Artemis Skrevet 5. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 5. Juni 2015 Ja, da er det min tur. Har diskutert navn i flere måneder, men har fremdeles ikke kommet frem til noen beslutning, så da tyr jeg til sonen... Jeg trenger navn til en hannhund. Det kan gjerne være litt barskt eller morsomt. Ikke sukkersøtt. Jeg vil ikke ha de helt klassiske hundenavnene, men det trenger ikke å være supersært. Vet ikke helt om jeg vil ha menneskenavn eller etternavn, men utelukker det ikke heller. Norsk eller engelsk spiller ingen rolle, og det gjør heller ikke antall stavelser. Liker gjerne navn hentet fra bøker eller historiske personer. Åpen for det mest av forslag, for jeg har ingen anelse om hva jeg skal kalle ham. Mulig det blir lettere når han endelig kommer i hus da men... Noen ideer? 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 5. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 5. Juni 2015 Det første som datt ned i hodet mitt, var Brask eller Bram. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 5. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 5. Juni 2015 Darwin. Eller Fetter. Eventuelt Svoger. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 5. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 5. Juni 2015 Monsen! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lemen Skrevet 5. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 5. Juni 2015 Grieg, Ibsen, (Ole) Bull. Hvilken rase er det snakk om? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 5. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 5. Juni 2015 Hundsen McAnis McF(l)urry Barkerson Hårfagre Løvehjerte Bacon (Francis) Bolivar (Simon) Polo Galilei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marjea Skrevet 5. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 5. Juni 2015 Jeg pleier egentlig aldri å ha forslag, men av en eller annen grunn så stemmer jeg for Nansen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 5. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 5. Juni 2015 Ja her må vi nesten få vite rase altså, ellers blir det heeeeelt umulig å foreslå noe! 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 5. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 5. Juni 2015 Sherlock har jeg sagt 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 5. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 5. Juni 2015 Sherlock synes jeg var kult. Hva med noe som har med rasen el. Igjen da trenger en å vite rasen. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 5. Juni 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. Juni 2015 Takker for forslag. Jeg liker veldig godt Nansen, men det er litt oppbrukt for en venn av meg har en hund med samme navn. Men sånn generelt så liker jeg den type navn og har lest masse om Nansen og Amundsen og polarekspedisjonene osv. Noen av forslagene utgår pga. slike ting da, og noen av etternavn-navnene passer ikke helt når familie og venner har de som etternavn. Tror de hadde blitt litt fornærmet. Noterer meg navnene dere foreslår. Og det spiller vel ingen rolle om jeg skal ha en chihuahua, en setter eller en grand danois vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 5. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 5. Juni 2015 Det er helt umulig å komme med navneforslag uten å vite rase 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 5. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 5. Juni 2015 Baron (britisk adelsmann) Aldo (vis) Bismarck (statsmann) Britz (by) Donner (torden) Emerich ("home ruler") Goethe (poeten) Panzer (stridsvogn) Waldo (hersker/leder) Werner (beskyttende arme) Need I say more 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huldra Skrevet 5. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 5. Juni 2015 Vinter 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 5. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 5. Juni 2015 Amundsen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 5. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 5. Juni 2015 Jeg syns hannhundnavn er så lett! Jeg ville slitt med å velge mellom alle alternativene. Tispenavn derimot... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 6. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 6. Juni 2015 Hvilke bøker/filmer og sånt liker du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Snusmumrikk Skrevet 6. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 6. Juni 2015 Takker for forslag. Jeg liker veldig godt Nansen, men det er litt oppbrukt for en venn av meg har en hund med samme navn. Men sånn generelt så liker jeg den type navn og har lest masse om Nansen og Amundsen og polarekspedisjonene osv. Noen av forslagene utgår pga. slike ting da, og noen av etternavn-navnene passer ikke helt når familie og venner har de som etternavn. Tror de hadde blitt litt fornærmet. Noterer meg navnene dere foreslår. Og det spiller vel ingen rolle om jeg skal ha en chihuahua, en setter eller en grand danois vel? Les Helge Ingstad (spesielt pelsjegerliv og nunamiut) og plukk indianer eller eskimonavn Ikke kjente folk selvfølgelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 7. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2015 Gunner! Med engelsk uttale. Sent fra min SM-G850F via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 7. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2015 Jeg stemmer for Ulf, Tango, fido, trofast eller noe 50-talls inspirert som Elvis. Min hannhund ( hvis jeg skulle hatt en noengang) skal hete enten Aron eller teufel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 7. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2015 Jeg stemmer for Ulf, Tango, fido, trofast eller noe 50-talls inspirert som Elvis. Min hannhund ( hvis jeg skulle hatt en noengang) skal hete enten Aron eller teufel. Pappaen til Isak heter Fido, hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KatrineogGutane Skrevet 12. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 12. Juni 2015 Lykke til med val av namn og valpen! Her er mine forslag: Gabriel Jakob Isak Peter Jonas Benjamin Tobias Alex Jens Elias Lukas Emil Oliver Noa Elian 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 7. Juli 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. Juli 2015 Hva kan jeg si? Det nærmer seg valpehenting, og valpen har fremdes ikke noe navn. Familien min er litt oppgitt. I dag da jeg støvsuget bak en kommode her så fant jeg et skilt der det står Baker Street (riktignok ikke 221B men...) Burde jeg ta det som at tegn at han bør hete Sherlock? 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 7. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 7. Juli 2015 Synes helt klart han bør hete Sherlock! evt Toby som er hunden Sherlock bruker i noen saker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 8. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2015 Sherlock er helt innafor.... evt Lincoln, Fillmore, Hoover.... eller Clinton . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts