Debbie Skrevet 7. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 7. Desember 2015 Prima er nå, over to år, og er på sin tredje løpetid. Det jeg lurer på, kan intervallene forandre seg, eller tar det litt tid før de fester seg. Første løpetid, fikk hun når hun var over 10 mnd Andre løpetid litt over 9 mnd etter det. Og nå denne er 8,5 mnd etter det igjen. Jeg hadde håpet på 9mnd intervaller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vimsy Skrevet 7. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 7. Desember 2015 Som med mennesker er de aldri 100% etter klokka, og særlig ikke de aller første løpetidene. Jeg har alltid notert ned løpetiden på tispene mine og så at Winnie hadde hyppigere når jeg fikk henne 3 år gammel (da med kanskje bare 4-5 måneder i mellom), enn nå som hun begynner å nærme seg 10 år. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 7. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 7. Desember 2015 1 time siden, Debbie skrev: Prima er nå, over to år, og er på sin tredje løpetid. Det jeg lurer på, kan intervallene forandre seg, eller tar det litt tid før de fester seg. Første løpetid, fikk hun når hun var over 10 mnd Andre løpetid litt over 9 mnd etter det. Og nå denne er 8,5 mnd etter det igjen. Jeg hadde håpet på 9mnd intervaller. Det kan forandre seg. Varga hadde 4 ganger i året da hun kom hit 2,5 år gammel. Det hadde hun i kanskje 1,5.2 år før det ble til 2 og nå er hun ganske stødig på 2 ganger i året, men det kan gå til 5 mnd imellom også så ikke helt etter klokken. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tekopp Skrevet 7. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 7. Desember 2015 Iria hadde hver 5mnd, nå er det oppe i hver 7nde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 7. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 7. Desember 2015 Min eldste var stabil på 9 måneder imellom frem til hun ble kastrert ved fem års alder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wilhelmina Skrevet 8. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Desember 2015 Min startet på 6 mnd, gikk ned til 4mnd og er nå på 5 mnd. Så det kan helt klart endre seg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 8. Desember 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. Desember 2015 æsj ikke det jeg ville høre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caroline Skrevet 8. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Desember 2015 Ja. Tonks hadde 10 mnd mellom første og andre, deretter 9 mnd mellom andre og tredje, og den fjerde kom allerede 6 mnd etter der igjen. Forventer nå at det stabiliserer seg der (ellers kødder hun skikkelig med meg og ødelegger hele neste konkurransesesong med å utsette den igjen, siden hun skal pares på neste). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 8. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Desember 2015 Min første tispe var stabil på ca 9 mnd mellom hver løpetid. Min andre tispe gikk med nøyaktig 1 år mellom hver inntil hun ble parret. Etter kullet samstemte hun seg med sin datter og de gikk med 8-9 mnd mellom hver løpetid. Yasmine har nå gått ca 9 mnd mellom første og andre løpetid, og jeg ser for meg at hun sikkert er en sånn som går som ei klokke 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiin Skrevet 8. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Desember 2015 Min føler jeg ikke er helt stabil Er mellom 7-9 måneder mellom hver gang. (7år) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martine Skrevet 10. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 10. Desember 2015 8,5 mnd er jo nesten 9 mnd... Hvorfor ønsker du akkurat 9? 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 8. August 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. August 2016 Sent svar. Ønsker ikke 9 mnd, men ønsker at løpetida blir stabilisert så det er lettere å legge opp konkurranser osv deretter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 8. August 2016 Rapporter Share Skrevet 8. August 2016 mine har ikke anstendigheten til å følge kalenderen... De kan være 6mnd i mellom, litt mindre, og opp til 8mnd. Dessuten trigger de hverandre. Og nå venter jeg et kull, så da ryker vel intervallene de har hatt de to siste løpetidene. Ny valp pleier å ha den effekten her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts