Gå til innhold
Hundesonen.no

Aktivitet for eldre/ensomme


MonicaT
 Share

Recommended Posts

Sonen vet alt så jeg prøver her

Et familemedlem er blitt pensjonist og har ingen venner rundt seg og dagene begynner å bli lange og kjedelig.

Hører flere sier at det finnes aktiviteter for eldre, men hvor finner jeg de?

Hvem kan jeg kontakte og hva kan jeg evt søke på?

Bussturer til Sverige,hvordan kan jeg finne mer info om dette.

Alt av info tas i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonen vet alt så jeg prøver her

Et familemedlem er blitt pensjonist og har ingen venner rundt seg og dagene begynner å bli lange og kjedelig.

Hører flere sier at det finnes aktiviteter for eldre, men hvor finner jeg de?

Hvem kan jeg kontakte og hva kan jeg evt søke på?

Bussturer til Sverige,hvordan kan jeg finne mer info om dette.

Alt av info tas i mot.

Sjekk om det er en Frivillighetssentral i nærheten av der vedkommende bor. Her i kommunen er det det og de arrangerer treff og turer for blant annet eldre :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frivillighetssentralen. Her har vi bode seniordans, teater og turgruppe. I tillegg er det mulig å etterlyse spesielle ønsker, jeg skal f.eks. treffe en dame neste uke som vil komme seg mer ut men som ikke vil gå alene. Andre ting som ringes inn er ønske om litt selskap til kaffen, spille spill, gå på shopping, bare prate litt og være sosial.

Der jeg kommer fra er tilbudet eldretrim og strikkekafe. I tillegg finnes det en forening, "Aktive eldre" eller noe sånt. Husker ikke navnet, men de har i alle fall arrangert turer rundt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere her, den lokale frivillighetssentralen! Går også an å spørre ved det lokale sykehjemmet, ofte har de også litt oversikt. Samt kommunen, vi har eksempelvis fysak-avdeling i kommunen, de har endel for eldre også :) DNT kan være kjekt å høre med og. Men vil tippe kommune/frivillighetssentral/sykehjem har oversikt over hva som finnes, også kan man ta det videre derfra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk frivillig sentral. Der er det forskjellige arrangement på de forskjellige stedene også kan personen hjelpe til med arrangement.

pensjonist forening

senijor gruppe i turlag eller turisforeningen

er det jeg komme på nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...