Gå til innhold
Hundesonen.no

Sosialiseringskurs Stavanger


Maddepadde
 Share

Recommended Posts

Kan absolutt anbefale Merete Stokkenes, hun skal snart ha nytt valpekurs, er vel 4-5 påmeldt allerede. :) Du finner henne bl.a på kursagenten.no Kursene blir holdt på sviland på kveldstid. Eventuelt i helger om det er helgekurs. :) Du finner henne på facebook også, gruppen heter "Hundekurs Merete Stokkenes" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skikkelig dårlig erfaring med sosialiseringskurset til Siddis hundeskole.
Når Khal var rundt 4 mnd gammel (ACD, avlivet), gikk jeg dit med han, og de tar ikke bare inn andre valper, men også utrygge unghunder/voksne hunder.
De bruker sosialiseringskurset for valp, til å sosialisere usikre/problematiske unghunder/voksne hunder.
(Dette visste jeg ikke på forhånd, og de sa ingenting om det når vi var der)

Enden på visa var at Khal først ble kjefta huden full (han var ikke i nærheten av den hunden), for så bli jaget inn i instruktøren sin hund (som også er en problemhund), og fikk mer kjeft der, før han ble jaget langt vekk fra kurset. Tror du instruktørene gjorde noe som helst? Nope!
Hundene var jo løse, så det var ikke bare bare å få tak i Khal. Drittbikkja stod på avstand, og sperret veien tilbake, sånn at Khal ikke kom seg tilbake til gruppa. 
Jeg var selvsagt fly forbanna, og instruktøren stod der med fingen i ræva, og fikk den ikke ut igjen før jeg ba de få tak i drittbikkja. 
Så de ba eier ta den i bånd når de fikk tak i den! Jeg får tak i Khal, han er lykkelig som alltid (veldig glad i psyken på den bikkja), og vi fortsetter å gå med gruppa i den tro at drittbikkja skal bli holdt i bånd resten av tiden. 
Så går det 3 minutter, og instruktøren sier at eier kan prøve å slippe den løs igjen nå. :gaah: 
Jada! Tror du ikke bikkja sikter seg inn på Khal igjen? Heldigvis var jeg jo klar over bikkja nå, og fikk sagt ifra før noe skjedde denne gangen. 

Sånne ting kan fort gjøre stor skade på en valp som trenger gode og trygge opplevelser! 
Så jeg anbefaler ikke Siddis til noen lenger! Spesielt ikke når svaret jeg fikk (sendte en sint mail etter kurset), var at " Alle hunder (valper) vil en eller annen gang oppleve å bli behandlet av en annen med aggresjon. "

Jadda, vi betalte masse penger for at valpen min skulle få oppleve å bli behandlet med aggresjon av en voksen hund....... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden, dette strider jo mot alt Siddis står for og som jeg har hørt om de.

Jeg er forsåvidt enig i utsagnet om at når man slipper fremmede hunder sammen så risikerer man alltid at to individer ikke fungerer sammen. Men å ikke være oppmerksom på akkurat det og gjøre noe med det, og det å slippe utrygge hunder sammen med valper, er jo helt uaktuelt.

Jeg vil anta at det ikke var Arne eller Siri selv som hadde kurset (?) men kjipt uansett. Nå ser det ikke ut som de har "sosialiseringskurs" lengre, så det er mulig de innså problemet etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catch avd Stavanger eller Canis avd Stavanger :) 

Ellers kan du etterlyse trygge hunder selv og avtale møter? Har selv en snart 4 mnd gammel valp og han har kun fått møte trygge hunder til nå. Han får ikke herje noe særlig med andre hunder heller. Kun min egen voksne tispe som ikke gidder å leke 24/7 :P 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 13. mars 2016 at 8:43 PM, Rocket said:

Kan absolutt anbefale Merete Stokkenes, hun skal snart ha nytt valpekurs, er vel 4-5 påmeldt allerede. :) Du finner henne bl.a på kursagenten.no Kursene blir holdt på sviland på kveldstid. Eventuelt i helger om det er helgekurs. :) Du finner henne på facebook også, gruppen heter "Hundekurs Merete Stokkenes" 

Det blir litt for langt ettersom jeg er avhenging av buss, men takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...