Pixie Skrevet 31. Mars 2016 Rapporter Skrevet 31. Mars 2016 Det er dessverre alt for mange i nabolaget som ikke plukker opp etter bikkjene sine, det ligger bæsj overalt. Hvor får man tak i plukk opp-skilt? Kan man bare skru dem opp selv eller må man høre med kommune/veivesen først? Siter
Guest Maries Skrevet 31. Mars 2016 Rapporter Skrevet 31. Mars 2016 Tenkte du å sette det opp i egen hage eller på gaten? Om du skal gjøre det utenom din egen tomt så tror jeg (skal ikke si for sikkert) at det må avklares med noen, enten kommunen eller borettslaget. En kjapp google: http://www.metallskilt.no/products/plukk-opp-etter-hunden-din Mener å ha sett på Plantasjen en gang i tiden og Siter
Pixie Skrevet 31. Mars 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 31. Mars 2016 Har lyst å sette opp i gata og gata nedenfor, men skal iallefall sette opp ved egen innkjørsel. Schæferunghunden i gata nedenfor ser ut til å ha valgt hjørnet vårt som favorittplass #spy# Siter
trulte Skrevet 31. Mars 2016 Rapporter Skrevet 31. Mars 2016 Absolutt verd forsøket, men tror dere det hjelper å sette opp skilt? Folk _vet_ jo at man bør/skal plukke opp etter hunden, og de som ikke gidder, gidder neppe noe mer selv om det er satt opp skilt (dessverre). Siter
Pixie Skrevet 31. Mars 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 31. Mars 2016 Akkurat nå, trulte skrev: Absolutt verd forsøket, men tror dere det hjelper å sette opp skilt? Folk _vet_ jo at man bør/skal plukke opp etter hunden, og de som ikke gidder, gidder neppe noe mer selv om det er satt opp skilt (dessverre). Har ikke så store forventninger nei, men det er lov å håpe liksom... Har mest lyst på en "Har du ikke råd til pose har du ikke råd til hund"-plakat Siter
Minutt Skrevet 31. Mars 2016 Rapporter Skrevet 31. Mars 2016 Som en tidligere "jeg plukker ikke opp hvis jeg ikke absolutt må" (dvs om bikkja bæsjer midt på vei der mennesker/andre går) mener jeg skilt kan fungere til en viss grad. Det er noe med å ikke plukke opp bæsj rett ved et sånt skilt, selv om en skulle være en unnasluntrer..... Men her er det skilt a la "selvfølgelig kan du la hunden din bæsje her, og selvfølgelig tar du med bæsjen i den hundeposen du alltid har med deg", så litt mer trivelig beskjed en det eksempelet lagt ut over her. Vi har et par i nabolaget. Det er betydelig mindre bæsj der enn andre steder i nabolaget. 1 Siter
Tuvane Skrevet 31. Mars 2016 Rapporter Skrevet 31. Mars 2016 Jeg hadde satt opp et sånt skilt og hengt på en pakke med poser, så kanskje folk får litt mer incentiv til å plukke opp. Siter
Margrete Skrevet 31. Mars 2016 Rapporter Skrevet 31. Mars 2016 Sånn skilt? Tror ikke folk kan lese jeg rett og slett 1 Siter
simira Skrevet 31. Mars 2016 Rapporter Skrevet 31. Mars 2016 Jeg bestilte klistremerke fra NKK med "Hundeposer velkomen her" som jeg har limt på søplekassa vår ved veien. Mamma og pappa har gjort det samme, og har fått tilbakemelding på at folk legger turene den veien pga det. (det er nok også færre offentlige søplekasser i Molde enn i Oslo). Jeg håper det hjelper litt for nabolaget ihvertfall. 3 Siter
Polfarer Skrevet 31. Mars 2016 Rapporter Skrevet 31. Mars 2016 Sikkert mulig å få tak i noe slikt med en litt annen tekst Naboen vår hang opp bæsjeposer i trær og på gjærde rundt eiendommen. Det funket fint. Folk tok hintet 2 Siter
Reinhardt Plantasjen Skrevet 13. September 2016 Rapporter Skrevet 13. September 2016 Fra Plantasjen: Vi har fått flere kunder til våre butikker som spør om disse skiltene, og må desverre meddele at de ikke er i vårt sortiment. Siter
Monikawt Skrevet 13. September 2016 Rapporter Skrevet 13. September 2016 På 31. mars 2016 at 8:55 PM, Tuvane skrev: Jeg hadde satt opp et sånt skilt og hengt på en pakke med poser, så kanskje folk får litt mer incentiv til å plukke opp. Virker ikke slik i mitt nabolag. Her har vi egen bæsjepose-søppeldunk, med beholder for nye poser. Det er mer bæsj i 20 meters radius rundt den, enn videre nedover veiene... Folk er håpløse! Siter
Sprettballen Skrevet 13. September 2016 Rapporter Skrevet 13. September 2016 Du kan lage selv og få bestilt hos f.eks. skiltmax.no God kvalitet på skiltene Siter
Bananen Skrevet 13. September 2016 Rapporter Skrevet 13. September 2016 Printet ut og laminerte arket. Husker ikke om det funket på folk. Tror det var litt sånn som @Margrete sin post. Eller en annen vri jeg så. 2 Siter
Recommended Posts