Gå til innhold
Hundesonen.no

Selvoppfunnede ord og uttrykk

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Uttrykk kan være morsomme, spesielt når de er originale. Jeg ble inspirert til å starte denne tråden etter å tidligere i dag ha kalt min kjære stefar for teknoimbesil. Har aldri hørt det før, så jeg tar copyright :P 

Andre ord av den sorten som ikke står i noen ordbok:

Pøtter - en pot(e), flere pøtter.
Pokerhale - ironisk vri på pokerfjes om hunder og katters halebruk. (artig trivia her: Pokerhale får ikke rød strek av stavekontrollen i chrome :blink:)
Plystrevasking - katter som prøver å leke uskyldige eller har dummet seg ut, omtrent som når vi titter i være og plystrer.
Pusbert - katters hemmelige venn, inspirert av Skybert, når katten flipper på tilsynelatende ingenting.
Voffbert - hundenes hemmelige venn, se over.

Noen som har noen kreative ord?

Endret av Lene_S
Skrivefeil
  • Like 2
  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har bodd ganske mange steder i Norge, og at noe er pes er ganske utbredt :P

Vel, her i min omkrets er det et eget oppfunnet ord - om det finnes andre steder i landet aner jeg ikke, så skal ikke påstå noe sånn sett. Men det det var heeelt i starten av forholdet til meg og type

Så har vi jo det legendariske uttrykket "sofe"...  Å sofe, sofer, sofet (alt. sofa for de mer radikale), har sofet..... funnet opp av @JeanetteH - og betyr å bare ligge på sofaen og gjøre ingenting

Skrevet
1 minutt siden, Pringlen skrev:

Nei nei, pøtter er pølser...

What? Hvor i landet er det? Her jeg bor er pølser pølser, nemlig :P 

Skrevet

Så har vi jo det legendariske uttrykket "sofe"... 
Å sofe, sofer, sofet (alt. sofa for de mer radikale), har sofet..... funnet opp av @JeanetteH - og betyr å bare ligge på sofaen og gjøre ingenting :) 

• Like 3
Skrevet
17 minutter siden, Siri skrev:

Å sofe, sofer, sofet (alt. sofa for de mer radikale), har sofet..... funnet opp av @JeanetteH - og betyr å bare ligge på sofaen og gjøre ingenting :) 

Noe som egentlig startet med en skrivefeil i chaten, som jeg rettet :lol: Også fanget noen den opp, tror det var @2ne?

Skrevet
7 minutter siden, JeanetteH skrev:

Noe som egentlig startet med en skrivefeil i chaten, som jeg rettet :lol: Også fanget noen den opp, tror det var @2ne?

Det var sikkert 2ne - ingen slipper unna falkeblikket hennes :lol:

• Like 1
Skrevet
51 minutter siden, Siri skrev:

Hæ? Det er da ikke funnet opp her det. Hørt det mye jeg hvertfall. I den betydningen. 

• Like 2
Skrevet
20 minutter siden, Wednesday skrev:

Hæ? Det er da ikke funnet opp her det. Hørt det mye jeg hvertfall. I den betydningen. 

Det er bare fordi du har lest det mye her, det vøtt :P 
Jeg hadde aldri hørt uttrykket før det plutselig kom rekende her ved en feiltakelse *ler*. 

Skrevet

Pesint - slitsomt, stressende
Ikke noe pes - ikke slitsomt, stressende
Puff - Småsyk
Faste uttrykket - utsatt for passiv røyting... (selvforklarende)

Skrevet
7 minutter siden, Turb skrev:

Pesint - slitsomt, stressende
Puff - Småsyk
Faste uttrykket - utsatt for passiv røyting... (selvforklarende)

Pes er da ikke selvoppfunnet? :P

Skrevet
Akkurat nå, Kaja skrev:

Pes er da ikke selvoppfunnet? :P

I følge kollegaene mine :P de hadde ikke hørt det før. Bare hørt andre i familien min bruke det faktisk. Men skal ikke ta æren hvis det er i generell bruk :) 

Skrevet
Akkurat nå, Turb skrev:

I følge kollegaene mine :P de hadde ikke hørt det før. Bare hørt andre i familien min bruke det faktisk. Men skal ikke ta æren hvis det er i generell bruk :) 

Jeg har bodd ganske mange steder i Norge, og at noe er pes er ganske utbredt :P

• Like 12
Skrevet
46 minutter siden, Siri skrev:

Det er bare fordi du har lest det mye her, det vøtt :P 
Jeg hadde aldri hørt uttrykket før det plutselig kom rekende her ved en feiltakelse *ler*. 

Haha, nope :lol: Det har jeg hørt der ute i den virkelig verden også, altså :P 

Skrevet
1 time siden, Turb skrev:

Ikke noe pes har jeg da brukt lenge før min inntreden i internettverden, så dette må være et utbredt uttrykk?

Kjærestemannen har jeg funnet opp, sett noen andre bruke det men det var etter jeg begynte å kalle kjærestemmannen for det på diverse forum.

så kaller jeg hundene for boffeloffer kan ikke si jeg har hørt det før heller.

Skrevet

Drevja: begynte først i forbindelse med å ha fløte i kaffen, men har utviklet seg til å også bety en blanding av noe "d e ei sann drevja", gjerne når en egentlig ikke helt vet hva som er oppi.

Glome: samme utspring som overnevnte, bare med melk. 

Skrevet
2 timer siden, Sprettballen skrev:

Drevja: begynte først i forbindelse med å ha fløte i kaffen, men har utviklet seg til å også bety en blanding av noe "d e ei sann drevja", gjerne når en egentlig ikke helt vet hva som er oppi.

Glome: samme utspring som overnevnte, bare med melk. 

Ja, de var jo logiske, ga seg sjøl, liksom :P