Rosin Skrevet 18. Juli 2016 Rapporter Skrevet 18. Juli 2016 Har en nabo som nylig har fått seg valp, og den er allerede henvist til et bur ute alene. Den kan umulig være mer enn 8 uker, og står i et bur bak huset (man kan se den fra veien - jeg har ikke vært inne i hagen deres og snoket altså ). Er ikke dette litt drøyt, synes dere? Finnes det noe sted man kan melde i fra om dette dersom det viser seg at den må stå i dette buret hele døgnet over lengre tid? Siter
mushi Skrevet 18. Juli 2016 Rapporter Skrevet 18. Juli 2016 Vi hadde en nabo som hadde en valp på terrassen fra 8 uker. Den var inne i gangen på natta, ellers ute. Den hadde vann og et utebord til ly. Dette var godt nok i følge Mattilsynet og Politi. Siter
QUEST Skrevet 18. Juli 2016 Rapporter Skrevet 18. Juli 2016 Fy..!! 'Litt drøyt'? Det er dyreplageri! Siter
Wilhelmina Skrevet 18. Juli 2016 Rapporter Skrevet 18. Juli 2016 Ville sendt bekymringsmelding til Mattilsynet: http://www.mattilsynet.no/om_mattilsynet/varsle_oss/bekymringsmelding.633 Siter
simira Skrevet 18. Juli 2016 Rapporter Skrevet 18. Juli 2016 Prøve å snakke med dem først kanskje? Så lenge hunden har ly, mat og vann er det vel ikke mye de kan gjøre, så bedre om du kan påvirke dem om at valpen har det bedre inne med familien? Og det er bur, ikke hundegård? Hvis det er en polarhund kan det jo være de har tenkt den skal bo ute, og evt har planer om å bygge noe mer. 1 Siter
Guest Yellow Skrevet 18. Juli 2016 Rapporter Skrevet 18. Juli 2016 Om du har sett valpen der mye og ikke bare over korte perioder av gangen, er dette absolutt bekymringsverdig og noe en i mine øyne da skal melde fra om. Siter
Rosin Skrevet 18. Juli 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 18. Juli 2016 Samboeren min ble veldig sint da han så valpen sitte ute alene så han har allerede snakket til de. Responsen var visst "vi skal la den gråte fra seg". Får se an litt, kanskje.. Det ligner mer en liten hundegård enn et typisk innebur, så litt plass har den jo. Den har også et sted å gå inn. Men et permanent bosted synes jeg ikke det der burde være for verken en valp eller voksen hund, helt alene. Det er en korthåret et-eller-annet (jack russel, beagle.. jeg så den ikke så nøye, men den var bitteliten), så det er ingen polarhund ihvertfall. Den gråt veldig da vi gikk forbi første gangen, da vi kom tilbake en times tid etterpå satt den fremdeles i hundegården, men var stille. Synes synd på den, jeg, den så temmelig "lost" ut. Har vel kommet rett fra moren/oppdretteren, vi har ihvertfall ikke sett/hørt den før i dag. Siter
ildergreier Skrevet 21. Juli 2016 Rapporter Skrevet 21. Juli 2016 Ville gått og stjålet valpen. 1 Siter
patricia Skrevet 22. Juli 2016 Rapporter Skrevet 22. Juli 2016 Uffda, stakkars liten. Hva skal disse folkene med hund ? Siter
Snøfrost Skrevet 22. Juli 2016 Rapporter Skrevet 22. Juli 2016 Høres ikke noe trivelig ut for valpen Siter
xxx12345 Skrevet 22. Juli 2016 Rapporter Skrevet 22. Juli 2016 Med slike holdninger som de har vist til din samboer så hadde jeg sende bekymringsmelding uten å nøle, og skrevet HASTER!! Fader altså, for noen hjernedøde folk 2 Siter
Recommended Posts