Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater NKK Drammen 6-7 juni


MonicaT
 Share

Recommended Posts

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi stilte kl 09 i dag i øs pøs regnvær. Og endelig gikk ting vår vei. Excellent, CK, cert, beste hannhund, Cacib og BIM. Og nå er han NUCH ?

Gratulerer så mye med championat! For en dag! Regn både opp og ned, bortover og nedover! Men de gærne har det godt, utstilling skal vi på uansett vær! Heldigvis har vi fått oss telt, så det var bar

Du bød jo på ganske god kommentator-rolle også, da Jeg liker jo ikke Drammen, for enten bøtter det ned, eller så skinner sola så jeg blir solbrent - og i går mens jeg var ringsekretær rakk jeg bå

Posted Images

VG faktisk... han ble kanskje strengere utover dagen, for han var riktig så raus med premiene helt på starten synes jeg (en sarloos som var så pissredd i ringen at han ikke fikk tatt på den, og den krøyp omtrent langs bakken når den skulle løpe - men BIR ble den... voksen var den også). 

 

Hvilken dommer var dette?

Det samme skjedde på NKK i Bergen og. Handleren måtte bære sarloosen til dommer for at han skulle klare å ta på den, var såvidt borti og handler måtte løfte tenner og snu hunden. Hunden var mer i liggestilling enn stående og allikevel ble dem BIR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken dommer var dette?

Det samme skjedde på NKK i Bergen og. Handleren måtte bære sarloosen til dommer for at han skulle klare å ta på den, var såvidt borti og handler måtte løfte tenner og snu hunden. Hunden var mer i liggestilling enn stående og allikevel ble dem BIR.

Han heter Torsten Lemmers. Det var trist å se på den sarloosen... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VG faktisk... han ble kanskje strengere utover dagen, for han var riktig så raus med premiene helt på starten synes jeg (en sarloos som var så pissredd i ringen at han ikke fikk tatt på den, og den krøyp omtrent langs bakken når den skulle løpe - men BIR ble den... voksen var den også). 

 

Helt klart :lol:

Hvilken dommer var dette?

Det samme skjedde på NKK i Bergen og. Handleren måtte bære sarloosen til dommer for at han skulle klare å ta på den, var såvidt borti og handler måtte løfte tenner og snu hunden. Hunden var mer i liggestilling enn stående og allikevel ble dem BIR.

Jeg tenlke med en gang at dette var samme saarloos. Den i Bergen har jeg sett på Bønes to år, like pissredd hver gang. Må dras rundt, og er livredd dommer, men fikk BIR og cert i år. Forferdelig å se på!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenlke med en gang at dette var samme saarloos. Den i Bergen har jeg sett på Bønes to år, like pissredd hver gang. Må dras rundt, og er livredd dommer, men fikk BIR og cert i år. Forferdelig å se på!

Jeg stod i gruppe ringen med bir sarloos på nkk bergen iår og den var ikke noe utpreget redd. Den stod nå der og løp, samt ble tatt på.

Må være gøy om eier av hunden kommer innom tråden her da :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stod i gruppe ringen med bir sarloos på nkk bergen iår og den var ikke noe utpreget redd. Den stod nå der og løp, samt ble tatt på.

Må være gøy om eier av hunden kommer innom tråden her da :aww:

Det er gikk vel to sarloos i bergen i år :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gikk vel to sarloos i bergen i år :)

Men du sier den som ble Bir og fikk cert var livredd, men jeg stod i grupperingen var det en helt normal hund. Var vel strengt talt en venninne av @MegaMarie som handlet den tror jeg også :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenlke med en gang at dette var samme saarloos. Den i Bergen har jeg sett på Bønes to år, like pissredd hver gang. Må dras rundt, og er livredd dommer, men fikk BIR og cert i år. Forferdelig å se på!

Denne var utenlandsk da, så det var antakelig ikke samme hunden :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en meget fargeglad engelskmann som delte ut mengder med VG og G, samt en S på lørdag vi... De to sistnevnte fargene er ikke normalt å se i vår ring. Så blant 69 påmeldte er jeg meget fornøyd med de 3 hundene jeg viste. Junioren (som min Ace er onkel til) ble meldt på usett. Jeg stilte ham i valp på NV i fjor, og han skal stilles på EDS så jeg spurte eieren om hun ikke kunne melde ham på i helgen så vi fikk trent litt før det. Gikk hen å vant en FIN juniorklasse med CK og ble dermed cruftskvalifisert :D :D

Ace gikk i en enda finere championklasse, hvor han ble nr 2 med CK og deretter 4bh :) Tispen jeg hadde med vant bruksklassen med CK. Så, på en dag der excellent hang skyhøyt er jeg shitfornøyd med 3x CK og 2 klassevinnere :)

Grattis til alle andre som er fornøyde :)

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var min saarloos. Tyvärr hade det blivit domarändring för det skulle vara en kvinna. Min hund fungerar utmärkt med främmande kvinnor o barn. Domaren hade också en fladrande klädsel. Nästa dag var vi i Sverige hundutställning o då fick domaren (kvinna) röra henne normalt utan någon rädlsa.

I framtiden kommer jag med mina andra saarlooser på utställning, de fungerar bättre med män än vad min tik gör ;)

Och resultat kom ju fram, BIR, cert o cacib. Så hon blev C.I.B o NO CH :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det akseptabel mentalitet for en sarloos at den har slike redsler? Er det en god representant for rasen?

Fra http://web2.nkk.no/no/tjenester/helse/rasestandarder/?folderpagesize=12&groupid=460&raseid=786

Adferd

Livlig, meget energisk, stolt og uavhengig. Adlyder kun av egen fri vilje, ikke underdanig. Særdeles lojal og trofast overfor eier, overfor fremmede noe mistenksom og reservert. Reservertheten og ønsket om å flykte fra ukjente situasjoner er rasetypisk. Fremmede som nærmer seg rasen bør ha forståelse for denne nedarvede adferdsmåten. Dersom denne flukttrangen hindres ved for eksempel å ha hunden i bånd, kan hunden gi inntrykk av å virke nervøs.

Høres jo sånn ut ja.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arthur ble 4bhk med exc og ck, dømt av Torsten Lemmer. Egentlig skuffa, siden vi var på cert-jakt. Han hadde tydeligvis "feile øyne" i går. Han har make til mora, som ble BIR, merkelig med det :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arthur ble 4bhk med exc og ck, dømt av Torsten Lemmer. Egentlig skuffa, siden vi var på cert-jakt. Han hadde tydeligvis "feile øyne" i går. Han har make til mora, som ble BIR, merkelig med det :P

Denne dommeren dømte etter hvordan vinden snudde så han har jeg lagt i papirkurven.

Vet ikke hvordan det var med dere, men hos belgerene kan jeg ikke akkurat si han glimtet til.

Ikke tok han på hundene og ikke så han på tenna

Håper dere får certet neste gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenlke med en gang at dette var samme saarloos. Den i Bergen har jeg sett på Bønes to år, like pissredd hver gang. Må dras rundt, og er livredd dommer, men fikk BIR og cert i år. Forferdelig å se på!

Den i bergen eies av en bekjent av meg, og stilles kun her i bergenstraktene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dommeren dømte etter hvordan vinden snudde så han har jeg lagt i papirkurven.

Vet ikke hvordan det var med dere, men hos belgerene kan jeg ikke akkurat si han glimtet til.

Ikke tok han på hundene og ikke så han på tenna

Håper dere får certet neste gang ;)

Ja, tror mange hadde samme erfaring. Tidenes mest generelle kritikk. Han så på tenna hos oss, men jeg måtte vise dem selv. Tok ikke på hunden i det hele tatt. Hunden som fikk certet prøvde å drepe alle de andre hundene i ringen, samme med beste hannhund i boxer. Ikke særlig fokus på oppførsel i ringen gitt.. Blir ikke å stille for ham igjen jeg heller. Irriterer meg grenseløst når de ikke trekker for feil hunden faktisk har, men helt random ting som " feile øyne".

Takk! :) Er litt utålmodig, VIL ha det certet, så nå blir det Trondheim :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror mange hadde samme erfaring. Tidenes mest generelle kritikk. Han så på tenna hos oss, men jeg måtte vise dem selv. Tok ikke på hunden i det hele tatt. Hunden som fikk certet prøvde å drepe alle de andre hundene i ringen, samme med beste hannhund i boxer. Ikke særlig fokus på oppførsel i ringen gitt.. Blir ikke å stille for ham igjen jeg heller. Irriterer meg grenseløst når de ikke trekker for feil hunden faktisk har, men helt random ting som " feile øyne".

Takk! :) Er litt utålmodig, VIL ha det certet, så nå blir det Trondheim :)

Var vel noe av det samme som skjedde hos oss.

To juniortittel som var utrolig redde i ringen ble satt foran ei som var trygg og fin. Og når hunden viser flukttendenser delux så setter man ikke det på første.

Og ei championtispe glefset etter de fire andre tispene og ble fremdeles satt først.

Å ikke kjenne på hunden er utrolig dumt. Spesielt på langhårshunder hvor pelsen kan skjule ting som man kjenner ved å kjenne på de.

Kritikken var også utrolig lik på nesten alle sammen.

Ja satse på Trondheim. Vi skal dit selv, men ikke for certet til hannen min. Håper på siste certet på tispa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel noe av det samme som skjedde hos oss.

To juniortittel som var utrolig redde i ringen ble satt foran ei som var trygg og fin. Og når hunden viser flukttendenser delux så setter man ikke det på første.

Og ei championtispe glefset etter de fire andre tispene og ble fremdeles satt først.

Å ikke kjenne på hunden er utrolig dumt. Spesielt på langhårshunder hvor pelsen kan skjule ting som man kjenner ved å kjenne på de.

Kritikken var også utrolig lik på nesten alle sammen.

Ja satse på Trondheim. Vi skal dit selv, men ikke for certet til hannen min. Håper på siste certet på tispa?

Synd det er sånn! Har opplevd dette flere ganger med forskjellige dommere.

Kanskje vi ses i Trondheim da, hvis jeg drar opp med Arthur selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd det er sånn! Har opplevd dette flere ganger med forskjellige dommere.

Kanskje vi ses i Trondheim da, hvis jeg drar opp med Arthur selv :)

Ja det er veldig synd.

Har selv bare vært i utstillingsringen i 2 år og er heldig for dette er første gangen for meg.

Kanskje vi gjør det ja.

Hadde vært moro å se hvordan det går for dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er veldig synd.

Har selv bare vært i utstillingsringen i 2 år og er heldig for dette er første gangen for meg.

Kanskje vi gjør det ja.

Hadde vært moro å se hvordan det går for dere :)

Ja, hadde vært kjekt! Oppdaterer nok her uansett ? Lykke til med tispen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...