Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016

soelvd
 Share

Recommended Posts

1 time siden, rosinbolle skrev:

Beklager dobbeltpost, men innskrivingsfeltet klikka... 

Dagens plan er pupp og dupp. Vi har hatt noen dager med mye opplegg (for en baby), så da tar vi det rolig i dag. Jeg skal rusle en tur med Marko og vogna, tenker jeg, og det er alt som står på programmet. Jeg skal lese bok mens Astrid sover og kanskje glo litt på Netflix. Hardt liv ;) 

Velfortjent plan :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

3 timer siden, rosinbolle skrev:

Beklager dobbeltpost, men innskrivingsfeltet klikka... 

Dagens plan er pupp og dupp. Vi har hatt noen dager med mye opplegg (for en baby), så da tar vi det rolig i dag. Jeg skal rusle en tur med Marko og vogna, tenker jeg, og det er alt som står på programmet. Jeg skal lese bok mens Astrid sover og kanskje glo litt på Netflix. Hardt liv ;) 

Herregud som jeg savner permisjon.................................................

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rekker heller ikke følge med her lengre :no:  Å være syk med baby er litt kjipt, men satser på at alt er bedre i morgen. Lite søvn på begge siste døgnet, jeg hoster og er tett, han er tett, så snart legger vi oss begge to, da blir morgendagen bedre!

Kvinnet meg opp og ringte sykehuset i dag og, jeg hadde falt ut av lista så jeg hadde ikke blitt kalt inn til kontroll, men hun skulle ringe meg så fort hun fant en time til meg!

@MarieR stor klem! Jeg syns du er en rågod mamma som setter frøkna foran deg selv :hug: Og det er så godt at BVT kan brukes som den ressursen de skal brukes som!

@Martine usj! Håper det ordner seg, ville og gått rett til kommunen siden hun har byttet barnehage nå :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og oi, babyen min har blitt stooor forresten. Straks 6 mnd, og i morgen starter vi med smaking på grønnsaker! Vi blir nok å prøve å la han spise selv (BLW som det kalles på fancy), han har fått teste sånn maispinne sittende i stolen sin og har veldig bra kontroll på både sitting og å få ting i munnen. Dette blir artig fremover! Og klapp på skulderen til meg selv, når jeg satt og grein pga dumme pupper uten nok melk de første ukene etter fødsel hadde jeg ikke sett for meg at amming skulle være så enkelt og kos nå! Ammet oss gjennom ikea i dag, mat på farten i bæresele er Mons sin favoritt :teehe: 

15037067_10157826797970341_8205378516648

• Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OUL imorgen!! Lurer på om jeg kommer til å sove inatt i det hele tatt.. det blir kjempespennende, håper alt ser bra ut [emoji4]

Heldig!! Jeg har ikke før mandag, men uka har gått fort til nå for der har skjedd så mye men så har vi ingen planer i helgen så jeg vet at det blir å gå så tregt [emoji14]
Har du noe magefølelse da? Her er jeg ganske sikker på gutt :)
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Perfect Image skrev:

Heldig!! Jeg har ikke før mandag, men uka har gått fort til nå for der har skjedd så mye men så har vi ingen planer i helgen så jeg vet at det blir å gå så tregt emoji14.png
Har du noe magefølelse da? Her er jeg ganske sikker på gutt :)

Hadde litt på jente, så var jeg overbevist om tvillinger, og nå aner jeg ikke! Så veldig spent!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spraydag 12 her, sprøyter neste onsdag. Uttak starten av uke 49 (5-6/12). Kjenner jeg/kroppen er lei sprayen nå. Ufattelig sliten, amper og lei. Men premien i enden av reisen må være gulroten videre.

2 venninner er begge 10 uker på vei nå (de startet prøvingen leeeeeeenge, over 1 år, etter oss) og det er litt sårt, om det er lov å si det? Blir så tydelig at vi prøvd lenge nå som mange som prøvde sammen med oss har født, er gravide, gravide for andre gang (faktisk) og nyter det hele.. Blæh, har noen sjalu troll i topplokket for tiden. På jobb er det også babyboom blant foreldrene og de ansatte. Og det er kjipt da det til tider blir veldig sårt med babyer, gravidmager og det som følger med. Blir også daglig minnet på hvor lett det skal være å bli gravid på min alder (jeg er 22) da fler og fler av jevngamle jeg er vokst opp med dukker opp gravide - og er tydelig åpne om at det ikke er planlagt heller.

Dagens utblåsing :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Absolute Entertainer skrev:

Tvillinger? :o Og du har klart deg uten tidlig UL? 

Klarte meg helt fint, helt til jeg så selvsikkert sa til mamma at det er godt vi ikke har tvillinger i familien, viste seg at jeg ikke visst om oldemor sitt tvillingpar (dessverre døde det ene barnet av krybbedød det første leveåret).

Men nå er det under 12 t igjen! 

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Absolute Entertainer skrev:

Spraydag 12 her, sprøyter neste onsdag. Uttak starten av uke 49 (5-6/12). Kjenner jeg/kroppen er lei sprayen nå. Ufattelig sliten, amper og lei. Men premien i enden av reisen må være gulroten videre.

2 venninner er begge 10 uker på vei nå (de startet prøvingen leeeeeeenge, over 1 år, etter oss) og det er litt sårt, om det er lov å si det? Blir så tydelig at vi prøvd lenge nå som mange som prøvde sammen med oss har født, er gravide, gravide for andre gang (faktisk) og nyter det hele.. Blæh, har noen sjalu troll i topplokket for tiden. På jobb er det også babyboom blant foreldrene og de ansatte. Og det er kjipt da det til tider blir veldig sårt med babyer, gravidmager og det som følger med. Blir også daglig minnet på hvor lett det skal være å bli gravid på min alder (jeg er 22) da fler og fler av jevngamle jeg er vokst opp med dukker opp gravide - og er tydelig åpne om at det ikke er planlagt heller.

Det blir din tur. Hold ut! :hug:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Absolute Entertainer skrev:

Satser på at dette blir eneste runden dere trenger, at dere får nok egg til en gedigen søskenflokk og bare trenger de innsettene dere vil ha fra nå av. Det fortjener dere etter all den uflaksen dere har hatt :hug: Bare blås ut! Tåler mer enn det der og :hug: 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SiriEveline skrev:

Flyttet en dag bakover til 19.04.17 :)

Og ser ut som det er en frisk liten gutt, hun var ganske sikker der han sprella som en laks!

Gratulerer med en liten lillebror!! Veldig kjekt å kunne arve alt fra storebror da, jeg angrer på at jeg var helt sikker på at jeg ikke skulle ha flere barn og ikke har noe :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Perfect Image skrev:

Gratulerer med en liten lillebror!! Veldig kjekt å kunne arve alt fra storebror da, jeg angrer på at jeg var helt sikker på at jeg ikke skulle ha flere barn og ikke har noe :P

Takk!! Veldig kjekt ja :)

Er visst litt tradisjon i familien at man holder seg til et kjønn ;)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært og stripset og mulig hjernerystelse. Falt ned fra et tre, skulle løpe inn og si ifra at hun blødde (det sprutet faktisk :P ) så klarte hun å snuble i asfalten og fikk da en skikkelig kul og kutt på den andre siden også- Snakk om uhellsfugl :P Det hun selv var mest opptatt av å fortelle om på legekontoret og til reservebestemor (de fikk ikke tak i meg, har så dårlig dekning så de fikk tak i henne så kom hun og hentet meg og kjørte oss til legen) var at nå hadde hun rekorden og klatret høyest i treet :aww:  :heart::lol:

Så da ble det premie i butikken med valgfri frukt og et blad og ta det med ro idag :)

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Perfect Image skrev:

Da har vi vært og stripset og mulig hjernerystelse. Falt ned fra et tre, skulle løpe inn og si ifra at hun blødde (det sprutet faktisk :P ) så klarte hun å snuble å asfalten og fikk da en skikkelig kul og kutt på den andre siden også- Snakk om uhellsfugl :P Det hun selv var mest opptatt av å fortelle om på legekontoret og til reservebestemor (de fikk ikke tak i meg, har så dårlig dekning så de fikk tak i henne så kom hun og hentet meg og kjørte oss til legen) var at nå hadde hun rekorden og klatret høyest i treet :aww:  :heart::lol:

Så da ble det premie i butikken med valgfri frukt og et blad og ta det med ro idag :)

Oi au! God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Perfect Image skrev:

Da har vi vært og stripset og mulig hjernerystelse. Falt ned fra et tre, skulle løpe inn og si ifra at hun blødde (det sprutet faktisk :P ) så klarte hun å snuble i asfalten og fikk da en skikkelig kul og kutt på den andre siden også- Snakk om uhellsfugl :P Det hun selv var mest opptatt av å fortelle om på legekontoret og til reservebestemor (de fikk ikke tak i meg, har så dårlig dekning så de fikk tak i henne så kom hun og hentet meg og kjørte oss til legen) var at nå hadde hun rekorden og klatret høyest i treet :aww:  :heart::lol:

God bedring! :heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nystimex /mycostatin farlig for hunder? Driver å behandler mot trøske i huset her og hundene elsker jo å styre med ungen. Men kom til å tenke på at kanskje medisinen kan vere farlig for dei?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nei, en slik statistikk finnes ikke. Vi kjenner til titalls antall hunder som er avlivet, noen bare for bagateller og andre uten bevis, vi vet siden vi har fulgt med i sakene hva som lå til grunn og hvordan de endte. Ifølgje Martinsen har alle som har klaga på avlivingsvedtak sidan 2014 fått avslag. Det finst ingen nasjonale tal for kor mange hundar som blir avliva kvart år. Berit visste ingenting då hunden vart avliva Quercus og Nala De siste fire årene har politiet sørget for at 77 hunder er blitt avlivet på bakgrunn av den nye hundeloven. Fra 2014 til 2018   Det har ikke blitt bedre etter den nye hundeloven kom i 2021 - 2022 for politi og rettsvesen som selv mangler kompetanse på hunder og hundeatferd bruker bare klipp og lim fra tidligere vedtak og domsavgjørelser. Dette er bare så trist både for hundene og deres eiere og jeg lurer på hvor mange saker vi ikke har hørt om enda. Noen av sakene er tilfeldig at vi fikk høre om og det var dette som var bakgrunn for å spørre her på forumet.                
    • Utallige? Hvor mange hunder har blitt avlivet i Norge etter anmeldelser de siste 10 årene? Jeg antar det finnes klar statistikk på dette?
    • "Vi" er to uavhengige personer, se brevet jeg linket til for våre fulle navn, som selv ikke har hatt noen hendelser med egne hunder eller hunder jeg har hatt for trening før omplassering. Vi har kun fulgt sakene fra sidelinjen, for min del fra rundt 2010, og har gjennomgått vedtak og dokumentasjoner vi har fått fra hundeierne. Jeg skulle virkelig ønske at det var slik som du tror, men sånn er det dessverre ikke. Det er derfor vi har valgt å engasjere oss for bak dette finner man utallige døde hunder og ruinerte hundeeiere som har mistet alt de eide hvor de prøvde å redde livet til hunden sin som betydde alt for dem, men alene har de ikke hatt en sjanse mot maktapparatet som overkjørte dem på en skremmende kynisk og ulovlig måte. Hvis du har Facebook, jeg er ikke der, så er det en gruppe Hund hjelper hund hvor flere av sakene er omtalt. En hund Tonic som var i bånd hvor en unge kom løpende og tråkket ham på poten, Tonic glefset og det ble et rift i buksa til gutten, Tonic ble avlivet. Luna sitter på kennel nå hvor eier kjemper i retten, en nabo påsto Luna lagde et lite blåmerke på ham, men det finnes ingen bevis. En annen hund, Rex i bånd som forsvarte seg selv mot en løs hund som bet den, begge hundene ble skadet, men Rex ble avlivet fordi han var størst. Huskyen Luk, også i bånd, slåss med en annen hannhund og der ble Luk avlivet fordi politiet trodde en husky er større enn en tervueren. Sistnevnte hendelse har jeg beskrevet i en kommentar under dette innlegget publisert i avisa Nordlys. Saken om Milo beskrives i selve innlegget og i brevet til justisministeren. I denne videoen er Luk, Luna og Milo.
    • Hvem er "vi" i denne saken? Det har vært flere avlivingssaker de siste årene, og mange som kjemper mot. Enkelte av sakene har virket ganske urimelige, men uten å ha førstehåndskjennskap til situasjonen og saksbehandlingen så er det vanskelig å si hva som er riktig. Politiet har rutiner for dette, og jeg vil tro at det langt oftere er tilfelle at slike saker blir henlagt, enn at en hund avlives. Både på grunn av kapasitet, bevissituasjon og fakta. En avliving foretas ikke normalt etter vurdering av en enkelt saksbehandler og om de har en god eller dårlig dag. Politiet har hundekyndige folk der minst to ulike vurderer en hund før et slikt vedtak. Jeg er sikker på at noen som kjenner systemet bedre enn meg kan beskrive prosessen fra anmeldelse til potensiell avliving av hund. Likevel er politiet også mennesker med ulike meninger og motivasjoner og systemet kan svikte.  Jeg har vært på forumet her en del år nå, og kan ikke huske at noen her har fått hunden sin avlivet etter anmeldelse, selv om noen har vært borti uheldige tilfeller med bitt. Men flere av sakene som har vært i media har selvfølgelig vært diskutert her også.
    • Jeg ønsker å høre om hundeeiere her på forumet har opplevd å få sin hund avlivet etter uhell hvor saken ble anmeldt til politiet? Uansett, dette er viktig informasjon om du ikke har opplevd det - enda. Vi har fulgt en del slike saker over mange år og er sjokkerte over hvor små hendelser som skal til, et lite rift i et klesplagg eller et lite blåmerke, hunden blir omtrent alltid dømt til døden selv om den har opptrådt helt normalt i gitte situasjoner. Gjengangeren i sakene er at politi og rettsvesen helt uten kompetanse på hund bryter hundeloven, forvaltningsloven og dyrevelferdsloven for å gå til slike drastiske skritt. Nå har vi sett så mye urett er blitt begått at vi har valgt å skrive brev til justisministeren, der har vi tatt for oss den siste saken hvor hunden Milo skal avlives selv om han sto fastbundet i et bånd på ca. en meter og uten fluktmulighet bet han en unge. Det finnes sprikende forklaringer på hendelsen, men felles for de to vitnene som ble avhørt er at hundens handlinger ikke kan betegnes som uprovosert, og det var ikke flere bitt eller skadeomfang som oppfyller kravet til betydelig skade. Andre tiltak skal da etter loven prøves først, men politiet går rett til avliving som de nesten helt uten unntak gjør uansett foranledning og skadeomfang. Et fåtall, kan telles på en hånd, har hatt flaks og truffet en menneskelig saksbehandler eller noen som kan litt om normal hundeatferd, men sånn skal det ikke være at hundens liv avgjøres av hvilket politidistrikt som får saken. Brev til Justis- og beredskapsminister Astri Aas-Hansen ligger her: Vi krever at politi og rettsvesen følger loven Vil du forebygge at din hund blir neste offer for offentlig maktmisbruk anbefales det på det sterkeste å underskrive brevet. Alle kan være uheldige og neste gang er det kanskje deg og din hund det gjelder, men da er ingen der som vil kunne gjøre noe for dette er siste mulighet for å få stanset denne praksisen. Alt annet er prøvd.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...