise seg å ha vært noe gærnt med noen av dem.  Farmina har kornfrie varianter, til forveksling lik skandaleforene, men har også tilstrekkelig med carnitin/taurin/metionin, og de inneholder ikke hele belgfrukter eller belgfruktproteiner - mistenkt for å være anti næringsstoffer som hemmer opptak eller syntese av andre aminosyrer og proteiner. Farmina inneholder kun stivelsen fra erter, og ekstrahert og isolert stivelse skal være bare stivelse, uavhengig av om det kommer fra hvete, ris eller erter. Nødvendig for å kunne holde de andre ingrediensene bundet sammen til kibble.  Om den voksne hunden ender på perfekt størrelse med perfekt leddet perfekt skjelett, perfekte organer og perfekt pels vet jeg jo ikke ennå, men avføringen er ihvertfall perfekt :)
    • Takk for godt tips om godbitpung! Skal se om jeg finner noe liknende. Hadde samme erfaring som deg med vom, veldig hard avføring som virket ubehagelig å trykke ut. Tørrfor fra Dilaq, er det Dibaq du mener? Vurderte nemlig dette foret selv. Kan ikke så mye om hundeernæring, men syntes ingrendiensene så ganske bra ut og foret er rimelig. Men kunne ikke lese noen erfaringer med det på nett, og det føltes skummelt å prøve et så ukjent formerke. Du er fornøyd altså?
    • Vi har hatt fremgang på flere områder denne uka, bl.a. pelsstell. Tålmodigheten med kamming og raking har økt dramatisk. Han liker det ikke, men det virker som han har forstått at det er et nødvendig onde og en slags act of kindness fra min side, og er mer tålmodig med det. Nå holder det med en utbetaling per kammede og rakede bein, en for ryggen, en for magen og en for brystet, totalt 7 skjeer med Vom for å få kammet og raket hele hunden, unntatt skjegget, som det koster minst fire skjeer Vom å få kammet grundig gjennom.  Ny milepæl er napping. Skal ikke påberope meg å være noen kløpper ennå, men får det da til på et vis, og til min gledelige overraskelse liker han å bli nappet.  Ellers har vi fått mye sosialisering/miljøtrening med hester og fremmedfolk på territoriet denne uka, med camp/landsstevne på gården. Han har roet seg betraktelig ned og er progressivt desensitivert til situasjonen gjennom å få trøkket ansiktet fullt av godis og spise 1-2 måltider om dagen fra gresset rett foran paddockene, mens folk traver rundt med utstyr og for, og leier hester frem og tilbake. Fra å være heftig begeistret og vilter nysgjerrig med mye vokal de første dagene, til å være nær nonchalant nå på slutten - en pen utvikling. En god hjelp var hestenes nedlatende forrakt mot ham da han begynte bjeffe på dem. De gjorde hesteekvivalenten til det menneskelige uttrykket 'himlet med øynene og fnøs foraktelig' mot den lille drittungen som lagde sånn irriterende lyd. Den reaksjonen der fra dem sved på en annen måte enn tilsvarende reaksjon fra meg, som han har reagert på med MER vokal, for å gjøre det tydelig hva slags emosjonell abuse og omsorgssvikt sånt er fra primær omsorgsperson. Å "få" den der fra hestene var noe annet. Den fungerte på en annen måte fordi det ikke kom fra meg. En stor takk til hestene for hjelpen med å utvikle litt manerer. Han fikk til og med hilse snute mot mule med et brødrepar han har vært på nikk med i noen dager. Var veldig forløsende for ham, og roet ham betydelig ned i nærheten av dem.  Han er fortsatt ganske sosialt inkompetent, though. Klønete. Forsøkte kjefte og true seg til å bli hilst på og kost med her om dagen. Kroppsspråket hans var forvirrende. Ledig halvhøy hale i halvhurtig bevegelse. En slags mellomting mellom avventende vurdering, irritasjon og gledesbevegelser. Så satte han i en vokal som fremstod som truende dersom en skulle sammenlignet med mange andre raser. Ikke en dyp og alvorlig morsk voktervokal - det er ingen tvil om hva han mener når han bruker den - men et mer prososialt toneleie ispedd knurrebrumming, mot to unge kvinner som kom for å møkke en paddock. Mens han stod der og tilsynelatende kjeftet litt truende på dem, lett å tolke som territorial for den som ikke har hørt hvordan ekte territorial fra ham høres ut, så vrikket han på rumpa som i genuin gledeslogring, samtidig som han lagde de lydene der. Han forsøkte dundre meg å kjefte og true dem til å komme kose med ham, og hadde en forventning om å lykkes med det. Skjønner hvorfor mange beskriver gruppe 2 raser som: "Kan være dominant." Det er ikke så mange andre ord en kan beskrive det der med enn nettopp 'dominant'. Attitude.  Han fikk ingen uttelling for det der da, og begynte sutre og sytebjeffe da de gikk.  Kortbuksene har blitt kortere, fordi han satte seg i en fersk tyggisklyse på bussholdeplassen. Konsulterte Grok om frisyren og lurte på om den kunne generere et bilde av den optimalt estetiske måten å klippe en riesenschnauzer på, med en 2020 jeansmote silhuett på beina. Dialogen ble lang, men samme hvor omstendelig jeg forklarte, så klarte den ikke forstå at i den virkelige verden..  Så jeg forklarte og forklarte og la ved det eneste bildet tatt denne uka, kun for å vise den AI'em hva jeg mente: Jeg ville se om den kunne komme opp med en kul overall look som passer bedre med de kortbuksene der enn den typiske rasefrisyren. Jeg vet den er godt trent på visuell estetikk. Den KAN former og linjer. I forsøket på å veilede den til å forstå spurte jeg om den kunne vise meg forskjellen på å klippe en hunds naturlige pels til en silhuett av 2020 women's jeans fashion og på å kle en hund i hundeklær av jeansstoff.. ..så inntil videre beholder vi bare Lady og Landstrykeren looken med skjegg og bart og spaniel ører, til de ukonvensjonelle kortbuksene.
    • Leter med lys og lykte etter Mentalitetsboken av Ingalill og Curt Blixt, Kenth Svartberg. Noen som har den? Er også interessert i andre bøker innen språk og adferd - hundepsykologi:)
    • Jeg prøvde Trikem max relax på nyttårsaften og det virket veldig bra på min hund.    Spennende med hund på prøve med endel utfordringer masse lykke til🤗
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...