Turb Skrevet 12. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 12. Mars 2016 Noen som vet hva bokstavene (Aw g) bak navnet til hunden betyr? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 12. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 12. Mars 2016 1 minutt siden, Turb skrev: Noen som vet hva bokstavene (Aw g) bak navnet til hunden betyr? Er det agilityhunder? Hvis jeg husker riktig står det for Agility Warrant Gold Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turb Skrevet 12. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 12. Mars 2016 Akkurat nå, maysofie skrev: Er det agilityhunder? Ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 12. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 12. Mars 2016 Akkurat nå, Turb skrev: Ja Redigerte akkurat svarer over, men måtte Google for å være sikker http://www.thekennelclub.org.uk/activities/agility/new-to-agility/agility-warrant/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turb Skrevet 12. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 12. Mars 2016 5 minutter siden, maysofie skrev: Redigerte akkurat svarer over, men måtte Google for å være sikker http://www.thekennelclub.org.uk/activities/agility/new-to-agility/agility-warrant/ Takk det hjalp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MissHeike Skrevet 12. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 12. Mars 2016 Hvorfor kaller de noen BC for Working Sheepdog og noen for Border Collie? Er Border Collien etter foreldre som ikke gjeter da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 12. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 12. Mars 2016 30 minutter siden, patricia skrev: Jaktoppvisningen i går var bare festlig ! Åh gikk jeg glipp av det. Elsker de oppvisningene Da får jeg lyst til å drive med retriverjakt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turb Skrevet 12. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 12. Mars 2016 2 minutter siden, MissHeike skrev: Hvorfor kaller de noen BC for Working Sheepdog og noen for Border Collie? Er Border Collien etter foreldre som ikke gjeter da? Tror det er sånn at border collie er de som er registrert i kennelklubben, mens working sheep dog ikke er det (kanskje bare ISDS registrerte?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 12. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 12. Mars 2016 Før var heelwork to music litt latterlig, men fy **** for ett nivå det har kommet i løpet av årene. Det er rått! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 12. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 12. Mars 2016 ISDS-registrerte BC som ikke har KC-stamtavle i minimum tre ledd regnes som WSD. Dette fordi ISDS har åpen stambok, hvis jeg har fått med meg riktig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MissHeike Skrevet 12. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 12. Mars 2016 1 minutt siden, maysofie skrev: ISDS-registrerte BC som ikke har KC-stamtavle i minimum tre ledd regnes som WSD. Dette fordi ISDS har åpen stambok, hvis jeg har fått med meg riktig Åpen stambok er sånn at en hund uten stamtavle kan registreres som BC, på meritter eller noe slikt om jeg husker rett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuvane Skrevet 12. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 12. Mars 2016 Kan noen forklare hvordan ting foregår på crufts? Jeg må medgi at jeg ikke skjønner verken klasseinndeling eller hvilken hund som egentlig har vunnet... XD Sånn ser f. eks resultatene til schäfer - hannhund ut: Classes Veteran - DogEntries: 9 Abs: 2 1st CH MASCANI IKON IPO2 KKL LBZ (MRS S HUTCHINSON) 2nd IOLANDA MASERATI (MRS I & MISS S & MRS T SMITH & JERMEY) 3rd CLYNALWIN'S GIOVANNI (MRS C WILSON) Res LEROAINE BRAVLIO (MR R & MISS N COOPER) VHC JANSIRES ACESHIGH (JT WESLEYGLYNN) Puppy - DogEntries: 5 Abs: 0 1st ANTILLI QUARTZ (MR J W & MRS C L ROBINSON) 2nd SOLOPHINA BENITO (MRS R ASHER) 3rd ARDENBURG ODIN (MRS S PLATT) Res EIRIK AV ROTTENHALLER (MR M & MRS L BUSBY) VHC DRAGONBURG DARK KNIGHT (MR N & MRS J THOMPSON) Junior - DogEntries: 6 Abs: 1 1st SIMONITE LIGHTNING BOLT (MRS C THOMAS) 2nd LARARTH ARAMIS (MISS S & MR J NICHOLSON & KACZMARCYK) 3rd KOMRAD MAKON ( MS A RAINEY) Res REYAKOSA AZON (MR L & MISS K ASKHAM & RANSHAW) VHC NILO DE TIERRAS CHARRAS GIBJCH [ATC AQ02109ESP] (O DE DIEGO) Yearling - DogEntries: 6 Abs: 3 1st DAHLMANN BEPPO (MR J & MRS H PEGG) 2nd SUZDANS FROZEN IN BLUE SHCM (MR A J & MRS S P FORMAN) 3rd LOKEAN OF BLANIK (MRS R STANLEY) Post Graduate - DogEntries: 12 Abs: 3 1st BLACKTORS EVEREST (MRS J A & MISS R & MR D GRATTON) 2nd CLYNALWIN'S JAEGER AT KYMRIGKITA (MISS A FRYER) 3rd HAUSGANG CANE (MR C & MRS J GLEDHILL) Res GOLDEN ROB ROY (MR T ARCHER) VHC RINGO JERRY (MR S & MRS K CHUDLEY) Limit - DogEntries: 6 Abs: 1 1st CLYNALWIN'S KAYSON ( MRS S KEARNAN) 2nd MONKSLEY KOHANA AT ZUBERG (MR & MRS D & MS A HENSLEY & SWIFT) 3rd IRKO VOM NIVALDA (MRS I JERMEY) Res EBONY JUMPING JACK (MR T ARCHER) VHC WILANO VOM ANGELBAUM (IMP DEU) (MR P & MRS B WEBB) Open - DogEntries: 9 Abs: 3 1st CH YUPP VOM HAMMELSBACHER HOF (MRS S E WORLEY) 2nd ZANTO VON DER LIEBESWARTE ( MS M LAKIN) 3rd KING GIM (MRS I JERMEY) Res SEUCH/NUCH PERCY VOM TEAM RADSIEKSBEEKE NORD V-15 [ATC AS02842DEU] ( MRS J÷NSSON) VHC IR CH KOMRAD KA'BOOM B H KC PBEG EX ( MR R, MRS L & MISS L DUNN) Good Citizen Dog Scheme - DogEntries: 7 Abs: 0 1st CLYNALWIN'S GIOVANNI (MRS C WILSON) 2nd EBONY JUMPING JACK (MR T ARCHER) 3rd KOMRAD MAKON ( MS A RAINEY) Res GOLDEN ROB ROY (MR T ARCHER) VHC JANSIRES ACESHIGH (JT WESLEYGLYNN) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caroline Skrevet 12. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 12. Mars 2016 De er helt utrolig treige i år med å oppdatere raseresultatene Fått med meg CC og res.CC på hannhunder, og tispevalper, men ikke mer enn det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 12. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 12. Mars 2016 45 minutter siden, MissHeike skrev: Åpen stambok er sånn at en hund uten stamtavle kan registreres som BC, på meritter eller noe slikt om jeg husker rett? Yep, ROM-registrering skjer gjennom en gjeterhundtest eller hvis hunden har omfattende meritter slik som deltakelse på landslag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MissHeike Skrevet 12. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 12. Mars 2016 Akkurat nå, maysofie skrev: Yep, ROM-registrering skjer gjennom en gjeterhundtest eller hvis hunden har omfattende meritter slik som deltakelse på landslag Får disse hundene gå som ren BC når de har ROM-registrering? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 12. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 12. Mars 2016 24 minutter siden, MissHeike skrev: Får disse hundene gå som ren BC når de har ROM-registrering? Med forbehold om at jeg har skjønt feil; De registreres som WSD i ISDS, slik som alle ISDS-hunder uansett stamme. Registreringsnavnet vil da være Fido (ROM). Litt usikker på rutinene videre, men de regnes vell ikke som BC før de har tre generasjoner KC-hunder i Storbritannia. Keo ville gått som WSD. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 12. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 12. Mars 2016 1 time siden, Tuvane skrev: Kan noen forklare hvordan ting foregår på crufts? Jeg må medgi at jeg ikke skjønner verken klasseinndeling eller hvilken hund som egentlig har vunnet... XD Sånn ser f. eks resultatene til schäfer - hannhund ut: Classes Veteran - DogEntries: 9 Abs: 2 1st CH MASCANI IKON IPO2 KKL LBZ (MRS S HUTCHINSON) 2nd IOLANDA MASERATI (MRS I & MISS S & MRS T SMITH & JERMEY) 3rd CLYNALWIN'S GIOVANNI (MRS C WILSON) Res LEROAINE BRAVLIO (MR R & MISS N COOPER) VHC JANSIRES ACESHIGH (JT WESLEYGLYNN) Puppy - DogEntries: 5 Abs: 0 1st ANTILLI QUARTZ (MR J W & MRS C L ROBINSON) 2nd SOLOPHINA BENITO (MRS R ASHER) 3rd ARDENBURG ODIN (MRS S PLATT) Res EIRIK AV ROTTENHALLER (MR M & MRS L BUSBY) VHC DRAGONBURG DARK KNIGHT (MR N & MRS J THOMPSON) Junior - DogEntries: 6 Abs: 1 1st SIMONITE LIGHTNING BOLT (MRS C THOMAS) 2nd LARARTH ARAMIS (MISS S & MR J NICHOLSON & KACZMARCYK) 3rd KOMRAD MAKON ( MS A RAINEY) Res REYAKOSA AZON (MR L & MISS K ASKHAM & RANSHAW) VHC NILO DE TIERRAS CHARRAS GIBJCH [ATC AQ02109ESP] (O DE DIEGO) Yearling - DogEntries: 6 Abs: 3 1st DAHLMANN BEPPO (MR J & MRS H PEGG) 2nd SUZDANS FROZEN IN BLUE SHCM (MR A J & MRS S P FORMAN) 3rd LOKEAN OF BLANIK (MRS R STANLEY) Post Graduate - DogEntries: 12 Abs: 3 1st BLACKTORS EVEREST (MRS J A & MISS R & MR D GRATTON) 2nd CLYNALWIN'S JAEGER AT KYMRIGKITA (MISS A FRYER) 3rd HAUSGANG CANE (MR C & MRS J GLEDHILL) Res GOLDEN ROB ROY (MR T ARCHER) VHC RINGO JERRY (MR S & MRS K CHUDLEY) Limit - DogEntries: 6 Abs: 1 1st CLYNALWIN'S KAYSON ( MRS S KEARNAN) 2nd MONKSLEY KOHANA AT ZUBERG (MR & MRS D & MS A HENSLEY & SWIFT) 3rd IRKO VOM NIVALDA (MRS I JERMEY) Res EBONY JUMPING JACK (MR T ARCHER) VHC WILANO VOM ANGELBAUM (IMP DEU) (MR P & MRS B WEBB) Open - DogEntries: 9 Abs: 3 1st CH YUPP VOM HAMMELSBACHER HOF (MRS S E WORLEY) 2nd ZANTO VON DER LIEBESWARTE ( MS M LAKIN) 3rd KING GIM (MRS I JERMEY) Res SEUCH/NUCH PERCY VOM TEAM RADSIEKSBEEKE NORD V-15 [ATC AS02842DEU] ( MRS J÷NSSON) VHC IR CH KOMRAD KA'BOOM B H KC PBEG EX ( MR R, MRS L & MISS L DUNN) Good Citizen Dog Scheme - DogEntries: 7 Abs: 0 1st CLYNALWIN'S GIOVANNI (MRS C WILSON) 2nd EBONY JUMPING JACK (MR T ARCHER) 3rd KOMRAD MAKON ( MS A RAINEY) Res GOLDEN ROB ROY (MR T ARCHER) VHC JANSIRES ACESHIGH (JT WESLEYGLYNN) Foreløpig ingen, dette er bare klassene og hvem som er plassert der. Så de har vunnet klassen sin (og kan også delta i flere klasser) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest 2ne Skrevet 12. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 12. Mars 2016 Flyball er en hundesport jeg virkelig ikke ser poenget med. Det må da påføre hundene både stor slitasje og unødvendig mye stress? For hva da? I don't get it.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 12. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 12. Mars 2016 Enig, de virker også utrolig stresset de hundene. Men dæven den whippeten var rå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 12. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 12. Mars 2016 og golden retriever displayen er søtt. Men det varer så lenge, og det er alltid noen av bikkjene som stikker, klør som **** eller ser totalt forvirra ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 12. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 12. Mars 2016 Dette er, antagelig, rasevinneren. Dvs navnet på bildet stemmer med navnet på rasevinneren av Siberian Husky. Crufts legger vel ut et bilde etterhvert men de er jo notorisk trege så jeg låner dette så lenge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 12. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 12. Mars 2016 Jeg synes det er tregt med resultatservice - på berner har de endelig kommet til limit tispe, så da har jeg kanskje info om BIR om to timer. Jeg heier på onkelen til Glam, som vant open hannhund. Han er bror til Glams pappa, og den oppdretteren gjør det ofte bra på Crufts. Glams onkel ble nummer 4 i open i 2014, og vant altså i år - så får tiden vise om han fikk mer. Glams farfar ble BIR i 2008, nummer 3 i open i 2010 og nummer 2 i 2011. Glams farmor ble nummer 2 i open i 2012 og nummer 4 i open i 2014. Glams tippoldefar (og Foenix' morfar) ble nummer 3 i open i 2005 og BIR i 2006. Dennes far igjen ble nummer 3 i open i 2003. Glams tippoldemor ble BIR i 2005 og en annen tippoldefar ble BIR i 203. Og han som ble BIR i 2001 og 2002 frekventerer flere ganger i stamtavlene til Glam og Foenix - det nærmeste er vel tipptippoldefar for Glam og oldefar for Foenix. Legg til at X'ens tante tok res-CC i 2003, så har vi vel fått unna en del familieskryt En må jo grave i tidligere års resultat når det er så tregt for året i år, og kose seg med mimring. Men jeg lurer på hvordan onkel JustEnjoy gjorde det videre i år... Edit: Det er ingen britiske hunder i Glams stamtavle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 12. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 12. Mars 2016 Det ble BIR på onkelen! 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 12. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 12. Mars 2016 Var det onkelen til Glam i gruppa? og hvorfor hadde dobbisen to halsbånd? Likte boxeren men ikke hode. Pin, leon, hoffen er mine fav Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 12. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 12. Mars 2016 2 minutter siden, Debbie skrev: Var det onkelen til Glam i gruppa? og hvorfor hadde dobbisen to halsbånd? Likte boxeren men ikke hode. Pin, leon, hoffen er mine fav Jeg har for dårlig nett til å se streamingen, men jeg antar det når han ble BIR - det resultatet så jeg på resultatservicen nå nettopp... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts