Gå til innhold
Hundesonen.no

Liten og stor


Aea
 Share

Recommended Posts

Man kan jo se på linjene for å prøve å finne ut hva det er størst sannsynlighet for at kommer av str, men det vil bare være en sannsynlighet, det kan slå ut akkurat hvordan som helst. Men man må sjekke linjene i sin helhet, ikke bare mor og far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er "freaks" ift mor og far og resten av kullet. Begge er større enn både foreldrene og resten av søsknene. Det kunne ikke forutsees.

På dogoen har vi historie der enkelte av parringene til mor og far har resultert i abnormalt større avkom. Så linjene er nok sånn.... Men de fleste av samme kombinasjon ble "normale" ift mor og far, noen ble mindre. Her var både far og mor store da, men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tenkt situasjon kan du få hva som helst, tenker jeg. Det er sjeldent sånn at valpene blir en mellomting av foreldrene begge to :P Noen vil kunne bli store, noen små og noen midt i mellom. Men det kan også bli slik at alle blir små eller store.

Det finnes et kull av min rase der mor var liten for rasen og far var i toppsjiktet. Alle valpene ble STORE, typ mye støtte enn maks for rasen. Selv med den lille mora. Det kunne man ikke forutsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...