Ingidano Skrevet 18. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Juni 2015 Statens legemiddelverk har gjort en revurdering av vaksineringsregimet mot rabies etter at de har mottatt ny dokumentasjon om rabiesvaksinen Rabisin®. Dette innebærer at hunder som revaksineres mot rabies med Rabisin skal få en gyldighetstid på tre år på denne vaksinen. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 18. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Juni 2015 OBS: den du har tatt "i fjor" er kun påført med gyldighetstid 1 år (I Norge) gyldighetstiden i passet er det som er gjeldene, så det er evt neste vaksine som vil ha en 3 års gyldighetstid! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 18. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Juni 2015 På tide! Dette har tollerne kommentert flere ganger (ut fra Danmark) at vaksinen har en varighet på 3 år, og at det er merkelig at det har vært annerledes i Norge. Hvor mye er det vaksinen koster igjen? Bra for lommeboken til de som har flere hunder Og fint å slippe å sprøyte inn noe i hunden oftere enn det trengs. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 18. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Juni 2015 Åååh, kanskje vi skal dra å ta ny vaksine i år likevel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 18. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Juni 2015 Statens legemiddelverk har gjort en revurdering av vaksineringsregimet mot rabies etter at de har mottatt ny dokumentasjon om rabiesvaksinen Rabisin®. Dette innebærer at hunder som revaksineres mot rabies med Rabisin skal få en gyldighetstid på tre år på denne vaksinen. På tide! For denne vaksinen har hatt en variet på 2 eller 3 år (varierende fra land til land) i maaaaange år andre steder. Jeg har importert katter fra nesten hele verden føles det som og ikke ett eneste land har skrevet gyldigheten til 1 år. Nå var det riktignok ikke rabisin alle ble vaksinert med i stitt opprinnelsesland, men ganske mange av dem faktisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pringlen Skrevet 18. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Juni 2015 OBS: den du har tatt "i fjor" er kun påført med gyldighetstid 1 år (I Norge) gyldighetstiden i passet er det som er gjeldene, så det er evt neste vaksine som vil ha en 3 års gyldighetstid! Takk skal dere ha liksom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justisia Skrevet 18. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Juni 2015 Tre av mine har gyldig vaksine i 3 år da man følger reglene for der hunden er vaksinert. Veterinæren min fortalte at det var mange som vaksinerte hundene sine i Danmark for da holdt vaksinen i 3 år og ikke bare i 1 som her i landet. Kjenner det er litt kjipt at jeg må revaksinere ene til neste år siden jeg tok ny rabiesvaksine nå i April så den gjelder bare 1 år. Men men, sånn er det å være hundeeier Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmp Skrevet 18. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Juni 2015 Min fikk vaksinen for noen uker siden og står som gyldig i passet 1 år. Kan vi få endret det til tre år? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 18. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Juni 2015 Min fikk vaksinen for noen uker siden og står som gyldig i passet 1 år. Kan vi få endret det til tre år? Nei, gjelder bare om hunden blir vaksinert etter 17. juni. Man kan ikke endre tidligere datoer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbogutten Skrevet 18. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Juni 2015 Så greit! Jeg som har time til vaksinering av dyra på mandag 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaritaS Skrevet 18. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Juni 2015 Grunnvaksineringa er bare for ett år da. Så om det er første gangen hunden dår rabiesvaksine må den tilbake etter ett år for en ny en som da vil vare i tre år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mumle Mu Skrevet 18. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Juni 2015 ....Jeg vaksinerte i forrige uke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pringlen Skrevet 18. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Juni 2015 Når dyrlegen min i fjor ikke skrev noe som helst i feltet for "varer til" , så holder rabisin i tre år fra vaksinedato? Ja? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 18. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Juni 2015 På tide, Norge var vel de eneste som ikke fulgte produsentens anbefalinger. Tok Rabisin på Aïda i england som varer i 3 år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 18. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Juni 2015 Når dyrlegen min i fjor ikke skrev noe som helst i feltet for "varer til" , så holder rabisin i tre år fra vaksinedato? Ja? Nei, og når datoen ikke står der så regnes det ett år. Den nye fristen kan føres ved nye revaksineringer på hund fra og med 17. juni. Det er ikke åpnet for å endre dokumentasjonen for allerede gjennomførte og dokumenterte revaksinasjoner i hundens pass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pringlen Skrevet 18. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Juni 2015 Nei, og når datoen ikke står der så regnes det ett år. Den nye fristen kan føres ved nye revaksineringer på hund fra og med 17. juni. Det er ikke åpnet for å endre dokumentasjonen for allerede gjennomførte og dokumenterte revaksinasjoner i hundens pass. Søren... Men,den tid, den sorg Skal ikke over noen landegrenser å nevne med det første uansett... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wachita Skrevet 18. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Juni 2015 Hadde vi dratt inn for vaksinering i dag som planlagt hadde vi vært griseheldige ser jeg! Nå ble timen riktignok utsatt da men, uansett! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aymee Skrevet 26. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 26. Juni 2015 Og jeg vaksinerte dyra mine 16. juni. **** da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts