Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

5 timer siden, SFX skrev:

Gratulerer! Det må jo være en fantastisk kalender som har så fine premier!

Ja veldig! Etter mye dritt de siste 18 mnd så skjedde det ihvertfall noe hyggelig på slutten av dette året :P

Kongleken og kurset er premier fra vetrinæren der hundene får behandling av massør. Sengen var fra Canelana :)

2 timer siden, Debbie skrev:

syns synd på meg selv.Skulle hatt kjempekoselig feiring i dag, nå får jeg nærkontakt med toalettet istedet:x

 

Huff da, skikkelig dårlig timing :no: God bedring! 

1 time siden, Raksha skrev:

Måtte ha litt drama på tampen av året. Var ute med lillemor på litt for lang tur, og avtalte at Bonden sku hente oss når han kom fra butikken. Han gikk inn med varer og dro for å plukke opp oss.  Da vi svingte inn på tunet ble vi møtt av Hottie,  døra åpen og Lupin søkk vekk! Bonden glemte å låse døra... 

Ropt og plystra meg hes, Bonden tok bilen og kjørte alle tenklige og mindre tenklige plasser.  plukket opp meg og jeg ba han kjøre der jeg og lillemor hadde gått. Og der! Langs fylkesveien dukket langbeinen opp mellom brøytekanter. Like hel, men litt kald. Vi lette i over en time. 

Skrekk og gru, litt vel mye spening på årets siste dag! Enda godt dere fant han :)

 

......ser vi på TdS etter en fin formiddag. Var en tur i skauen med hundene tidligere, ikke så lang men de fikk brukt seg godt i terrenget. Lykke med kløv, og Harly vekslet mellom intervalltrening og skogsarbeid,  begge deler på eget initiativ :P

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Guest Klematis

Bomma på åpningstida på begge dyrebutikken i byen igjen. Det som står på nettsidene stemte ikke. Så da suste jeg innom Eiker senter siden jeg kjører rett forbi på vei til min søster og jeg var så klart fem min for sen der også:PMen jeg slapp inn og så litt vill ut i blikket trur jeg for jeg fikk lov å handle likevel:D

Så da er for mot sensitiv hud og godis til kvelden handla inn og blodtrykket kan senkes.

Komme seg til Bærum da kanskje. Der er det nok flust med raketter som vi ikke har sett siden jeg bodde i Oslo for hundre år siden tenker jeg.:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Siri skrev:

Jeg synes du skal skrive det - for noen HAR jo faktisk grunn til å klage liksom... du er blant dem :hug:Og ja, jeg føler meg brettiget til å dømme hva som er grunnløs klaging og berettiget klaging :aww: 

Nei, jeg tror jeg står over :) Hadde det hjulpet å klage, så kanskje, men ting er shit samme hvor mye jeg klager over det, og det eneste folk får sagt er at "nå er det vel på tide at ting ordner seg for meg", "2017 må bli mye bedre!" og gi meg en virtuell klem, og det hjelper ikke det heller :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt deja vu på tur i dag. Plutselig kommer en schafer flyende ut fra en gårdsplass. Rente først rett på en silky rett utenfor porten sin og knøvla den litt, før den satte kursen mot mine tre. En del brøling fra både mine og lausbikkja, men den var heldigvis ikke i angrepsmodus. Tipper det var godlukta til Yumi som var mest interessant. Eier kom ruslende (!) etter for å hanke den inn, og fikk til slutt tak i den. Kom ikke og beklaget engang... Men det gikk bra, så får vi se senere hvordan Yumi har avreagert.

Ellers så ha jeg handlet litt, så nå blir det rolig resten av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, 2ne skrev:

Nei, jeg tror jeg står over :) Hadde det hjulpet å klage, så kanskje, men ting er shit samme hvor mye jeg klager over det, og det eneste folk får sagt er at "nå er det vel på tide at ting ordner seg for meg", "2017 må bli mye bedre!" og gi meg en virtuell klem, og det hjelper ikke det heller :P 

Hahhahaa, nei, det er jo sant egentlig. Og det blir jo de samme frasene igjen og igjen - og ingen får gjort noe med det på FB uansett :). Men du VET at vi håper at 2017 må bli mye bedre enn de foregående årene har vært, sant? :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kangerlussuaq skrev:

Du kan få låne min facebook, 99,9% av alle er skikkelig negative og noen er nærmest i PTSD-modus etter diverse hendelser (red.anm: noen har antakeligvis fullstendig rett til å synes det også). Er litt lei av at 2016 var en drittår fordi en haug med kjendiser daua, men skulle helst hatt noen positive statuser og. Har ikke sett noen positivt ladde statuser, og nå tør jeg ikke skrive at 2016 var veldig bra for meg :P 

 

Helt enig! Hvis det at en kjendis du faktisk ikke hørte på låtene til døde er det verste som har skjedd i løpet av året så skal de jammen meg kneppe brødsaksa godt igjen :P 

For min del har det vært både opp og ned. 
Ikke den beste starten på året, men jeg har i hvert fall blitt bedre kjent med meg selv som følge av det :) Fikk til og med mulighet til å åpne opp døra for gamle demoner som videre har ført til at jeg har det mye bedre nå. Og jeg og eksen/mannen/hannkjønnet har til og med et enda bedre vennskap nå enn tidligere etter alt er bearbeidet både for meg personlig og oss i mellom. Så det er jo veldig positivt, og gir godt grunnlag for å samarbeide godt videre :)  

Jeg og Sjef har flere mål å jobbe mot i 2017 sammen, jeg har blitt kjent med mange fantastiske og positive mennesker, og jeg har fått kjenne på det at enkelte mennesker faktisk ikke er så veldig hyggelige som de liker å fremstå. 
Hundemiljøet... jah, har holdt meg til de vanlige som jeg har gjort over flere år. Så det har vært lite drama på den fronten også. Egentlig litt godt gjort å bare få kjeft et par ganger i løpet av et år for noe som kun går på bedrevitenhet og misunnelse synes jeg :lol: 

Jeg har til og med fått enda bedre kontakt med gamle venner i året som har gått, noe som har gjort at de faktisk er blitt blant mine nærmeste nå :)  

Det verste i år har faktisk vært at vi måtte ta farvel med Aragon :icon_cry:Og jeg har følt meg skikkelig dritt som ikke har sett problemene hans så mye tidigere. Men han var en tøffing, og ingen andre har kunnet se noe på ham heller. Så jeg trøster meg med det at jeg gjorde faktisk alt jeg kunne basert på det jeg visste. 
Akkurat der har jeg lov å klage synes jeg. Savnet er fortsatt stort for oss alle :heart: 

Tross all motgang som har vært og store omveltninger har jeg faktisk ikke så mye å klage på. De irritasjonene jeg har hatt har blitt et tilbakelagt stadium for lenge siden :)  


Og da er det på tide å gå videre fra kliss, og over til virkelighet :lol: 
Snart skal jeg ut på lang tur. Sjef er ikke skuddredd, men jeg vil likevel at han skal være god og sliten før folk begynner oppsending av fyrverkeri i kveld. Så jeg har planlagt en relativt lang rute. Men det tåler han :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Stine skrev:

390, men det her er oppi Trøndelagstraktene, så veit ikke om det kanskje blir billigere her nede mtp frakt og slikt?

Takk, det var dyrt nok...

Jaja, utsette den bekymringen til 2017. Nå er jeg sminket og har fått på neglelakk, og sitter i joggebukse og Ole Brumm-nattkjole. Kanskje skifte litt før vi drar, en må kle seg når en skal feire på gods.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg svar på innlegget mitt på FB siden dems, 3000 kr for 200 kg med blokk. Så det er ihvertfall billigere enn 390 per blokk. Men fikk ikke svar på endret fraktbetingelsene, ble bare bedt om å ringe dem.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er kommet hjem fra tur med 10 whippeter, en staff og 1-2 grand danois :) Fint tur, hvis man ser bort i fra at det var to tisper som nettopp var ferdig med løpetid, og Casper gikk å sutret helle den forbanna veien:sint_01: Møkka hund :aww: Nå har vi gått minimalt med tur sammen med andre, så det hjalp ikke helt på for en ungdom at det var så masse deilige lukter. Ikke tok han til seg at jeg ba han holde kjeft heller. Jaja, får håpe det går bedre neste gang :aww: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Nå fikk jeg svar på innlegget mitt på FB siden dems, 3000 kr for 200 kg med blokk. Så det er ihvertfall billigere enn 390 per blokk. Men fikk ikke svar på endret fraktbetingelsene, ble bare bedt om å ringe dem.

Hmmm. Jeg blir nok å ha bruke opp det jeg har, og prøve noe annet nå neste gang. Har også opplevd litt mye rot, lang henvendelstid, lite kundevennlig i det siste. Har tidligere år alltid fått julekort, men i år ingen ting. Heller litt mot norwegian polar, da faren min kan hente det for oss.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Jeg har vel egentlig tenkt det samme - og var litt usikker på om jeg skulle publisere en sånn sukkerekkel positiviststatus bare fordi :lol: Også gjorde jeg det :lol: Jeg er også litt lei av folk som syter og klager for det minste lille dill... So what at folk du ikke kjenner har daua? Det er normalt liksom at folk dør (særlig om de har leflet med narko og andre ting)... og jeg har konkludert med at 2016 var et kjempefint år - for meg også :)

 

Samme her. Når det gjelder det at så mange superkjendiser har dødd så tenker jeg at det finnes noen tusen superkjendiser i verden, og noen hundre av dem er veldig godt voksne og har levd tøffe liv, klart det blir litt frafall.

Jeg har hatt et veldig fint, interessant og travelt år, og håper de neste 30 blir akkurat sånn de også! Tenker en god del på de som ikke har det så bra, både kjente og ukjente her i verden. 

Det lukter pinnekjøtt og næpgraut i hele huset. Nå skal jeg lufte hunder mens maten putrer seg ferdig, så kommer vel Sara snart tenker jeg. :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, SFX skrev:

Jaja, utsette den bekymringen til 2017. Nå er jeg sminket og har fått på neglelakk, og sitter i joggebukse og Ole Brumm-nattkjole. Kanskje skifte litt før vi drar, en må kle seg når en skal feire på gods.

Ole Brumm er da hjertelig velkommen til Godset, han også :ahappy: Men burde vertinnen ta på noe annet også da kanskje :aww: 

3 minutter siden, Stine skrev:

Nå fikk jeg svar på innlegget mitt på FB siden dems, 3000 kr for 200 kg med blokk. Så det er ihvertfall billigere enn 390 per blokk. Men fikk ikke svar på endret fraktbetingelsene, ble bare bedt om å ringe dem.

Økning på 50% i pris da eller? Mener jeg har betalt 1000 kr for 100 kg... ?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Siri skrev:

Ole Brumm er da hjertelig velkommen til Godset, han også :ahappy: Men burde vertinnen ta på noe annet også da kanskje :aww: 

Økning på 50% i pris da eller? Mener jeg har betalt 1000 kr for 100 kg... ?

200 kg i blokker har kostet 2000. 2600 i 5 kg pølser. Drøy økning, ja...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pringlen skrev:

:o Sjarmen med hunder som åpner dører :P

Skikkelig! 

1 time siden, mokken skrev:

Skrekk og gru, litt vel mye spening på årets siste dag! Enda godt dere fant han :)

 

Ja! Jeg er ikke vant med hund som stikker av liksom, det er noe han har begynt med nå nylig, samme åpning av døra. Tror slampen er blitt voksen :aww:  Men fant han, jeg  åpna døra i fart og ropte på han, da kom han tuslende og hoppa opp i fanget mitt :lol:  Heldigvis ingen raketter her enda. 

 

Tror ikke det blir noe nyttårsopplegg her, min kjære Bonde har bare hatt en hel evighet på å avtale noe med svigers, men er ikke avtalt noe. Gjør ikke meg noe, vi har mat og godis, så blir både mette og kvalme. :lol:  Men hadde vel forventa en felles middag kanskje. Sånn går det når jeg ikke gidder å avtale selv :aww: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare ønske alle et godt nyttår :)

Håper 2017 blir bedre enn 2016. Har blitt vesentlig dårligere helse på både to- og firbeint i 2016. Kjendisene tar jeg ikke så tungt, muligens med unntak av Alan Rickman.

Nå jeg begynne på middag - blir middagsbesøk av bror og sambo i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dum som jeg er lot jeg Tuva herje i kramsnøen i går, og det får hun igjen for i dag... Nå lukter hun skikkelig hund igjen og lakk litt i natt og jeg fikk klemt ut litt analsekret. Så det er nok noe som skjer i ryggen når hun overbelaster, skal få tatt et nytt skikkelig bilde av den på nyåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Snoffe skrev:

Vi er kommet hjem fra tur med 10 whippeter, en staff og 1-2 grand danois :) Fint tur, hvis man ser bort i fra at det var to tisper som nettopp var ferdig med løpetid, og Casper gikk å sutret helle den forbanna veien:sint_01: Møkka hund :aww: Nå har vi gått minimalt med tur sammen med andre, så det hjalp ikke helt på for en ungdom at det var så masse deilige lukter. Ikke tok han til seg at jeg ba han holde kjeft heller. Jaja, får håpe det går bedre neste gang :aww: 

 

 

Hehe..var det gd'ene som hadde løpetid? Statusen din fikk meg til å tenke på at da jeg var ung, så hadde jeg veldig lyst på gd. Den lysten ble jeg kurert for på permanent basis, da jeg jeg bak en gd tispe med løpetid.. :pinch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets siste dag, og endelig hadde nok is smeltet til at hundene kunne kjøres en tur :D 
Dermed entrer gjengen her 2017 med masse leiresprut i pelsen. Fornøyde hunder!

Det føles strengt tatt veldig feil med +9 31. desember, nesten vårlig. Men heller det en is :aww: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2016 har vært et veldig godt år for meg, mange store forandringer til det bedre, den største må vel være at jeg kjøpte småbruk. :wub:Det har vært noen reale festbremser også, men de blir små i det store bildet. Det er ikke bankkontoen enig i, men.. Kan være 2017 blir skralere enn jeg hadde tenkt.

I dag skal jeg absolutt ingenting, og det er helt greit. Spent på om vi kommer til å se eller høre noe fyrverkeri her. Har pleid å lage kalkun og en masse tilbehør, men nå er jeg blakk og har ikke følt behov for å invitere noen på middag uansett. Jeg kom på i stad at jeg har en sånn Stangekylling i fryseren da, og så har jeg poteter, grønnsaker og fløte, så jeg kunne jo lagd istand den - men den tror jeg blir god som januarfestmåltid i stedet. Datoen æ'kke så nøye.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Toril skrev:

Flaks Raksha!!!! Skikkelig flaks også!:|

Veldig! Dritskummelt!

2 timer siden, enna skrev:



Raksha  så bra dere fant han i god behold! En skummel opplevelse å miste en hund på nyttårsaften spesielt.

Ja, skikkelig skummel dag å miste hund på, heldigvis ingen som skyter opp tidlig her heldigvis, men likevel. Rakk gå gå maaaaange skrekkhistorier om forsvunnede hunder som blir skremt, gjennom hodet mitt altså... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

Måtte ha litt drama på tampen av året. Var ute med lillemor på litt for lang tur, og avtalte at Bonden sku hente oss når han kom fra butikken. Han gikk inn med varer og dro for å plukke opp oss.  Da vi svingte inn på tunet ble vi møtt av Hottie,  døra åpen og Lupin søkk vekk! Bonden glemte å låse døra... 

Ropt og plystra meg hes, Bonden tok bilen og kjørte alle tenklige og mindre tenklige plasser.  plukket opp meg og jeg ba han kjøre der jeg og lillemor hadde gått. Og der! Langs fylkesveien dukket langbeinen opp mellom brøytekanter. Like hel, men litt kald. Vi lette i over en time. 

Å fytti.......veldig glad du fant han :wub:

Søsknene hans har vært med på det motsatte i dag. Vi fant nemlig en bortkommet ES-frøken i skogen i dag, redd, kald og veldig sliten etter å ha løpt langt og lengre enn langt. Vi hanket henne inn, sjekket sosiale medier, og heldigvis hadde eier lagt ut en etterlysning så vi fikk kontakt og kjørte lille vakre hjem til eier igjen. Og det er jeg innmari glad for, for hun er veldig redd for fyrverkeri hun, og bare tanken på om vi ikke hadde funnet henne og hun hadde blitt igjen helt alene i skogen akkurat denne kvelden/natten......Nå er hun hjemme igjen, trygg og glad :wub:

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Hahhahaa, nei, det er jo sant egentlig. Og det blir jo de samme frasene igjen og igjen - og ingen får gjort noe med det på FB uansett :). Men du VET at vi håper at 2017 må bli mye bedre enn de foregående årene har vært, sant? :ahappy:

Det er ingen som får gjort noe med det i RL heller, annet enn disse legene på Ahus, om vi skal være litt pirkete :P Men ja, jeg veit at mange håper at 2017 blir bedre enn de foregående :ahappy: Jeg har sagt i noen uker nå at det neppe kan bli verre, men så kom jeg på at det kan det jo, så nå sier jeg ikke det lenger i håp om å ikke jinxe noe :lol: 

--

AN skal jeg skifte til noe annet enn NAV-uniform, så skal datterbarnet og jeg gå over til mamma og pappa og spise nyttårsmiddag :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...