Gå til innhold
Hundesonen.no

Castro i fosterhjem


monica_n
 Share

Recommended Posts

Hvis jeg hadde vært uten hund og hadde hatt muligheten for en stor hund, så hadde jeg tatt i mot han med åpne armer. Hvordan har det seg at han er i fosterhjem? Han virker jo som en meget grei og tålmodig sjel, og den kontakten han har med deg når du tar bilde er jo perfekt.

Tror ikke jeg har lov til å si så mye om hvordan han har hatt det.. Kan si såpass at han har blitt behandlet veldig tøft, og jeg har måttet lære han at han kun får belønning for ting. Han har og gått mye løs for seg selv. I første fosterhjem bare krøp han rundt den første tiden.. Kom til dyrebeskyttelsen i februar, og har vært i et par fosterhjem siden det.

Nå som han har skjønt at han får godis på tur til og med, så tilbyr han kontakt hele tiden, og eeelsker å trene for snacks og kos :wub: Han tar helt av med leke, så det har jeg ikke turt enda. :lol:

Så utrolig søt på de siste fire bildene :D

Åh! :wub: Han virker jo bare helt vidunderlig!

Han er fiiin ja! :wub:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har lov til å si så mye om hvordan han har hatt det.. Kan si såpass at han har blitt behandlet veldig tøft, og jeg har måttet lære han at han kun får belønning for ting. Han har og gått mye løs for seg selv. I første fosterhjem bare krøp han rundt den første tiden.. Kom til dyrebeskyttelsen i februar, og har vært i et par fosterhjem siden det.

Nå som han har skjønt at han får godis på tur til og med, så tilbyr han kontakt hele tiden, og eeelsker å trene for snacks og kos :wub: Han tar helt av med leke, så det har jeg ikke turt enda. :lol:

Takk! Det var ikke detaljer jeg var ute etter, mer om det var tidligere eier som var problemet, eller hunden. Det er jo en god del store, tøffe pubertetslus som blir for mye for eierne, så jeg lurte på om det var en sånn sak. Han virket så god rundt kattene, og høres jo ut som en drøm å trene med, så jeg kunne nesten ikke skjønne det!

De siste bildene. Jeg smelter! Han må være utrolig gøy å jobbe med. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Oppdatering. :)
Castro er fortsatt fin og rolig å ha i hus, han sliter med å være alene hjemme, men med ordentlig trening så håper jeg det går seg til. Han sitter fint i bilen, men bjeffer litt i begynnelsen, og bjeffer på det som skulle gå forbi av hunder og folk.
Han kan enda ikke f
å leke med andre hunder, han er altfor voldsom. Han tar NULL signaler fra de andre, om Enya blir redd eller sint virker det som at det bare girer han mer opp. Han flyr i henne og løper henne ned. Selv i langline så må jeg med gjevne mellomrom huke tak i han og holde han fast når jeg ser at han fikserer på Enya. Han roer seg heldigvis fort, men nesten umulig å gå med de to alene i skogen. Heldigvis er han ikke sint, bare smått tilbakestående. :P Om vi går på asfalt i boligfelt, så går han faktisk veldig fint.

Neste kursdag er i morgen. :) Har måttet ta litt pause ettersom han tydeligvis var smittet med kennelhoste da han kom hit, han hostet helga 1-3 mai, ingenting mer. Før det hadde vi jo latt han hilse på andre hunder, og vært på kurs og alt.. Alle hundene han har hilst på begynte å hoste, og ene hunden ble så dårlig at det så mørkt ut en liten stund. Surt å ikke få beskjed om at han kunne være smittet før alle de andre hundene vi omgåes med allerede var blitt syke, heldigvis gikk det bra, og alle er friske nå! :)

Kan jo legge ut noe positivt og! :icon_redface:

Han er blitt vanvittig flink p
å kontakt, og han er fortsatt veldig fin å trene. Han jobber bra til tross for at godbitene ikke er stas. Kan finne på å spytte de ut om det er for mye å tygge, fordi han er så opptatt av å finne ut hva du vil ha han til å gjøre. :wub: Går fint forbi hunder og folk, selvom han sååå gjerne vil hilse!

Han er en drøm innendørs, legger seg helst i stua i fred om natten. De første dagene la han seg i sofaen, det ville vi helst ikke, tok to netter så sluttet han å gå i sofaen. Det er mer enn hva jeg kan si om det andre udyret. :P

post-179-0-64199700-1431533627.jpg
post-179-0-98121400-1431533020.jpg
post-179-0-42828900-1431533023.jpg
post-179-0-04018200-1431533018.jpg
post-179-0-16932500-1431533030.jpg

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det går fortsatt framover for gutten. Kommer som en kule på innkalling, også på kurs med hunder rundt, men må ha langline på for han vet med en gang når vi skal hjemover og da kan du hive biffer etter han og han gir deg fingeren. :P Sitt/ligg og bli er han og blitt flink på. Båndtrening er også blitt mye bedre, så nå går det faktisk helt greit å gå tur med han uten å få brannsår. :P

Skal på "bytrening"(i Lakselv, så det er jo relativt :lol: ) på torsdag, tviler på at det blir noe problem. Han er så vanvittig leken, og trenger å få rast ut all energien, men ellers enn det tar han livet med ro og kan fint sitte å se på alt som skjer rundt seg.

post-179-0-19962800-1432672563.jpg

post-179-0-46139000-1432672571_thumb.jpg

post-179-0-99721900-1432672573_thumb.jpg

post-179-0-68358100-1432672575.jpg

post-179-0-86970900-1432672577.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...