Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK trues med sanksjoner (WDS 2019)


maysofie
 Share

Recommended Posts

Nu vel. De som ikke jakter, bringer skam over eieren sin, så jo, det er faktisk et mål at de lider mest mulig før de dør. De blir de dratt etter biler, hengt i trær, flådd levende, svidd med sigaretter og syre før de dør av skadene. Dette skjer med rundt 50.000 galgoer/lurchere i året.

Åh fytti.... det der var jeg lykkelig uviten om... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 248
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Noen må gå foran, det er helt fantastisk om det er NKK som gjør det. Dette krever både mot og gjennomføringsvilje, jeg blir stolt av kennel klubben om de står i dette hele veien. Jeg tror også at fler

F..ck... Jeg tok bilde av den fyren og hans kompanjong i standen deres på torsdag. Altså - jeg tok bilde av dem FOR dem liksom... Jeg synes man faktisk skal oppfordre klubbene til å IKKe inviter

Da er vell Nederland med nkk også, og oppfordrer til boikott.

Jepp, fant ut det. Lurer litt på hvorfor NKK ikke har sagt noe eller om de har planer om å si noe om behandlingen av galgoer og lurchere i Spania. Ikke så mye bedre enn i Kina, men de spiser de ikke, da.

Skal man ikke ha lov til å uttale seg om noe som helst, siden man ikke står på for alle andre saker også?

Starter NKK og andre nasjonale kennelklubber å lage bråk om dyrevelferd og opplever støtte fra medlemmene, så blir de forhåpentligvis å lage mer bråk senere også.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ikke ha lov til å uttale seg om noe som helst, siden man ikke står på for alle andre saker også?

Starter NKK og andre nasjonale kennelklubber å lage bråk om dyrevelferd og opplever støtte fra medlemmene, så blir de forhåpentligvis å lage mer bråk senere også.

Nei, for all del. De holdt jo pent kjeft når Romania fikk EDS i 2012 og Russland WDS i 2016. Greit å velge sine kamper, Kina er jo peanuts.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for all del. De holdt jo pent kjeft når Romania fikk EDS i 2012 og Russland WDS i 2016. Greit å velge sine kamper, Kina er jo peanuts.

Det var vel ett leder bytte i mellom der også. Må ikke glemme det ;)

Det er litt vanskelig for ny leder å tippe opp i hva evt gammel leder har gjort. Man får ta de sakene man selv sitter med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for all del. De holdt jo pent kjeft når Romania fikk EDS i 2012 og Russland WDS i 2016. Greit å velge sine kamper, Kina er jo peanuts.

Jeg skjønner ikke helt hva du vil - skal man aldri ta et standpunkt fordi det ikke er gjort før? Hvis man skal ta et standpunkt så må man ta alt på en gang?

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer blant annet plutselig ingen FCI-representanter på EDS for eksempel...

Hva med de rasene som skal måles inn for FCI? Vet at bla Lancashire heeler skal vises fram for å godkjennes. Hva kommer til å skje da, hvis ikke det kommer noen FCI representanter?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ett leder bytte i mellom der også. Må ikke glemme det ;)

Det er litt vanskelig for ny leder å tippe opp i hva evt gammel leder har gjort. Man får ta de sakene man selv sitter med.

Neida. Og at det ikke er sagt noe før, er jo forsåvdt greit, det. Men alle i hovedstyret er jo ikke byttet ut, og det var jo et enstemmig hs som gikk ut mot Kina. At det kommer samtidig som et medlemskap i FCI uansett skal utredes, er nok bare tilfeldigheter.

Jeg skjønner ikke helt hva du vil - skal man aldri ta et standpunkt fordi det ikke er gjort før? Hvis man skal ta et standpunkt så må man ta alt på en gang?

Her, som i de fleste andre steder, er greit å være konsekvent, ja. Ihvertfall i samme avstemning.

Det som foregår i Spania er faktisk ikke så fryktelig mye bedre enn i Kina. Forskjellen på Kina og Spania trenger jeg kanskje ikke si så mye om, men jeg er vel ganske sikker på at det ville vært lettere å få gjort noe med situasjonen i Spania enn i Kina (du vet, EU ogsånt).

I stedet tier man, og for dem som tviler litt på motivasjonen i utgangspunktet, så er i grunn det her bare bensin på bålet.

Det kan godt være at dette bare er konspirasjonsteorier, i såfall viser det bare hvor stort behov det er for en politisk rådgiver i NKK.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spania har vel ett offentlig regelverk når det kommer til dyrevelferd? Jeg vet ikke, bare spør.

Sånn sammenlignet med Kina hvor det offentlige syns det er helt ok å behandle dyrene på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Og at det ikke er sagt noe før, er jo forsåvdt greit, det. Men alle i hovedstyret er jo ikke byttet ut, og det var jo et enstemmig hs som gikk ut mot Kina. At det kommer samtidig som et medlemskap i FCI uansett skal utredes, er nok bare tilfeldigheter.

Her, som i de fleste andre steder, er greit å være konsekvent, ja. Ihvertfall i samme avstemning.

Det som foregår i Spania er faktisk ikke så fryktelig mye bedre enn i Kina. Forskjellen på Kina og Spania trenger jeg kanskje ikke si så mye om, men jeg er vel ganske sikker på at det ville vært lettere å få gjort noe med situasjonen i Spania enn i Kina (du vet, EU ogsånt).

I stedet tier man, og for dem som tviler litt på motivasjonen i utgangspunktet, så er i grunn det her bare bensin på bålet.

Det kan godt være at dette bare er konspirasjonsteorier, i såfall viser det bare hvor stort behov det er for en politisk rådgiver i NKK.

Da forutsetter du at de styrende organer i NKK faktisk har kjennskap til dette da. Jeg visste ingenting om det, slik som andre her. At det er kjent i myndeverden betyr ikke at det er kjent ellers.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da forutsetter du at de styrende organer i NKK faktisk har kjennskap til dette da. Jeg visste ingenting om det, slik som andre her. At det er kjent i myndeverden betyr ikke at det er kjent ellers.

ot men det er ganske kjent i hvertfall for dem som er engsjert i dyrevern

http://old.dyrebeskyttelsen.no/kampanjer/22050606_hundedrap_spania.shtml(10 år gammelt)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang. Spania og dyrevelferd. Det var en ganske stygg sak i Spania som angikk en kennel av Siberians. I Norge er det vel ingen tvil om at vedkommende hadde fått noen ganske kraftige reaksjoner. Når noen ønsket å ta noen hunder fra denne kennelen for omplassering, var det ikke lett å få hjelp fra myndighetene der. Dvs de gjorde ingenting. Men andre gjorde og flere hunder ble hentet av representanter for kenlene som hadde solgt hunder dit. Dessverre fikk han bli stittende igjen med et antall og fortsetter å avle. Håper jo at tilstandene er bedre nå, de var bedre før hendelsen. Men det at myndighetene ikke ønsket å gjøre noe som helst vitner vel ikke om verdens beste beskyttelse for hunder i Spania.

Det sagt, Spania har et regelverkt. De har et "mattilsyn" de er forpliktet til å følge EU regelverket, de aller fleste i Spania liker hunder som både nyttedyr og kjæledyr. Det er litt andre tilstander enn i Kina. Men selvsagt også lettere å få gjort noe. Så gjerne for meg at hele FCI får mer fokus på dyrevelferd som jo både NKK og SKK ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

DKK har for lenge siden sagt at de støtter FCI, noe som har vært lite populært blant medlemmene. Ser dog at posten om det på deres fb-side er fjernet... Nå skal jo de nordiske kennelklubbene ha møte om saken i forbindelse med EDS, og der vil jo da DKK nå stå alene om de ikke endrer standpunkt.

Edit: Ser de har skrevet i kommentarfeltet at de også skulle ha et møte i dag, og at det kommer en uttalelse.

Edit2: Fant denne uttalelsen: http://www.dkk.dk/side.asp?ID=20659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin helgardering det der da.

"Vi er helt enige med NKK altså. Men eg beklagar å måtte sei det, eg likar utstelning, konkurransar og stamtavlar så godt, at eg ikkje tør rote i den heite grauten for mykje." :teehe:

De kan vel ikke annet, driver ikke han formannen deres og aspirerer til å bli noe sjefsgreier i FCI?

And the plot thickens.... :teehe:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen Hindse sitter jo i the General Committee, og om han har planer om å klatre i gradene der er det neppe et sjakktrekk at kennelklubben hans oppfordrer til boikott. Han er jo også en aktiv dommer, og det kan jo være en mulighet til å si hva man mener om saken ved å la være å stille for ham.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hva DKKs medlemmer mener om styrets standpunkt? NKK har jo fått mye støtte fra sine medlemmer, iallfall enn så lenge, og siden DKK tar en annen vri kunne det vært interessant å vite om det er i tråd med medlemmenes ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hva DKKs medlemmer mener om styrets standpunkt? NKK har jo fått mye støtte fra sine medlemmer, iallfall enn så lenge, og siden DKK tar en annen vri kunne det vært interessant å vite om det er i tråd med medlemmenes ønsker.

Ifølge det som skrives på DKKs egen fb-side så er de ikke i tråd med medlemmene, kan det se ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av DKK's egna sida på fb att döma tycker jag det verkar som om merparten av medlemmarna vill stötta de övriga nordiska länderna.
Finns en fb grupp som heter "DKK medlemmer mod WDS i Kina 2019" med ca 1450 st medlemmar.

Edit: Inte för att jag tar fb som en säker källa men det kan kanske ge lite indikation på hur vindarna ligger.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...