Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke andre dyr har du?

MerlePerle
 Share

Recommended Posts

Guest Jonna

Føler meg nesten litt rar som "bare" har hunder. :huh:

Men har en lånehest når det passer meg da, dessverre kommer det aldri til å bli mer enn lånehest når det passer pga jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skalvisjå - ved siste opptellng:

Tre katter

To hester (ponnier)

To akvarier i drift og ett tomt. 

11 voksne kaniner og ca 40 kaninunger

50 melkekyr + kalver, kviger og ungokser - totalt ca 100. (De er ikke "våre" sånn sett da, samdrift). 

Et tresifret antall mus, fordelt på hus og to fjøs :aww:  Jeg lykkes desidert best som museoppdretter. 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 pusekatt ?

Men vandt til mange dyr hjemmefra. Foreldrene mine har 300 kuer/okser/melk/kjøtt + snart mange kalver, 40 ish sauer, 6 høner, 1 hane og 2 pusekatter. Når jeg bodde hjemme var det itillegg hunder, hest og kaniner hjemme, i tillegg til diverse andre dyr?

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har teoretisk sett en 16 år gammel katt også, men den bor sammen med min søster på sørlandet (klimaflyktninger hele gjengen :P). Tidligere hadde jeg oppdrett av Hellig Birma, så har hatt noen katter oppgjennom.

2monh94.jpg

Rino, verdens snilleste pusegutt. Skikkelig fornøyd da det kom valp i hus :lol: 

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bengalkatt, det mest irriterende vesen på jord. Lager sinnsyke mjauelyder, og kvekker som en fugl.:|

Har hatt deguser, kanin og x antall hamstere tidligere, men selv om jeg elsker dyr så må jeg bare innse at jeg kommer aldri til å bli like glad i andre dyr som i en hund, så jeg har sluttet å ta inn all verdens søte skapninger. :lol:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har katt i tillegg. Eller evt hund i tillegg, alt etter hvordan man ser på det :P Han heter Max og blir 14 år i år. Fineste fyren :wub:  Han kom til oss fra Dyrebeskyttelsen da han var 2 år. Det er noe eget å få ha et dyr så lenge :ahappy: Han oppfører seg ofte som en hund og slike sære beskrivelser av katter passer ikke på ham. Jeg tror han ser på seg selv som en hundkatt :teehe:

image.jpeg

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...