KristinR Skrevet 22. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2015 Hei, nå lurer jeg her. Jeg har to orientalske salongbordtepper. Begge er i ull. Og så fikk jeg jo valp i hus i vinter. Nå må de vaskes på et vis. Han har tisset på de flere steder. Begge er kjøpt brukte så jeg lurte på å ta de ut på altanen, våte de med såpevann og så høytrykkspyle de (fra baksiden kanskje? ) Hva ville dere gjort? Alternativet er vel kanskje å kaste de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 22. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2015 "Hva slags ull" er vel egentlig spørsmålet, og hvordan er det behandlet. Ull er jo selvrensende. Isåfall ville jeg ikke brukt såpevann. Ville tatt de ut i regnvær, evt spylt dem (høyttrykk er ikke nødvendig vil jeg tro) og la de tørke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristinR Skrevet 22. Juni 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2015 Hva slags ull, ja si det. Det er i utgangspunktet veldig dyre tepper, men som jeg har kjøpt brukt. De ser omtrent slik ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuvane Skrevet 22. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2015 Vasket du ikke over etter at valpen tisset? Noe mer enn det har aldri vært nødvendig hos oss når vi har hatt valp som har tisset på tepper. Jeg ville aldri ha høyttrykkspylt et sånt teppe i alle fall, heller vasket forsiktig på de utsatte stedene, og evt hatt på litt edikk dersom det lukter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristinR Skrevet 22. Juni 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2015 Jo, når jeg har blitt klar over det. Men han er som regel løs på stua på natta og dermed har det hendt at han har tisset uten at jeg har sett det. Men nå er jeg lei av tissing på natta så nå han ligger i senga på gjesterommet i lag med meg og salukien Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosinbolle Skrevet 22. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2015 Jeg hadde rullet sammen teppene og puttet dem i boden til valpen var husren. Nå er vårt stueteppe hvitt, men da katta bæsjet på teppet brukte vi litt oksiderende vaskemiddel (vanish) som ikke fikk virke lenge nok til å skade teppet, før vi skylte godt med høytrykksspyler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristinR Skrevet 22. Juni 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2015 Jeg endte med å leie tepperensemaskin. Akkurat hentet den så får vi se om resultatet blir bra 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polfarer Skrevet 22. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2015 Jeg fikk beskjed om å vaske kelimputene mine i varmt vann med litt eddik oppi, la de ligge en stund og deretter bare henge dem ut til tørk. Sent fra min D6603 via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tricolor Skrevet 24. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 24. Juni 2015 En plass jeg jobbet tok de ut teppene og hadde på salmiakkvann og spylte etterpå. Resultat: Teppene gikk i oppløsning. Bland ut litt Milo i en bøtte lunkent vann, spyl forsiktig etterpå. Det holder i massevis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 24. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 24. Juni 2015 Vasket vårt ullteppe i badekaret med vann og litt vaskemiddel, fungerte kjempebra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts