Gå til innhold
Hundesonen.no

Husmorpoeng


Mirai
 Share

Recommended Posts

Hva er greia med husmorpoeng? Er det noe man deler ut til seg selv når man skal vise frem på sosiale medier at man lagde kake/vasket gulvet/ryddet i kjøkkenskapet og tok bilde av det? Kan man veksle husmorpoeng inn i noe nyttig eller er det en slags valuta man kan samle opp på Facebook og Instagram for å imponere andre som også samler på husmorpoeng?

:hairy:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Jeg gir meg selv ofte husmorpoeng når jeg har utført noe jeg vanligvis synes er skikkelig kjipt, baking og vasking feks. Jo fler poeng, desto kjipere oppgave. Passer selvfølgelig på å tydelig formidle antall poeng til samboeren min sånn at han skal fortelle meg at jeg har vært veldig flink og helst kanskje også føle på at han må gjøre noe selv.  :aww:

"Nå har jeg minst ti husmorpoeng assa" betyr egentlig "nå har jeg vaska dassen (igjen!!), hva har du gjort av husarbeid i dag?!?!". :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kristina skrev:

Haha! Jeg gir meg selv ofte husmorpoeng når jeg har utført noe jeg vanligvis synes er skikkelig kjipt, baking og vasking feks. Jo fler poeng, desto kjipere oppgave. Passer selvfølgelig på å tydelig formidle antall poeng til samboeren min sånn at han skal fortelle meg at jeg har vært veldig flink og helst kanskje også føle på at han må gjøre noe selv.  :aww:

"Nå har jeg minst ti husmorpoeng assa" betyr egentlig "nå har jeg vaska dassen (igjen!!), hva har du gjort av husarbeid i dag?!?!". :P

Haha, kanskje det er det jeg burde begynne med :D Her har jeg nemlig en som er helt overbevist om at han bidrar like mye i husarbeidet som jeg gjør. Han tok jo ut søpla for tre dager siden må vite :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Hvis det er en valid valuta så skal jeg prøve å leite frem litt mer av dette husmorgenet mitt :P
Men det er så mye mer morsomt å trene hund og være ute enn å gjøre alt det kjipe som bør gjøres inne ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en gang 100(!) Kjærringemnepoeng :D har levd på den i 4-5år nå :P serverte kaffe og sjokolade i en kano til en i klassen. mens jeg fortsatte å padle, så fikk han seg litt pause :) 

Jeg gir meg selv ofte husmorspoeng, eller så hører jeg med typen om jeg kan få fordi jeg syntes jeg har vært riktig så flink :lol: når jeg har samlett sammen nok poeng så har jeg en liten 5 minutters fest i stuen for meg selv :lol: er jeg riktig så heldig så får jeg en sjokolade (som jeg har kjøpt selv) :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pixie skrev:

Haha, kanskje det er det jeg burde begynne med :D Her har jeg nemlig en som er helt overbevist om at han bidrar like mye i husarbeidet som jeg gjør. Han tok jo ut søpla for tre dager siden må vite :P

Ja, er det mulig! Samboeren min er alltid overbevist om at det var han som vasket badet sist, ennå jeg vet det var meg. Har vurdert å begynne å dokumentere hvor ofte det er jeg som gjør det bare for å ha håndfast bevis. :rofl:

1 time siden, Stine skrev:

Men er det ikke normalt å vaske hus og slikt til vanlig liksom? Jeg får ihvertfall ikke poeng av å gjøre "jobben" min :P

 Normalt og nødvendig, ja, men fortsatt like kjedelig. Håper jeg får råd til å kjøpe meg ut av uføret engang :aww:

58 minutter siden, Snoffe skrev:

Jeg fikk en gang 100(!) Kjærringemnepoeng :D har levd på den i 4-5år nå :P serverte kaffe og sjokolade i en kano til en i klassen. mens jeg fortsatte å padle, så fikk han seg litt pause :) 

Jeg gir meg selv ofte husmorspoeng, eller så hører jeg med typen om jeg kan få fordi jeg syntes jeg har vært riktig så flink :lol: når jeg har samlett sammen nok poeng så har jeg en liten 5 minutters fest i stuen for meg selv :lol: er jeg riktig så heldig så får jeg en sjokolade (som jeg har kjøpt selv) :D 

 

Hoi! 100 poeng! Ikke dårlig! Det eneste som ikke er optimalt med systemet er jo at det i liten grad anerkjennes av andre og man må sørge for bonusen selv. (På en annen side gir det jo mulighet for å være litt raus med poengene også da :banana:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kristina skrev:

Haha! Jeg gir meg selv ofte husmorpoeng når jeg har utført noe jeg vanligvis synes er skikkelig kjipt, baking og vasking feks. Jo fler poeng, desto kjipere oppgave. Passer selvfølgelig på å tydelig formidle antall poeng til samboeren min sånn at han skal fortelle meg at jeg har vært veldig flink og helst kanskje også føle på at han må gjøre noe selv.  :aww:

"Nå har jeg minst ti husmorpoeng assa" betyr egentlig "nå har jeg vaska dassen (igjen!!), hva har du gjort av husarbeid i dag?!?!". :P

Ja, men tar du bilde av det og legger på Facebook og skriver "Husmorpoeng" som kommentar? For å vise andre at du har "vært flink"? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Kristina skrev:

Ja, er det mulig! Samboeren min er alltid overbevist om at det var han som vasket badet sist, ennå jeg vet det var meg. Har vurdert å begynne å dokumentere hvor ofte det er jeg som gjør det bare for å ha håndfast bevis. :rofl:

Her har jeg faktisk fått gjennomslag for at akkurat badet, det bytter vi på. Så vi har annenhver helg, all småflikking  i ukene gjør jeg. Tror det ble mye lettere etter at vi kjøpte dampvasker, morsommere å vaske når man får bruke maskin vet du :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mirai skrev:

Ja, men tar du bilde av det og legger på Facebook og skriver "Husmorpoeng" som kommentar? For å vise andre at du har "vært flink"? :P 

Jeg mener å huske at jeg kanskje en gang har prøvd å høste litt creds for en rullekake jeg engang forsøkte å lage til pappas bursdag. Hadde du visst hvor mye tid og energi det tok å skrape den kaka av bakepapiret også få det til å minne om en slags rull med fyll inni etterpå, så hadde du også unnt meg litt husmorpoeng, det er jeg helt overbevist om.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kristina skrev:

Jeg mener å huske at jeg kanskje en gang har prøvd å høste litt creds for en rullekake jeg engang forsøkte å lage til pappas bursdag. Hadde du visst hvor mye tid og energi det tok å skrape den kaka av bakepapiret også få det til å minne om en slags rull med fyll inni etterpå, så hadde du også unnt meg litt husmorpoeng, det er jeg helt overbevist om.

Ja, men du lagde jo ikke kaka for å vise at du er en god husmor, på en måte? :P dessuten når resultatet ikke ble 100% (etter hva jeg husker :lol: ) er det litt annerledes enn å feks legge ut noen perfekte små muffins eller lignende.

Jeg er sikkert bare sur fordi jeg ikke liker å bake.. :whistle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så ei som skreiv at hun fikk massive voksenpoeng når hun spiste kake til kaffen på en søndag. Dama er hjemmeværende med tre unger og har et svært hus... Sorry, men da du er bare så døv og har misforstått så kraftig når du likevel fisker etter voksenpoeng, for da er du så utrolig satt allerede. :P Det er ikke morsomt på noe som helst nivå.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Mirai skrev:

Ja, men du lagde jo ikke kaka for å vise at du er en god husmor, på en måte? :P dessuten når resultatet ikke ble 100% (etter hva jeg husker :lol: ) er det litt annerledes enn å feks legge ut noen perfekte små muffins eller lignende.

Jeg er sikkert bare sur fordi jeg ikke liker å bake.. :whistle: 

Resultatet ble ikke 100%, har du hørt!?  :lol:

Nei, har alltid bare brukt de i forbindelse med tøys, trodde de fleste gjorde det jeg. :lol:

Jeg er også en stor sanker av pensjonistpoeng. Får full pott hver fredag under Norge Rundt. :cool:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir brukt ironisk er det jo noe annet. Men er det ironi hvis du legger ut bilde hver gang du har gjort noe bakverk/mat/ i huset du er fornøyd med og så skriver det? Pensjonistpoeng er morsommere syns jeg da, men det er jo fordi man er som regel ikke en faktisk pensjonist når man skriver det. :D 

Eller hva med å skrive til kjæresten sin tre ganger i uka på offentlig vegg med bilder av hvor mye man elsker hverandre, ting man har gjort fordi man er verdens beste kjæreste osv.

Jeg tror jeg bare er litt lei av at hendelser/gaver/oppmerksomheter/aktiviteter må få ekstra verdi av Facebook og likes? Hvis jeg skal søke litt i sjela mi.. :P Jeg følte jo selv at jeg "burde" legge ut bilde av det jeg fikk av samboer til bursdagen min, for å VISE at jeg var glad for det (gjorde det ikke). Det er jo helt på trynet. 

PS håper det ikke mistolkes som at jeg syns det er teit at man skriver om at det har skjedd noe hyggelig eller at man er glad i hverandre eller ting man har fått :) . Det er jo ikke svarthvitt.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...