Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Den lille i huset har vært "syk" en periode og trenger å roe ned maven sin og i den forbindelse trenger jeg tips til godbiter som er lett fordøyelige og ikke gjør skade igjen. Alle råd er velkomne, både selvlagede og kjøpte. Jeg nekter å gå igjennom enda en oppkast og diare runde, så hjelp!

--

Gadd ikke å søke mer for å finne tråd om dette, så da var det sikkert ikke noen tråd og da lager jeg en selv

Skrevet
4 minutter siden, Polfarer skrev:

Rent tørket kjøtt brukes mye her :) Lever er vel favoritten og smaker nok mer, men både tørket kylling, hjerter og annet usaltet kjøtt fungerer supert.

Selv til sarte maver? Er ikke lever og hjerte rimelig sterkt? Hun har fått blodpølse, men turde ikke mer da hun er så sart i maven sin for tiden. Håper jo det gir seg ved å gi henne veldig lett mat i en periode.

 

Akkurat nå, Maria skrev:

Jeg har akkurat kjøpt disse. De virker helt supre. :D Uten korn, sukker, salt og annet skit. 

http://www.waggytail.no/produkt/kjeks-tygg-og-godbiter/godbiter/myke-godbiter-mix

Hundene elsker dem, og de er helt myke. 

Er de såpass små at en bitteliten sommerfugl klarer å spise dem opp uten å bruke ett kvarter og bli mett etter tre stk?

 

1 time siden, Malamuten skrev:

Fiskeboller, fiskekaker, fiskepudding, go og mager kyllingpølse :) 

Kyllingpølse? Er det ikke mye salt og drit i de?

Vrang  :P

Men alt det andre kan jeg være med på at er lurt :) Skal få gubben til å kjøpe fiskepudding etterpå, så får jeg håpe at maven tåler det.

Skrevet
Akkurat nå, Margrete skrev:

Selv til sarte maver? Er ikke lever og hjerte rimelig sterkt? Hun har fått blodpølse, men turde ikke mer da hun er så sart i maven sin for tiden. Håper jo det gir seg ved å gi henne veldig lett mat i en periode.

 

Er de såpass små at en bitteliten sommerfugl klarer å spise dem opp uten å bruke ett kvarter og bli mett etter tre stk?

 

Kyllingpølse? Er det ikke mye salt og drit i de?

Vrang  :P

Men alt det andre kan jeg være med på at er lurt :) Skal få gubben til å kjøpe fiskepudding etterpå, så får jeg håpe at maven tåler det.

Det må være den go og mager i så fall, gilde tror jeg? Ikke sikkert den er så bra altså, men jeg mener den skal være ganske grei. 

  • Like 1
Skrevet

Jeg hadde styrt unna blandingsprodukter som fiskepudding ol. Heller gått for rene produkter - ren kylling, kokt, stekt eller bare tørket er veldig mildt med mindre hun er allergisk mot kylling. Hadde jeg hatt igjen, skulle du fått tørka kanin, men "noen" *skule olmt på kasko* brøyt seg inn til lageret mitt. 

 

  • Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Margrete skrev:

Selv til sarte maver? Er ikke lever og hjerte rimelig sterkt? Hun har fått blodpølse, men turde ikke mer da hun er så sart i maven sin for tiden. Håper jo det gir seg ved å gi henne veldig lett mat i en periode.

 

Er de såpass små at en bitteliten sommerfugl klarer å spise dem opp uten å bruke ett kvarter og bli mett etter tre stk?

 

Kyllingpølse? Er det ikke mye salt og drit i de?

Vrang  :P

Men alt det andre kan jeg være med på at er lurt :) Skal få gubben til å kjøpe fiskepudding etterpå, så får jeg håpe at maven tåler det.

Kyllinglever funker ihvertfall til min venninnes hund som reagerer på omtrent alt! Og hjerte er jo bare en ren muskel så om hunden tåler rødt kjøtt burde det også gå fint. 

 

  • Like 1
Skrevet
5 minutter siden, Margrete skrev:

Selv til sarte maver? Er ikke lever og hjerte rimelig sterkt? Hun har fått blodpølse, men turde ikke mer da hun er så sart i maven sin for tiden. Håper jo det gir seg ved å gi henne veldig lett mat i en periode.

 

Er de såpass små at en bitteliten sommerfugl klarer å spise dem opp uten å bruke ett kvarter og bli mett etter tre stk?

 

Kyllingpølse? Er det ikke mye salt og drit i de?

Vrang  :P

Men alt det andre kan jeg være med på at er lurt :) Skal få gubben til å kjøpe fiskepudding etterpå, så får jeg håpe at maven tåler det.

Med tanke på at min sommerfugl veier 3 kg og mangler seks tenner så kan jeg i alle fall si at ja - de er små nok. De kan deles i bittesmå biter siden de er helt myke. Finnes også hver smak for seg. Den jeg linket til er en miks-pose. 

  • Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Maria skrev:

Med tanke på at min sommerfugl veier 3 kg og mangler seks tenner så kan jeg i alle fall si at ja - de er små nok. De kan deles i bittesmå biter siden de er helt myke. Finnes også hver smak for seg. Den jeg linket til er en miks-pose. 

Ah, da skal vi ta oss turen bort dit å kjøpe de. Jeg er så lat at jeg ikke gidder å tenke på å tørke mat :P Krever så uendelig mye jobb da gitt :rofl:

Skrevet
Akkurat nå, Margrete skrev:

Ah, da skal vi ta oss turen bort dit å kjøpe de. Jeg er så lat at jeg ikke gidder å tenke på å tørke mat :P Krever så uendelig mye jobb da gitt :rofl:

Enig. :)

Waggytail har også natures menu, og de skal jo være milde og fine. Men de er litt mer keitete å dele synes jeg. 

  • Like 1
Skrevet

Vi har alltid brukt fiskepudding om hundene har vært dårlig i magen. 

Sånn ellers har jeg en liten sommerfugl som hele sitt liv har hatt sensitiv mage. Ikke helt ekstremt, men hun tåler ikke alle typer for, hun reagerer om hun får et litt stort tyggebein, eller for mye av visse typer godbiter. Vi har brukt Dr Clauder sine 100 % kjøtt godbiter i en god stund nå, og de tåler hun veldig bra :) I tillegg til Handlers sine godbiter. Men hun er ikke syk da, bare født med sensitiv mage. Så det vel litt forskjell. 

  • Like 1
Skrevet
6 minutter siden, soelvd skrev:

Ren, tørka kylling må da være ganske greit? 

Ulempen, synes i alle fall jeg som har minihund, er at tørket kylling blir ganske hardt/seigt. Min hund tygger og tygger på slikt, og det blir veldig lite effektivt å gi henne sånt i treningssammenheng. Derfor synes jeg de jeg lenket til over er helt geniale, i og med at de er så lette for henne å spise. 

For øvrig gir jeg også stadig fiskepudding til mine, da det er mildt og fint for magen :) 

Skrevet
Akkurat nå, Maria skrev:

Ulempen, synes i alle fall jeg som har minihund, er at tørket kylling blir ganske hardt/seigt. Min hund tygger og tygger på slikt, og det blir veldig lite effektivt å gi henne sånt i treningssammenheng. Derfor synes jeg de jeg lenket til over er helt geniale, i og med at de er så lette for henne å spise. 

For øvrig gir jeg også stadig fiskepudding til mine, da det er mildt og fint for magen :) 

 

Aldri møtt på det problemet med min lille jeg :P Men jeg tørker de sikkert ikke nok, for jeg bruker de samme dag. Så mine blir sånn at de kan dras fra hverandre i strimler. 

Skrevet
7 minutter siden, soelvd skrev:

 

Aldri møtt på det problemet med min lille jeg :P Men jeg tørker de sikkert ikke nok, for jeg bruker de samme dag. Så mine blir sånn at de kan dras fra hverandre i strimler. 

Min er eksepsjonelt liten altså :P Dill er seriøst stor i forhold. 

Jeg tenkte mest på slikt ferdigkjøpt tørket kylling, jeg. Det er ofte veldig hardt synes jeg. Sånn siden Margrete tydelig vis er litt som meg, som ikke er overbegeistret for å lage hundegodis selv :P 

Skrevet
34 minutter siden, Maria skrev:

Min er eksepsjonelt liten altså :P Dill er seriøst stor i forhold. 

Jeg tenkte mest på slikt ferdigkjøpt tørket kylling, jeg. Det er ofte veldig hardt synes jeg. Sånn siden Margrete tydelig vis er litt som meg, som ikke er overbegeistret for å lage hundegodis selv :P 

Åh, men Dill er jo så pitteliten jo :P i alle fall ved siden av retrieverbeistet :P

Margrete da,  hive litt kylling i ovnen klarer du! 

Skrevet

Til Saga tørker vi våtfôr som er allergivennlig (Hills Z/D). Blander inn litt lever for høyere smakelighet. Kliner det utover et bakebrett og setter det i ovnen noen timer :) 

  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...