Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

@ del gjerne gode nerdehannhundnavn hvis du har noen - jeg jobber med liste...

og Flux var kjempefint.

• Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Er dette en liten Flux? Eller en Skuffa? neeei...man blir jo ikke skuffa over denne

Pi og Dot hørtes ut som et flott par, spør du meg! Men jeg kom egentlig inn i tråden bare fordi jeg trodde det sto "Akk, en navletråd," og lurte på hva i all verden den kunne handle om.

Jeg tror det blir Flux har så mange og fine betydninger

Skrevet

Escape

Delete

Shift

Asus

Data

Start

Apple

Chrome

Yahoo

Space

Copy

Ctrl (uttales controll seff)

Det var dødskult! :D Aner ikke hva man skulle kalt hunden til daglig da, som er litt kortere. Men jeg digget det :D

Skrevet

Hallo! Hun må jo hete Luminous Flux!

Hvor mye lys som kommer inn? eller hva blir definisjonen?

Eller Aeon Flux :P

og det er? :P en thriller ifølge google.

Valpen er 4 uker idag :D

Skrevet

Blir vel noe sånt som strålings energien fra en lyskilde, eks lysstyrken til en projektor. Eller litt mer poetisk "Luminous flux is a quantitative expression of the brilliance of a source of visible light"

SI enheten er forøvrig lumen, som også er et knallsøtt navn spør du meg.

• Like 1
Skrevet

Kan hun ikke hete Akk, da? Eventuelt Akk o Ve :P

Du kan godt få låne Skuffa, altså. Selv om jeg holder en knapp på det til den valpen jeg aldri får meg :D

• Like 2
Skrevet

Er dette en liten Flux? Eller en Skuffa? neeei...man blir jo ikke skuffa over denne :aww:

1993737_orig.jpg

Skuffa er et så tøft navn! :D Om man tar bort betydningen høres det ut som et supersøtt navn. Men jeg liker nerdetrenden din, så jeg heier på nerdenavn!

• Like 1
Skrevet

Jeg syns hun heter noe med A i navnet. Komma, Gamma, Alfa. Ellers var Pyt(hagoras) også utrolig stilig :) Du kan kalle henne for Pytta!

Men hun kan fint være en Flux også! Høres ut som en flygende rask BC!

• Like 1
Skrevet

"Hit" er også et fint navn. Det er innkallingsropet mitt :) Eller Hitta. hittahittahitta med pipestemme :P

Oppi Brittas .... Kom skal vi hitta... :lol:

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...