Gå til innhold
Hundesonen.no

Boikotter Evidensia


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Bananen skrev:

Min golden fikk ikke livsnødvendig operasjon hos en kjent klinikk i Bergen, når selv forsikringsselskapet sa at de kunne betale pengene de ville ha. En annen klinikk sa ja til å hjelpe uten problem, og av prinsipielle årsaker vil jeg aldri bruke den veterinæren som sa nei noensinne igjen.

Det er jo en helt annen sak, så jeg skjønner ikke hvorfor du siterer meg? Jeg snakker om folk som mener at veterinæren skal bekoste operasjoner av skadde dyr selv, kun for å være snille.

Forøvrig er det så mange veterinærer som har blitt brent av folk som lover å betale, men der pengene aldri dukker opp, så jeg skjønner godt at de krever en avklaring på betaling før de gjennomfører kostbar behandling eller kirurgi.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tuvane skrev:

Da har du kanskje ikke fått med deg diverse saker på facebook, der folk samler inn penger fordi et eller annet dyr er skadet, og eieren ikke har forsikring? Da er det alltid en hel del mennesker som mener at dyrlegen bør operere og behandle hunden gratis, og hvis ikke dyrlegen gjør det, så er dyrlegen et dårlig menneske som bare bryr seg om penger. Samme med veterinærer som avliver påkjørte katter der eier ikke kan oppdrives, der katten potensielt kunne ha vært reddet av en dyr operasjon.

Ikke i utstrakt grad nei. Jeg ser noen som sier det innimellom, men disse bruker å få motbør synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Line skrev:

Ikke i utstrakt grad nei. Jeg ser noen som sier det innimellom, men disse bruker å få motbør synes jeg.

Tja, jeg ble en gang kalt en "*****, kaldhjertet kjerring" eller noe tilsvarende etter å ha sagt en av dem i mot, angående en operasjon til 40 000 kroner, og jeg fikk beskjed av x-antall personer om at jeg ikke hadde noe som helst sympati med den stakkars hunden og den stakkars eieren, og at veterinæren fint hadde råd til å bekoste den operasjonen tenk!

Du skrev forøvrig at "du ikke hadde sett det", noe jeg tolker som at du aldri har sett det. Jeg har sett det rimelig mange ganger når det gjelder skadde, påkjørte eller akutt syke dyr.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tuvane skrev:

Tja, jeg ble en gang kalt en "*****, kaldhjertet kjerring" eller noe tilsvarende etter å ha sagt en av dem i mot, angående en operasjon til 40 000 kroner, og jeg fikk beskjed av x-antall personer om at jeg ikke hadde noe som helst sympati med den stakkars hunden og den stakkars eieren, og at veterinæren fint hadde råd til å bekoste den operasjonen tenk!

Du skrev forøvrig at "du ikke hadde sett det", noe jeg tolker som at du aldri har sett det. Jeg har sett det rimelig mange ganger når det gjelder skadde, påkjørte eller akutt syke dyr.

Jeg tenkte rett og slett ikke på artikler om skadde dyr da denne tråden handler om at noen oppfordrer til boikott av klinikker som tar seg godt betalt, men jeg synes uansett ikke at jeg ser slikt så ofte. Du kan uansett ikke mene at det er en generell trend?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Jeg tenkte rett og slett ikke på artikler om skadde dyr da denne tråden handler om at noen oppfordrer til boikott av klinikker som tar seg godt betalt, men jeg synes uansett ikke at jeg ser slikt så ofte. Du kan uansett ikke mene at det er en generell trend?

I en del subpopulasjoner på facebook, så jo, men selvfølgelig ikke de på hundesonen der de aller fleste er relativt oppegående mennesker.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dyreklinikken vi har brukt mest, har gått over til å bli evidensia. Og med det, dårligere kundeservice. Reduserte åpningstider, slutt på drop in på kveldstid og dyrere kveldspris. I tillegg ser de ut til å ha fått ny policy: "få fordelt behandlingen på så mange konsultasjoner som mulig". Mens jeg før kunne si "jeg har en hund som har brukket en tann og trenger time til tannfjerning", og dermed fikk time til tannfjerning, blir det nå en ekstra "pre-sjekk" for å si "ja den tanna må nok fjernes ,setter deg opp til ny time neste uke " til 750 kroner ekstra. (jepp det skjer i ny og ne at trekkhundene her knekker en fortann fordi de snapper snø under trening  og så var det is eller stein...). Så jeg er på utkikk etter ny veterinærklinikk... synd, for h*n jeg liker absolutt best er fortsatt der. 

 

...men har ikke hatt noe tilfelle av "overbehandling" der da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tuvane skrev:

Men det er jo selvsagt sånn at man helst bør behandle dyr gratis på ideell basis.

Men da skjønner jeg ikke hvor du vil med utsagnet over. Ikke er det en trend, ikke kommer det fra oppegående folk, men man kan se det på noen fb subkulturer. 

Jaja, nok om det. Det er jo uansett på siden av tema, som er hvorvidt klinikker endrer prispolitikk når de blir en del av en større kjede :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tuvane skrev:

Det er jo en helt annen sak, så jeg skjønner ikke hvorfor du siterer meg? Jeg snakker om folk som mener at veterinæren skal bekoste operasjoner av skadde dyr selv, kun for å være snille.

Forøvrig er det så mange veterinærer som har blitt brent av folk som lover å betale, men der pengene aldri dukker opp, så jeg skjønner godt at de krever en avklaring på betaling før de gjennomfører kostbar behandling eller kirurgi.

Du skrev om de som ikke hadde forsikring og de som forventer at veterinærene skal behandle hundene gratis. Så nevnte jeg at jeg hadde forsikring, og forsikringsselskapet sa til klinikken at de skulle få betalingen som krevdes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bananen skrev:

Du skrev om de som ikke hadde forsikring og de som forventer at veterinærene skal behandle hundene gratis. Så nevnte jeg at jeg hadde forsikring, og forsikringsselskapet sa til klinikken at de skulle få betalingen som krevdes.

Men det har vel ingenting med folk som ikke har forsikring som vil at veterinæren skal behandle hunden gratis å gjøre?

Har ikke klinikken eller forsikringsselskapet direkteoppgjør, så må man ofte legge ut, uansett om forsikringen i dekker det eller ikke, for så å få tilbakebetalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Snøfrost skrev:

Jeg har også blitt advart av enkelte veterinærer og/eller dyrepleiere mot noen kollegaer som de selv ikke har helt tiltro til og/eller ikke er enige i prispolitikken til på andre klinikker. Så det eksisterer jo både veterinærer og klinikker som ikke er helt som de burde være.

Det er helt klart forskjeller blant klinikkene, både hva gjelder tilbud, pris og kvalitet. Men det du nevner her er jo ikke spesielt solidarisk. Det kan være en god ting å hjelpe kunder til å velge den rette klinikken/veterinæren for sitt dyr, selv om det innebærer å sende kunder videre til en annen klinikk enn der man selv arbeider. Men likevel synes jeg det er en uting å "advare" kunder mot sine kolleger. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Meg skrev:

dyreklinikken vi har brukt mest, har gått over til å bli evidensia. Og med det, dårligere kundeservice. Reduserte åpningstider, slutt på drop in på kveldstid og dyrere kveldspris. I tillegg ser de ut til å ha fått ny policy: "få fordelt behandlingen på så mange konsultasjoner som mulig". Mens jeg før kunne si "jeg har en hund som har brukket en tann og trenger time til tannfjerning", og dermed fikk time til tannfjerning, blir det nå en ekstra "pre-sjekk" for å si "ja den tanna må nok fjernes ,setter deg opp til ny time neste uke " til 750 kroner ekstra. (jepp det skjer i ny og ne at trekkhundene her knekker en fortann fordi de snapper snø under trening  og så var det is eller stein...). Så jeg er på utkikk etter ny veterinærklinikk... synd, for h*n jeg liker absolutt best er fortsatt der. 

 

...men har ikke hatt noe tilfelle av "overbehandling" der da

Det kan jo handle om at man tar hensyn til sine ansatte og ulike forskrifter i arbeidsmiljøloven. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Emilie skrev:

Det er helt klart forskjeller blant klinikkene, både hva gjelder tilbud, pris og kvalitet. Men det du nevner her er jo ikke spesielt solidarisk. Det kan være en god ting å hjelpe kunder til å velge den rette klinikken/veterinæren for sitt dyr, selv om det innebærer å sende kunder videre til en annen klinikk enn der man selv arbeider. Men likevel synes jeg det er en uting å "advare" kunder mot sine kolleger. 

Er forsåvidt enig der, men nå gjaldt det ikke kollegaer i samme by/sted i det minste. Det var nevnt i forbindelse med dersom jeg trenger veterinær når jeg er på hytta. Der er det mer enn en å velge og jeg har blitt advart mot den ene klinikken.
Sånn var det forrige gang også, jeg skulle på reise til annet sted i Norge og ble advart mot en klinikk.
Forøvrig er de som har anbefalt/frarådet spesielle klinikker ikke i noe kjede og sånn sett er det ingen "kjedelojalitet" inn i bildet.
Jeg setter i alle fall veldig pris på den slags, og de begrunnet jo sine utsagn, da disse menneskene kjenner meg og mine dyr.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Når det på kjedeklinikkene kostet over 700 kroner for en vaksine som i innkjøp koster 75 kroner, så er noe fullstendig galt. 

Tok en tur innom vetten med Malin om mandagen - litt feber - tok 6 min og kostet 700 kroner. Det er jo liksom litt i overkant føler jeg.  Men man betaler jo. Dog kjenner jeg at jeg lett vil shoppe for trivielle ting som vaksiner osv. Der er det MYE å spare på å velge kudoktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg velger Anicura over de andre dyrlegen i Drammen Any Day.  De er proffe , grundige og service-innstilte.  Strømsø dyreklinikk sier ikke Hei til bikkja en gang , og sånt er faktisk litt viktig for meg. I tilegg har de tullet for mye med ting. Satt meg opp på time til røntgen av tenner og så plutselig hadde tannlegen fri etc...

Anicura har fortsatt ikke sendt meg faktura for blodprøvene av Nico da , så i dag skal jeg innom og be om å få betale samtidig som jeg kjøper litt ørerens :P

Det virker helt umulig å få betalt . De kunne ikke ta betaling av dna-testen før de fikk resultatet fordi de ikke hadde prisen i systemet og selv om jeg har ringt og purret har de fortsatt ikke sendt meg fakturaen :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutes ago, Mud said:

Må innrømme at jeg velger Anicura over de andre dyrlegen i Drammen Any Day.  De er proffe , grundige og service-innstilte.  Strømsø dyreklinikk sier ikke Hei til bikkja en gang , og sånt er faktisk litt viktig for meg. I tilegg har de tullet for mye med ting. Satt meg opp på time til røntgen av tenner og så plutselig hadde tannlegen fri etc...

Anicura har fortsatt ikke sendt meg faktura for blodprøvene av Nico da , så i dag skal jeg innom og be om å få betale samtidig som jeg kjøper litt ørerens :P

Det virker helt umulig å få betalt . De kunne ikke ta betaling av dna-testen før de fikk resultatet fordi de ikke hadde prisen i systemet og selv om jeg har ringt og purret har de fortsatt ikke sendt meg fakturaen :P

 

 

Har også brukt Smådyrsklinikken i 30+ år, og var litt skeptisk når de ble Anicura. Bortsett fra litt mer utvalg av "dilldall" på veggene så er det samme service, samme gode dyrleger og ting har ikke blitt vesentlig dyrere, ei heller noe "unødvendig" behandling.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Bjornal skrev:

Har også brukt Smådyrsklinikken i 30+ år, og var litt skeptisk når de ble Anicura. Bortsett fra litt mer utvalg av "dilldall" på veggene så er det samme service, samme gode dyrleger og ting har ikke blitt vesentlig dyrere, ei heller noe "unødvendig" behandling.

Jeg tok med begge bikkjene inn fordi den ene hadde symptomer på nesemidd.  De undersøkte den med symptomene grundig og sa at det var bortkastede penger for meg å undersøke begge. Har en, har begge.   De tok heller ikke noen unødvendige tester , for som de sa : Nesemidd er uansett vanskelig å påvise så det er sannsynligvis også bortkastede penger. Jeg betalte vel stort sett for resepten , og fikk kloklipp på den som ikke ble undersøkt gratis :blink:

Det eneste jeg ikke liker er parkeringen :P Alltid fullt ! 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker Evidensia på Ensjø, og har stort sett vært fornøyde med dem. Syns også de heller nesten underbehandler enn overbehandler, men det kommer litt an på hvilken veterinær man får. De fleste virker flinke i jobben og tar seg god tid. Thomas Sissener jobba der en stund, og maken til veterinær har jeg aldri vært borti. Han var dyktig i jobben, OG flink til å roe ned både mennesker og dyr. Han fant ut av ting ingen andre kunne svare på, med en gang. Veldig takknemlig for at vi møtte på ham!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, simira skrev:
17 timer siden, simira skrev:

Men dette gjelder vel bare en bestemt avdeling, antar jeg? Vil du da boikotte hele kjeden, om du er i en annen del av landet? Det som står lengre opp er jo det motsatte, at de overbehandler heller. Men som sagt, det går nok heller mer på den individuelle klinikken enn kjeden.

Men dette gjelder vel bare en bestemt avdeling, antar jeg? Vil du da boikotte hele kjeden, om du er i en annen del av landet? Det som står lengre opp er jo det motsatte, at de overbehandler heller. Men som sagt, det går nok heller mer på den individuelle klinikken enn kjeden.

Det er jo vanskelig å svare på.

Men i en by med flere alternativer, så hadde nok ikke Evedensia vært førstevalget.

Ikke dermed sagt at jeg hadde valgt Anicura heller, selv om det er de jeg er kunde hos nå.

Hadde nok brukt google flittig i forkant tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Mud said:

Jeg tok med begge bikkjene inn fordi den ene hadde symptomer på nesemidd.  De undersøkte den med symptomene grundig og sa at det var bortkastede penger for meg å undersøke begge. Har en, har begge.   De tok heller ikke noen unødvendige tester , for som de sa : Nesemidd er uansett vanskelig å påvise så det er sannsynligvis også bortkastede penger. Jeg betalte vel stort sett for resepten , og fikk kloklipp på den som ikke ble undersøkt gratis :blink:

Det eneste jeg ikke liker er parkeringen :P Alltid fullt ! 

 

Parkeringa er jo "bra" nå i forhold til hva den har vært, da :P

Ble litt furt på Dag-Eirik når han omtalte pinnedyret som en "livat skapning, ja!". Hun ville ikke heeelt ha ormetabletten, mye bedre å bite han litt i finga :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Belgerpia skrev:

Når det på kjedeklinikkene kostet over 700 kroner for en vaksine som i innkjøp koster 75 kroner, så er noe fullstendig galt. 

Tok en tur innom vetten med Malin om mandagen - litt feber - tok 6 min og kostet 700 kroner. Det er jo liksom litt i overkant føler jeg.  Men man betaler jo. Dog kjenner jeg at jeg lett vil shoppe for trivielle ting som vaksiner osv. Der er det MYE å spare på å velge kudoktor.

Helt enig.. vi har brukt en fast klinikk siden vi hentet Mirai, fordi jeg liker veterinærene som jobber der. Men det er fullstendig overpriset, jeg betalte 740,- forrige gang vi tok vaksine (det var med sjekk av allmenntilstand før vaksinen ble satt). Det tok vel mindre enn ti minutter. 
Samtidig har jeg litt blanda følelser om å bytte veterinær, det er en del i området her jeg ikke vil gå til - så selv om de er billigere på vaksine så ønsker jeg ikke å legge igjen pengene i deres kasse... aaah så mange valg å ta i livet! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2016 at 4:43 PM, Line skrev:

Hvem er det som mener at det skal være gratis hos dyrlegen da? Jeg har ikke sett noen som sier det jeg :icon_confused: 

Det er faktisk en stor mengde folk som mener at dyrleger bør kastrere katter gratis. Så stor mengde at jeg blir alvorlig bekymra for hva fanker'n som feiler folk. Det ramler ikke disse folka inn at kastrering av katt er en såpass stor del av levebrødet til klinikkene, at uten den inntekten, ville all annen behandling bli enda dyrere, eller klinikkene måtte stenge. Men så langt kan man jo ikke tenke, for det skal være billigst mulig å ha dyr, må vite :hmm:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...