Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars

mokken
 Share

Recommended Posts

Guest Jonna
1 time siden, Kaja skrev:

Bruker du en app? (hilsen hun som liker slikt :P

Klokke, har en Suunto klokke som jeg syns fungerer veldig bra. En Suunto Ambit3 Sport. 

...har jeg vært ute å trent hund. Murphy var veldig trøtt og sliten i dag, tok nok på dagen i går, høyløpsk og prøver varte opp både Talli og Liz HELE tiden og hele døgnet. Så hun møtte veggen under trening i dag *note to self: hun er 7 mnd* 

Så kommer jeg hjem glad og fornøyd etter en fin liten tur og nesten 2 timer med trening, lager maten min, poster litt på insta og begynner surfe på FB og skjønner at noe har skjedd i Brussel :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

Yey... death star lampe fikset - ble litt blod, litt svette og litt irritasjon. Må få høy søster til å hjelpe med å tette sokkelen ordentlig inntil taket på torsdag bare. Jeg har for kort gardintrapp, ev jeg er for kort, ev dårlig kombo... 

Er takknemlig for at alle jeg kjenner i Bryssel er i god behold. En tidligere kollega skulle reist fra flyplassen imorgen på omtrent den tiden det smalt. Hvilken forskjell en dag kan gjøre... :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrøstelig og overtrøtt baby, så da ble det tur allikevel så hun fikk sove. Veldig glad hun sovner i vogna, for nå var hun kjempesliten tror jeg. Var ute i litt over en time, godt å gå i regn når man bare kommer over dørstokkmila. :)

Nå har jeg sett sesongavsluttningen av heartland, ingen flere episoder før til høsten :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Symra nedklippet. Grovklippet i alle fall. Da jeg hadde børstet gjennom hele dyret var hun så fin at jeg vurderte å la pelsen vokse helt ut, men det er nå veldig greit med nedklippet beardis da, pluss at jeg synes de er veldig søte. Bad og finklipp i morgen.

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

*puh* Der fikk jeg endelig bekreftet at typen til stesøsteren min er ok. Han bor og jobber i Brussel, og tar t-banen og reiser mye med fly og har hyppige møter på flyplassen. Oddsen var på hans side i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Nå er Symra nedklippet. Grovklippet i alle fall. Da jeg hadde børstet gjennom hele dyret var hun så fin at jeg vurderte å la pelsen vokse helt ut, men det er nå veldig greit med nedklippet beardis da, pluss at jeg synes de er veldig søte. Bad og finklipp i morgen.

Altså, hun er så himla søt nedklippet at jeg syns hun fortjener at vi får se et bilde :D:innocent:

Harry Potter og ildbegeret på tv2Zebra. Så små de var :teehe:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

*puh* Der fikk jeg endelig bekreftet at typen til stesøsteren min er ok. Han bor og jobber i Brussel, og tar t-banen og reiser mye med fly og har hyppige møter på flyplassen. Oddsen var på hans side i dag.

En kollega/venninne fra Belgia dro hjem på påskeferie i dag. Jeg fikk vite at hun er uskadd før jeg kom på at hun skulle reise hjem.

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

Altså, hun er så himla søt nedklippet at jeg syns hun fortjener at vi får se et bilde :D:innocent:

Harry Potter og ildbegeret på tv2Zebra. Så små de var :teehe:

Tror jeg venter med bilde til i morgen, jeg ser at det stikker ut noen små tuster her og der. :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mud skrev:

Erre mulig! ??

Dere eksperter på all ting. 

Det er ikke krise at en unge som spiser mye spinat og urter brått har sort/grønn avføring?  Det er pga  overskudd av jern, sant? Vi spiser mye spinat , kanskje litt for mye. Men det er så godt ... Mammaen får litt fort panikk.  

Bare sambo våkner skal vi sele opp og dra.  Håper vi finner en spot med mobildekning. Jeg er ikke helt komfortabel med å ikke ha dekning over lengre tid på tur med kidden. Vi har jo gjort det før,  og han har blitt skikkelig dårlig på tur når vi ikke har hatt dekning før. Det gikk jo bra det,det var bare å bære ungen til bilen ( måtte la alt stæsj ligge igjen ) og ringe legevakta fra bilen når jeg fikk dekning . Men det er liksom en ekstra trygghet skulle det skje noe akutt.  Jepp, hønemor.  

Jeg er ingen ekspert, men vet jeg har lest at det ikke er bra med spinat for små barn. Din er vel ikke liten, men googlet og fant bla dette :-)

http://www.klikk.no/helse/kosthold/mat/article774831.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg kommet inn etter å ha gått årets første spor med Bris. Vi har trent litt feltsøk og rundering tidligere i år, men ikke spor. Tror både jeg og Bris glisa hele veien, spor er nemlig noe av det morsomste vi vet begge to. :D

Ellers kjenner jeg at det er veldig merkelig å ikke ha brødrene mine + mamma på besøk her nå, de har vært her to påsker på rappen men i år ble det i vinterferien i stedet pga 30-årsdagen min. Kjipt å bo så langt unna familien. Syns de skal flytte nærmere meg. :aww: 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Sbtlita skrev: Lita sin form i dag! Bah!

f672fa5e866f779875d82fc0cea9428a.jpg

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Ser ikke godt ut :no: 

E det allergi? Mot hva? 

God bedring :-)

Det er en reaksjon etter å ha løpt i skogen i går. Hun bruker å få det, så derfor kjøpte jeg kondomdress til hun. Men den var jo selvfølgelig hakket for stor :/

Har sendt mail til veterinæren så venter på svar med forhåpentligvis behandlingstips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Sbtlita skrev:

Det er en reaksjon etter å ha løpt i skogen i går. Hun bruker å få det, så derfor kjøpte jeg kondomdress til hun. Men den var jo selvfølgelig hakket for stor :/

Har sendt mail til veterinæren så venter på svar med forhåpentligvis behandlingstips..

Usj..er det allergisk reaksjon på noe i skogen, eller rett og slett småsår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått to timer tur med venninne og lett etter denne. Omplassering som venninnen hadde på prøve. Tygde av båndet sitt og hoppet over 150 cm gjerde når venninnen min var inne en tur med den andre hunden sin :( hvis dere kjenner noen som bor i området så del gjerne

10463061_10208621058141067_9020792433598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Sbtlita skrev: Det er en reaksjon etter å ha løpt i skogen i går. Hun bruker å få det, så derfor kjøpte jeg kondomdress til hun. Men den var jo selvfølgelig hakket for stor :/

Usj..er det allergisk reaksjon på noe i skogen, eller rett og slett småsår?

Tipper en allergisk reaksjon, men hun får det i kratt, lyng, gress osv.. så er ganske vanskelig å finne ut nøyaktig hva :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Turb skrev:

Gått to timer tur med venninne og lett etter denne. Omplassering som venninnen hadde på prøve. Tygde av båndet sitt og hoppet over 150 cm gjerde når venninnen min var inne en tur med den andre hunden sin :( hvis dere kjenner noen som bor i området så del gjerne

10463061_10208621058141067_9020792433598

Huff jeg får helt vondt av denne.  Håper virkelig de finner henne igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Huff jeg får helt vondt av denne.  Håper virkelig de finner henne igjen! 

Jeg vet, det er ingen morsom situasjon. Synes veldig synd på venninne og håper inderlig hunden finner veien hjem eller til henne snart. Så vanskelig når man ikke har noen spor å gå etter heller :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Hva med tidligere eier? Bidras det derfra?

Er ikke alltid så lett å fange Husky på rømmen dessverre :( 

Ja de hjelper til, skal komme å være med å lete imorgen og tar med seg en av sine hunder som Marja kjenner. Håper en kjent hund i området kan hjelpe. Nei hun er sky så er nok ikke hvem som helst som får tak i henne. Bare glad for at det ikke er så kaldt og at det ikke er sauer på beite enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for tips!  Det hørtes ut som noen kloke råd. Jeg ser de potensielle ulempene med en stor og sterk hund og en flexline. Kontroll er definitivt øverst på prioriteringslista. Jeg skal definitiv sjekke ut den lina du har linket til👍
    • Flexiline er generelt en dårlig idé, og særlig for en stor og sterk hund. Hvis noen slipper sin hund bort til dere i bånd, kan det fort bli floke og konflikter. Du kan heller ikke slippe båndet hvis noe skjer (hunden setter seg fast, sykkel kommer på tvers mellom dere etc.). Og det er vanskelig å ta hunden inn hvis den er ytterst i båndet, med mindre du har en supersolid innkalling. Kjøp heller en halvlang-line på 5 meter som du kan slippe ut og hanke inn etter behov. Du blir fort vant til å håndtere en kort langline, og mye bedre kontroll på hunden. Du kan slippe den både for å la hunden løpe litt, eller gi den friere bevegelsesrom i møtesituasjoner som ikke kan unngås (både med folk, hunder, sykler...). Du kan også ta et grep midt på båndet uten å svi av deg håndflaten hvis hunden trekker eller bykser avgårde. Vi har hatt disse, og er noe av det vi har tatt vare på etter å mistet hundene, de er supergode: https://dyresjappa.no/Produkt/1/294247/Supergrip-Sporline-5m
    • Hei,  Kjøpte akkurat en flexi classic L. 5m. bånd. Den fungerer helt greit, men vurderer et annet alternativ neste gang jeg kjøper. Det jeg kunne tenke meg er låste posisjoner uten å holde inn knapp i tillegg til et enda mer robust tapebånd og et noe større håndtak. Noen anbefalinger? Jeg har en nokså sterk staff-presa blanding på. 35 kg., som tidvis kan dra noe. Ser nå at jeg skulle flyttet denne til utstyrstråden, men vet ikke om det er mulig.  På forhånd takk for svar😊
    • Ede har endelig lært å sette pris på vanntette potesokker, og vil nå heller gå med enn uten. Trenger ikke bestikke med godis for å få dem på lenger, han husker nå at det er langt mer komfortabelt å gå ut på iskaldt klissvått og ekle grussteiner med dem på enn å gå barbeint.  Han ga uttrykk for å ville ha dem av inne på kjøpesenteret, da han selv la merke til at bakken var tørr, varm og stenfri der inne, men klagde ikke, bare gjorde meg oppmerksom på at han kunne tenkt seg å få de av der inne.  Nytt for dagen var å reise på rullebånd. Det har vi ikke prøvd før. Kunne gått meget bedre. Min feil. Trodde han ville forstå greia og bli med av, men han ble usikker da vi nærmet oss toppen, satte seg tilbake istedenfor å bli med frem, så jeg måtte panikk løfte-dra-heise ham over kanten i en faderlig fart, noe som selvsagt stresset ham. Not a good introduction.  Vi tok samme greia ned også, hvor han var helt kewl med å stå på båndet i bevegelse etter å ha blitt løftet på Ante fare og ble nervøs da han så slutten nærme seg, men virket som han synes det var helt ok å bli hjulpet over kanten med et muntert: "Whoppsie!" og en stor bit Nom Noms trøkket i ansiktet på landing. Han spiste det ivrig, så håper den sammenhengen med rullebåndet ble en sterkere neural pathway.   Videre på miljøtreningslisten har vi rulletrapp.. 😰 Det må gjøres. Rakk ikke øve opp den vanlige trappen i dag, fordi vi hadde ærender, men i morgen har vi ingenting annet å gjøre, så muttern får kle på seg, ta med sitteunderlag, pledd, varm drikke, kanskje niste, just in case, for om det ikke løsner etter noen forsøk med bare de øverste trinnene og gradvis økning, så kan vi sitte i den trappen og henge og ha det dødsens kjedelig til han finner ut at det lønner seg å gå den opp og vi får full fest.  Flashy blinkende helikopter med lyd hadde Mr. T on staircases ingen issues med. Gikk rundt det på baksiden mot veggen og så inn i cockpit og synes ikke det var noe uvanlig med det der.  Har forøvrig passert masse små og større unger også, både inne og ute og han begynner bli kjempeflink til å se, men ikke røre nå, på tross av de mange flørtende blikkene som inviterer til kos og lek.  De minste barna har jeg vært litt nervøs for skal trigge jakt når de plutselig løper, så jeg har vært veldig på alerten, men det eneste som utløste jakt i ham og strammet båndet var en dinglende skulderstropp på en bag. Så ut som en biteleke. Bykset, men fikk ikke nå frem til den. Med unntak av den har han vært eksemplarisk og avbrutt intensjoner om å undersøke andre mennesker på kontaktlyd hver gang jeg så ham vurdere det og var nervøs for et byks mot noen. — Food before Feckers, any day. Noen ganger også mom over nom. Han bryr seg om og tar min veiledning selv når han er mett og ikke vil ha mer. Vi begynner få et bånd utover måltidene 🥳
    • Enig med det over. Lær inn eventuelt en «gå og legg deg» kommando, så du kan avlede med å be hunden å gå og legge seg.  Miljø trene og sosialisere masse så hunden blir godt vant med lyder og folk rundt seg. Men føler det har mye med mentaliteten på hunden og rasen og gjøre. Har du en usikker vokterhund så er det vanskelig å dempe varsling. Har du en trygg vokter så har den høyere terskel for å anse noe som nødvendig å varsle på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...