Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar

Snøfrost
 Share

Recommended Posts

Jeg blir gal av hjemmesiden min, og jeg får fankern ikke webeditoren til One til å gjøre det jeg vil. Jeg er seriøst villig til å betale noen, om de vil lage rammeverket for meg. Jeg har løse tanker om hvordan jeg jeg vil det skal se ut, men når elementer og moduler flytter seg uten at jeg ber om det og jeg ikke skjønner hvordan jeg skal få til en universell menylinje, da blir jeg grinete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Jeg blir gal av hjemmesiden min, og jeg får fankern ikke webeditoren til One til å gjøre det jeg vil. Jeg er seriøst villig til å betale noen, om de vil lage rammeverket for meg. Jeg har løse tanker om hvordan jeg jeg vil det skal se ut, men når elementer og moduler flytter seg uten at jeg ber om det og jeg ikke skjønner hvordan jeg skal få til en universell menylinje, da blir jeg grinete. 

Legg inn WordPress istedenfor? Synes one.com sine greier er håpløse. Veldig fornøyd med WordPress, uendelig med muligheter og lett å få pent.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lola Pagola skrev:

Legg inn WordPress istedenfor? Synes one.com sine greier er håpløse. Veldig fornøyd med WordPress, uendelig med muligheter og lett å få pent.

Der er jeg vilt uenig, jeg har alltid kløna og banna mye mer med WP enn andre ting jeg har forsøkt. Så den gidder jeg ikke, det er nok at jeg må brekke meg hver gang jeg skal redigere klubbens hjemmeside i det møkkaprogrammet.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lola Pagola skrev: Legg inn WordPress istedenfor? Synes one.com sine greier er håpløse. Veldig fornøyd med WordPress, uendelig med muligheter og lett å få pent.

Der er jeg vilt uenig, jeg har alltid kløna og banna mye mer med WP enn andre ting jeg har forsøkt. Så den gidder jeg ikke, det er nok at jeg må brekke meg hver gang jeg skal redigere klubbens hjemmeside i det møkkaprogrammet.

Haha ok da så[emoji14]da får du ha lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Haha ok da såemoji14.pngda får du ha lykke til videre!

Takk, akkurat nå sletter jeg alt, og så skal jeg pælma maskina ut gjennom et stengt vindu og se om det får meg til å føle meg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev: Haha ok da så[emoji14]da får du ha lykke til videre!

Takk, akkurat nå sletter jeg alt, og så skal jeg pælma maskina ut gjennom et stengt vindu og se om det får meg til å føle meg bedre.

[emoji38]huff da! Høres ut som det kanskje ikke er så dumt å betale en nerd for å sette den opp kjapt, så kan du kose deg med å fylle inn etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt opp mat fra fryseren for å lage masse halvferdig mat til resten av uka, som jeg kan fryse ned/lage ferdig den dagen jeg skal ha det!

Nå er jeg spent på om jeg føler den ideen er like god i morgen, når jeg faktisk skal sette i gang :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Jeg hadde det akkurat på samme vis... virkelig hatet de web-sidene våre (og det har jeg lov til å si siden det var jeg som laget dem i utgangspunktet også :aww:), men nå når jeg "så lyset" ble alt så mye mer morsomt :D. Har brukt noen timer i løpet av den siste uka på å gjøre om på sidene våre - det er sikkert mye jeg kunne gjort annerledes, men nå framstår de i hvertfall som mye ryddigere enn før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt å sovne på sofaen før Marcus og Martinus entrer scenen gitt.  Når du har ventet i hele dag. Får vurdere å prøve å vekke han når de kommer på. 

Ikke har han spist en bit av frossenpizzaen heller. Jeg spiste en bit.  Grandiosa er fortsatt smakløst.  

Koble pc'en på TV i morgen og vise han det fra NRK nett-TV da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Siri skrev:

Jeg hadde det akkurat på samme vis... virkelig hatet de web-sidene våre (og det har jeg lov til å si siden det var jeg som laget dem i utgangspunktet også :aww:), men nå når jeg "så lyset" ble alt så mye mer morsomt :D. Har brukt noen timer i løpet av den siste uka på å gjøre om på sidene våre - det er sikkert mye jeg kunne gjort annerledes, men nå framstår de i hvertfall som mye ryddigere enn før :)

Jeg skal ta 48 timers pause, for nå var det virkelig rett før jeg pælma maskina et visst sted. Jeg vil ha en okay nettside for oppdrettet mitt, men kanskje jeg skal tegne litt på ark først for å ha en plan. Akkurat nå stopper det mest opp fordi jeg ikke vet hvor jeg vil ha logo, meny, bilder - alt som har med design å gjøre. Det hjelper ikke med 47 maltemplates heller, når jeg ikke liker noen av dem. Men jeg tror jeg har gravd meg så ned i frustrasjonen at jeg nå ikke liker noen ting uansett.

Jeg kom over legelisten.no - og den fastlegen min som jeg har vært så lite fornøyd med har jo bare dårlige anmeldelser, som peker på det samme som jeg gjør. Da kan jeg kanskje stole på de gode anmeldelsene for de legene i Stange jeg kan velge mellom også.

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, HeleneFS skrev:

Uff, god bedring!!

Takk! (Og takk til @SFX også som bare fikk en liker) :) 

omgangssyke er virkelig dårlig deal når man er gravid og sliter masse med diverse plager der også.. Hvis jeg ikke spiser i forhold til rutinen eller drikker nok, så blir jeg kjempe dårlig.. Og spiste jeg eller drakk i dag, så ble jeg jo også dårlig :P 

men i kveld fikk jeg i meg en appelsin og det var seriøst det beste jeg har spist eller fått for kroppen på lange tider :lol: så nå føler jeg meg nesten i vater igjen.. Nesten :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, SFX said:

Vært borti Wix.com før? Brukte det på forrige siden, og det fungerte alle tiders! Enkel i bruk og mange flotte themes du kan velge mellom for å komme i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Mons skrev:

Vært borti Wix.com før? Brukte det på forrige siden, og det fungerte alle tiders! Enkel i bruk og mange flotte themes du kan velge mellom for å komme i gang :)

Jupp, jeg tittet på den før jeg landet på One, og når jeg får så mange valgmuligheter som de har så blir jeg helt svimmel. Det kan bli for mye av det gode :P I hvert fall blir jeg bare løpende i sirkel mens jeg skriker og ikke vet hvor jeg skal begynne. Men det er kanskje bare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg prøver stadig å unngå hunder i senga og sofaen. I hvert fall oppe i hodet mitt. I praksis funker det ikke helt slik,altså. Nå som vi er her på hytta,tenkte jeg at nuh blir det andre boller her,nå skal jeg være kjempestreng. Jada,det holdt helt til førstemann sto på to bein opp etter sofaen og så bedende på meg det...da havna de i sofaen begge to gitt. Jaja,tenkte jeg. I senga skal de i hvertfall ikke! Det var jo helt til jeg begynte å gjøre meg klar til å legge meg...da skjønte ei lita søt ei at nå skal vi sove,og vips hadde hun krølla seg sammen på dyna. Og jeg hadde selvfølgelig ikke hjerte til å kommandere henne ned. Så ja...sånn gikk det,gitt.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring @Krutsi! Håper du får i deg noe mer i morgen.

@SFX hjemmesidefrustrasjoner vet jeg en god del om. Håper du finner ut av det og får det på en måte du kan leve med ganske snart :) 

Da tror jeg senga står for tur. Skulle egentlig dratt på valpeshow i morgen, men det utgår pga kombinasjonen føret og bilen... Litt kjedelig, for jeg vet ikke om jeg får stilt Beringa på noen flere valpeshow. Får krysse fingra for at Leto i slutten av april funker.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Raksha skrev:

Åh fy, håper virkelig morgendagen blir bedre :hug: 

Ja, for natta har ikke vært kul :P 

for i 3-tida måtte vi en runde med sengeskift og dusj av unge pga diaré. Nå var det ny runde.. 

Hun var jo egentlig ferdig med omgangssyken for flere dager siden, så jeg håper dette er pga hun har nesten vært litt forstoppet de siste dagene.. Jeg vet egentlig ikke, for tenking er ikke helt mitt sterkeste felt akkurat nå.. 

Men det hadde vært fint å få sovet litt da :P 

3 timer siden, Snøfrost skrev:

God bedring @Krutsi! Håper du får i deg noe mer i morgen.

@SFX hjemmesidefrustrasjoner vet jeg en god del om. Håper du finner ut av det og får det på en måte du kan leve med ganske snart :) 

Da tror jeg senga står for tur. Skulle egentlig dratt på valpeshow i morgen, men det utgår pga kombinasjonen føret og bilen... Litt kjedelig, for jeg vet ikke om jeg får stilt Beringa på noen flere valpeshow. Får krysse fingra for at Leto i slutten av april funker.

Tusen takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

Ja, for natta har ikke vært kul :P 

for i 3-tida måtte vi en runde med sengeskift og dusj av unge pga diaré. Nå var det ny runde.. 

Hun var jo egentlig ferdig med omgangssyken for flere dager siden, så jeg håper dette er pga hun har nesten vært litt forstoppet de siste dagene.. Jeg vet egentlig ikke, for tenking er ikke helt mitt sterkeste felt akkurat nå.. 

Men det hadde vært fint å få sovet litt da :P 

Tusen takk! 

Det er derfor omgangssyke har fått det navnet. Kroppen danner lite immunforsvar mot det viruset, og det angriper omatt og omattatt. 

God bedring.

Jeg skal på jobb. Fordelen med å begynne grytidlig er at man blir ferdig tre kvarter tidligee enn den som begynner litt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Krutsi skrev:

Takk! (Og takk til @SFX også som bare fikk en liker) :) 

omgangssyke er virkelig dårlig deal når man er gravid og sliter masse med diverse plager der også.. Hvis jeg ikke spiser i forhold til rutinen eller drikker nok, så blir jeg kjempe dårlig.. Og spiste jeg eller drakk i dag, så ble jeg jo også dårlig :P 

men i kveld fikk jeg i meg en appelsin og det var seriøst det beste jeg har spist eller fått for kroppen på lange tider :lol: så nå føler jeg meg nesten i vater igjen.. Nesten :P 

:hug: God bedring! :hug: 

Våkner 05:30 av en unge som satte seg opp i senga og ropte "hvorfor sover vi? ??!!! "

Da var det bare å stå opp og sette på spellemannsprisen *gjesp* 

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mud skrev:

Våkner 05:30 av en unge som satte seg opp i senga og ropte "hvorfor sover vi? ??!!! "

Da var det bare å stå opp og sette på spellemannsprisen *gjesp* 

Våknet av en Vigdis klokka 7 som lurte på det samme :lol:

God bedring @Krutsi! Foreldre har min fulle respekt når det kommer til omgangsyken, jeg har mer enn nok med meg selv da og hadde vel aldri i verden klart å tatt hånd om noe annet :P

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Stine skrev:

Våknet av en Vigdis klokka 7 som lurte på det samme :lol:

Her skjønte bikkjene veldig godt hvorfor vi sov :lol: 

Jeg måtte faktisk opp på soverommet og sjekke om Toddy levde etter et par timer . Jeg kunne ikke huske å ha sett han bevege seg overhodet når vi sto opp og han kom ikke ned selv om vi ropte. Trøtt type ass :lol: 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Enig med det over. Lær inn eventuelt en «gå og legg deg» kommando, så du kan avlede med å be hunden å gå og legge seg.  Miljø trene og sosialisere masse så hunden blir godt vant med lyder og folk rundt seg. Men føler det har mye med mentaliteten på hunden og rasen og gjøre. Har du en usikker vokterhund så er det vanskelig å dempe varsling. Har du en trygg vokter så har den høyere terskel for å anse noe som nødvendig å varsle på. 
    • Da har vi fått oss en reell frykt. Viser seg at tøffeste, tryggeste lille Edeward er som Mr.T når det kommer til trapper. Tror han fikk vondt i en klo da vi skulle opp trappen til veterinæren. Den forserte vi ved at jeg praktisk talt stod over han og løftet labbene hans en og en trinn for trinn. Han nektet gå selv, men var ok med å gjøre det sånn, hele trappen. Stoler på meg, men ikke sine egne bein.  Nå tenkte jeg det skulle være annerledes med en ny trapp som ser litt annerledes ut, på et annet sted, i annet lys, men nei. Ikke engang Nom Noms fristet nok til å våge gå et eneste trinn av den trappen med bakbeina.  Vurderer om Nom Noms er verdt det: Prøver snakke meg til fornuft. Det må vel finnes en annen måte? Muttern prøver friste med "kjepp". Dette ble pinlig fordi det er folk rundt, vi er på Tiller - Trondheims Grorud - og det ryktes at det kan være risikabelt å flagge blasfemiske avvik her på kveldstid etter mørkets frembrudd. Er det ikke provoserende nok å være svart hund om vi ikke skal gå rundt og vise at han liker å sutte på "kjepp" også?  — Virkelig, muttern! Dette vil jeg ikke være med på! Jevngodt med å brenne en Koran her. Du er sinnsyk!  Så han ble båret opp, som den lille babyen han er. Mindre pinlig. Fikk ham til å gå de siste tre trinnene selv. Prøver øke til fire-fem neste gang, uten å vifte med en diger "kjepp" så alle kan se det.  Han er i full sving med å fortære den nå, mulig for å prøve sikre seg mot flere sånne flauser ^^  
    • Avledning, og innlæring av alternativ adferd. "Hysj, gå og legg deg" fungerer bare HVIS hunden har lært og KAN oppgaven. Hvordan jeg ville gått fram avhengger veldig både av rase og individ. Men jeg ville ikke skjermet valpen for det som skjer rundt, den må jo bli vant til normale forstyrrelser. Hvis det er en rase med tendens til varsling så ville jeg nok sørget for å trekke for gardinene og ha på radio ved alenetreningen, så forstyrrelser utenfor blir mindre tydelige. I mange tilfeller ville jeg nok belønnet veldig raskt etter første bjeff, og deretter avbrutt/avledet, og lært inn alternativ adferd. Det er helt greit med et bjeff eller to for å si fra, og så komme til meg. Men hvis det er en bjefferase som varsler så skal man være ganske forsiktig for å ikke forsterke adferden. Det aller viktigste er å selv slappe av og ikke være så opptatt av det rundt. Det er ikke sikkert hunden reagerer i det hele tatt, og da trenger den ihvertfall ikke å lære det av eieren. Hvis det kommer et bjeff eller to på noe fra en valp ville jeg sagt "ja, ok", og så funnet på noe annet med valpen. En valp som får miljøtrening ute og oppdage masse lyder og omgivelser vil også være tryggere hjemme, mener jeg. Jeg kan anbefale boken Hverdagslydighet fra valp til voksen av Arne Aarrestad og Siri Linnerud Riber, den tar også for seg vanlige utfordringer.
    • Unge lovende sover søtt etter en to timer lang opp og ned fellestrening med mye bra og masse klebb.  Forventninger til hele stedet, både godteributikken som eimer deilig godis av alle slag, og hallen hvor godbitene hagler og det er lek og moro, de forventningene er skyhøye. Da muttern ba om en sitt før hun åpnet døren var ikke den unge lovende enig i det. Han var fokusert på å komme seg inn til moroa. Dumme muttern la listen for høyt og trodde hun skulle få sitt med verbal kommando, uten å engang hjelpe med lure. Hennes: "I shall ønly say this once," policy, hvorpå hun etter å være sikker på at han hørte det stilte seg til for å vente på sitten - det var som en krigserklæring. Da sitten endelig kom, men den kjipe megga ikke belønnet den med en gang, og hadde nerver til å lukke døren igjen da Ede spratt opp for å løpe inn, for å kreve mer.. Etter mange sånne forsøk, hvor sitten til slutt ble holdt med en godbit foran nesen, lenge nok til at mutteren fikk satt foten innenfor døren, så ble den belønnet et kom og ros og godis og den korte selvbeherskelsen han ble tvunget til å ha for å komme inn - sinnsykt frustrerende - ble forløst i økt glede, mer energi og iver, han ble mer gira av det enn han allerede var, så da muttern på ny, bare to meter innenfor første døren ***** ba ham om enda en sitt for å komme gjennom neste dør.. Hun fikk den, men han var ikke blid.  De glade forventningene hadde slått over i irritasjon da vi kom frem til plassen vår, og han satte i en hardrock konsert av bjeffing. Frustrert bjeffing. Emo bjeffing. Intenst. Øredøvende. Muttern fikk påpakning fra instruktør om å få hunden under kontroll, noe hun til sin store overraskelse fikk til momentant med å legge hendene på ham. Bjeffingen tok fullstendig slutt, han glemte hele resten av hallen, alt fokus var nå på kamp mot muttern. Hender uten godbiter som hadde nerver til å holde ham fast.. Tyggebeinet han ble tilbudt som alternativ å bite på var han fullstendig uinteressert i. Mutterns hender var den punchingbagen han følte for å ta ut sin høygira irritasjon og frustrasjon på. Vi var med ett tilbake til situasjonen i forrige uke. Dette var ikke tanning, dette var kamp, og Ede ville lære muttern å slutte stille urimelige krav og heller servere godis og leker og være blid og lett å ha med å gjøre. Han bet hardt og med et mål om mutterns submission. — Respect my authoritay, bitch! Muttern er ikke komfortabel med å bruke fysisk makt for å få trumfet gjennom viljen sin, men den der typen biting er fullstendig uakseptabel, og negativ straff var ikke en mulighet i situasjonen. Avledning var allerede forsøkt. Å holde ham fastlåst ble i øyeblikkets hete vurdert som en dårlig løsning. Selv om det å fysisk tviholde ham fast til han ga seg antakelig ville fungert der og da, så er ikke det en løsning når han blir større, og det blir han. Det kommer en dag hvor han har passert 40kg og har 10x forhøyet testosteron ifht en voksen hann. Den kampviljen der i den situasjonen lar seg ikke løse med bryting.  Muttern brukte det ene positiv straff verktøyet hun er komfortabel med. Overleppene hans ble lagt over tennene hans, om og om igjen. Han liker ikke å bite seg selv i leppene, og det frustrerte ham, men han hadde ikke lyst til å gi seg uten å ha lekset opp for muttern om å drive han inn i et sånt humør med urimelige krav. Det tok antakelig flere minutter før han ga opp. Så ikke på klokka, men hendelsene i rommet forøvrig ga holdepunkter å estimere fra. Mange ekle og vonde bitt i sine egne lepper fulgt av flere runder av og på tyggebeinet før kamplysten forlot den lille kroppen som roet seg ned og slo seg til ro. Søte lille snille Edeward var tilbake, og resten av treningen var han bare søt og snill og grei og flink. Muttern gjorde masse feil i starten, samtlige fra å ha for høye forventninger til hva han skulle mestre nå, og så bli så forfjamset av å ikke få hva hun ba om at hun ble usikker og ikke helt visste hvordan hun skulle løse det. De første feilstegene på gulvet var å forvente oppmerksomhet med for lav belønningsfrekvens. Lineføring ble repeatedly brutt av fokus rettet mot de andre ekvipasjene fordi muttern var for kjip med tørrfor. Tilbake til plassen vår hvor Ede er superflink til å chille nå.  Neste runde på gulvet, etter å ha ligget og sett på de andre, så fikk muttern oppmerksomheten, men hun feilet igjen med verbale cues uten lure, og hennes usikkerhet rundt hvordan løse det etter å ha feilet med å forvente utførelse på verbale cues, den forvirret Ede også, og vi ble gående og virre uten mål og mening. Han VILLE gjerne mestre, han var fokusert, men kommunikasjonen fra muttern var ikke klar og tydelig nok. Han la seg ned som et spørsmålstegn. Skjønte ikke hvorfor godbitene uteble. Mistet motivasjonen. Tilbake til plassen vår.  Tredje runde gikk bedre. Muttern hadde senket forventningene, klarte kommunisere tydeligere og belønne med høyere frekvens. Det løsnet.  ..men alle øvelser er bagateller. Så lenge valpen er snill og grei og i godt humør og gir kontakt og kommer på oppfordring, så er det ikke viktig om han sitter skrått, ligger på hoftene eller må bes flere ganger om noe. Det eneste virkelig viktige er å få den kampviljen under kontroll. Det har skjedd to ganger til nå. To ganger har han slått over i en sånn modus. Det er ikke overraskende. Jeg trodde ikke jeg kjøpte en retriever. Spørsmålet er hvilken måte som er den mest riktige å håndtere det på for å unngå virkelige problemer når han vokser til og får baller.  Tre andre valper jeg har hatt reagerte på smertehyl og ble lei seg og ville si unnskyld for å ha bitt meg. Easy peasy bitehemming på null komma niks. Chihuahuaen hadde en annen kamp i seg. Hun tente på at jeg hylte og gikk på med dødsforakt. Negativ straff var nøkkelen med henne. Å bli forlatt alene i rommet hver gang var bare ikke verdt den triumferende følelsen av å bite det digre vesenet til grimaser og hyl av smerter som en liten pipeleke. Hun lærte fort av det.  Jeg håper og tror at kombinasjonen av sosial avvisning i de situasjonene hvor jeg kan forlate ham, og tennene over leppa så han biter seg selv i de situasjonene jeg ikke kan bruke sosial avvisning vil få dette under kontroll.  Han er bare 13.5 uker, og det har bare skjedd to ganger enda. 
    • Tar gjerne i mot deres beste tips/erfaringer med å forebygge varsling/vokting! Da tenker jeg på det å bjeffe om fulle folk roper i gaten om natten, om det smeller i bildører utfor huset, om naboen går nært husveggen og liknende. Har lest litt om temaet, men finner ulike teknikker og vet ikke helt hva som er best. Begrense hunden/valpens muligheter til å se og høre det som skjer utenfor? Eller tvert i mot, la vindu stå på gløtt så den blir vant med at det er masse lyder utenfor? La den se hva som skjer ute? Belønne når den ikke varsler, eller belønne når den varsler kort, så den forstår at jobben er gjort og det holder med ett bjeff? HVordan reagerer man om hunden bjeffer masse på en lyd utenfor? Skal man si ting som "hysj" "gå og legg deg", avlede og liknende når den varsler, eller vil det forsterke hundens oppfattelse av at det er viktig å varsle?  Mange tanker her - åpen for alle innspill! Vil være konsekvent fra valpen er liten, så jeg vet hvordan jeg skal løse problemet når det kommer.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...