Gå til innhold
Hundesonen.no

Selvoppfunnede ord og uttrykk


Lene_S
 Share

Recommended Posts

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har bodd ganske mange steder i Norge, og at noe er pes er ganske utbredt :P

En tidligere kompis skrev inn "søvnmangel" på sin gamle Nokia og fikk "snuoobogle" eller noe lignende ut av stavekontrollen. Vi syns det passa godt med følelsen når man er skikkelig overtrøtt, så den

Jeg og samboern begynte å kalle hunden for bikkjus, på kødd. Har brukt det mye her inne og sett at det har spredt seg litt etter det. :) Det er i stil med kjælenavn som "Markus pesus", "Canis bikkjus"

På 12/25/2015, 5:17:10, bernertryne skrev:

Kom på et til: Kjøttpøkk - en middelaldrende eller eldre gubbe som er tulling. Det oppstod en gang vi diskuterte kjøttnils' hundefór  og hvor fantastisk det navnet er, og har vært brukt jevnlig siden da. :P

Kjøttpøkk sier vi om eldre tullinger her hjemme også :P

 

Jeg og kjærestefjeggen bruker "elsad i deg" for "glad i deg"/"elsker deg" etter en autokorrekt- og kjappskrivningsfeil før vi hadde sagt at vi elsker hverandre, og han var overbevist om at det var det jeg skulle skrive.

Urettfeigt er også et ord i mitt ordforråd om ting som er både urettferdig og feigt. 

Fortenk - nemlig eller liknende. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul t-skjort = det er bitende kaldt ute

Rævgraup = slalåmporten slår opp i låret eller stumpen (noe som er helt ufattelig vondt om man kjører i kondomdress i -15° uten padding)

Jeg lurer egentlig på hvor uttykket håsslesta kommer fra, mistenker det ikke stammer internt i vår familie nemmelig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev: Håsslesta er vel ullsokker? 

Korrekt [emoji4]

Lesta brukes rett som det er, men har hørt få kalle det håsslesta.

Håsslæst brukes mest her nord for å beskrive at noen har gjort en tåpelig handling, og dermed oppført seg som en håsslæst. Tuillkuk er også likestilt med håsslæst

Postet via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

(En) Tidlig boms = Uttrykk oppstått av en engelsk mor (min, forøvrig) som ikke var sikker på hvordan man skrev "tiddelibom". Vi kaller Alice for Boms og hun er veldig altfor glad på morgenen, ergo er hun en tidlig boms.

(å være ) Tidlig = Utviklet fra tidlig boms. En person (eller hund) som er ekstremt mårraglad, oppe med en gang og med bøtter og spann av ekstra energi ****** tidlig på morgenen. Du er tidlig når du er irriterende energifull og glad i forhold til oss andre som trenger 5 min på å fungere ordentlig :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...