Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Just now, maysofie said:

Kan noen, i kjappe trekk, forklare meg hva forskjellen på smeller og nosework er? Bare sett nosework nevnt tidligere, har sånn høvelig formening om hva smeller er.

I Nosework bruker de uttynninger av eteriske oljer, som hunden skal søke etter. I smeller skal hunden søke etter "det vi ber den om å søke etter", Dvs id-lukt på mennesker. Og hunden skal lære å diskriminere - ber jeg Lotta om å søke etter Ola, skal hun finne Ola og ikke Per.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Det ser forbausende nok ut til at de spennende, nye vidundermedisinene som legen min hadde kjempelyst til at jeg skulle prøve som den første av hans pasienter, virker. Jeg har faktisk ikke kjent stort til angstmonsteret siden omtrent da dosen ble økt til max. Og teorien var at dosen var for lav. Det har vært flere tilfeller nå hvor jeg har undret meg litt over om de kanskje fungerer, men jeg har vært litt usikker. Men, nå er det påfallende mange situasjoner hvor angstmonsteret burde ha hoppet fram, hvor jeg føler at pulsen er helt normal, og jeg ikke føler noe mer ubehag enn de fleste sannsynligvis gjør i tilsvarende settinger. 

Det har jeg knapt opplevd noensinne før, så det er jo utrolig behagelig, må jeg si. Og veldig rart og uvant. 

:bananas:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne fra tur. Pigg har fremdeles diare, kom blod også, men det var friskt på farge, så tipper han bare er sår i tarmen. Får se det an litt. Nå er jeg trøtt og lei. Skal bli godt med langhelg (som kom helt ut av det blå på meg...)
også har jeg fremdeles leamus i overleppa - underlig når den gjør ting uten å spørre :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg åpent erklært for arbeidsgiver at min lojalitet er hos pasientene...og at sparekniven får konsekvenser som må ut til politikere, til fagforbundene, tilsynsmyndighetene og folket. Hvilket jeg har sørget for... (ikke så populær hos sjefen i dag nei...), så nå blir det tilsyn fra fylkeslegen, og bråk fra fagforbundene og hovedverneombud med mer.... Jeg ser ingen grunn til å være lojal mot et system som forringer folks helse. 
Og jeg har fått godkjenning som autorisert instruktør i smeller :) Dagens opptur :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Snoffe skrev:

Huff, føler meg så teit som bare sitter her når det er fremmed som tar husarbeidet:hmm: Var så stressa i morres at jeg endte med å vaske kjøkkenbenken, ja å rydde hele huset at nå er lufta gått helt utav meg:hmm: 

:hug:  Leste at det gikk bedre!  Jeg har jobbet som personlig assistent, og der var det mye renhold, var aldri kleint for meg at brukern var hjemme. :hug: 

 

5 timer siden, lijenta skrev:

Melatoninen ser ut til å fungere strålende ser det ut til. Ja foruten at jeg våknet opp noen ganger på natta

Hurra!

 

Sove i dag var veldig veldig lurt, da orker jeg kampen om legging etter møte. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tonje skrev:

Hvordan funker det når man får henvisning til fysio? Legger man ut for timene selv og får noe dekket etterpå? Glemte helt å spørre om det. Fikk noe sterkere smertestillende og betennelsesdempende så nå må det vel bli bra. Gleder meg til å bli kvitt smertene! :) 

Fikk mld fra leder som lurte på hvordan det gikk, og så skrev hun at hun hadde fått tlf fra Gjøvik. What? De skulle jo fryse stillingen og ikke vite helt sikkert om den ble noe av før i slutten av Juni, hvorfor ringer de da? Blir det noe av allikevel? :frantics:

Jeg bare ringte en random fysioterapeut også fikk jeg en time, leverte henvisning også var det greit. Ikke noe å betale, han ordna alt sånt.  Så sa han bare ifra når den nesten var ute, så fikk jeg ny av legen.  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, bie skrev:

Har svenskene en type finn.no-side hvor hunder selges? Fant blocket.se, men ser ut til at det bare er jobb og bolig der.. 

Velg alle annonser oppe til venstre, og da finner du djur i drop-down menyen

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kokospaniel skrev:

Flytte sørover?? 

Ikke at det er så vårlig i Bergen heller at det gjør noe. Jeg ser fortsatt snø på byfjellene og det er ikke så mange dagene siden det var kaldegrader når jeg kjørte på jobb...

Og det hagglet på Kronstad klokken 09 i morges :hmm:

---

... lurer jeg på når de jeg bor med skulle fortelle meg at de hadde planer om å si opp leiligheten.. Jeg er faktisk litt sint og en bitteliten smule sjokkert:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Det raste forbi flere brannbiler og ambulanser her, og lokalavisa har ikke skrevet noe ENDA! Er nysgjerrig.

Den motvillige nabokjerringa i meg hater sånt :frantics: Og nå som jeg ikke jobber får jeg jo ikke vite om "sladderet" slik heller. Outsider :getlost: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

Den motvillige nabokjerringa i meg hater sånt :frantics: Og nå som jeg ikke jobber får jeg jo ikke vite om "sladderet" slik heller. Outsider :getlost: 

De hadde heldigvis oppdatert nå. Var bilulykke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, MarieR skrev:

Velg alle annonser oppe til venstre, og da finner du djur i drop-down menyen

Se der ja, fikk til :D Måtte velge et område først, for at "alla annonser" skulle bli klikkbar. Takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev: Det raste forbi flere brannbiler og ambulanser her, og lokalavisa har ikke skrevet noe ENDA! Er nysgjerrig.

Den motvillige nabokjerringa i meg hater sånt :frantics: Og nå som jeg ikke jobber får jeg jo ikke vite om "sladderet" slik heller. Outsider :getlost: 

Twitter? Både politi og brannvesen legger ut noe der

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, tutle skrev:

Og det hagglet på Kronstad klokken 09 i morges :hmm:

---

... lurer jeg på når de jeg bor med skulle fortelle meg at de hadde planer om å si opp leiligheten.. Jeg er faktisk litt sint og en bitteliten smule sjokkert:blink:

Har de bare flyttet uten å si noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Aslan skrev:

Åh :( Håper det går bra med de involverte!

Tre biler involvert, stod det. Ingen har kommet alvorlig til skade, og ulykken skjedde i en 30-sone :)

(Men når det står i avisa at det ikke er alvorlige skader, kan det fortsatt være skader som folk flest ville betegnet som alvorlige. Vet om et par som kræsja her i byen for en stund siden, hun ene brakk begge bena og brystbenet, og hun andre brakk også brystbenet. "Lettere skader",  meldte avisa). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Har de bare flyttet uten å si noe?

Nei, vi har oppsigelse 01.08 i så fall, og må gi skriftlig oppsigelse innen 01.06, men synes det er greit å få en liten heads up liksom.. :P Forsåvidt fordi jeg tok det opp at det kom frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tutle skrev:

Nei, vi har oppsigelse 01.08 i så fall, og må gi skriftlig oppsigelse innen 01.06, men synes det er greit å få en liten heads up liksom.. :P Forsåvidt fordi jeg tok det opp at det kom frem.

Kjedelig når det blir sånn. 

Får du fortsette å bo der, eller må du på ny boligjakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Kjedelig når det blir sånn. 

Får du fortsette å bo der, eller må du på ny boligjakt?

Ja, det går fint for min del da jeg skal flytte inn et annet sted, men dette fant jeg ut for to dager siden og luftet tanken i dag slik at de i det minste hadde tid å tenke på. Men dette hadde de funnet ut av fra før (at de skulle si opp) og jeg synes det hadde vært på plass å si ifra til meg også. Nå er det vel egentlig bare flaks at jeg har funnet en løsning før problemet kom. De måtte jo ha sagt ifra på et eller annet tidspunkt, men om to uker har jeg første eksamen og da hadde det passet utrolig dårlig å få en sånn beskjed, sett bort i fra at jeg har funnet et sted. 

Ikke visste de om fristene heller :P Jeg kjenner jeg er utrolig glad for å slippe bekymringene jeg satt med de to foregående vårsemestrene mine... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Wednesday skrev:

Tre biler involvert, stod det. Ingen har kommet alvorlig til skade, og ulykken skjedde i en 30-sone :)

(Men når det står i avisa at det ikke er alvorlige skader, kan det fortsatt være skader som folk flest ville betegnet som alvorlige. Vet om et par som kræsja her i byen for en stund siden, hun ene brakk begge bena og brystbenet, og hun andre brakk også brystbenet. "Lettere skader",  meldte avisa). 

Sånne små notiser kan gjemme mye ja... Jeg husker veldig godt notisen som stod i avisa dagen etter at mamma døde. "Eldre kvinne fikk illebefinnende og krasjet med motgående kjøretøy...". Det illebefinnende var et stort hjerneslag som endte i døden bare timer etterpå. 

Nå har vi vært på utstillingstrening, og Yasmine forelsket seg i en aldeles bedårende chodsky pes hannhund. Guuuuud så lekker han var, sa Yasmine :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tutle skrev:

Ja, det går fint for min del da jeg skal flytte inn et annet sted, men dette fant jeg ut for to dager siden og luftet tanken i dag slik at de i det minste hadde tid å tenke på. Men dette hadde de funnet ut av fra før (at de skulle si opp) og jeg synes det hadde vært på plass å si ifra til meg også. Nå er det vel egentlig bare flaks at jeg har funnet en løsning før problemet kom. De måtte jo ha sagt ifra på et eller annet tidspunkt, men om to uker har jeg første eksamen og da hadde det passet utrolig dårlig å få en sånn beskjed, sett bort i fra at jeg har funnet et sted. 

Ikke visste de om fristene heller :P Jeg kjenner jeg er utrolig glad for å slippe bekymringene jeg satt med de to foregående vårsemestrene mine... 

Godt det løste seg, selvom det ble litt irriterende :P  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste året har jeg på FB fulgt en mann. En ektemann. I dag holdt han begravelse for sn kone gjennom mange år. Noen ganger blir man virkelig minnet på hva som er de virkelige verdier her i livet. :heart:

Om jeg gir alt jeg eier til brød for de fattige,
ja, om jeg gir meg selv til å brennes,
men ikke har kjærlighet,
da har jeg ingen ting vunnet.

Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig,
den misunner ikke, skryter ikke, er ikke hovmodig.

Kjærligheten krenker ikke, søker ikke sitt eget,
er ikke oppfarende og gjemmer ikke på det onde.

Den gleder seg ikke over urett,
men har sin glede i sannheten.

Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt.

Kjærligheten tar aldri slutt.
Profetgavene skal bli borte,
tungene skal tie
og kunnskapen forgå.

For vi forstår stykkevis og taler profetisk stykkevis.

Men når det fullkomne kommer,
skal det som er stykkevis, ta slutt.

Da jeg var barn, talte jeg som et barn, tenkte jeg som et barn, forsto jeg som et barn.
Men da jeg ble voksen, la jeg av det barnslige.

Nå ser vi i et speil, i en gåte,
da skal vi se ansikt til ansikt.
Nå forstår jeg stykkevis,
da skal jeg erkjenne fullt ut, slik Gud kjenner meg fullt ut.

Så blir de stående, disse tre: tro, håp og kjærlighet.
Men størst blant dem er kjærligheten.

https://www.facebook.com/odvar.omland/posts/10206382593305557?pnref=story:heart::heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
×
×
  • Opprett ny...