Gå til innhold
Hundesonen.no

Student 2015-2016

Mackenzie
 Share

Recommended Posts

3 timer siden, Elisabeth00 skrev:

Første eksamen om 1 time, og jeg har ikke fått sove en eneste time i natt :( Har spist veldig bra frokost nå, så jeg skal ikke demotivere meg selv mer selv om det er frustrerende å ikke ha fått sove før eksamen. Har energi til å holde ut til halv 1, så skal gå bra. Skal kjøpe banan + brus nå, så har jeg litt mer kjapp energi. 

Huff! Lykke til! 

9 minutter siden, Wednesday skrev:

:frantics::cry: 

Puste! 

Jeg skal ikke lese noe særlig i dag. Eksamen i morgen. Jeg har lest ut pensumbøkene og hentet ned info om teoretikere. Vi kan ha med det vi vil av hjelpemidler, så tar med alt. Kan jo ikke sitte og bla opp i 5 timer, men jeg er ikke avhengig av å huske alt på rams. Minner meg på at jeg skal skrive ut mailen hvor det står hvilke hjelpemidler som er lov, sånn just in case.  Skal skrive ut litt mer så jeg har ting på papir i tillegg til pc, tilfelle pckrasj. 

Noen som vet hvordan det virker  med innlevering av privatisteksamen? Skal bruke egen pc... Men må jeg koble den til en printer på skolen der jeg skal ta eksamen eller leverer jeg over nett eller? 

Formen er så crappy at jeg tror jeg trenger lesefri, heller gjøre noe annet i dag selv om jeg garantert kommer til å angre på det i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 952
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fra nå av svarer jeg bare på navnet SandySosantCandy. Bare så dere veit det.  

Det er ikke hver dag jeg leverer masteroppgave etter å ha vært borte fra fagmiljøet i 6 år, er i full jobb, ikke får veileder før 3 mnd før innlevering og skriver mesteparten av oppgaven i løpet av de

Ja, jeg avsluttet like greit med en A på masteroppgaven jeg. 

Posted Images

Takk, det gikk etter forholdene bra. Men det merkes veldig på prestasjonen at en ikke har sovet på over 24 timer... Jeg kunne alt på eksamen, så var kjempefornøyd med oppgavene vi fikk, men i den tilstanden jeg var i var veien fra hodet til papiret veeeeldig lang...leverte ingen a-besvarelse akkurat, men håper det blir en ok karakter likevel. :P 

Lykke til i morgen til deg :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å skjønne fysikken nå. Straks ferdig med et eksamenssett til. Jeg har gjort alle de oppgavene jeg får til uten hjelpemidler, og regnet ut hva jeg tror jeg kan få av poeng på de. Har ikke turt å gitt meg full score på alle, og gjerne bare 2-3 av 5 på hver oppgave. Men foreløpig har jeg da 45 av 100, som skal være nok til å stå, som er målet mitt. Alle de siste årenes eksamener har vært ganske like, så jeg håper det ikke blir store forandringer! Selvfølgelig ulike oppgaver, men det går jo i samme tema. Ei uke til eksamen, men jeg tror og håper det går bra!

Så lenge arbeidskravet blir godkjent. Enda ikke fått svar, mens halve klassen har fått tilbakemelding.

Mulig jeg kan se litt på anatomien i helga nå, om jeg føler meg trygg på fysikken videre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med hjemmeeksamen jeg. Eller, "jobber". Er så lei. Hele klassen har gått inn i en minidepresjon tror jeg. To av artiklene vi skal reflektere over har en psykoanalytisk innfallsvinkel på byplanlegging og jeg kjenner at 1) dette er ikke akkurat mitt fagområde og 2) dette er veldig rart. I tillegg er oppgaven fryktelig vagt og klønete formulert, så det er ikke så greit å vite hva som egentlig forventes. Men vi må jo liksom bare jobbe oss gjennom det og håpe på det beste. Har skrevet ca 1500 ord, må ha 3-4000. Så det gjenstår litt ennå altså.

Har mest lyst til å gå hjem og ligge i fosterstilling og spise pepperkaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet så deilig å kunne pakke bort bøkene for godt :P Med mindre jeg stryker da, men så galt er det forhåpentligvis ikke. Har bare en hjemmeeksamen igjen nå er semesteret i boks for min del :banana:Tror faktisk jeg skal sette meg ned i morgen og gjøre meg ferdig og få det ut av verden selv om innlevering ikke er før på mandag.

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Da er vi to! Føler fortsatt ikke at jeg har oversikt.

Ikke jeg heller...  Og null kontroll på morgendagen,  tenk om jeg ikke får bruke det jeg har fått beskjed om at er lov av hjelpemidler,  tenk om pcen dør, tenk om... :gaah: tenk on jeg ikke finner rommet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Ikke jeg heller...  Og null kontroll på morgendagen,  tenk om jeg ikke får bruke det jeg har fått beskjed om at er lov av hjelpemidler,  tenk om pcen dør, tenk om... :gaah: tenk on jeg ikke finner rommet! 

Vi får ikke ha noen hjelpemidler... Får ikke ha med egen kalkulator engang! Må låne en der, som jeg ikke kjenner! :o Føler at jeg ikke kan noenting. Kommer til å finne rommet da :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Vi er tre! Jeg føler sjeldent jeg har kontroll når eksamensdagen kommer, så det er ikke noe nytt da..

Litt godt å høre vi er flere. Lykke til! 

3 minutter siden, Wednesday skrev:

Vi får ikke ha noen hjelpemidler... Får ikke ha med egen kalkulator engang! Må låne en der, som jeg ikke kjenner! :o Føler at jeg ikke kan noenting. Kommer til å finne rommet da :lol: 

Du har sikkert eksamen med fasitsvar?  Det har ikke jeg,  så annet enn plagiat så kan jeg strengt tatt ikke jukse. God start å finne rommet da :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Raksha skrev:

Litt godt å høre vi er flere. Lykke til! 

Du har sikkert eksamen med fasitsvar?  Det har ikke jeg,  så annet enn plagiat så kan jeg strengt tatt ikke jukse. God start å finne rommet da :lol: 

Eksamen med fasitsvar?? Nei :lol: (Er det vanlig?)

Edit. Øøøøøh, skjønte nå ja :lol: Eksamen med fasitsvar ja! :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Eksamen med fasitsvar?? Nei :lol: (Er det vanlig?)

Edit. Øøøøøh, skjønte nå ja :lol: Eksamen med fasitsvar ja! :lol: 

:lol: 2+2 = 4 liksom? Ja? :lol:  Vi har jo bare pjatt med div teorier og ingenting er egentlig feil så lenge vi skriver riktige teorier og sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk høre fra en venninne i går at hun ikke var nervøs før eksamen om hun følte at hun ikke hadde forberedt seg godt nok, for da forventet hun ingenting og hadde heller ingenting å tape. Muligens derfor jeg ikke er nervøs. Eller jeg bare lever veldig i nuet og nervene kommer ikke før jeg har eksamen foran meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
21 timer siden, MegaMarie skrev:

Siste innspurt i dag i statistikk, så er det bare to gøye fag igjen vi har eksamen i :D

Lykke til. Statistikk i går her, fytterakkern for ett marerittfag! Fikk en ganske annen eksamen enn vi var forberedt på og som har vært siste åra, annen foreleser som hadde laget. Håper bare jeg består, aldri vært så dårlig forberedt og ubrukelig før eksamen. Nå er det 10+ dager til matte 2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her roer nervene seg når jeg får oppgaven foran meg. 

Dere? Jeg er ferdig!!!  (om jeg står da)

Omtrent null søvn i natt, men det gikk bra. Jeg følte meg bra nok forberedt og tror jeg leverte en solid oppgave som svarte på spørsmålene. Fikk dratt inn eksta teori utover pensum og i mitt hode gav alt mening. Skrev 7 sider og en setning,  så overgikk 5-6siders anbefalingen, men ikke med mer enn at det bør være greit. 

Så får vi se om sensor er enig :aww: får ikke svar før i januar :/ 

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Eddie har lagt inn søknad om å få de nusselige spanielørene erstattet med pønkråkk hanekam. I en alder av bare 6,5 mnd setter han seg heldigvis fortsatt ned som en jente når han tisser - og når han markerer, som han gjorde for første gang i dag. Det er stille før pubertetsstormen, men små vindkast kommer de mørke tordenskyene i forveien, og forsurer den prepubertale idyllen iblant.  I dag skulle jeg ha filma. Ikke første gangen en potensiell YouTube-million gikk i vasken. En av mitt livs store regrets er å ikke ha filma første gangen jeg ga chihuahuaen en hel roastbeefskive. Jeg kunne vært millionær, men har åpenbart ikke næringsvett. Glemte å filme i dag også. Ord er fattige, men kamera og power-PC til å redigere videoer på koster, så ord får klare seg. Unge Edeward har slitt en stund, med en indre kamp mellom nature og nurture. Fornuft og følelser. Det instinktive ressursforsvaret hans er så sterkt at han har store vansker med å få gjennomført sin egen vilje. På den ene siden vil han gjerne ha meg til å kaste lekene hans, fordi å jage etter dem er det aller, aller morsomste han vet, men han har ikke lyst til å gi dem fra seg. De er verdisaker for han. Han vet kognitivt at det er nødvendig å hande meg gjenstander for å få dem kastet, og han ELSKER å få dem kastet. Leker er ikke morsomme når de ligger i ro. Da er de bare potensiell moro. Litt som penger i banken. Det er selvsagt mer gøy å bruke penger enn å bare ha dem, men det føles godt å ha dem, og en er redd for å miste dem ved å bruke dem. På samme måte som jeg gjerne vil reise og shoppe og drikke frappuccino og spise ute, så vil han helst ha de lekene flyvende gjennom lufta og sprettende bortover bakken. Han ber meg kaste dem. Han maser om å få dem kastet. Lyser opp i euforisk livsglede når han ser at jeg er i ferd med å kaste. INGEN tvil om hva som er høydepunktene i livet hans, men han har en slags malplassert økonomisk sans, hvor han vokter lekene som om de kan forsvinne dersom han bruker dem. Ressursforsvaret hans er så sterkt at det er et handikap for ham. Den absurde kampen han kjemper hver gang han vil ha lekene kastet, men ikke har lyst til å gi dem fra seg. Kan ikke beskrives med ord. You had to be there, for jeg har ikke filma det.  Dette har ihvertfall pågått en stund nå. Den indre kampen mellom følelser og fornuft. Så, i dag.. Vi har fått nytt utstyr i posten. Grime og kortere bånd for å ferdes i folksomme miljøer. Grime fordi jeg liker være på den sikrere siden. Han begynner bli stor og tung og sterk. Den ene gangen han DRO i båndet for å hilse på storebror er ikke noe jeg ønsker reprise på. Han kan tydeligvis være virkelig sterk om han plutselig finner ut at han ikke vil høre på meg, så grime er en potensielt nødvendig sikkerhet. Det, og så har vi kjøpt kjettingbånd, fordi jeg liker tyngden. Hunden kjenner også at båndet er der. Det er bedre kontakt. Dessverre, som vanlig ved netthandel, har vi fått noe annet enn jeg trodde jeg bestilte. 50 cm var ikke lengden på kjettingen, men total lengde. Det der trenger tilvenning. Heldigvis har vi også fått oss et strikkbånd med såkalt trafikkhåndtak, som jeg tenkte det kunne være greit å koke frosken sakte med for å unngå at likheten med visse grupper i Pride-paraden blir for påfallende. Det holder liksom å kle seg i lakk og lær i offentligheten, vi trenger ikke lage et SM show også, mener jeg. Det er hva som trolig vil skje om vi legger ut på tur blant folk med det veldig, veldig korte kjettingbåndet der uten noen tilvenning, så her må trenes, det var planen for dagen.  For å senke potensielt stress før vi gikk avgårde i nabolaget, så skulle vi leke litt. Få på litt gode biokjemikalier. Erstatte kortisol med endorfiner. Når matmor er utstyrt med vom og tørrfisk på lomma er det nødvendig å leke før vi går avgårde, for å få ned forventningsstress. Biokjemien i dette ble forklart meg, men jeg er ikke stø nok på detaljene til å gjenfortelle korrekt. I grove trekk flommes han umiddelbart av dopamin fra forventning om belønning, så utløser det raskt en masse adrenalin og kortisol når forventningene ikke innfris fort nok (for ham). Han blir agitert og opplever en slags smerter, og mat som belønning får ikke dette stresset ned igjen. Lek derimot gjør. Fikk teorien forklart, sett det fungere i praksis. Å leke på tur fungerer fint på vanlig turbånd, men jeg vil ikke tilvenne ham at det går an å leke på så kort bånd. Ulike båndlengder har ulike regelverk for adferd. Derfor må vi leke før vi legger ut på en potensielt stressende treningstur med SM-lenke, mat i lommene og KRAV for å få den.  KRAV et noe Eddie har problemer med å forholde seg til. Han kunne vært kryssordløsningen på nøkkelordet assertive. Meningers mot og egen vilje. Tar det å bli stilt KRAV til som en trussel. Frosken må kokes sakte, ellers går den i maktkamp. Det fikk jeg bekreftet på den harde måten i dag ved å stille et urimelig krav for å starte leken: Jeg ba ham om utgangstilling.  Istedenfor fikk hele nabolaget konsert med Dickhead and The Pønk Råkk Assertiveness.  Til å begynne med ble jeg irritert. Han var så TEIT. Noe så ufattelig simpelt som å bare sette seg i utgangstilling for å få det han så inderlig intenst ville ha. Han hadde SÅ lyst på både leken og maten, men istedenfor å kjapt, enkelt og greit sette seg i utgangstilling som han VISSTE ville gi uttelling, så valgte han å kjefte meg huden full for å ha the audacity til å ikke bare gi ham hva han ville ha.  Jeg fikk omsider noe som liknet utgangstilling og han fikk umiddelbart leken sin kastet. Fløy avgårde som om han hadde sluppet fri fra Guantanamo. Gjorde meg klar til å belønne ham for levering, fordi middagen var en time på overtid. Favorittmaten. Han er vill etter Vom. Villig til å utstå både kloklipp og frisering i ansiktet så lenge det står Vom på hylla. Han har vanligvis INGEN selvrespekt når det lukter Vom i premie. Vanligvis.  Han slapp favorittleken et par meter fra levering. "Ta med!" responderte jeg, og så var ******* løs igjen. Ikke snakk om. Sikker på det tok mange minutter med utskjelling. Han synes jeg er en herskesyk HURPE med et sykt "behov" for å dominere. HVORFOR skulle han levere meg den leken for å få maten jeg hadde i hånden? "Herskesyke hurpe! Det der handler bare om å ydmyke meg! Ser jeg ut som undersåtten din? Den leken er MIN og den maten er også MIN! Vil du ha leken i hånden kan du plukke den opp selv!" Jeg endte med å plukke den opp selv. Han ble stille noen øyeblikk. Innså at han hadde tapt. Jeg hadde nå både leken og maten og han hadde bare stoltheten. Det gikk ikke mange sekunder før nederlaget ble erstattet med forventning om kast. - Link! Unge Eddies verden raste sammen igjen. Usikker på HVA som er problemet hans, for han går SÅ fint i utgangstilling for kjipe tørrforkuler, bare de er i hånden som lure. Han HAR gått FINT i utgangstilling med Vom på hylla og i vinduskarmen også. Hvorfor ikke nå? Hva er problemet? Svaret er et intenst autonomitetsbehov. Han ga så TEΙΤΕ liksom-nesten kreative alternativer til en faktisk utgangstilling, etter å ha gitt ham flere invitasjoner til å plassere seg riktig valgte jeg å gripe halsbåndet for å veilede ham ordentlig på plass - for å kunne rose og belønne. Verste overgrepet jeg kunne begått mot ham. Han strittet imot, og jeg ville ikke gi meg, så det utviklet seg til en brytekamp jeg til slutt vant ved hans surrender. Var han et menneske ville han HYLGRÅTT. Hikstet og hulket i bunnløs sorg over dette sjokkerende sviket. Var jeg ikke hans beste venn? Hva slags venn og partner GJØR noe sånt? Jeg kunne jo ikke gi meg, for jeg hadde faktisk lagt på et krav, og han trenger VITE at et krav er et KRAV og når det innfris, så blir det ALDRI problemer og ALLTID godt humør og belønning. Å la en nær pubertal riesenschnauzer få lov til å kjempe seg fri fra et (i utgangspunktet bare veiledende) grep i halsbåndet var 100% uaktuelt, samme hvor såret og sjokkert han var. Det ble til slutt en utgangstilling. Leken fikk jeg også levert i hånden, men ikke uten en psych kamp om hvem som bestemmer over ressursene. Ede er IKKE fornøyd med å måtte jobbe for mat og lek.  Tur ble det ikke, men en god latter ble det, fordi Ede er absurd sta. Håper jeg ser samme humoren i det når han begynner skape seg pga endret båndlengde. Fra 2-1 meter i første omgang, med bare korte partier på "trafikkhåndtak". Grime har vi prøvd på. Den sitter det litt lenger inne å gå hjemmefra med ennå. 
    • Hvis det funker med 50/50 kan du jo da bare fortsette med det. For helgeturer går det jo fint å ta med i kjølebag, det gjør ikke noe om det tiner så lenge det blir spist innen en dag eller to. Men ville prøvd forsiktig med et annet tørrfôr som er beregnet for valp.
    • Av praktiske årsaker, skal ha med hunden på flere reiser uten fryser. Tenker å gi blanding av vom og tørrfor på sikt.  I tillegg liker jeg å bruke deler av måltidene til trening på tur, noe som er vanskelig med råfor...  
    • Tispen min er 10 måneder nå.  Meget omgjengelig familiehund. Mjuk pels og gemytt 🤣. Lettlært. Nydelig vakker. Perfekt størrelse.  Vi driver med blodspor og lydighet.  Grua meg mest til pelsstell når jeg vurderte rasen, ja snø i pelsen er irriterende, men jeg må lære meg å huske å bruke riktig tøy 🙈 Koser meg overraskende med å klippe og stelle pelsen.  Jeg har dessverre vært ekstremt uheldig med sykdom på henne, men slik jeg har forstått det er dette en sunn rase med få plager.   
    • Blir spennende å følge med videre!   
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...