Gå til innhold
Hundesonen.no

Pris for hundelufting

trulte
 Share

Recommended Posts

Min mor skal opereres i foten, og vil trenge noen som kan lufte hundene hennes 1 gang om dagen (jeg hjelper hennes med resten) i ca 14 dager. Hun har vært i kontakt med en mor som har 2 døtre på 13 år som muligens vil gjøre det (kom i kontakt via Facebook der moren annonserte at de ver intressert i å tjene penger ved hjelp av småjobber). De skal møtes i løpet av helgen for å snakkes nærmere.

Hun aner ikke hva hun bør betale jentene om det blir aktuelt,og har tenkt å diskutere det med moren til jentene også,men greit å få litt meninger her i tilegg.

Det er altså snakk om en luftetur i bånd etter skoletid på ca 30-60 min, 2 hunder (kooiker og cc) i ca 14 dager. Hva synes dere er en fornuftig pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn om lag 150 kr timen er jo helt vanlig lønn for en ekstrahjelp i butikk f.eks, så det må jo være en grei pris :) Altså 1500 kr hvis de går en time tur hver dag i en uke. Hvis de er to som lufter hver sin hund kan man kanskje gi dem 100 kr hver, da? 2000 kr for to uker - 1000 til hver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gitt 1000 kr uka, og så får de som går tur dele pengene, evt 1000 til hver dersom de går likt antall turer/annenhver dag/går tur sammen. Da får de rundt 70 kroner turen hver (hvis begge går alle turene).

150 kroner timen til en trettenåring synes jeg er litt småvilt, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det sjekkes med endoskopi (tror jeg)  min får tørrfor av id foret, han er også kresen men har spist det bra!    oppdater gjerne etter dere har vært hos vet! Man blir jo litt i overkant interessert i magegreier🤣  
    • Takk for erfaringen!  Han skal til dyrlegen på mandag og sjekke om han har kronisk bukspyttkjertelbetennelse, jeg kan høre om de også kan sjekke for IBD (det er vel kronisk betennelse i tarmen?). Sjekker man det også med blodprøve, mon tro? Hunden min får også godbiter med lite fett, helst kokt kylling, ja! Han er dessverre litt kresen, så våtfor har ikke gått helt veien her hjemme. Men han spiser ok med tørrfor, Royal Canin gastrointestinal low fat.
    • Jeg har en tre år gammel hannhund som hadde av og på diaré og magetrøbbel fra han var liten. Det ble gradvis hyppigere og værre for hver gang.    Siste runde hadde han blodig diaré, oppkast og var veldig slapp med feber. Det var også mistenkt magesår. Han ble behandlet og vi kom igjennom det og nå er det vedlikehold som gjelder.  For min sin del så er stress den værste triggeren, spesielt naboens tispe under løpetid, men også lange treningssamlinger. så min er kastrert nå i håp om å hjelpe på den type stress.  Broren hans har hatt lignende problemer, så vi har forsøkt samme løsning.    ID tørrfor (low fat) Godbiter (så lav fett som mulig) - Adventure Nuggies som de selger på normal/rema. Eller kokt kyllingfilet.  Får suppe ved trening eller lange turer med mye vann og litt id pate eller andre ting. Slik at magen aldri blir helt tom.  Zoolac Zoolac Zoolac! Ved det minste tegn til løs mage, og forebyggende før, under og etter samlinger.  Vi har *bank i bordet* ikke hatt episoder siden januar nå🤞 Er din sjekket for IBD? 
    • Hei,  Vi har en cocker spaniel hannhund på litt over ett år. Fra han var liten, slet han med periodevis diaré - som viste seg å være bukspyttkjertelbetennelse. Vi har siden dette gått på for med lavt fettinnhold (7%) og han får bare godbiter med lite fett. Vi har likevel stadig episoder hvor han er litt dårlig i magen, typisk slimete avføring. Det kan ikke måle seg med perioden hvor han var skikkelig dårlig, men det er kjedelig at det ikke blir helt 100% bra selv om vi går på diettfor. Har selvsagt vært hos dyrlegen, som tok blodprøver en gang han var "frisk" som ikke viste tegn til kronisk bukspyttkjertelbetennelse.  Jeg har lest om mulighetene for å tilføre tørket bukspyttkjertel i maten, også nevnt av dyrlegen, for å "bøte" på svikten i bukspyttkjertelen. Har noen erfaringer med dette?  
    • Jeg hadde to veldig dyre runder med min. Først fikk hun livmorbetennelse, og det kom på godt over 100k. Deretter fikk hun kreft, og det ble en god sum der også med CT, operasjon, rehab osv. Jeg har tatt ut mye mer på forsikringen enn jeg betalte inn i løpet av hundens levetid. Det sagt, så kommer du knapt inn døra i en akutt situasjon med 20-30k. Jeg ville gått for høyest mulig dekning, og heller valgt høy egenandel for å få ned prisen. Jeg tenker at forsikring er for de tilfellene det virkelig går til h*lvete, ikke for "småting".
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...