Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Harly og jeg har debutert i agility 3 i  dag,  feilfritt, 1. plass og cert!  

Posted Images

Skrevet

*Lurer jeg på hvordan en potensiell hannhund ser ut... er han ikke hannhund ennå? Kan han plutselig bli tispe?*

:P 

Jepp! En veit aldri med disse pudlene :P  

--

AN venter jeg på at datterbarnet skal bli ferdig med å lage middag. Skikkelig avanserte greier, vi skal ha tomatsuppe :lol: Og der var den ferdig :P  

Skrevet
Nå har jeg lett og lett og jeg finner ikke helt hva jeg leter etter. Kan sonen hjelpe?

Jeg har sett et bilde av en mynde (tror det er en saluki) med en kjempe morsom lue/hals (balaclava) med gevir på toppen. Noen som kan hjelpe meg å finne igjen det bildet?

9ce75a8e8e60d9036ea0cb3d766662a3.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 2
Skrevet

Hjemme igjen etter en dag med puddel-MH'er (og en terv :P ), 2 halvbrødre av Ali har gått, en potensiell hannhund har gått, og 2 frøkner har gått (mellom - det var en storpuddel og, men storpuddel er ikke så gøy :P ). Halvbrødrene til Ali er noen morsomme fyrer, den potensielle hannen var en morsom fyr, og halvparten av jentene var morsomme :P  Fornøyd med dagen :D  

Var det ingen dverger eller toy som gikk?

Skrevet

Var det ingen dverger eller toy som gikk?

Ikke i dag, bare 5 mellom og 1 stor. Veit ikke om det gikk noen dverger eller toyer i går, da var jeg ikke der :) 

Skrevet

Jepp! En veit aldri med disse pudlene :P  

--

AN venter jeg på at datterbarnet skal bli ferdig med å lage middag. Skikkelig avanserte greier, vi skal ha tomatsuppe :lol: Og der var den ferdig :P  

Litt sånn risikoprosjekt å avle mellompudler da, skjønner jeg :lol:.

Har jeg børstet gjennom pelsen til Yasmine, og den var overraskende lite "bøssete" etter dagens gjørmeskogstur :). Nå er det Willy sin tur... 

Også skjønner jeg ikke hvorfor jeg måtte steke TRE sjokoladecroissanter når jeg sikkert fint kunne greid meg med to... eller til og med én.. *sukk*. 

Skrevet

Ikke i dag, bare 5 mellom og 1 stor. Veit ikke om det gikk noen dverger eller toyer i går, da var jeg ikke der :) 

Skjønner. Jeg kjenner ikke til så mange som har gått mh med dverg eller toy i Norge så det hadde vært artig høre om det var en oppgang eller nedgang i antall påmeldte fra de to minste variantene. :)

Skrevet

Snille @SandyEyeCandy har tilbragt dagen hos meg, og vi har fått gjort så MYE! To vegger er vasket, sparklet, pusset og malt, åtte kasser med bøker, DVD'er, CD'er og pynteting er pakket, fire hyller er båret ned i kjelleren, to store poser ble fylt med ting jeg ikke tar med i flyttelasset og derfor kastet - pluss over en meter med bøker og blader som gikk i papirreturen.

Veldig fornøyd med innsatsen, og jaggu fant jeg litt mer energi til å male på sperregrunn på en kort vegg med furupanel, så den kan males i morgen.

Nå skal jeg få i meg noe føde, så får tiden vise hva jeg pusler med utover kvelden. Det er diverse papirarbeid som må gjøres i en flytteprosess også, om jeg føler for litt sofing.

• Like 10
Skrevet

Hjemme etter verdens beste middag hos Sara og Stig. Jeg fikk streng beskjed om å ikke ha med bil, og det var lurt for den vinen var god. Sara hvis du leser dette: Send meg navnet på den vinen! Nå skal jeg bare strikke bittelitt før vi går en kveldsrunde, og så senga. Trøtt.

• Like 4
Guest Christine
Skrevet

Ingen veps her :D 

Men vil gjerne høre vepsehistorier for jeg har en elev som er veldig opptatt av veps. Spesielt jordveps.

Jordvepser er skumle! En barnehage her i byen måtte sende 4 barn til sykehuset forrige uke etter møte med noen sinte veps..

Hjemme etter lang, men trivelig dag med hundene. 

Skrevet (endret)

Ingen veps her :D 

Men vil gjerne høre vepsehistorier for jeg har en elev som er veldig opptatt av veps. Spesielt jordveps.

Koda (border collie) stakk hodet i et jordvepsebol en gang. Tror han fikk 20-30 stikk i ansiktet på brystet og på frambeina. Han hovnet opp i ansiktet som en ballong. Etter det så var han livredd veps og bier. Når han hørte en veps/bie så fikk han panikk og løp så fort han kunne vekk fra vepsen/bien. Stakkar lille. 

vi dro selvsagt til dyrlegen og fikk medisin (eller hva det nå var).

Kanskje ikke helt den vepsehistorien du var ute etter :P

Endret av Snoffe
  • Like 1
Skrevet

Rak, min vepsehistorie som har gjort meg hysterisk redd for dem siden:

Besøk i hagen til "svigers", nesa renner og jeg drar en skikkelig SNUFS. Inn ble det med en veps og den stakk, faenskapet. Behøver jeg si at jeg blåste den ut igjen sammen med andre unevnelige greier? Min daværende så dette og at jeg umiddelbart begynte hovne skikkelig opp i trynet. Han tok tak i håret mitt, tror jeg det var, og dro meg bort til husveggen og vannkranen mens foreldrene hans kom illsinte etter fordi han brått drasset meg ivei som verste konemishandler sånn helt uten grunn. På med vannet og stappet meg under og hevelsen begynte gå ned. Jeg innbiller meg at dette reddet livet mitt for på den lille turen bort til vannet begynte jeg slite med å få puste gitt..

Ellers kan Calle meddele at jordveps på de edlere deler ikke er spes ok.

Skrevet

Hjemme etter dagens heste- utstilling. Litt skuffet over å få en 3. Premie, hadde håpet på en 2. (1. Kan vi ikke oppnå uten å stille med avkom så det er utelukket). Kritikken var ok, men hun fikk bare 7 av 10 på rasetype. Dommeren likte dølagamper, ikke smale smekre langbeinte svarte damer. Så egentlig burde jeg være fornøyd med premiering i det hele tatt. Det er bare det at hun ble stilt som unghest med kun 9, 9.5 og 10.... Slutt på å være ung og lovende ihvertfall.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Skrevet

Rak, min vepsehistorie som har gjort meg hysterisk redd for dem siden:

Besøk i hagen til "svigers", nesa renner og jeg drar en skikkelig SNUFS. Inn ble det med en veps og den stakk, faenskapet. Behøver jeg si at jeg blåste den ut igjen sammen med andre unevnelige greier? Min daværende så dette og at jeg umiddelbart begynte hovne skikkelig opp i trynet. Han tok tak i håret mitt, tror jeg det var, og dro meg bort til husveggen og vannkranen mens foreldrene hans kom illsinte etter fordi han brått drasset meg ivei som verste konemishandler sånn helt uten grunn. På med vannet og stappet meg under og hevelsen begynte gå ned. Jeg innbiller meg at dette reddet livet mitt for på den lille turen bort til vannet begynte jeg slite med å få puste gitt..

Ellers kan Calle meddele at jordveps på de edlere deler ikke er spes ok.

oi! Definitivt en historie min elev kommer til å finne svært interessant!  Grøss og gru!

Grattis med premiering @gråtass selv om den ikke helt stod til forventningene. 

Skrevet

Når du oppdager at det er for langt mellom hver økning på ermet du strikker og det er 3 cm for langt etter siste økning... den følelsen... 
Grrrr... hater å ta opp...

Skrevet

Litt sånn risikoprosjekt å avle mellompudler da, skjønner jeg :lol:.

Det kan man trygt si! Jeg er fortsatt litt spent på hva Ali ender opp som. Kanskje det var like greit å gi henne et tvekjønna navn :P 

Skjønner. Jeg kjenner ikke til så mange som har gått mh med dverg eller toy i Norge så det hadde vært artig høre om det var en oppgang eller nedgang i antall påmeldte fra de to minste variantene. :)

Nei, det er vel hverken eller? Jeg tror ikke vi pleier å ha med så mange, det har vært et par det har dukka opp en på, bortsett fra det så er det stort sett storpudler og mellompudler :) Det er vel ikke den mest testa størrelsen i Sverige heller. De trenger jo ikke å være mentalt bra når de er små, vet du. Dessuten er jo disse mentaltestene/beskrivelsene laget for brukshunder :aww: Ja, jeg er litt sarkastisk nå ;)  

Skrevet

Akkurat nå skulle jeg ønske det kom noen og monterte et par trappegrinder her, sånn helt utav det blå. Eller jeg kan montere selv, men mangler grinder og penger.  Og drittlei av bikkjer på benker og bord hver gang jeg snur ryggen til. Grumf. 

Skrevet

Når du oppdager at det er for langt mellom hver økning på ermet du strikker og det er 3 cm for langt etter siste økning... den følelsen... 
Grrrr... hater å ta opp...

Surt!! :hmm:

Holder på med erme her også (jeg skrev jobbsøknad først!), går heldigvis ganske greit. Erme nr 2, så en smule kjedelig. Minn meg på å aldri strikke genser på tynt garn med pinne 3 igjen. Evighetsprosjekt jo ...

Skrevet

Surt!! :hmm:

Holder på med erme her også (jeg skrev jobbsøknad først!), går heldigvis ganske greit. Erme nr 2, så en smule kjedelig. Minn meg på å aldri strikke genser på tynt garn med pinne 3 igjen. Evighetsprosjekt jo ...

Samme jeg gjør også.... Strikker genser til en svensk venninne som skal disputere om tre uker, så litt stress med å bli ferdig også. Mariusgenser i minialpakka så det er pinne 3 -  nå må jeg ta opp hele første ermet :( 
Jaja, ikke noe annet å gjøre, men surt... glad hun er liten og jeg strikker small - hadde vært drygere med xl...

Skrevet (endret)

@raksha, ikea-grindene er ikke så dyre... 

AN har gubben dratt på jobb for andre gang i dag, og jeg savner bartevalpen.

Endret av Pixie
Skrevet

Det kan man trygt si! Jeg er fortsatt litt spent på hva Ali ender opp som. Kanskje det var like greit å gi henne et tvekjønna navn :P 

:lol: 

Dagens nedtur... Åpner en stor pose Dumle mix som da skal inneholde en blanding av originaldumle, dumle med lakris og dumle med mørk sjokolade... og nesten alle bitene er lakris...  :(. Kjempekrise... jeg vet :aww:

Skrevet (endret)

Morticia er ikke en hyggelig vert..

09-27-15_7-59-57nbspPM.png

og mannen hennes Ian Somerhalder hadde et mislykket poolparty. Se så lei seg han er"

09-27-15_2-44-07nbspPM%20ndash%20Kopi.pn

Endret av Lola Pagola
  • Like 12
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...