Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Fire punkt på lista er unnagjort, så da belønner jeg meg med noe fra julestrømpa som jeg fikk på tredje juledag - verdens søteste pappa glemte å henge den opp før jeg sto opp på julaften, og kom ikke på det før jeg skulle dra igjen. Jeg gløtta litt på peisen da jeg sto opp, fordi det alltid har hengt strømpe på peisen - men konkluderte med at det sikkert var en aldersgrense på sånt. Men så fikk jeg den på etterskudd, hehehe.

Det er nemlig viktig å belønne seg selv innimellom slagene.

Foenix har fått renset ørene sine, og fra det som hele tiden har vært minst dårlig så var det nå så å si ikke noe ørevoks! Fra det andre var det litt, men mye mindre, så da håper jeg vi ser et lys i tunnelen. Siden jeg nå får stelle ørene hennes uten protest, fant jeg ut at da kan jeg få tatt litt pelsstell også. Jeg har ikke villet mase med det når hun åpenbart har hatt vondt i ørene, men det har jo blitt de knutene og pelsklumpene rundt øret når det renner ut ørerens, medisiner, blod og ørevoks. Men nå fikk jeg forsiktig snauet bort det meste - klippet midt i klumpen for ikke å komme borti hud, og fikk børstet resten ut med balsamspray. Den turkiske Natusan babysprayen er gull verdt, altså. 

Det er et godt tegn at Glam er mer opptatt av å slikke henne bak enn i ørene, for jeg tror dessverre ikke han er så lettlært og lydhør at han slutter å vaske ørene hennes bare fordi jeg ber ham om det - og han var vært superinteressert i de illeluktende ørene hennes. Men nå ignorerer han dem praktisk talt, men sjekker bak et par ganger om dagen. Jeg håper ikke han holder pusten mens han venter, for jeg har antydet for ham at han kan få parre henne i mars, kanskje april :D 

Nei, nå er det 18,4 kg vom i kjøkkenvasken som skal parteres. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Justisia skrev:

@Stine og @SFX Vom&Hundemat kommer til å øke prisene til omtrentlig det samme som forhandlerene tar. Dette fordi de ønsker at forhandlerene skal overleve.

Oi, det har jeg ikke fått med meg. Har ikke kommet noen nye prislister enda? Så spørs det jo hva de nye prisene blir, skal de opp i prisene til forhandlerene her om kring, så må vi nok over på Baltofôr eller noe slikt. Dyrebutikken her tar over 200 kr for 5 kg pølser, liksom :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Justisia skrev:

@Stine og @SFX Vom&Hundemat kommer til å øke prisene til omtrentlig det samme som forhandlerene tar. Dette fordi de ønsker at forhandlerene skal overleve.

Hmm, ok. Da kan det hende jeg kjøper av forhandleren her, jeg må uansett ned dit for å hente fra v&h transportøren, så da blir det ett fett hvem jeg kjøper fra, og da trenger jeg kanskje ikke å betale for frakta heller, som også skulle gå opp?

Gått en tur med jentene (Trym ligger i koma foran peisen) nuh straks til Lillehammer og handle litt og spise feire middag på Egon :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Det er så artig når sokkene krøller seg i skoene.:ahappy: Fin tur altså. Vi tok oss en tur innom lysløypa, det var jo så lite snø der at det var ingen fare for skientusiaster. 

Bizi måtte jo som vanlig sitte under en furu og bjeffe mot noen som satt oppi der, det er alltids et håp om at noen skal ramle ned, liksom.:lol:

Nå sover hun søtt, og jeg skal gjøre minst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Pringlen skrev:

Oi, det har jeg ikke fått med meg. Har ikke kommet noen nye prislister enda? Så spørs det jo hva de nye prisene blir, skal de opp i prisene til forhandlerene her om kring, så må vi nok over på Baltofôr eller noe slikt. Dyrebutikken her tar over 200 kr for 5 kg pølser, liksom :o

Det er for så vidt et godt poeng, hva tar forhandlerne? Sist jeg kjøpte vom i butikk betalte jeg 350 for 20 kilo, men det er jo de som betaler mer fordi transporten er lenger.

2 minutter siden, Stine skrev:

Hmm, ok. Da kan det hende jeg kjøper av forhandleren her, jeg må uansett ned dit for å hente fra v&h transportøren, så da blir det ett fett hvem jeg kjøper fra, og da trenger jeg kanskje ikke å betale for frakta heller, som også skulle gå opp?

Jeg har fått gratis transport, det er jo det som har vært så genialt. 

Jeg har ikke fått noe svar på mailen jeg sendte - bare det jeg formoder er et automatisk svar, for jeg ble oppfordret til å ta kontakt med den og den epostadressen (som jeg sendte til) innenfor kontortiden (som jeg gjorde).

Kanskje en må sjekke ut Norwegian Polar, hvis prisene og transporten blir mye mer. Jaja, jeg er for sliten til å bekymre meg over dette enda :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Det er for så vidt et godt poeng, hva tar forhandlerne? Sist jeg kjøpte vom i butikk betalte jeg 350 for 20 kilo, men det er jo de som betaler mer fordi transporten er lenger.

Jeg har fått gratis transport, det er jo det som har vært så genialt. 

Jeg har ikke fått noe svar på mailen jeg sendte - bare det jeg formoder er et automatisk svar, for jeg ble oppfordret til å ta kontakt med den og den epostadressen (som jeg sendte til) innenfor kontortiden (som jeg gjorde).

Kanskje en må sjekke ut Norwegian Polar, hvis prisene og transporten blir mye mer. Jaja, jeg er for sliten til å bekymre meg over dette enda :P 

Fikk på mail at fraktbetingelsene ble endret, også har jeg lest et sted at det kom til å koste med frakt og. Aner ikke om det stemmer, ring å hør! :lol:

Tror det blir NP her og hvis prisen går såpass opp.... Der koster det 3300 kr for 200 kg (1000 mer enn set jeg har betalt for v&h til nå) og da må jeg til Rudshøgda og hente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SFX Jeg hadde blitt veldig overrasket om det var juletrefot, ja :lol: Jeg skrev kanskje her? Det veltet i hvert fall for tredje gang, så nå har jeg liggende juletre :P 

Det var parfyme :wub: Han hadde vandret rundt og funnet en som han trodde kom til å passe meg, skikkelig fancy fra Marc Jacobs med gullenke og greier :lol:  

 

Jeg har kjøpt meg Fitbit! Gikk til slutt møkklei av at Microsoft Band, som jeg hadde, ble ødelagt i remmen hver 3. mnd og jeg måtte sende inn til Microsoft via UPS og vente til de mottok før jeg fikk en ny i posten... :thumbsdown: Så nå har jeg kjøpt på Elkjøp istedet :P Mye lettere om noe skulle gå gærent. Foreløpig elsker jeg den.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Fikk på mail at fraktbetingelsene ble endret, også har jeg lest et sted at det kom til å koste med frakt og. Aner ikke om det stemmer, ring å hør! :lol:

Tror det blir NP her og hvis prisen går såpass opp.... Der koster det 3300 kr for 200 kg (1000 mer enn set jeg har betalt for v&h til nå) og da må jeg til Rudshøgda og hente.

Sto det noe om når det blir endret? Vi har ikke fått noen mail. Men skal bestille fôr over helga, så da får en vel fasiten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Åh guri, når jeg leser sånn så vurderer jeg sterkt å holde meg til røytefrie pelshunder... :lol: Har riktignok tre som røyter + tre katter, men er lite pels er uansett synes jeg.  

:lol: Neste gang vil jeg også ha hund som ikke røyter! Neida, man blir jo vandt til at det er pels over alt også da.

55 minutter siden, SAGA skrev:

Akkurat der har jeg bomma stort. Hvit hund, hvit katt, sorte møbler ( skinn ) og altfor mange sorte klær. Spesielt kattehåra er ille. De er "ullete" og fluffy og lander aldri. Så de svever rundt i alle rom uansett hvor mye jeg støvsuger. Klesrulle er min beste venn. Kjøper 30 av gangen på Ikea:D

Jeg vet! Vi har lyst vegg til vegg-teppe i trappa vi. Kjempelurt. Det er der den sorte katta vår ligger. Ser ut som han ligger der selv om han ikke ligger der, for å si den sånn. :blink:

28 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Det blåser litt, men det står ikke i stil med værvarslet, så jeg er litt skuffa. Sitter her og prøver å analysere hva det sier om meg at jeg ønsker meg storm som får huset til å riste, strømmen til å gå og trær til å velte. 

Åh, enig. Jeg håper på full snøstorm jeg. Så ille at ingen vil gå ut. Det smeller i raketter nå og da, og det blir vel bare mer og mer frem til i morgen natt. :hmm: Selma er ikke fornøyd med det.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er våt, Sjef er våt, gulvene er våte, veggene i gangen er våte, og jeg har fortsatt vondt i hodet. 

Får vel krype til korset og ta et par paracet siden turen ikke hjalp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Stine skrev:

Fikk på mail at fraktbetingelsene ble endret, også har jeg lest et sted at det kom til å koste med frakt og. Aner ikke om det stemmer, ring å hør! :lol:

Tror det blir NP her og hvis prisen går såpass opp.... Der koster det 3300 kr for 200 kg (1000 mer enn set jeg har betalt for v&h til nå) og da må jeg til Rudshøgda og hente.

Jeg avventer til over helga, de kommer jo ikke på døra med ekstra dyr vom i morgen uansett :P 

Jeg aner ingenting om NP, så må sjekke rundt. Mañana, mañana...

14 minutter siden, Tinkie skrev:

@SFX Jeg hadde blitt veldig overrasket om det var juletrefot, ja :lol: Jeg skrev kanskje her? Det veltet i hvert fall for tredje gang, så nå har jeg liggende juletre :P 

Det var parfyme :wub: Han hadde vandret rundt og funnet en som han trodde kom til å passe meg, skikkelig fancy fra Marc Jacobs med gullenke og greier :lol:  

Hahahaha, jeg hadde ikke fått med meg at det veltet så mye, jeg bare tenkte at det hørtes ut som noe som ville vært greit å ha neste år :D Parfyme går også an, og koselig at han lette etter en og ikke bare tok første og beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, SFX skrev:

Det er for så vidt et godt poeng, hva tar forhandlerne? Sist jeg kjøpte vom i butikk betalte jeg 350 for 20 kilo, men det er jo de som betaler mer fordi transporten er lenger.

Tror det varierer litt. 5 kilosen som @Pringlen betaler 200 for, betaler jeg 125 for. Samme forhandler tar 375 for 20 kg blokk :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Pringlen skrev:

Sto det noe om når det blir endret? Vi har ikke fått noen mail. Men skal bestille fôr over helga, så da får en vel fasiten...

1.1-2017 sa hu. Du må ringe for å bestille nå.... Prøvde meg 2 ganger på mail, men måtte ringe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Estimert tid for levering fra Postnord var klokken 16.00 i dag. 
Tydeligvis har de bestemt seg for å være pinlig nøyaktige, for det er enda ikke ankommet butikken jeg fikk sporingsnummeret fra :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, SaraS skrev:

:lol: Neste gang vil jeg også ha hund som ikke røyter! Neida, man blir jo vandt til at det er pels over alt også da.

:lol: Ja, man blir jo det... Jeg hadde collie og cavalier samtidig. *grøss* Det var pels OVER alt! Finner fremdeles cavalierpels i gamle kasser med stasj... Det er nå straks 10 år siden hun ble avlivet :lol: 

Kan forøvrig anbefale korthåra saluki og basenji om man ikke vil ha pelsstell og ikke vil ha særlig med pels rundt omkring :aww:  Litt mer fra langhårssalukien, men ikke mye :D 

 

Nå har jeg funnet litt tiltakslyst, men gubben har brukt opp sin. Frust. Ikke mase, ikke mase, ikke mase.... ikke.... mase.... MASE!

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konstruksjonsfeil. Av rørlegger. Han som var her og vurderte skadene har aldri sett så dårlig arbeid før...skjult bak et innebygget badekar, så ingen mulighet for meg å oppdage det og ingen mulighet for meg å holde sluket åpent. Og sånn -bytheway - røret gikk ikke ned i noe avløp heller - de slutta under badekarret, så vannet har - hver gang vi har badet - rent rett ut på gulv under badekar. Det har nok dels funnet vegen ut avløp, dels ut andre ukjente steder. Hvor vet ingen ennå, men de kommer igjen neste uke for å ta ned en vegg og himling på badet i etasjen under. Badene ligger rett over hverandre.
Vi hadde heldigvis alt av kontrakter, kvitteringer osv liggende fra 5 år tilbake, så forsikringsselskapet slipper detektivarbeid, og de vet hvem de skal kjøre regress mot. Og pga en spesiell klausul i forsikringen min (MIN tvangsnevrose noen år siden da vi tok opp forsikringen....)- vil dette mest sannsynligvis dekkes. Får de regress slipper jeg også egenandelen.
Pt har vi ett bad vi ikke kan bruke, og ett vi kan bruke inntil videre.
Og masse mugg, sopp og annet svineri hadde grodd seg skikkelig til bak innebyggingskarret. Siste gang jeg skal ha innebygget badekar. Nå blir det frittstående og jeg skal SE at rørene går ned i avløpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, mokken skrev:

Tror det varierer litt. 5 kilosen som @Pringlen betaler 200 for, betaler jeg 125 for. Samme forhandler tar 375 for 20 kg blokk :)

 

Kvar får du den prisen? Eg må begynne å investere i litt meir v&h. :P 

2 minutter siden, enna skrev:

Konstruksjonsfeil. Av rørlegger. Han som var her og vurderte skadene har aldri sett så dårlig arbeid før...skjult bak et innebygget badekar, så ingen mulighet for meg å oppdage det og ingen mulighet for meg å holde sluket åpent. Og sånn -bytheway - røret gikk ikke ned i noe avløp heller - de slutta under badekarret, så vannet har - hver gang vi har badet - rent rett ut på gulv under badekar. Det har nok dels funnet vegen ut avløp, dels ut andre ukjente steder. Hvor vet ingen ennå, men de kommer igjen neste uke for å ta ned en vegg og himling på badet i etasjen under. Badene ligger rett over hverandre.
Vi hadde heldigvis alt av kontrakter, kvitteringer osv liggende fra 5 år tilbake, så forsikringsselskapet slipper detektivarbeid, og de vet hvem de skal kjøre regress mot. Og pga en spesiell klausul i forsikringen min (MIN tvangsnevrose noen år siden da vi tok opp forsikringen....)- vil dette mest sannsynligvis dekkes. Får de regress slipper jeg også egenandelen.
Pt har vi ett bad vi ikke kan bruke, og ett vi kan bruke inntil videre.
Og masse mugg, sopp og annet svineri hadde grodd seg skikkelig til bak innebyggingskarret. Siste gang jeg skal ha innebygget badekar. Nå blir det frittstående og jeg skal SE at rørene går ned i avløpet.

Oi. Hurra for forsikring, men makan. :blink: Så slitsomt og unødvendig å måtte gå gjennom og fikse samme bad to gongar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SaraS skrev:

:lol: Neste gang vil jeg også ha hund som ikke røyter! 

Lar seg vel ordne det :D 

Inne fra tur. Regnet har pisket mot vinduene i hele dag, men tenkte det bare var å få det overstått. Ja, det blåste godt hele veien, men det kom ikke en eneste regndråpe mens vi var ute. Flaks, sa Severin Suveren :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leela bestemte seg for at i dag var den beste dagen å starte sin første løpetid. Når vi er i Haugesund hos min mor med begge hundene, og mannen skal reise hjem før meg med hundene så han kan gå på jobb ._. Så da må vi finne en løsning på å skille dem når han er på jobb [emoji14]


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, enna skrev:

Konstruksjonsfeil. Av rørlegger. Han som var her og vurderte skadene har aldri sett så dårlig arbeid før...skjult bak et innebygget badekar, så ingen mulighet for meg å oppdage det og ingen mulighet for meg å holde sluket åpent. Og sånn -bytheway - røret gikk ikke ned i noe avløp heller - de slutta under badekarret, så vannet har - hver gang vi har badet - rent rett ut på gulv under badekar. Det har nok dels funnet vegen ut avløp, dels ut andre ukjente steder. Hvor vet ingen ennå, men de kommer igjen neste uke for å ta ned en vegg og himling på badet i etasjen under. Badene ligger rett over hverandre.
Vi hadde heldigvis alt av kontrakter, kvitteringer osv liggende fra 5 år tilbake, så forsikringsselskapet slipper detektivarbeid, og de vet hvem de skal kjøre regress mot. Og pga en spesiell klausul i forsikringen min (MIN tvangsnevrose noen år siden da vi tok opp forsikringen....)- vil dette mest sannsynligvis dekkes. Får de regress slipper jeg også egenandelen.
Pt har vi ett bad vi ikke kan bruke, og ett vi kan bruke inntil videre.
Og masse mugg, sopp og annet svineri hadde grodd seg skikkelig til bak innebyggingskarret. Siste gang jeg skal ha innebygget badekar. Nå blir det frittstående og jeg skal SE at rørene går ned i avløpet.

Åh fytti... Er det mulig? :o  Håper virkelig dette løser seg så dere slipper å bruke ei krone på det. For noe skikkelig dritt - bokstavlig talt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, *Kat84* skrev:

Jeg kjenner at jeg foretrekker rulling i diverse lukter fremfor mannskjit i skjegg :aww: 

Eller enda verre... rulling i mainnskjit :lol: DET har jeg unngått heldigvis :D 

4 timer siden, 2ne skrev:

Putespray? Det har jeg aldri hørt om engang.. Hva er det og hvor får du kjøpt det hen? 

Ikke jeg heller, før jeg fikk det i julegave :lol: En bitteliten sprayflaske med godlukt... men hvor man kjøper det aner jeg ikke :lol: 

4 timer siden, 2ne skrev:

Typisk nok så kjørte hun inn på gårdsplassen her i det jeg trykka send :lol: Det hadde vært noe ekstraarbeid ved et sårskifte, og det er jo sånt jeg veit av erfaring at kan skje, så det går greit det altså. Jeg har fått frokost og kakao nå, så nå er jeg blid og fornøyd igjen :ahappy: 

Godt godt :ahappy:

2 timer siden, SFX skrev:

Jeg har store forventninger her nå! :D

Har du ikke hørt alle ryktene om Siris Vidunderligfantastiske Nyttårsfester??? :lol: Ikke jeg heller.... :aww: 

2 timer siden, SFX skrev:

også får det være et av verdens store mysterier når en skal få tid til å gjøre de tingene som står nederst på slike lister.

Snu lista på hodet? :whistle: 

2 timer siden, SFX skrev:

Det eneste stedet jeg i farta vet selger vom i Hamar er midt i gågata - 

Hamar Hund og Katt forhandler også - de som ligger rett ved rundkjøringa ved XXL vet du :) 

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Fy søren han var pen! :wub: Hunden var heller ikke så verst tror jeg (har ikke kikka så nøye på den).

:lol: Bikkja var vel ikke mye å henge på veggen, egentlig :aww: 

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Det blåser litt, men det står ikke i stil med værvarslet, så jeg er litt skuffa. Sitter her og prøver å analysere hva det sier om meg at jeg ønsker meg storm som får huset til å riste, strømmen til å gå og trær til å velte. 

Er vi to i slekt??? :o Det er artig med vær :D 

5 minutter siden, enna skrev:

Konstruksjonsfeil. Av rørlegger. Han som var her og vurderte skadene har aldri sett så dårlig arbeid før...skjult bak et innebygget badekar, så ingen mulighet for meg å oppdage det og ingen mulighet for meg å holde sluket åpent. Og sånn -bytheway - røret gikk ikke ned i noe avløp heller - de slutta under badekarret, så vannet har - hver gang vi har badet - rent rett ut på gulv under badekar. Det har nok dels funnet vegen ut avløp, dels ut andre ukjente steder. Hvor vet ingen ennå, men de kommer igjen neste uke for å ta ned en vegg og himling på badet i etasjen under. Badene ligger rett over hverandre.
Vi hadde heldigvis alt av kontrakter, kvitteringer osv liggende fra 5 år tilbake, så forsikringsselskapet slipper detektivarbeid, og de vet hvem de skal kjøre regress mot. Og pga en spesiell klausul i forsikringen min (MIN tvangsnevrose noen år siden da vi tok opp forsikringen....)- vil dette mest sannsynligvis dekkes. Får de regress slipper jeg også egenandelen.
Pt har vi ett bad vi ikke kan bruke, og ett vi kan bruke inntil videre.
Og masse mugg, sopp og annet svineri hadde grodd seg skikkelig til bak innebyggingskarret. Siste gang jeg skal ha innebygget badekar. Nå blir det frittstående og jeg skal SE at rørene går ned i avløpet.

Herregud for ei suppe :o 

Yasmine og jeg har vært på enda en skitur i dag, men det var ikke noe vær å skryte av denne gangen. Varmegrader, tjukk tåke og kraftig vind (i hodet mitt er vind og tåke litt inkompatibelt, men det blåste veldig og det var liten sikt, så... ). Gledelig nok kom de nye smørefrie skiene mine til sin rett i dag. Det var sånn typisk 0-føre som er vanskelig å smøre for, men jeg hadde riktig bra feste og knallgod glid :). Det er en kombinasjon siri liker :ahappy: Yasmine var så sprek på slutten at hun dro på og galopperte nedover bakkene til der bilen stod. 

Nå blåser det ganske bra her faktisk. Herlig :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...