Gå til innhold
Hundesonen.no

Frykter at Linus (9) ble smittet av multiresistente bakterier etter angrep.


Hampus
 Share

Recommended Posts

Guest Jonna

Men hvorfor dyrker de ikke istedenfor å tro? Hva er oddsen for at de folkene her tar kontakt liksom?

Det må jo være langt lettere å få dyrket fram prøve og dermed få rett type behandling eller ha ett klart svar på at det ikke går bra uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, JeanetteH skrev:

Men hvorfor dyrker de ikke istedenfor å tro? Hva er oddsen for at de folkene her tar kontakt liksom?

Det må jo være langt lettere å få dyrket fram prøve og dermed få rett type behandling eller ha ett klart svar på at det ikke går bra uansett.

Står jo at det er sendt inn prøver som de venter på svar på? 

 

Skummelt, veldig skummelt. :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Akkurat nå, Raksha skrev:

Står jo at det er sendt inn prøver som de venter på svar på? 

 

Sorry, blingset på det. Men uansett så må det jo også dyrkes på den andre hunden. Og da tar det jo enda lengre tid å få bekreftet/avkreftet om det kommer fra den.

Så jeg forstår ikke hvilken rolle det skal ha på behandling/ikke behandling og avliving/ikke avliving å finne den hunden. Jeg skjønner at den går rundt som en smittekilde, men det vil jo ikke ha noen innvirkning på behandlingen av den hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Sorry, blingset på det. Men uansett så må det jo også dyrkes på den andre hunden. Og da tar det jo enda lengre tid å få bekreftet/avkreftet om det kommer fra den.

Så jeg forstår ikke hvilken rolle det skal ha på behandling/ikke behandling og avliving/ikke avliving å finne den hunden. Jeg skjønner at den går rundt som en smittekilde, men det vil jo ikke ha noen innvirkning på behandlingen av den hunden.

Fort gjort :) Hvis det må dyrkes på den andre hunden så må de jo finne den? 

Men ja nei, de må da kunne behandle/avlive uten å finne den andre hunden, men forstod det som at de venter på svarene de får på tirsdag før de tar avgjørelse, ikke at de venter på å finne den andre hunden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er greit at eierne av den hunden som angrep får vite det, slik at de er ekstra påpasselig på å holde hunden unna andre hunder fremover. Forferdelig trist. :(

Ikke at det har så mye med saken å gjøre, men jeg er spent på om det faktisk er en husky som har angrepet. Har jo sett flere ganger der både privatpersoner og media skriver at det var husky-hund og så var det faktisk en helt annen rase. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse multiresistente bakteriene kan like så godt ha kommet fra en helt annet kilde, og så har veterinæren forverret hele skiten ved å gi feil type antibiotika, som har drept alt annet enn de multiresistente bakteriene.

Det er forbausende mange som kan være bærere av både det ene og det andre (friske smittebærere), og det kan godt hende at hunden selv var en frisk smittebærer, helt til bakterien fikk etablert seg etter en heftig AB-kur som drepte all annen bakterieflora.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tuvane skrev:

Disse multiresistente bakteriene kan like så godt ha kommet fra en helt annet kilde, og så har veterinæren forverret hele skiten ved å gi feil type antibiotika, som har drept alt annet enn de multiresistente bakteriene.

Det er forbausende mange som kan være bærere av både det ene og det andre (friske smittebærere), og det kan godt hende at hunden selv var en frisk smittebærer, helt til bakterien fikk etablert seg etter en heftig AB-kur som drepte all annen bakterieflora.

 

De er iallefall talentløse med antibiotikabruk hos den ene veterinæren i Tromsø, det er de jeg nå ikke går til lenger. Siden de prøvde å putte bikkja mi på hestekur med antibiotika for NOTHING AT ALL. Kjenner det irriterer vettet av meg. Skulle ikke forbause om det var samme folka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

De er iallefall talentløse med antibiotikabruk hos den ene veterinæren i Tromsø, det er de jeg nå ikke går til lenger. Siden de prøvde å putte bikkja mi på hestekur med antibiotika for NOTHING AT ALL. Kjenner det irriterer vettet av meg. Skulle ikke forbause om det var samme folka.

Det er min erfaring også. I den tiden jeg hadde katt fikk jeg omtrent kastet antibiotika etter meg så snart jeg kom inn døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...