Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjøpe omplasseringshund?


Lycke
 Share

Recommended Posts

Samboer og jeg er på utkikk etter en bichon havanais. Begge er studenter, men vi er litt ferdige med festingen og andre typisk student greier og ønsker oss derfor hund. Jeg kunne gjerne tenkt meg en omplasseringshund av tre grunner; vi slipper valpeperioden, vi sparer penger på kjøpet av hund og vi "redder" en hund. Vinn-vinn :)

Spørsmålet mitt er egentlig da, noen som har erfaring med omplasserings hunder? Eller havanais generelt? Dette blir vår første hund så kom med alt dere kan tenke dere er relevant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt *telle* fire omplasseringshunder og har akkurat fått min femte nå.

Jeg har også hatt valper.

Jeg anbefaler varmt omplasseringshunder, men sørg for å få en god prøveperiode og prøv å være mest mulig "kynisk" og objektiv frem til du har bestemt deg for om du beholder.

Den perfekte hund finnes ikke, det vil alltid være noe man ikke helt setter pris på med en hund.Men dukker det opp noe man ikke klarer å leve med og, ikke vet om man blir kvitt, er det greit å ikke ha knyttet seg for mye til stakkaren.

Man blir minst like glad i omplasseringshunder som i valper og det er mange flotte der ute som trenger nytt hjem :)

Havanais vet jeg ingenting om :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også på hund nummer fire som jeg har overtatt i voksen alder. I mitt tilfelle har jeg enten kjent både hundene og tidligere eier fra før, eller i alle fall eieren. Så jeg har visst litt om hva som har kommet i hus. Jeg ville uansett ikke nøle med å overta en voksen hund så lenge den er relativt avbalansert mentalt og fysisk frisk. Er og har vært kjempefornøyd med mine, men regn med at det kan ta noen uker før de slår seg til ro i nytt og ukjent hjem. Når de slår seg til ro, oppfører de seg som om de aldri har hatt et annet hjem. Blir nok en voksen hund neste gang også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Dette høres jo veldig lovende ut :)

Hvor skal jeg lete? Jeg følger med på finn.no, og googler omplassering og kikker gjennom sidene jeg finner. Problemet er jo det at det nesten bare er store hunder som omplasseres, og nesten ingen som er allergivennlige.. Havanais har jeg ikke sett en eneste gang :(

Noen som har erfaring om man får tak i omplasseringshund rett fra oppdretter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...