Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Skrevet

Rar tur idag, var skikkelig klamt, så blåste det noe inni ******* så jeg kom meg nesten ikke fremover, så regnet det litt før sola titta frem :lol: Nå er jentene dusjet og huset vasket, C kan vaske Trym ikveld så er vi klare for road trip i morra :)

Skrevet
13 minutter siden, Snoffe skrev:

Da har jeg fått huset for meg selv igjen. Deilig at det er rent! Lenge siden sist. Ble mindre ekkelt at hjemmehjelpen var her også :) 

Så bra! Satser på at du klarer å ikke være stressa i det hele tatt neste gang de kommer, sånn at du bare får godene! :) 

• Like 1
Skrevet

Akkurat nå er jeg litt lei av røykvarsleren på kjøkkenet, den tar jobben sin vel alvorlig :lol: Fikk bekreftet at ungen har godt sovehjerte da, våknet ikke hun.

Skrevet
Akkurat nå, Tinkie skrev:

Så bra! Satser på at du klarer å ikke være stressa i det hele tatt neste gang de kommer, sånn at du bare får godene! :) 

håper jeg å :) 

• Like 1
Guest Klematis
Skrevet

Jeg måtte dra en illsint chihuahua etter ullgenseren ut av et hull i skogen i dag. Når han har funnet noe er det hans nemlig,og nåde den som prøver å blande seg da. Men,dessverre for han så veier han 2,8 kg og ikke 50 slik han tror selv,så det er ingen som bryr seg så hardt om hva han mener. Ut måtte han og han freste så godt han kunne. Bare å frese det. 

Guest *Kat84*
Skrevet
33 minutter siden, Snoffe skrev:

Da har jeg fått huset for meg selv igjen. Deilig at det er rent! Lenge siden sist. Ble mindre ekkelt at hjemmehjelpen var her også :) 

Det går seg til det der :)

Hvis det er omtrent likt der som her er det nok de samme som kommer fra gang til gang også, så da blir det enda bedre fremover :)

Skrevet

Så utrolig deilig det var nede i fjæra nå! Bamsefaren, Pjuskeguri og jeg ble bare sittende på en stein og nyte varmen i lufta og duften av fjord og strand og vår! :ahappy:

• Like 6
Skrevet

Hvordan funker det når man får henvisning til fysio? Legger man ut for timene selv og får noe dekket etterpå? Glemte helt å spørre om det. Fikk noe sterkere smertestillende og betennelsesdempende så nå må det vel bli bra. Gleder meg til å bli kvitt smertene! :) 

Fikk mld fra leder som lurte på hvordan det gikk, og så skrev hun at hun hadde fått tlf fra Gjøvik. What? De skulle jo fryse stillingen og ikke vite helt sikkert om den ble noe av før i slutten av Juni, hvorfor ringer de da? Blir det noe av allikevel? :frantics:

• Like 4
Skrevet

Nå skal jeg hente dopa vofs hos dyrlegen, han har nemlig blitt røntget. Skal på cup med Nidaros også, men Marko skal naturligvis ikke være med i dag :P

Skrevet

13103384_10156933514375341_8652165888592

også er Thorvald og mammaen hans veldig fine ilag :wub: 8 og 5 år er de nå, godt de skal leve i minst 20 år til :heart: 

• Like 16
Skrevet

Takker for alle svar angående fliseklemmen. For de interesserte: Jeg sto i ste og vaska hendene også tenkte jeg "NÅ! JEG BARE GJØR DET!" så fikk jeg henta den opp og vasket hendene etterpå, sååå tok meg bare 2,5 døgn..... 

Nå sitter jeg hjemme etter å ha gått tur og spist lunsj, har invitert med en mannlig venn jeg har vært litt med i det siste på fotballkamp lørdag og venter i spenning på hans svar på det :frantics:.

• Like 10
Skrevet

Dette så veldig lovende ut, sa veterinæren! Må selvsagt vente på avlesninga fra nkk, men han kommer nok til å ha et lykkelig HD-fritt liv, mente hun. 

Må også skryte litt av egne klippeevner, for vi fikk skryt av hvor bra klørne hans har blitt klippa. Det er det jeg som har gjort, og han liker det ikke noe særlig. Men vi får det til læll! Fine hvite tenner også, de måtte ikke fjerne særlig mye tannstein. Liker å høre at hunden min har god helse, jeg :)

• Like 12
Skrevet
2 minutter siden, rosinbolle skrev:

Dette så veldig lovende ut, sa veterinæren! Må selvsagt vente på avlesninga fra nkk, men han kommer nok til å ha et lykkelig HD-fritt liv, mente hun. 

Må også skryte litt av egne klippeevner, for vi fikk skryt av hvor bra klørne hans har blitt klippa. Det er det jeg som har gjort, og han liker det ikke noe særlig. Men vi får det til læll! Fine hvite tenner også, de måtte ikke fjerne særlig mye tannstein. Liker å høre at hunden min har god helse, jeg :)

Så bra hun mente hoftene så bra ut :D Og ja, vi liker friske voffser :ahappy:

• Like 1
Skrevet
9 minutter siden, HeleneFS skrev:

Takker for alle svar angående fliseklemmen. For de interesserte: Jeg sto i ste og vaska hendene også tenkte jeg "NÅ! JEG BARE GJØR DET!" så fikk jeg henta den opp og vasket hendene etterpå, sååå tok meg bare 2,5 døgn..... 

:lol: Flink pike, det :icon_clapping:

• Like 1
Skrevet
4 timer siden, Krutsi skrev:

og @SFX; unn deg en softis uansett etter jobb! Du har jo vært kjempe flink og da er det lov med en belønning etter første dag på jobb :) 

4 timer siden, Siri skrev:

Dette går kjempebra :)

4 timer siden, Snoffe skrev:

Lykke til! Det går nok bra :D stemmer i at du må unne deg noe når du er ferdig for dagen :ahappy:

4 timer siden, Klematis skrev:

Lykke til @SFX! Håper det blir bra!

3 timer siden, Tinkie skrev:

Enig med Krutsi og Snoffe, spis is uansett! :D

Tusen takk for heiarop! Jeg fikk et godt førsteinntrykk - det var bare oppstartssamtale og omvisning i butikken i dag, men det kjentes som en veldig ok person å snakke med. Jeg starter med fire timer to dager i uka, også tar vi et evalueringsmøte etter to uker - det høres ut som en god og overkommelig plan. Nå er jeg kjapt hjemom for å spise, før jeg skal ta med hundene på lydighetstrening, og før det på lageret for å hente effekter vi trenger på spesialen til torsdag. Så jeg får allerede nå kjent litt på det stresset å rekke ting etter arbeidstid, enda jeg var tidlig hjemme i dag. 

Men dette skal gå bra, jeg er mentalt innstilt på at jeg vil være mer sliten framover, og skal forsøke å legge inn noen gode pauser til bare å hvile.

Jeg var også innom CO, men det var ingen som kunne hjelpe meg, så jeg fikk ikke spurt om de hadde en dings jeg skal ha opp i det hølet. Men jeg kjøpte det jeg tror er riktig, så får vi teste etterpå.

Nuh ut av skjørt og hvit topp, og finne varme klær og frolic.

• Like 11
Skrevet
Akkurat nå, SFX skrev:

Tusen takk for heiarop! Jeg fikk et godt førsteinntrykk - det var bare oppstartssamtale og omvisning i butikken i dag, men det kjentes som en veldig ok person å snakke med. Jeg starter med fire timer to dager i uka, også tar vi et evalueringsmøte etter to uker - det høres ut som en god og overkommelig plan. Nå er jeg kjapt hjemom for å spise, før jeg skal ta med hundene på lydighetstrening, og før det på lageret for å hente effekter vi trenger på spesialen til torsdag. Så jeg får allerede nå kjent litt på det stresset å rekke ting etter arbeidstid, enda jeg var tidlig hjemme i dag. 

Så bra! En myk start høres lurt ut! 

Akkurat nå, SFX skrev:

Men dette skal gå bra, jeg er mentalt innstilt på at jeg vil være mer sliten framover, og skal forsøke å legge inn noen gode pauser til bare å hvile.

Også er det lurt å prioritere det man skal bruke tida på når man er hjemme. Jeg er litt smålat, jeg, og lar en del ting bare skure og gå - det ordner seg som regel etter hvert :D 

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg var også innom CO, men det var ingen som kunne hjelpe meg, så jeg fikk ikke spurt om de hadde en dings jeg skal ha opp i det hølet. Men jeg kjøpte det jeg tror er riktig, så får vi teste etterpå.

:lol::lol::lol: 

Akkurat nå, SFX skrev:

Nuh ut av skjørt og hvit topp, og finne varme klær og frolic.

God trening :) . Jeg fikk 2 kg pakke med litt mer enn noen frolic på døra i dag... tror Yasmine skal få noen av de godisene på utstillingstreningen i kveld... Jeg tok visst litt i da jeg bestilte gavepremier til spesialen vår  :aww: 

Skrevet

Knallvarmt å sitte på verandaen! Og så fikk jeg skrevet noe om rådgiving for minoritetsspråklige elever som jeg skal legge fram for politikere i morgen. Må sy knapper på sinnasaujakka mi i kveld så jeg blir presentabelt antrukket til møte med Rita Ottervik & co.

Hvis jeg overlever restemiddagen i dag da: Resten av den hjemmelagete curryen som ikke var tam.

Guest Jonna
Skrevet
2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Æsj. Må visst begynne å koke litt mer ja. Soppen steker jeg alltid da.

:lol: 

Kom hjem nå så slipper tydeligvis vaskemaskinen min vann ut. Dritt for jeg tror det dere filter greiene sitter bak og jeg klarer ikke løfte ned tørketrommelen for å komme meg bak. Lurer på hvordan jeg skal løse det. *hmmmm*

Også må jeg ned i kjelleren nå for å hente meg ett par sokker, slik at jeg kan se vannet igjen og irritere meg..

Skrevet
1 minutt siden, JeanetteH skrev:

:lol: 

Kom hjem nå så slipper tydeligvis vaskemaskinen min vann ut. Dritt for jeg tror det dere filter greiene sitter bak og jeg klarer ikke løfte ned tørketrommelen for å komme meg bak. Lurer på hvordan jeg skal løse det. *hmmmm*

Også må jeg ned i kjelleren nå for å hente meg ett par sokker, slik at jeg kan se vannet igjen og irritere meg..

Får du ikke til å rikke hele greia såpass langt fram at du kommer til bak da?

Skrevet
1 time siden, Tonje skrev:

Hvordan funker det når man får henvisning til fysio? Legger man ut for timene selv og får noe dekket etterpå? Glemte helt å spørre om det. Fikk noe sterkere smertestillende og betennelsesdempende så nå må det vel bli bra. Gleder meg til å bli kvitt smertene! :) 

Jeg slipper i hvert fall å betale noen ting :) 

• Like 1
Skrevet

Hjemme med "nytt hår"! Det er så deilig med frisørtimer, man føler seg så fresh etterpå :ahappy: 

Vel hjemme tok jeg med ungene ut i hagen med en gang, og flinkisene gjorde både bommelom og bimmelim i hagen de :D 

• Like 7
Guest Jonna
Skrevet
16 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Får du ikke til å rikke hele greia såpass langt fram at du kommer til bak da?

Rommet er akkurat bred at vaskemaskinen kommer seg inn, så nei :/ 

Skrevet

Kan noen, i kjappe trekk, forklare meg hva forskjellen på smeller og nosework er? Bare sett nosework nevnt tidligere, har sånn høvelig formening om hva smeller er.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...