Gå til innhold
Hundesonen.no

Hår-krise!!


Pixie
 Share

Recommended Posts

Folkens, hjelp!

Jeg har for tiden skikkelig tynt og kjedelig hår, og klipte det kort i håp om å få det til vokse bedre. Så nå har jeg en slags bolleklipp rett under ørene, som får meg til å se ut som en formingslærer fra gamle dager...

Problemet mitt er at jeg ikke tåler parfyme så jeg kan ikke gå til frisør!

Noen som har tips til korte, enkle frisyrer jeg og gubben kan få til med saks, effileringssaks og klipper? 

Eller tips til parfymefri, allergivennlig hårstyling eller farge som kan live det opp?

Jeg er riktignok førti, men ei innbitt rock- og metaljente som gjerne hadde gått for knallrød hanekam om bare håret og allergien ville være med på det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Krutsi skrev:

Kan ikke du høre om en frisør kan komme hjem til deg? 

Ja, det har jeg sett folk både søke etter og tilby på lokale fb-kjøp og salggrupper :) Også går det an å kjøpe eller lage hårspray av salt eller sukker. Det er mange som bruker henna for å farge håret, og jeg har innbilt meg at det har å gjøre med at den er uten skumle kjemikalier, uten at jeg vet noe om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pixie skrev:

@Krutsi, jeg har sjekka om det er noen som gjør det men får bare tips om sånne som klipper på gamlehjem osv.  Greit at jeg er surrete, men jeg er ikke helt der ennå tror jeg :D

Jeg ser teit ut fordi jeg hater å ta bilde av meg selv:

 

 

20161017_123929.jpg

De kan jo fortsatt være gode på å klippe hår de :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på f.eks Pinterest på pixie cut eller andre korte frisyrer og se om du finner noe inspirasjon der. 

Jeg har nettopp måtte gå over til en kort og kjedeligere frisyre pga allergi, så vet hvor boring det kan være. Jeg gikk for en ala dette. Den trenger ikke noe styling, men er likevel ganske kul, synes jeg. Men spørs jo om du er komfortabel med så kort hår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Poter skrev:

Søk på f.eks Pinterest på pixie cut eller andre korte frisyrer og se om du finner noe inspirasjon der. 

Jeg har nettopp måtte gå over til en kort og kjedeligere frisyre pga allergi, så vet hvor boring det kan være. Jeg gikk for en ala dette. Den trenger ikke noe styling, men er likevel ganske kul, synes jeg. Men spørs jo om du er komfortabel med så kort hår. 

Får ikke sett det du linker til, Pinterest finner ikke siden.

Kort hår er helt fint det, jeg brukte maskin på mitt ganske lenge så jeg vet jeg har hodeform til å ha det helt kort om det trengs. Jeg bare føler meg mer feminin med litt hår... men håret mitt vil ikke være med på det, så lenge jeg holder det kort er det greit men når jeg lar det vokse blir det bare tynnere og tynnere. Det suger.

Men jeg endte opp med å bare klippe det beint av over øret på ene sida og skrå det i nakken så det blir litt mindre kjedelig. Ville helst fått klipt det opp litt bak og på den sida det er kort, men jeg fikk det ikke til i nakken selv og gubben forsto ikke hva jeg ville ha. Jeg er litt mer fornøyd nå, med litt styling så blir det bra :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posh bob er jo en rimelig kul og enkel klipp å style, kortkort type barbert i nakken og lengre fremme. Nesten linjal rett skrående sett fra siden. Jeg trivdes godt med denne klippen.
7cccf28cb9df1c3f41d0f2632d4269c2.jpg

Hadde den i noen år, helt til jeg ikke hadde råd å vedlikeholde den lenger.

Gikk ikke lenge før jeg igjen ble korthåret. Har dessverre nesten ingen gode bilder av den klippen. Den var røffere i klippen og kunne enten ha lugg eller sideskill/sideskjill/sidesjill? total brainfart på ordet her.

cd6f683560a8d111e740c62380c02b75.jpg

ea59fa0e90fb2f3c751579ea61701797.png


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har klippet meg selv i 12 år, minst. Både korte og lange frisyrer. Noen mindre vellykket enn andre :P Var dog ganske fornøyd med denne sveisen, som var lett å style. Det er bare utvokste lengder av kort hår, som jeg klippet kortere i nakken da det begynte å bli hockeysveis :lol: Jeg har totalt flatt hår, men paste eller saltvannsspray fikser mye om en vil ha litt volum, spesielt om det er litt forskjellige lengder i håret i tillegg. Dette var min siste korte frisyre, jeg begynte å spare etter det. Langt hår er mindre jobb i hverdagen. 

Spoiler

1929093_20850850640_5596_n.jpg?oh=24b61d



Ikke quote bildet.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎20‎.‎10‎.‎2016 at 3:06 AM, Rocket skrev:

Kate gosselin hadde jo lenge en kort frisyre som så ganske stilig ut. Kort bak og lang frem. Feminin, men litt røff samtidig.
Aner ikke om den er lett å klippe dog.
 

Den sveisen var svært populær i Norge i 1995/1996. Jeg bare nevner det. :) Og den krever ganske mye hår for at det ikke skal se ut som bold spots her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...