Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke hunderaser kunne du tenkt deg i løpet av livet? (drømmetråd)


Rocket
 Share

Recommended Posts

Tja, det kommer litt an på hvordan livet blir etter Linus...

Men om jeg fortsatt har like god tid og lyst til å trene når det er på tide med ny hund er ny border collie på lista. Er også avstands/internettforelsket i kelpie og mudi, så det må også undersøkes når den tid kommer (her på sonen er det jo haugevis av kelpier, men jeg kjenner ingen hverken på trening eller privat som har det faktisk). :P

Hvis jeg innen den tid har barn eller noe annet som tar mye tid og krefter blir det nok noe annet. En tøff og morsom liten sak, men som ikke har det helt store treningsbehovet utover en del tur. Tenker mest på basenji - mulig det også blir hund nr. 2 om jeg tør å ha to samtidig etterhvert. :) 

Ellers har jeg en haug med urealistiske drømmeraser (som sannsynligvis aldri kommer i hus), egentlig mest pga. utseendet. Alt fra saluki til puli til irsk ulvehund og ja... Masse forskjellig. :ahappy: Kommer ikke til å få det selv vil jeg tro, men hvis samboer sånn tilfeldigvis har lyst på egen hund etterhvert sier jeg nok ikke nei...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nei, si det. Jeg får vel ta det som kommer rekanes. Planlegger egentlig undulat. Men jeg stoler lite på meg selv. Det kommer nok ei litta plutte som ikke kan stilles, avles på eller som ikke ble helt

1. Australian Shepherd ! 2. Korthåret Collie ! Dette er jo det jeg har per dags dato, og som jeg er kjempe fornøyde med. Neste blir nok en til collie, da jeg ikke synes aussie avlen i Norge kan gi

Saluki, greyhound, minibull, grand danois (hvis levealderen heves drastisk), amstaff... Alle disse er realistiske, bortsett fra sistenevnte. Som jeg håper blir realistisk en vakker dag Noe

Det er såå mange raser jeg kunne tenkt meg!

Drever kommer vi alltid til å ha i hus :wub: 

Hygen eller dunker hvis vi bare skal ha jakthund til potevilt.

Stabyhoun har jeg blitt helt forelska i :wub: en rase jeg faktisk tror kunne passet inn veldig fint i livet vårt og som jeg er veldig interessert i å se enda mer på som hund nr.2. Var på rasestand på EDS og de var helt herlige :wub:

Kelpie har jeg blitt veldig interessert i gjennom sonen. Kjenner ingen privat. På en måte tror jeg det kunne vært en flott trenings- og konkurransehund, men jeg er redd de kanskje kan bli litt mye. Må bli kjent med rasen først.

Whippet som potethund.

Puddel (dverg eller mellom, kanskje stor) herlige vesner. Ikke glad i pelsstell så måtte evt har sportsklipp. Minus er at jeg ønsker å stille ut også..

Flat coated retriever så herlige!

Engelsk springer spaniel herlige hunder, men igjen; pelsstell. Mulig det er overkommelig på rasen da :P

Kooiker kjenner bare et individ godt, som jeg har passet mye de siste 8 årene. Herlige hunder så lenge de er gode :P

Lapsk vallhund blitt veldig nysgjerrig på rasen, og til nå liker jeg den godt. Møtte et par stykker på EDS. 

Staffordshire bullterrier herlig hunder som kan brukes til mye. Problemet er samkjønnsaggresjon..

Aussie

Langhårsbelger

Hvit gjeterhund har forelska meg i en på jobb :wub: men de er store!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe det blir noen store rasevariasjoner i min framtid. Har jo prøvd litt ulike "tilleggshunder", men er vel ingen av dem som er aktuelle igjen. Så det blir nok drivende jakthunder. Stri og korthårs dachs til rådyr. Og hygen til harepus. Der kan det selvsagt bli andre støverraser etterhvert, men tror ikke egentlig det.

Skal jeg være skikkelig urealistisk, hadde det vært gøy å ha en borzoi, IU eller hjortehund. Men det kommer neppe til å skje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg planlegger for mye pudler til å kunne ha andre raser, egentlig.. Men, andre raser jeg ønsker meg pr i dag er: 

Chinese Crested, naken sådan (det er jo hele poenget med nakenhund :P ). 

Toypuddel, bare fordi de er nusselige. Passelig maskothund i mellompuddelflokken, men ikke aktuelt før frk. klums (Nora) er borte. 

Italiensk mynde, fordi de er søtrare :ahappy: Sikkert morsomt for pudlene å ha noe å jakte på :P 

Belgisk fårehund groenendael, hvis de klarer å avle en med korrekt hode. De skal ikke se ut som collier, og de skal ikke se ut som schäferblandinger. Det bør være noe på innsiden av hodet også, så det er vel lite sannsynlig at jeg får meg en sånn en igjen. 

Labrador retriever, en gul en, bare fordi de er skjønne, og fordi jeg kunne tenkt meg å se hvordan retrieverjakt er :ahappy: 

Jeg kunne tenke meg noe digert mastiffaktig noe også, bare fordi jeg er fascinert av de breie skallene og tjukke leppene. Jeg veit ikke helt hva da, det skal være massivt, men ikke klumpete. Lite sannsynlig at jeg får noe sånt noen gang, jeg har det med å foretrekke de litt mer atletiske hundene :) 

Boston Terrier, om jeg kan få en som føder selv og som ikke snorker. Og da mener jeg "ikke snorker", ikke "ikke snorker så mye til flatnesehund å være", eller sånn som flatnesehundeiere mener "ikke snorker" er. 

Australsk kelpie, om jeg noen gang finner ut at jeg har lyst til å trene sånn seriøst flere ganger i uka og konkurrere i høyere klasser i både bruks og LP. 

Siberian Husky, om jeg finner den indre friluftskvinnen i meg som liker å stå på ski og tråkke flere timer på fjellet og sånt. 

Det er ikke så sannsynlig at jeg får noen av dem egentlig, for som nevnt, jeg planlegger for mye mellompudler til å kunne ha så mye annet :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil nok alltid være minst en schäfer her i huset, men tviler på om det blir flere bc når de to som er her blir borte. Jeg drømmer om en miniatyr Bull terrier den dagen jeg bare skal ha en hund. Jakt varianter av både cocker og labrador er spennende, men ikke sikker på at jeg orker entusiasmen til labrador. Jeg har sagt til @Jeanette at hvis hun lager en driftig avbalansert kelpie som ikke elsker folk og vasker drøvel, så skal jeg vurdere det.

Hadde det ikke vært pelsstell på puddelen, så kunne det vært en morsom rase. Når jeg savner mannens snorking kjøper jeg en fransk bulldog. Gjerne med litago - looken. Utover det så er whippet mer sannsynlig enn hjortehund av myntene.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle ramse opp alle rasene jeg faktisk kunne tenkt meg, så hadde denne lista aldri tatt slutt.. Jeg er en person som kunne hatt utrolig mange forskjellige typer hund, fordi jeg synes de fleste hunderelaterte aktiviteter er gøy :ahappy:

 

Malinois: Drømmer om en Malinois som #2 når Nyx blir eldre og takler å være alene

Hollender: Eller Hollender som #2

Bedlington Terrier: Jeg forelsker meg bare mer og mer i disse rare, små dyra, så hvis jeg plutselig finner ut av at jeg skal ha maskothund ved siden av Nyx så blir det helt klart en sånn en

Schipperke: De er bare så kule, små hunder med masse personlighet!

Labrador: Jaktlab er ikke usannsynlig at det kommer i hus. Hvis jeg finner ut at jeg takler røytinga igjen, og hvis jeg tørr etter Luna, så kommer det en gul eller brun labbe

Irsk Ulvehund: Bare fordi de er så flotte og majestetiske :wub:

Endret av Lunatic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...