Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Ser ut som de har krasjet med en trailer. En grim påminnelse om hvor galt det kan gå på vegene, forferdelig...

Skrevet

Russiske medier tar ikke så mange personvernhensyn kan man si Den ene artikkelen jeg leste så sto det at føreren av bilen med hundene har fått en haug av bøter for fartsoverskridelser de siste årene. Ett tosifret antall bøter. Og så stor det at han sovna bak rattet.

De viste også bilder av hunder på utsiden på bakken og av en mann som hang ut av styrehuset på lastebilen :(

Skrevet

Kom over ei liste der det ser ut til å ha vært dverg pinchere, basenjier, meksikansk nakenhund, toy terrier og pekingneser involvert. Men så ett bilde av noe som kunne se ut som en husky også.

Bare tragisk :(

Skrevet

Sånt gjør meg litt glad for at norske medier er litt bedre på personvern og sånn... Og kjekt med advarsel, jeg orker ikke se de bildene nå, kjenner jeg.

Uff, så fælt. :(

• Like 2
Skrevet

Jeg er FB venn (men har ikke noe personlig kjennskap) til den omkomne basenjioppdretteren.
Jeg hadde gledet meg til å møte henne - og andre- i Milano :(

Tragisk, og de bildene får det til å krype kaldt nedover ryggen min. RIP :heart:

Skrevet

Leste denne statusen på fb nettopp:

"Vickie Clements

Such sad sad news on their way to the WDS

"On Monday morning, six people were killed in the ACCIDENT in Smolensk Oblast

A terrible accident occurred on Monday morning at the Minsk Highway near the town of Gagarin in the Smolensk region. At 5 a.m. clashed head-on minibus Mercedes and KAMAZ. The minibus drove breeders: Skoropupova Tatyana (1974 g. r, Kennel Shen de Lux, Vladivostok), Buchanan Maria (born 1975, Kennel wheatens "Mariol′", Vladivostok), Boldyrev Daria (1992 y.b., Hendler, Chinese crested dog kennel "little angels", Moscow), Julia Khokhlova (born 1963, Scotch Terriers kennel "pampering", Khabarovsk). Breeders carried on World Dog Show Exhibition-2015 in Milan three Huskies, one wheat Terrier, two Scottish Terriers, two cvergpinčerov, two Pinscher, Pekingese and Russian Toya. All the people and dogs were killed, including the drivers of both vehicles.

Breeders killed his entire life devoted to popularization of rocks in the regions, development of domestic cynology. Their dog-multiple winners of major international exhibitions, the owners of a huge number of league titles.

News of the tragedy flew to Italy. Dead Russian breeders observed a minute of silence at the moment the FCI General Assembly meeting.

Blessed memory ...
RKF expresses condolences to relatives and friends.

According to the latest data, which relatives of the victims, in the car had to be 19 dogs. Now the scene is organized search-and-rescue team of volunteers who came from Moscow, Smolensk, Minsk and other cities, to locate the missing animals: 2 basenjis, 4 cvergpinčera and 1 Mexican hairless dog." "

Eksakt hvor mye av dette som stemmer vet jeg ikke.

Guest Jonna
Skrevet

Tror vi hundefolk glemmer hvor mye vi faktisk er på veien og hvor fort ting kan skje :no:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Fine puddelen som var min, for å få litt farge inn her 💚
    • Det er sikkert mer enn nok folk som stiller slike spørsmål, men den som intet våger intet vinner 😇 Jeg skal i løpet av de neste par årene få meg en ny hund, men sitter veldig fast når det kommer til valg av rase.. tidligere har jeg hatt Cardigan Welsh Corgi (fikk henne da hun var nesten 10, så ikke full erfaring her) og Storpuddel fra en oppdretter jeg ikke var helt fornøyd med (jeg ba om en rolig og stabil hund jeg kanskje kunne bruke som besøksvenn, fikk en stresset type som hun ville jeg skulle bruke til agility. Da det viste seg at jeg ikke kunne tilby ham en rik nok hverdag som enslig person i leilighet var hennes råd "legg ham ut på Finn). Jeg har noen ønsker til hund:  * Ikke en utpreget varsler. Vi blir to som er relativt sensitiv for lyd, så mye piping og bjeffing inne orker vi ikke.  * Lettrent hund som jeg kan trene lydighet med. Storkoste meg med puddelen og han ga meg mye suksess og mestring, dette vil jeg ha mer av.  * Stabil mentalitet med mulighet til å sitte i ro ute. Dette hadde ikke puddelen. Han er nå snart 6 år gammel og i nytt hjem, men kan fremdeles ikke stå i ro ute uten å få meltdown. Inne var han helt nydelig.  * Energi til trening, men tåler noen dager innimellom med mindre aktivitet. * Ok størrelse, helst rundt medium/"normal" størrelse et sted. Ønsker lydighet og kanskje sykling innimellom, men ikke så stor at den ikke kan være med overalt ellers (som ut i kajakk, kanskje). * Mulighet for å bo med katt uten at det skal være en reell risiko for at jaktinstinkt tar over.. Har vurdert å gå over til tispe etter dramaet med puddelen. Det virket som det slettes ikke var uvanlig med disse litt høyspente guttene som endte opp med å omplasseres fordi de ble "for mye" og jeg har ikke lyst til å gi gjennom det igjen. Har vurdert puddeltispe, feks. Corgien min elsket jeg, men de beina var utrolig upraktisk innimellom..
    • Ingen av dem. Oslo Hundeskole har veldig mange instruktører, og de velger selv metode. Det betyr at du ikke vet på forhånd om de bruker straff og gammeldagse metoder eller 100% positivt med bare belønning. Norges Hundeskole har jeg ikke noen nyere erfaring eller kunnskap med. De har pleid å være helt ok, men også hatt bruk av straff og korreksjon. Hvis du er på den siden av byen kan jeg anbefale Smarthund som har kurs på Fornebu, eller Din Beste Venn på Høvik. De har flinke instruktører og bruker bare positive metoder.
    • Heisann!  Vi venter på valp og jeg har veldig lyst til å gå valpekurs (potensielt også flere kurs) - vi holder til på Østlandet, like utenfor Oslo. Av de som dukker opp når jeg googler er Oslo Hundeskole og Norges Hundeskole. Begge har avdelinger ved Asker og Bærum som er det som blir mest aktuelt for vår del. Vil noen komme med tips til hvilken vi bør velge? Har du personlig erfaring eller preferanser? 😊 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...