Siri Skrevet 5. September 2015 Rapporter Skrevet 5. September 2015 Var endel trekk hos deltakerne jeg kjenner igjen hos flere utstillingsfolk(soniser ) Kosa meg jeg. Siter
Raksha Skrevet 5. September 2015 Rapporter Skrevet 5. September 2015 Spesielt da hun ene damen viste frem utstillingslenker så fikk jeg alvorlig flashbacks Siter
Raksha Skrevet 5. September 2015 Rapporter Skrevet 5. September 2015 Det ER de som driver dyrebutikken ikke så veldig langt unna deg eller? Hun var så kjent, men nå er det noen år siden jeg bodde på Jæren ... Ja, husker dem fra da jeg vokste opp - det er kjempesøte Siter
xxx12345 Skrevet 5. September 2015 Rapporter Skrevet 5. September 2015 Du må jo ha barnevogn med vettu, så slipper puddelen å bli klissvåt Beste investeringen jeg har gjort på mange år 2 Siter
Benedicte Skrevet 6. September 2015 Rapporter Skrevet 6. September 2015 Var det ikke fordi han bak kjørte hunden helt oppi rævva på hunden hennes? Har vært borti det tidligere, spesielt handlere fra utlandet som med vilje har kjørt hunden helt oppi hunden foran for å ødelegge. Hun spurte han jo om han vær så snill kunne holde avstand. Hvordan i alle dager vet du at det er for å ødelegge? Det er ofte små ringer med mange påmeldte, og da blir det fort litt trangt. Det er allikevel totalt unødvendig og utrolig ufint å kalle en person for en "kødd" av den grunn! 1 Siter
Aslan Skrevet 6. September 2015 Rapporter Skrevet 6. September 2015 Hvordan i alle dager vet du at det er for å ødelegge? Det er ofte små ringer med mange påmeldte, og da blir det fort litt trangt. Det er allikevel totalt unødvendig og utrolig ufint å kalle en person for en "kødd" av den grunn! Jeg har gjort det ved et uhell, er langt fra dreven i utstillingsringen og fulgte med mer på egen hund og så ikke at de foran stoppa Ble riktignok plassert foran de, men det var ikke med vilje At enkelte kan spekulere i det tviler jeg dog ikke på, men det er mye å passe på å sånne små, trange ringer altså! Siter
Guest 2ne Skrevet 6. September 2015 Rapporter Skrevet 6. September 2015 Jeg tenker at vi venter og ser om vi får noen forklaring på ordbruken før vi sier noe om hvordan vedkommende er, jeg. Vi som har stilt en gang eller tre, har vel vært utsatt for folk som har ødelagt for deg, enten det har vært uhell eller med vilje, og alt ettersom hvordan bikkja er, så kan det være ****** irriterende. Sånn generelt så er jo folk noe stressa i en sånn konkurransesetting, at det går ei kule varmt da, behøver ikke å bety at vedkommende er et dårlig menneske, liksom. Siter
Elisabeth00 Skrevet 6. September 2015 Rapporter Skrevet 6. September 2015 Hvordan i alle dager vet du at det er for å ødelegge? Det er ofte små ringer med mange påmeldte, og da blir det fort litt trangt. Det er allikevel totalt unødvendig og utrolig ufint å kalle en person for en "kødd" av den grunn! Jeg vet ikke om det er grunnen i akkurat denne situasjonen her, men jeg syns det så sånn ut på de få sekundene vi fikk sett. I tilfellene jeg selv har sett/erfart er det veldig tydelig at det blir gjort for å ødelegge. Det er også veldig vanlig å oppleve det nedover i europa. Jeg syns det er mer ufint å ødelegge for andre enn å være rappkjefta om situasjonen i ettertid. Det er kanskje dialekt, men å kalle noen en kødd er ikke noe jeg reagerer noe særlig på. Det blir som regel ikke brukt helt seriøst, men mulig hun mente det grav alvorlig, hva vet jeg. Uansett så syns jeg programmet var dørgende kjedelig, så blir ikke flere episoder på meg Siter
Margrete Skrevet 6. September 2015 Rapporter Skrevet 6. September 2015 Jeg tenker at vi venter og ser om vi får noen forklaring på ordbruken før vi sier noe om hvordan vedkommende er, jeg. Vi som har stilt en gang eller tre, har vel vært utsatt for folk som har ødelagt for deg, enten det har vært uhell eller med vilje, og alt ettersom hvordan bikkja er, så kan det være ****** irriterende. Sånn generelt så er jo folk noe stressa i en sånn konkurransesetting, at det går ei kule varmt da, behøver ikke å bety at vedkommende er et dårlig menneske, liksom. Vel, siden jeg har førstehånds kjennskap til damen. Hun bor ikke så langt unna meg og går tur sånn ca på samme tid. La meg si det slik: Hun er ikke den jeg velger å stoppe å prate med, det hun viser på tv er normalen for henne. Mer vil jeg ikke si om den saken, hverken her eller der 1 Siter
Eloise Skrevet 6. September 2015 Rapporter Skrevet 6. September 2015 Uansett grunn så var det pinlig med den slags språkbruk fra en voksen dame, synes jeg. Jeg skjønner at hun har et sterk konkurranseinstinkt og blir lett stresset, men språkbruk er noe man kan jobbe med. Eventuelt stressmestring, men det er noe vanskeligere å ta tak. 4 Siter
Guest 2ne Skrevet 6. September 2015 Rapporter Skrevet 6. September 2015 Vel, siden jeg har førstehånds kjennskap til damen. Hun bor ikke så langt unna meg og går tur sånn ca på samme tid. La meg si det slik: Hun er ikke den jeg velger å stoppe å prate med, det hun viser på tv er normalen for henne. Mer vil jeg ikke si om den saken, hverken her eller der Jeg kjenner ikke dama jeg, men å bedømme henne ut fra en setting vi ser 5 sekunder av fordi hun sier noe så simpelt som kødd, er ikke helt min greie. Jeg syns ikke ordet er spesielt eller sterkt, vi bruker stadig vekk ordet kødd her på landet, liksom Siter
Synnikken Skrevet 6. September 2015 Rapporter Skrevet 6. September 2015 Jeg reagerte mer på at hun kalte adriane en "merr" jeg 1 Siter
MarieR Skrevet 6. September 2015 Rapporter Skrevet 6. September 2015 Reprise om en halvtime om det er flere enn meg som ikke fikk med seg episoden Siter
Pringlen Skrevet 6. September 2015 Rapporter Skrevet 6. September 2015 Jeg kjenner ikke dama jeg, men å bedømme henne ut fra en setting vi ser 5 sekunder av fordi hun sier noe så simpelt som kødd, er ikke helt min greie. Jeg syns ikke ordet er spesielt eller sterkt, vi bruker stadig vekk ordet kødd her på landet, liksom Tenk om de hadde hatt med en skikkelig nordlending Strødd om seg med litt "********" og sånt i ringen. Men nei, jeg synes ikke litt fargerikt språk kvalifiserer til å dømme noen. "Kødd" er forøvrig et helt normalt uttrykk, for min del... Siter
lucy Skrevet 6. September 2015 Rapporter Skrevet 6. September 2015 Ååh, har ikke TV N må man betale for å se på nett? Siter
Aslan Skrevet 6. September 2015 Rapporter Skrevet 6. September 2015 Jeg elsker at TVNorge er med på ukesarkiv-dealen til canal digital så fikk sett det i dag tidlig Siter
Benedicte Skrevet 6. September 2015 Rapporter Skrevet 6. September 2015 Det går i reprise nå! Og det er hele holdningen til damen jeg ikke liker. Man kaller ikke folk for merr eller kødd, sånn er det bare. 4 Siter
Djervekvinnen Skrevet 6. September 2015 Rapporter Skrevet 6. September 2015 Har hun vært med på noe tv greier før, hun med "språket" ? Føler at jeg har sett henne før ett eller annet sted. 1 Siter
Maria Skrevet 6. September 2015 Rapporter Skrevet 6. September 2015 Har hun vært med på noe tv greier før, hun med "språket" ? Føler at jeg har sett henne før ett eller annet sted. Hun med boston? Hun er jo søstra til charter-Hilde from another mother! Haha - Maria 2 Siter
Guest 2ne Skrevet 6. September 2015 Rapporter Skrevet 6. September 2015 Såh.. Man burde ikke kalle folk kødd på tv, men man kan slenge drit om de på nett? Vi får håpe hun ikke leser på sonen Siter
Djervekvinnen Skrevet 6. September 2015 Rapporter Skrevet 6. September 2015 Hehe åja Har hun vært med på tv før da? Siter
Indra Skrevet 6. September 2015 Rapporter Skrevet 6. September 2015 Aner ikke om hun har vært med på TV før, men hun var hvertfall en av personene som var med i reportasjen som Aftenposten lagde om WDS i Helsinki i fjor. Reportasjen ligger vel på nettet, men tror man må betale for å lese den.(Vet ikke om det er bare her hos meg skriftstørrelsen tuller, men det får bare være. ) Siter
Stine Skrevet 6. September 2015 Rapporter Skrevet 6. September 2015 Hehe åja Har hun vært med på tv før da? Jeg synes også hun virker kjent, men aner ikke hvorfor! Siter
*Marianne* Skrevet 6. September 2015 Rapporter Skrevet 6. September 2015 @Maria : JA! Det var akkurat det jeg og sa! 1 Siter
Siri Skrevet 6. September 2015 Rapporter Skrevet 6. September 2015 Spesielt da hun ene damen viste frem utstillingslenker så fikk jeg alvorlig flashbacks :lol: Jeg skal vel ikke påberope meg å ha så mange utstillingslenker heldigvis . Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.